Nemzeti Sport, 1929. június (21. évfolyam, 104-124. szám)
1929-06-19 / 117. szám
Szerda, 1929 június 19. &S&UHOHOHL 50 nevezés, közötte egész sereg külföldi szerepel a csütörtökön lefutásra kerülő títi kilométer rekordnap startlistáján Lyka kétliteres verseny Bugattival indul, találkozása Wolfner András báróval 200 kilométeren felüli sebességet eredményezhet . Az osztrák Runtsch (500 és 750 Douglas) és Eddy Mayer (1000 Brough Superior) startja 170 km-en felüli motorkerékpár átlagokat ígér — A táti beton Esztergomon át közelíthető meg az útjavítási munkálatok miatt — Saját tudósítónktól — Tegnap este volt a KMAC táti rekordnapjának nevezési zárlata. A nevezési listán 50 jelentkezés szerepel, ami talán éppen elegendő cáfolat azok részére, akik a brennbergi verseny félsikere óta még mindig holmi bojkottot emlegetnek. A teljes magyar versenyzőgárda — egy-két haragszomrádot játszó versenyző kivételével — bejelentette startját a versenyen, de talán a legnagyobb sikert az jelenti, hogy a magát a magyar versenyektől évek óta távoltartó osztrák versenyzőgárda legnevesebb és leggyorsabb tanszémenői is elindulnak a KMAC nemzetközi és a bajnoki pontszámításban is szereplő versenyén. A míting csütörtökön délelőtt fél 10-kor kerül eldöntésre. A bécsi országúton lefolytatott útjavítási munkálatok miatt a verseny színhelye csupán nagyobb kerülővel közelíthető meg. A KMAC megfelelő útjelzőtáblákkal és vörös nyilakkal gondoskodott arról, hogy a verseny résztvevői és nézőközönsége odataláljon a táti betonhoz. Az egyes kategóriákban hatalmas küzdelmek várhatók, különösen a motorkerékpár-osztályokban várhatunk sorozatos rekorddöntéseket, hiszen egész sor olyan versenyző jelentkezett, különösen osztrák részről, akit minden körülmények között alkalmasnak találunk a jelenlegi, aránylag gyenge rekordok megdöntésére. Talán elég, ha kiemeljük az osztrák Kuntschot, aki már 170 km-en felüli tanszé-eredményt ért el 750-es Douglason, vagy a szintén osztrák Eddy Mayert, aki szólóban megközelítheti a 180-at, oldalkocsival a 150-et hatalmas ezres 8/55 féklóerős Jap-motorral szerelt Brough Superiorján. Az autósok közül különösen Lyka és Wolfner András báró startja jelentőségteljes. Lyka az Eszterházy gépéhez teljesen hasonló kétliteres Grand Prix, nyolchengeres verseny Bugattin startol, ez a gép 200 km-en felüli átlagra képes, míg Wolfner báró régi gépébe kompresszort szereltetett és bár a sportkocsi-osztályban indul, mégis szintén képes 200 körüli sebességre, úgyhogy könnyen lehetséges a tavalyi rekordok megdöntése. A szólómotorosok közül a magyarok részéről Balázs, Meggyessy és Zamecsnik aspirál 160 körüli időre, de figyelembe kell venni az osztrák Runtschon és Mayeren kívül Machut (500 Gillet), Askenázit (500 Sunbeam) és Melichart (350 Sunbeam). Utóbbiak startjukon kívül külön rekordkísérletet is jelentettek be, minden valószínűség szerint azért, mert képeseknek tartják gépeiket a fennálló magyar rekordok megdöntésére. Az oldalkocsi a kategóriákban Lan- tai (1000 