Nemzeti Sport, 1929. október (21. évfolyam, 191-212. szám)

1929-10-04 / 193. szám

Péntek, 1929 október 4. I boba BSTAUIOHOBit Kevésszámú versenyző vett részt a MAC János* hegyi versenyének tegnapi első tréning­én, a ma reggel hétkor kezdődő tréning népesebb­nek ígérkezik Az útvonal kitűnő állapotban van — Szénásy és a Wolfnerek már a mai tréningen részt* vesznek — Az első hajtófordulónál a szembesülő nap miatt majdnem több bukás történt, nagyobb óvatosság ajánlatos, valamint a hajtűk külső kerületének teljes kiürítése a ver­seny tartamára — Saját tudósítónktól — Az idei jánoshegyi verseny­­ idő­pontja nem volt a legszerencsésebben kiválasztva, a svábhegyi versenytől fáradt versenyzők mindazonáltal min­dent elkövetnek, hogy a griffmadara­­sok reprezentatív sebességi versenye méltó keretek között kerüljön lebonyo­lításra. Aránylag szépszámú nevezés érkezett, közöttük igen sok másod­klasszis jelentkezett, úgyhogy az idei jánoshegyi verseny nemcsak a krekkek mérkőzése lesz, hanem egyúttal az után­pótlás bemutatkozása is. Sajnos azonban a svábhegyi verseny közelsége abban is érezteti hatását, hogy a MAC versenyét nem előzik meg olyan komoly előkészületek a ver­senyzők részéről, mint amit ez az immár klasszikus miting megérde­melne. Amíg a múltban a jánoshegyi verseny önálló egység volt, melyre a versenyzők hetek munkája árán ké­szültek, addig az idei miting a svábhegyi ver­senyhez való szerencsétlen köz­­­zelsége miatt mintegy a sváb­hegyi miting rezonanciahulláma szerepel a versenyzők tudatá­ban. Tegnap volt a jánoshegyi miting első tréningje. Háromnegyed nyolc­kor kezdődött el. Aránylag kevés­számú versenyző jelent meg a trénin­gen, így mindenkinek alkalma nyílt sokízben abszolválni a távot. A pálya kitűnő állapotban van, csak helyenként találni rossz szaka­szokat, mindazonáltal sokkal jobb ál­lapotban van, mint a svábhegyi pálya, kivéve a néhány bukkanós részletet, ami azonban aligha akadályozhatja meg, hogy rekordjavítás essék. A tréning teljesen si­ma lefolyású volt és baleset nem történt, legfel­jebb néhány könnyű bukás, minden következmény nélkül. Az első hajtű­kanyarnál azonban több izgalmas je­lenet adódott, az erősen szembetűző nap annyira zavarta a versenyzők lá­tását, hogy sokan későn fékeztek és kiszaladtak a TT-pálya kifutójába, egyes autók azonban csak hajszál hij­­ján tudták megúszni ezt bukás nél­kül. Különösen Szelnár Aladár dr. (Hupmobile) kocsija került a felbo­ruláshoz közel, szerencsére a vezető rutinja megmentette a helyzetet. Ve­­resgély (Lancia) ,is csak vezetői rutin­jának köszönhette, hogy kimenekült a szorongatott helyzetből, míg Hajdú (0.5 Hajdú) kocsija két kerekére állva tudott csak kievickélni a fordu­lóból. Alkalmunk nyílt néhány részidő­eredményt mérni. Az első hajtűnél mértük a versenyzők idejét, a mért szakaszban egyenes darab, haj­tűfor­duló és meredek, akcelerálásra kény­szerítő darab foglaltatott. A mért részidők — melyek alapján összeha­sonlítást lehet tenni az egyes ver­senyzők formájára — a következők: Balázs László (500 Sunbeam) 16.1 mp, 16.2 mp, 16.0 mp. Meggyessy Zoltán (750 BMW old.) 18.0 mp, 19.2 mp. Lukavetz Ferenc (175 Francis Barnett) 19.2 mp, 18.1 mp. Kovács Emil (500 BSA) 18.0 mp, 17.1 mp. Kiss László (250 Puch) 18.2 mp. Molnár Ferenc József (350 Cal­­thorpe) 18.5 mp, 18.3 mp. Urbach László (500 AJS old.) 16.2 mp, 16.2 mp. Petrovits Vidtor (3.0­ Bugatti) 19.1 mp, 17.3 mp, 17.5 mp. Solty János (0.75 Austin) 23.2 mp, 24.0 mp, 23.6 mp. Zboray Ferenc (175 DKW) 20.0 mp. Fauszt István (350 Velocette) 20.0 mp. Bátya János (500 FN) 16.8 mp, 19.2 mp. Bauer József (500 Ariéi old.) 21.1 mp, 21.2 mp, 18.8 mp. Deli Lajos (250 Radco) 18.0 mp. Hetecs Sándor (2.3 Bugatti) 18.4 mp, 16.4 mp, 17.4 mp. Scheffer Antal (350 Sunbeam) 20.0 mp, 20.0 mp. Hajdú (0.5 Hajdú) 26.0 mp, 27.6 mp, 25.6 mp. Weber Oszkár (250 Méray) 17.0 mp, 16.4 mp. Salomák Oszkár (350 Standard) 17.3 mp, 17.2 mp. Hummel Endre (350 Velocette) 17.0 mp. ~ . Fellner Simon (1.1 Tatra) 24.0 mp, 21.1 mp. A részidők vizsgálata alkalmával figyelembe kell venni azt is, hogy kö­zöttük több olyan menés volt, amely­nél a fordulóvétel nem sikerült. Bauer egy kipuffogós tréninggépen ment, mely lényegesen lassúbb, mint a ver­senygépe, Zboray viszont erősen ki­futott a hajtűből, így részideje nem reális.­­ A tréningen résztvett több mazsola sok humoros helyzetet teremtett. Az egyik Méray „versenyző” például a hegyről lefelé menet lépésben haladva bukott fel, míg az egyik pompás új Sc­ott-gépen trenírozó mazsola azzal keltett közfeltűnést, hogy akcelerálás alkalmával kupplungját emelgetve bőgette jobb sorsra érdemes motorját és ijesztgette az útszéli­­ verebeket. Az autós krekkek közül alig lát­tunk valakit munkában. A Wolfne­reknek és Szénásynak se híre, se hamva nem volt. Úgy hírlik azonban, hogy ma már munkába állanak ők is. Különösen Szénásy szereplése elé néz mindenki nagyi öröklődéssel, annál is inkább, mert nyílt kérdés, hogy a ver­­senykocsibajnokság valószínű nyer­tese miképpen barátkozik meg a jánoshegyi pálya rengeteg pi­káns fordulójával és nagy technikát, sőt óvatosságot igénylő enyhe kanyarjaival. A mai tréning már sokkal népe­sebbnek ígérkezik és azon már a tel­jes gárda r­észtvesz. Szombaton ugyanabban az időpontban ismét tré­ning lesz, utána mázsálás és műszaki átvétel lesz az Ezredes­ utcai autó­üzem udvarán, ahol a startszámok is kiosztásra kerülnek. A bizottságok délután egy óráig lesznek permanen­­ciában, aki addig nem jelentkezik, az elveszíti startjogosultságát. Óvás. Tudomásomra jutott, hogy a motorosgárda egyik fiatal óriása, akinek nevét emberszeretetből nem hozom nyilvánosságra, sokhelyütt az én szerény nevemen szerepel és külö­nösen az esti és körúti motoros kör­vadászatai alkalmával veszi azt köl­csönbe, hogy azon bemutatkozzék az előzetesen körülmotorozott és csillogó tsoport-gépével elbűvölt hölgyikék­­nek. Bár enyhítő körülménynek va­gyok hajlandó betudni, hogy „név­rokonom” igazi nevén már annak pikáns hangzása miatt sem mutatkoz­­hatik be, különösen rövidlejáratú és csak ritkán prolongált új ismerősei­nek, mégis illő tisztelettel arra kell kérnem, hogy erről a nekem kelle­metlen szokásáról tegyen le. Nem hiszem, hogy barátunk idegen tollak­kal akarna ékeskedni. Hiszen töltőim nincsenek, írógépem annyira elko­pott, hogy azzal aztán dicsekedni iga­zán nem lehet. Mégis arra kell kér­nem mélyen tisztelt alkalmi név­bitorlómat, hogy hagyjon ki engem a játékból, jobbhangzású név esőstől akad, csak körül kell nézni. Ajánlom neki talán erre a célra a Bethlen, Zuárd, Kemál pasa vagy Zogu király nevét, ha igényei szerényebbek, úgy talán a Seiffensteiner Salamonnal is beérheti. Remélem tehát, hogy nem folytatja nevem, népszerűsítését a körúton, mert ellenkező esetben kény­telen volnék a megfelelő büntető­eljárást folyamatba tétetni. Farkas­­házy Tibor s. k., a Nemzeti Sport automobilrovatának vezetője. A­ kitűnő angol Lissen-gyertyák végre képviseletet kaptak Magyar­­országon is. A beavatottak között már régen nem volt titok, hogy a Motor és Autókellék Rt. hónapok óta folytatott tárgyalásokat az an­­gol gyárral, hogy megszerezze