Nemzeti Sport, 1929. október (21. évfolyam, 191-212. szám)
1929-10-04 / 193. szám
Péntek, 1929 október 4. I boba BSTAUIOHOBit Kevésszámú versenyző vett részt a MAC János* hegyi versenyének tegnapi első tréningén, a ma reggel hétkor kezdődő tréning népesebbnek ígérkezik Az útvonal kitűnő állapotban van — Szénásy és a Wolfnerek már a mai tréningen részt* vesznek — Az első hajtófordulónál a szembesülő nap miatt majdnem több bukás történt, nagyobb óvatosság ajánlatos, valamint a hajtűk külső kerületének teljes kiürítése a verseny tartamára — Saját tudósítónktól — Az idei jánoshegyi verseny időpontja nem volt a legszerencsésebben kiválasztva, a svábhegyi versenytől fáradt versenyzők mindazonáltal mindent elkövetnek, hogy a griffmadarasok reprezentatív sebességi versenye méltó keretek között kerüljön lebonyolításra. Aránylag szépszámú nevezés érkezett, közöttük igen sok másodklasszis jelentkezett, úgyhogy az idei jánoshegyi verseny nemcsak a krekkek mérkőzése lesz, hanem egyúttal az utánpótlás bemutatkozása is. Sajnos azonban a svábhegyi verseny közelsége abban is érezteti hatását, hogy a MAC versenyét nem előzik meg olyan komoly előkészületek a versenyzők részéről, mint amit ez az immár klasszikus miting megérdemelne. Amíg a múltban a jánoshegyi verseny önálló egység volt, melyre a versenyzők hetek munkája árán készültek, addig az idei miting a svábhegyi versenyhez való szerencsétlen közzelsége miatt mintegy a svábhegyi miting rezonanciahulláma szerepel a versenyzők tudatában. Tegnap volt a jánoshegyi miting első tréningje. Háromnegyed nyolckor kezdődött el. Aránylag kevésszámú versenyző jelent meg a tréningen, így mindenkinek alkalma nyílt sokízben abszolválni a távot. A pálya kitűnő állapotban van, csak helyenként találni rossz szakaszokat, mindazonáltal sokkal jobb állapotban van, mint a svábhegyi pálya, kivéve a néhány bukkanós részletet, ami azonban aligha akadályozhatja meg, hogy rekordjavítás essék. A tréning teljesen sima lefolyású volt és baleset nem történt, legfeljebb néhány könnyű bukás, minden következmény nélkül. Az első hajtűkanyarnál azonban több izgalmas jelenet adódott, az erősen szembetűző nap annyira zavarta a versenyzők látását, hogy sokan későn fékeztek és kiszaladtak a TT-pálya kifutójába, egyes autók azonban csak hajszál hijján tudták megúszni ezt bukás nélkül. Különösen Szelnár Aladár dr. (Hupmobile) kocsija került a felboruláshoz közel, szerencsére a vezető rutinja megmentette a helyzetet. Veresgély (Lancia) ,is csak vezetői rutinjának köszönhette, hogy kimenekült a szorongatott helyzetből, míg Hajdú (0.5 Hajdú) kocsija két kerekére állva tudott csak kievickélni a fordulóból. Alkalmunk nyílt néhány részidőeredményt mérni. Az első hajtűnél mértük a versenyzők idejét, a mért szakaszban egyenes darab, hajtűforduló és meredek, akcelerálásra kényszerítő darab foglaltatott. A mért részidők — melyek alapján összehasonlítást lehet tenni az egyes versenyzők formájára — a következők: Balázs László (500 Sunbeam) 16.1 mp, 16.2 mp, 16.0 mp. Meggyessy Zoltán (750 BMW old.) 18.0 mp, 19.2 mp. Lukavetz Ferenc (175 Francis Barnett) 19.2 mp, 18.1 mp. Kovács Emil (500 BSA) 18.0 mp, 17.1 mp. Kiss László (250 Puch) 18.2 mp. Molnár Ferenc József (350 Calthorpe) 18.5 mp, 18.3 mp. Urbach László (500 AJS old.) 16.2 mp, 16.2 mp. Petrovits Vidtor (3.0 Bugatti) 19.1 mp, 17.3 mp, 17.5 mp. Solty János (0.75 Austin) 23.2 mp, 24.0 mp, 23.6 mp. Zboray Ferenc (175 DKW) 20.0 mp. Fauszt István (350 Velocette) 20.0 mp. Bátya János (500 FN) 16.8 mp, 19.2 mp. Bauer József (500 Ariéi old.) 21.1 mp, 21.2 mp, 18.8 mp. Deli Lajos (250 Radco) 18.0 mp. Hetecs Sándor (2.3 Bugatti) 18.4 mp, 16.4 mp, 17.4 mp. Scheffer Antal (350 Sunbeam) 20.0 mp, 20.0 mp. Hajdú (0.5 Hajdú) 26.0 mp, 27.6 mp, 25.6 mp. Weber Oszkár (250 Méray) 17.0 mp, 16.4 mp. Salomák Oszkár (350 Standard) 17.3 mp, 17.2 mp. Hummel Endre (350 Velocette) 17.0 mp. ~ . Fellner Simon (1.1 Tatra) 24.0 mp, 21.1 mp. A részidők vizsgálata alkalmával figyelembe kell venni azt is, hogy közöttük több olyan menés volt, amelynél a fordulóvétel nem sikerült. Bauer egy kipuffogós tréninggépen ment, mely lényegesen lassúbb, mint a versenygépe, Zboray viszont erősen kifutott a hajtűből, így részideje nem reális. A tréningen résztvett több mazsola sok humoros helyzetet teremtett. Az egyik Méray „versenyző” például a hegyről lefelé menet lépésben haladva bukott fel, míg az egyik pompás új Scott-gépen trenírozó mazsola azzal keltett közfeltűnést, hogy akcelerálás alkalmával kupplungját emelgetve bőgette jobb sorsra érdemes motorját és ijesztgette az útszéli verebeket. Az autós krekkek közül alig láttunk valakit munkában. A Wolfnereknek és Szénásynak se híre, se hamva nem volt. Úgy hírlik azonban, hogy ma már munkába állanak ők is. Különösen Szénásy szereplése elé néz mindenki nagyi öröklődéssel, annál is inkább, mert nyílt kérdés, hogy a versenykocsibajnokság valószínű nyertese miképpen barátkozik meg a jánoshegyi pálya rengeteg pikáns fordulójával és nagy technikát, sőt óvatosságot igénylő enyhe kanyarjaival. A mai tréning már sokkal népesebbnek ígérkezik és azon már a teljes gárda résztvesz. Szombaton ugyanabban az időpontban ismét tréning lesz, utána mázsálás és műszaki átvétel lesz az Ezredes utcai autóüzem udvarán, ahol a startszámok is kiosztásra kerülnek. A bizottságok délután egy óráig lesznek permanenciában, aki addig nem jelentkezik, az elveszíti startjogosultságát. Óvás. Tudomásomra jutott, hogy a motorosgárda egyik fiatal óriása, akinek nevét emberszeretetből nem hozom nyilvánosságra, sokhelyütt az én szerény nevemen szerepel és különösen az esti és körúti motoros körvadászatai alkalmával veszi azt kölcsönbe, hogy azon bemutatkozzék az előzetesen körülmotorozott és csillogó tsoport-gépével elbűvölt hölgyikéknek. Bár enyhítő körülménynek vagyok hajlandó betudni, hogy „névrokonom” igazi nevén már annak pikáns hangzása miatt sem mutatkozhatik be, különösen rövidlejáratú és csak ritkán prolongált új ismerőseinek, mégis illő tisztelettel arra kell kérnem, hogy erről a nekem kellemetlen szokásáról tegyen le. Nem hiszem, hogy barátunk idegen tollakkal akarna ékeskedni. Hiszen töltőim nincsenek, írógépem annyira elkopott, hogy azzal aztán dicsekedni igazán nem lehet. Mégis arra kell kérnem mélyen tisztelt alkalmi névbitorlómat, hogy hagyjon ki engem a játékból, jobbhangzású név esőstől akad, csak körül kell nézni. Ajánlom neki talán erre a célra a Bethlen, Zuárd, Kemál pasa vagy Zogu király nevét, ha igényei szerényebbek, úgy talán a Seiffensteiner Salamonnal is beérheti. Remélem tehát, hogy nem folytatja nevem, népszerűsítését a körúton, mert ellenkező esetben kénytelen volnék a megfelelő büntetőeljárást folyamatba tétetni. Farkasházy Tibor s. k., a Nemzeti Sport automobilrovatának vezetője. A kitűnő angol Lissen-gyertyák végre képviseletet kaptak Magyarországon is. A beavatottak között már régen nem volt titok, hogy a Motor és Autókellék Rt. hónapok óta folytatott tárgyalásokat az angol gyárral, hogy