Nemzeti Sport, 1930. április (22. évfolyam, 63-83. szám)

1930-04-27 / 80. szám

Vasárnap, 1980 áprlis 27. Sicott. --- i II——MtH 3^-AlJIOMQBitl Sabinák angol TT nevezése tegnap ment el szevgényileg az ACU-hoz A Verocette-gyár hajlandónak mutatkozott megfelelő komoly versenygépet kölcsönadni, úgyhogy a magyar kiküldött tökéletes technikai felkészültséggel állhat starthoz a világ legklasszikusabb motorversenyén — Saját tudósítónktól — Az angol TT sokat vitatott kikülde­tése végre pozitív eredménnyel járt, elhatározott dolog, hogy a nagy világ­versenyen a magyar motorosok re­prezentánsa is részt vehet. Mint tudjuk, Petrovich Vidtor, a KMAC titkára tavaly megbeszélést folytatott az angol ACU-val, melynek eredményeképpen az angol sportfő­hatóság hajlandónak mutatkozott ma­gyar versenyző meghívására a Man­­szigeti versenyre. Az angolok meg­hívása eredetileg három versenyzőre szólt, sajnos, csak egyetlen versenyző kiküldetését sikerült elérni, ami főleg annak tudható be, hogy csupán a Ve­­locette-gyár mutatkozott hajlandónak komoly TT-speciálgéppel ellátni a be­nevezett versenyzőt, Sabrnák Osz­kárt, már­pedig ez a komoly verseny­gép elengedhetetlen kelléke a siker reményében induló startnak. Sabrnak nevezését a KMAC tegnap sü­rgönyileg továbbította, most már csak az angolokon múlik, hogy várjon elfogadják a jelentkezést, aminek egyébként semmi akadálya nincsen. A fiatal Velocette-menő szerep­lése elé mindenki nagy várakozással tekint, hiszen a magyar színek reprezentálása jó kezekben lesz. Sabrnak az elmúlt szezonban több komoly eredményt ért el, fejlődőképes, nagytechnikájú versenyző, akinek to­vábbi sportkarrierjét kedvezően fogja befolyásolni az angol TT-n megszer­zett tapasztalatok serege. A magyar első klasszis távolmaradásával elveszíti sport jelentőségét a TTC mai „nemzetközi dirt track versenye, érdekesnek csupán a két horvát menő szereplése ígér­kezik, akik mesterei a dirt track technikának Az extraklasszis távolmaradásának legfontosabb oka a közeli TT terminus, senki sem akarja gépét és testi épségét veszé­lyeztetni a TT előtt —­­A TTC hallatlan áldozatokat hozott, kiszélesítette a pályát, kiemelte a korlátokat, úgyhogy a pálya jelen állapotában tökéletesen megfelel birt track célokra — Saját tudósítónktól — Felette szerencsétlen gondolat volt a TTC részéről pont egy héttel a ma­gyar TT előtt megrendezni szezon­nyitó brrt track-versenyét. A TT előtt az első klasszis nem szívesen vesz részt versenyen, félti gépét és testi épségét, hiszen mindennél fontosabb a legklasszikusabb magyar versenyen, a Tourist Trophyn való start. Pedig a TTC mindent megtett, ami tőle telhető volt. Hallatlan anyagi áldozattal végezte el a pálya átalakítását, a MÁV Gép­gyár kőbányai úti pályáját alig lehet felismerni. A hatméteres futópályát 11 méteres salakpályává varázsolták, kiszedették a vasbetonkerítést. Nagy elismerés illeti meg ezért a MÁV Gép­gyár agilis vezetőségét, mely fáradsá­got nem kímélve sietett a terézváro­siak segítségére és lehetővé tette azt, hogy vérbeli birt racki-pálya álljon a menők rendelkezésére. Jelen pillanat­ban a pályának felét laza homok­­ borítja ugyan, de a versenyre már szétszórják és lehengerlik­ a vágo­számra odahordott sa­lakot. Ha a magyar első klasszis nem is indul, mégis felette érdekesnek ígér­kezik a verseny. Ezt a két horvát menőnek, Uroicnak és Strbannak köszönhetjük, akik a TTC meghívá­sára részt vesznek a versenyen és meg­mutatják a magyar versenyzőknek és a sportközönségnek, mi is a dirt track technika, hogyan kell bródszerdolni, a fordulókban szabályosan és ellenőr­zéssel faraltatni a merészen lefekte­tett gépet. Ez egymaga is attrakció, bár sokkal érdekesebb lett volna, ha a két horvát versenyzőinek alkalmas lett volna összemérni erejét a magyar klasszisgárdával, melynek néhány tagja már azon a ponton van, hogy elsajátítsa a sokat tárgyalt brrt track-státust. Ilyen körülmények között semmi értelme kategóriánként foglalkozni a versennyel és latolgatni az esélyeket. A startlistán alig egynéhány ismer­tebb magyar versenyző neve szerepel, úgyhogy a két horvát BSA-zajnőnek alig­ha kell megerőltetnie magát, ha győzni akar. A várható félsiker azonban igen kel­lemetlen hatással járhat, a versenyt A startlista a következő (a nevek előtt a versenyzők startszámai): Küzdők