a képviseletet. Most kapjuk a hírt, hogy a tárgyalások sikerre vezet­tek és a kiváló minőségű s a nagy angol versenyek tűzpróbáját kitilt gyertyák rövidesen nálunk is kapha­tók lesznek. Talán nem tévedünk, ha a Motor és Autókellék Rt. elha­tározását azokkal a frappáns ver­senyeredményekkel hozzuk összefüg­gésbe, melyeket az ügetőn, Kecske­méten és Miskolcon értek el a pró­baképen Magyarországra hozott Lissen-gyertyákkal. A Lissen-gyer­tyák speciális motorkerékpár-gyer­tyák, melyek nevéhez számtalan rö­vid- és hosszútávú világrekord és klasszikus világverseny győzelem fűződik. OLCSÓ BUTORELADÁS! OPERA BUTORcs* Budapest, VI., Andrássy­ út 29. Bútorok a legegyszerűbbtől a legdíszesebb ki­vitelig, mélyen mérsékelt árak mellett Nagyon kedvező törlesztési feltételek • Köztisztviselőknek külön fizetési könnyítés Szakorvos­ rendelő vér- és nemibetegek részére VIL. Rdlóczi-út 32.1.1. I­ Ezüstsajvanan-oltás­i Ró­kuss­al s­ze­m­b­e­n 0 Rendelés egész nap Nagy feltűnést keltett a sváb­hegyi versenyen a Shell kőolaj Rt. áldozatkészsége, mely 3000 személy befogadására alkalmas tribünt állí­tott fel szinte varázslatos gyorsa­sággal a célforduló mellé, így al­kalmat adva a közönségnek, hogy ülve élvezhesse a nagy mérkőzés ér­dekes mozzanatait. A Shell kőolaj Rt. jutalma nem maradt el, Hans Stuck (AD) a verseny abszolút győz­tese Shell-olajjal a tarto­nyában győ­zött és újabb nagyszerű verseny­­eredményt írt bele a Shell-győzelmek sorába. Az MTK megsemmisítő fölénnyel jutott az idei országos pálya­­bajnoki címhez . Saját tudósítónktól — Az idei pályaszezon vasárnap véget ér. Huszonhárom versenynap után — mely a tavalyi 16-os rekordot jelenté­kenyen túlszárnyalta — végleg kiala­kult az országos egyesületi pályabaj­nokság arca is, melyen már nem igen fog változtatni a vasárnapi viadal, ahol a tenderibajnoki futamon kívül a többi számok nem esnek pontozás alá. A bajnokság állását tehát végle­gesnek tekinthetjük s mint az alább következő táblázat mutatja, az idei'' szezonban ismét a kék-fehér repülők dominálták a teret, akik az MTK-nak óriási pontfölénnyel biztosították a nemesveretű trófeát. Az FTC több, mint hatszáz ponttal hátrább a máso­dik helyet okkupálta. Bravúros fiatal­jai, elsősorban Győrffy révén érde­melte ki ezt a tisztes pozíciót. Utána sorban a PSE következik, melyet a BSE követ. Az országos pályabajnok­ság legeredményesebb vidéki képvise­lője a Szombathelyi Haladás KK. Az országos bajnokság részletes ké­pét itt adjuk: 1. MTK 2046 p., 2. FTC 1443 p„ 3. Postás SE 1307 p., ■ 4.­ BSE 1091 p., 5. Szombathelyi Hal. KK 661 p., 6. DKK 330 p., 7. KAC 270 p., 8. Körmendi Vasparipa 228 p., 9. EKE 217 p., 10. TTC 204 p„ 11. UTE 202 p„ 12. Szombathelyi AK 153 p., 13. Vil. KK 141 p., 14. Karcagi MOVE 107 p., 15. Szolnoki MÁV 72 p., 16. Vasas KK 49 p., 17. Győri DAC 41 p., 18. Magyaróvári KE 41 p., 19. NyTE 36 p., 20. HKK 24 p., 21.­­­Szegedi Vasutas 24 p., 22. JKK 22 p., 23. Turul KK 20 p., 24. Szombathelyi KE 15 p., 25. Józsefvárosi TC 12 p., 26. Árpád KK 12 p., 27. Testvériség 9 p., 28. Kispest—Szentlőrinci KK 5 p., 29. Nagykőrösi MOVE 5 p., 30. Kecskeméti SC 5 p. Kimár, az NTC jóképe,s négy országúti versenyzője elhagyja egyesületét s egyelőre az MKSz szí­neiben versenyez. Vívófelszerelések tornacipő, futball s az összes sportcikkek WEINBERGER JENŐ SPORTÜZLETE MAGYAR­ UTCA 1. SZÁM. TELEFON: 852-28 THE WHITWORTH OT a. kerékpárok kis részletre, m­Efinm alkatrészek — Football. — aISSSIA gor&. Tennisz. — Árjegyzék 1100 képpel ingyen­. — Javitó-LÁNG IMRE VL, Teréz-körút 3. sz.

Next