megszerezze a képviseletet. Most kapjuk a hírt, hogy a tárgyalások sikerre vezettek és a kiváló minőségű s a nagy angol versenyek tűzpróbáját kitilt gyertyák rövidesen nálunk is kaphatók lesznek. Talán nem tévedünk, ha a Motor és Autókellék Rt. elhatározását azokkal a frappáns versenyeredményekkel hozzuk összefüggésbe, melyeket az ügetőn, Kecskeméten és Miskolcon értek el a próbaképen Magyarországra hozott Lissen-gyertyákkal. A Lissen-gyertyák speciális motorkerékpár-gyertyák, melyek nevéhez számtalan rövid- és hosszútávú világrekord és klasszikus világverseny győzelem fűződik. OLCSÓ BUTORELADÁS! OPERA BUTORcs* Budapest, VI., Andrássy út 29. Bútorok a legegyszerűbbtől a legdíszesebb kivitelig, mélyen mérsékelt árak mellett Nagyon kedvező törlesztési feltételek • Köztisztviselőknek külön fizetési könnyítés Szakorvos rendelő vér- és nemibetegek részére VIL. Rdlóczi-út 32.1.1. I Ezüstsajvanan-oltási Rókussal szemben 0 Rendelés egész nap Nagy feltűnést keltett a svábhegyi versenyen a Shell kőolaj Rt. áldozatkészsége, mely 3000 személy befogadására alkalmas tribünt állított fel szinte varázslatos gyorsasággal a célforduló mellé, így alkalmat adva a közönségnek, hogy ülve élvezhesse a nagy mérkőzés érdekes mozzanatait. A Shell kőolaj Rt. jutalma nem maradt el, Hans Stuck (AD) a verseny abszolút győztese Shell-olajjal a tartonyában győzött és újabb nagyszerű versenyeredményt írt bele a Shell-győzelmek sorába. Az MTK megsemmisítő fölénnyel jutott az idei országos pályabajnoki címhez . Saját tudósítónktól — Az idei pályaszezon vasárnap véget ér. Huszonhárom versenynap után — mely a tavalyi 16-os rekordot jelentékenyen túlszárnyalta — végleg kialakult az országos egyesületi pályabajnokság arca is, melyen már nem igen fog változtatni a vasárnapi viadal, ahol a tenderibajnoki futamon kívül a többi számok nem esnek pontozás alá. A bajnokság állását tehát véglegesnek tekinthetjük s mint az alább következő táblázat mutatja, az idei'' szezonban ismét a kék-fehér repülők dominálták a teret, akik az MTK-nak óriási pontfölénnyel biztosították a nemesveretű trófeát. Az FTC több, mint hatszáz ponttal hátrább a második helyet okkupálta. Bravúros fiataljai, elsősorban Győrffy révén érdemelte ki ezt a tisztes pozíciót. Utána sorban a PSE következik, melyet a BSE követ. Az országos pályabajnokság legeredményesebb vidéki képviselője a Szombathelyi Haladás KK. Az országos bajnokság részletes képét itt adjuk: 1. MTK 2046 p., 2. FTC 1443 p„ 3. Postás SE 1307 p., ■ 4. BSE 1091 p., 5. Szombathelyi Hal. KK 661 p., 6. DKK 330 p., 7. KAC 270 p., 8. Körmendi Vasparipa 228 p., 9. EKE 217 p., 10. TTC 204 p„ 11. UTE 202 p„ 12. Szombathelyi AK 153 p., 13. Vil. KK 141 p., 14. Karcagi MOVE 107 p., 15. Szolnoki MÁV 72 p., 16. Vasas KK 49 p., 17. Győri DAC 41 p., 18. Magyaróvári KE 41 p., 19. NyTE 36 p., 20. HKK 24 p., 21.Szegedi Vasutas 24 p., 22. JKK 22 p., 23. Turul KK 20 p., 24. Szombathelyi KE 15 p., 25. Józsefvárosi TC 12 p., 26. Árpád KK 12 p., 27. Testvériség 9 p., 28. Kispest—Szentlőrinci KK 5 p., 29. Nagykőrösi MOVE 5 p., 30. Kecskeméti SC 5 p. Kimár, az NTC jóképe,s négy országúti versenyzője elhagyja egyesületét s egyelőre az MKSz színeiben versenyez. Vívófelszerelések tornacipő, futball s az összes sportcikkek WEINBERGER JENŐ SPORTÜZLETE MAGYAR UTCA 1. SZÁM. TELEFON: 852-28 THE WHITWORTH OT a. kerékpárok kis részletre, mEfinm alkatrészek — Football. — aISSSIA gor&. Tennisz. — Árjegyzék 1100 képpel ingyen. — Javitó-LÁNG IMRE VL, Teréz-körút 3. sz.