versenye 175 kem-ig. 10 kör. 4. Ifj. Bakos István (Dót) Kezdők versenye 250 kem-ig. 10 kör. 5. Stein Endre (Puch) Kezdők versenye 350 kem-ig. 10 kör. 7. Bódis Mihály (Sarolea) 8. Puhonyi Nándor (Calthorpe) 9. Mater Mihály (BSA) 5. Stem Endre (Puch) 10. Andó Antal (Calthorpe) Kezdők versenye 500 kem-ig. 10 kör 14. Ifj. Kirisíts József (BSA) 15. Závory István (Dót) 7. Bódis Mihály (Sarolta) Főverseny 175 kem-ig. 15 kör. 16. Anton Uroic (DKW) 18. Lukavecz Ferenc (Fr. Barnett) 19. Mássa Gyula (DKW) Főverseny 250 kem-ig. 15 kör. 20. Nett György (DKW) 22. Pártos Károly (Radco) 18. Lukavecz Ferenc (Fr. Barnett) 19. Mássá Gyula (DKW) 45. Kiss László (Puch) 46. Baranyai István (Puch) Főverseny 350 kem-ig. 15 kör. 23. Bátori Lajos (PP) 24. Kovács Béla (Calthorpe) 25. Bajcsy József (Chater Lea) 16. Anton Uroic (BSA) 26. Kiss László (Standard) 27. Gutschy Károly (Standard) 19. Mássa Gyula (DKW) 20. Nőtt György (DKW) Főverseny 500 kcm-ig. 15 kör. 28. Waldner Adolf (Rudge) 29. Anton Strban (BSA) 26. Kiss László (Standard) 30. Brand János (Budge) 20. Nőtt György (DKW) 27. Gutschy Károly (Standard) 25. Bajcsy József (Chatel Lea) 24. Kovács Béla (Calthorpe) 23. Bátory Lajos (PP) Budapest motorkerékpáros salakpálya „derbyje”. 25 kör. 18. Lukavecz Ferenc (175 Franc. Barnett) 20. Nőtt György (260 DKW) 19. Mássa Gyula (175 DKW) 24. Kovács Béla (350 Calthorpe) 16. Anton Uroic (350 BSA) 27. Gutschy Károly (350 Standard) 26. Kiss László (360 Standard) 25. Bajcsi József (350 Chater Lea) 23. Bátory Lajos (350 PP) 29. Anton Strban (500 BSA) 30. Brand János (500 Budge) Oldalkocsis főverseny 350 kcm-ig. 15 kör. 34. Huszár László (FN) 35. Gutschy Károly (Standard) Oldalkocsis főverseny 600 kcm-ig. 15 kör. 40. Ifj. Kálmán Gyula (BSA) 41. Masznik Gyula (Gillet) mint dirt track-versenyt rendezik meg, alkalmas tehát sikertelenség ese­tén arra, hogy elriassza a sokat váró és a TTC vérszagú kommünikéi által felajzott nézőközönséget a dirt track­­sporttól, melytől viszont felette sokat várnak szakkörökben. A verseny pontban három órakor kezdődik a MÁV-pályán (Kőbányat­éti 1,5.), amelyet a Baross­ utca és a Fiumei­ út irányából lehet legjobban megközelíteni, valamint a hungária­­úti vasúti aluljárón át iso­rozatot hozott, melynek értelmében nem ad engedélyt motorversenyek megrendezésére a vámvonalon belül. Ha a tanácsi­ határozat érvényre ju­tott volna, akkor a jövő vasárnapi TT-verseny megrendezése lehetet­lenné lett volna téve. Szerencsére a belügyminisztérium és főleg a főka­pitány más álláspontra helyezkedett, amiben nagy része volt Schimanek professzor, a KMAC alelnöke köz­iben­járásának, akinek missziója teljes sikerrel járt, a főkapitányi engedély már a KMAC birtokában van. El­simultak tehát azok a nehézségek, TÚRÁRA­­ is motoron menjen!!! ! " ÁLMOS TESTVÉREK, V., Szabadság-tér 18. melyek kultúrbotrány, nemzetközi sportbotrány szenvedő hőseivé avat­ták volna a magyar motorizmust. A TT előkészületeinek munkája szorgosan folyik. Munkások százai javítják az utat, a pálya már az első tréningre pompás állapotban lesz. Alkalmunk volt a TT ügyében beszél­getést folytatni Petrovich Vidtorral, a KMAC agilis titkárával, aki érdekes tervekről számolt be. A depók ugyanis nem a megszokott helyen lesznek, hanem az ellenkező oldalon, a Zugligeti­ út egyenesében me­netirányban jobboldalon. Ennek nagy előnyei lesznek, a depó­kat ugyanis így teljesen el lehet zárni a közönségtől, mely így nem zavarja a versenyzők és a depósok munkáját. Tegnap este ■ távirat érkezett a­­ZSChopaui DKW-gyártól, rmely szerint A főkapitány engedélyezte a magyar TouristTrophy megtartását Végleg elhárultak az akadályok — A depók a Zugligeti-út jobboldalán lesznek — A DKW-gyár távirata szerint Klein a 350-ben indul, az 500-ban H. Win­kler startol kompresszoros gépen — Szorgos munka folyik a TT előkészítésére — Saját tudósítónktól — Gigászi munka folyt az elmúlt na­pokban, amikor is nyilvánosságra került, hogy a főváros tanácsa hazá- A nag­y tömeg motorkerékpárja az ANGOLTRIUMPHI mert 175 KCM. világítással, térdsárvédővel CSAK P 980.—­­ 277 „ 4 ütemű...................................CSAK P 1250.— 550 „ oldalkocsi részére különö­sen alkalmas . . . . CSAK P 1650.—­­ Minőségért a Triumph­-gyár 45 éves múltja garantál. —18 havi részletre­­ BRU OK, Jókai­ utca 21 13

Next