AJW) és Eddy Mayer (1000 Brough) találkozása ígér nagy küzdelmet, míg a 600-ban az osztrák Machu (Gillet), a magyar Kováts (600 Victoria) és Zilcer (500 Radco) aspirál győzelemre Urbachhal (500 AJS) szemben. Az oldalkocsis kategóriákban különös küzdelmet várunk, hiszen az oldalkocsik egyúttal a bajnoki pontokért is futnak, ami meg 1929-88 órabersi verseny Abszolut és kategória-győztes HUDGE motorkerékpár! A motorkerékpárok legjobb idejét futja ifj. Hóra Nándor úr Hudge-gépen, az 500 kcm-es kategória győztesei: 1. ifj. Hóra Nándor úr. 2. Schrantz Károly úr ugyancsak szudge-gépen! A 175 kcm-es kategória győztese a James ifj. Hóra Nándor úrral. A 250 kcm kategória győztese ismét a James Láng Sándor úrral, 196 kcm széria géppel. Ahol indult, ott mindenütt győzött a James és Rudge a legmegbízhatóbbnak bizonyult motorkerékpár. 6000 P-s ingyen balesetbiztosítás vevőinknek. Vezérképviselő: Bruck Sándor és Fiai, V., Jókai u. 21 kétszerezi a versenyzők ambícióját. A verseny startlistája egyébként a következő: Szóló motorkerékpárok 175 kcm.-ig Ifj. Hóra Nándor (James Villiére) Rostás István (ARD) 250 kcm.-ig Hild Károly (OK Supreme) Bauer József (Ariés) 350 kcm.-ig Szüner József (Chater Lea) Willy Melichar, Wien (Sunbeam) Meggyessy Zoltán (Velocette) Zamecsnik Tivadar (Motosacoche) 500 kcm.-ig Hóra Nándor (Rudge) Ko'tnlóssy Béla (Saroléa) Balázs László (Sunbeam) Kozma Endre (Matchless) Róbert Ashkenasy, Wien (Sunbeam) Kari Machu, Wien (Gillet Herstal) Warawnay József (Ariéi) Rudolf Runtsch, Wien (Douglas) Steirer Rudolf (BMW) Urdimited Eddy Mayer, Wien (1000 Brough Superior) Tima-Horváth István (750 BMW) Rudolf Runtsch, Wien (750 Douglas) Ifj. Horthy István (750 BMW) Oldalkocsis motorkerékpárok 350 kcm.-ig Vince Pál (Rex Acme) Sabmák Oszkár (350 Velocette) Szántó László (Chater Lea) 600 kcmAg Wittenberg József (Standard) Farkas Dénes (Sunbeam) Kováts Emil (Victoria) E5SHR2g^8Smiáööl?a3SS Cirkulációs (Dig-Lump) olajzás as egyedül lók逧 DOUGLAS N..V Mindenütt vécétt VL. Podmaniczky utca 18. Kari Machu, Wien (Gillet Herstal) Lendenmayer Béla (500 James) Bedets Antal (Scott) Urbach László (AJS) Zilzer István (Radco) Bauer József (Aries) Vigyázó Miklós (BMW) Rostás István (Douglas) 1000 kcm.-ig Lantai Ede (AJW) Eddy Mayer, Wien (Brough Superior) Czvejba József (BMW) Szeiklkárok: Bezsula Nándor dr. (1100 Morgan) Túrakocsik: Verebély László Miklós (2.3 Lancia Lambda) Fuchs Mihály (3.7 Hispano Suiza) Hatvany Endre dr. (2.9 Austro Dairoler) Petrovits Vidtor (3.0 Bugatti) Lyka István (2.0 Bugatti) Zöldhelyi Imre (2.3 Lancia Lambda) Vezető a startnál (2.0 Magosix) Vezető a startnál (2.0 Magosix) Sportkocsik: Hetecs Sándor (2.3 Bugatti kompr.) Wolfner László (4.5 Steyr) Wolfner András br. (4.5 Steyr kompr.) Meszanek József (1.1 BNC) Versenykocsik: Lyka István (2X) Bugatti kompr.) Szénásy Alán (10. Bugatti) N Issekutz Ferenc. 1. Értesítésének mi is örülünk. — 2. Kérdésére keddi számunkban válaszoltunk. — 3. Fényképek árusításával nem foglalkozunk. — 4. A „Futballbíró a mellényzsebben” c. könyv megrendelhető a szerzőnél, Benedek Aladárnál. Címe: Sporthírlap szerkesztősége. Budapest, VfL, Rózsautca 111. B. I. Pécs. A mondott időben szívesen állunk rendelkezésére. „MTK”. Tessék levélben az egyesület igazgatóságához fordulni. (X., Hungária út, MTK-pálya.) Csepeli olvasók. A kerékpáros pólójáték 1906-ban honosodott meg Magyar- országon. Az első csapatot az FTC alakította Szamok — Eigner — Merényi összeállításban. Jó együttesel rendelkezett az MTK és a Törekvés is. Ezek a három tagból álló együttesek 1906— 1914-ig és 1920—1924-ig rendszertelenül bár, de életben tartották a kerékpáros pólót, mely külföldön ugyanakkor bajnoki keretben nyert lebonyolítást. Az idén a Nemzeti Sport ösztönzésére elhatározta a szövetség, hogy megkísérli bevezetni a kerékpáros póló egyik megreformált válfaját, a kerékpáros labdajátékot, melynek szabályait le is fordíttatta. A terv azonban a pólógépek horribilis beszerzési ára miatt — terv maradt csak továbbra is. Egyelőre nincs aktív tréningben levő pólócsapat Magyarországon. VOGE. Jogesete a következő: a bíró szabadrúgást ítélt a 16-oson kívülről. Még nem adott jelt a bíró a szabadrúgás eszközlésére, amikor az egyik védő játékos „lábával akadályozta az ellenfél egyik csatárát az elhelyezkedésben”. A bíró erre szabadrúgás helyett 11-es rúgást rendel el. A bíró ítélete mindenképpen helytelen. Amíg a labda nincs játékban, mindenki úgy helyezkedik el, ahogyan tud, illetve ahol van helye. Legfeljebb figyelmeztetni lehetett volna az illető védő játékost, ha ez az „akadályozás” túllépte a fair játék határát, ha pedig inzultusról volt szó, kiállítani. A szabadrúgás-ítélet azonban nem változhat meg. R. P. 121.: Ennyi adat felsorolására nincs helyünk, különösen nem indokolt az elmúlt hetek eseményeinek újra való leírása. A Nemzeti Sport utolsó egyhónapi számaiban mindez megtalálható. ÜZENETEK 15 Újabb nevezések futottak be az oldalkocsibajnokságra — Saját tudósítónktól — A magyar oldalkocsibajnokság kiírása értelmében tegnap volt a bajnokság nevezési zárlata, mely néhány újabb nevet sorakoztatott fel a listába. A hivatalos nevezési listán a következő nevek szerepelnek: Farkas Dénes (500 Sunbeam), Wittenberg József (500 Standard), Urbach László (500 AJS), Meggyessy Zoltán (350 Velocette). Vigyázó Miklós (500 BMW), Kováts Emil (600 Victoria) , Lantai Ede (1000 AJW), Ziher István (500 Radco), Bauer József (500 Ariél). Szabó Zoltán a KMAC motorosztályának agilis titkárát a kormányzó vitézzé avatta. A népszerű Szabó Zolit ez alkalommal a sportemberek testületileg üdvözölték, hiszen a magyar motorizmus érdemes katonaiját érte a kitüntetés. I Falm Sándor I Károly körúti).Tel.:J. 415-16.XAszl&zugok I As Jelvények legkülönbözöbb kivitelben ffi FOG orvos dr. Hegedűs, fogbetegségek szakorvosa. Rendel: Baross utca 129. szám alatt,élelőtt 9 órától este 9 óráig. Mafogak szájpadlás nélkül. Pogtomás, foghúzás, 80 Art gyakorlat. Régi tógák olcsó átalakítása. Havi részletfizetésre fa.