Nemzeti Sport, 1930. április (22. évfolyam, 63-83. szám)
1930-04-28 / 81. szám
"Hétfő, 1930 április 28. g.v.v zie’ixwiix vCT.w/r».v.»4aOT«g *»«mT A kismeegelégedettebbek ma SVlagyarországon az F. N. tulajdonosok Az F. N. motorkerékpárok mennek, mennek és mindig mennek minden baj nélkül Győződjön meg ön is! Vezérképviselet: HALMOS TESTVÉREK Budapest, V., Szabadság-tér 18 Vidéki körzetképviselőket keresünk Szólógépek 350 kcm-ig. Táv 15. kör. Első elődöntő: 1. Urok (BSA) 2. Ausalnder (Auszlender-Jap). • 3.: Kovács ■ János (Calthorpe). Indult még Kovács Béla (Calthorpe), aki egyik körében bukott, újra indult, a tribün előtt sokak szez Árban és minőségben utolérhetetlen Locado Sabo 241 lámpás váltóáramú hálózati készülék, csinos lemházban a "VE PHILIPS LÁMPÁKKAL ...” « **»----A húsvéti külön árengedményt április 30-ig nyújtjuk 3 ISO oldalas képes árjeérzékünket Kapon téli varratokkal díjtalanul küldjük. Barta és Társai villanyszerelési és rádiócikkek I nagykereskedése | Főüzlet: EilltlSip©St Fióküzlet:! IV., Podmaniczki-u. 39 VI., Diákóczi-út 30. sz. | Csengery-utca sarok Nagydiófa-utca sarok grint szándékkal akadályozta az őt lekörözött Urokot, aki azonban a verseny végén úgy nyilatkozott, hogy Kovács őt nem akadályozta. Úgy látszik indokolatlan volt a pillanatnyi felháborodás, mely Kovács elévágását fogadta. Második elődöntő: 1. Kiss László (DKW), 2. Bátori Lajos (P. P.), 3. Bajcsi (Chatel Lea). Döntő futam: 1. Uroic (BSA) 6:33 mp. 2. Bátori (PP) 7:07.8 mp. 3. Kiss (DKW)- -- Uroic döntő fölénnyel bánik el ellenfeleivel, akik egyetlen pillanatra sem voltak a kitűnő horvát menőre veszedelmesek. Szólógépek 500 kcm-ig. Táv 15 kör. Két előfutam után: 1. Anton Strban (BSA) 6:43.8 mp. 2. Gutschy Károly (Standard) 7:14.6 mp. 3. Bajcsi József (Chatel-Sea). Strban fölénnyel végzett ellenfeleivel, nem is sietett, amit Uroic ideinél jóval rosszabb eredménye is bizonyít. „Budapest Motorkerékpáros Salakpálya Derbyje” (?) 20 kör. Két előfutam után: 1. Uroic (BSA) 8:16.4 mp, 2. Kiss László (DKW) 9:14.2 mp. Tömegbukás következett be ebben a futamban. A régi PP-jén indult Bátori, az ellenegyenesben érthetetlen okoból bukik, Sírban beleszalad Bátori gazdátlan gépébe. Urak, látva a veszélyt, hirtelen kanyarodással befut a pálya közepe felé. Szerencsére Rassó- és motorosruházat KERTÉSZ Tódor és WESZELY Hívóny). Váci utcai Árjegyzék ingyen baj nem történt, mindhárman sértetlenek maradtak. Urok néhány másodperces veszteglés után ismét nyeregbe pattan és visszautasítva Kiss támadását, könnyen győz. A kezdőszámokat és a kezdőszámoknak is alig beillő oldalkocsis versenyeket Bakos (175 Dót), Stem (250 Puch), Pahonyi (Calthorpe), Huszár (350 FN old.) és Kiss Imre (500 Standard old.) nyerte. I BSE téliverseny 1930 jj RALEIGH I az angol elitmárka Krizanovic László vezetésével E aranyérmet tipr I Vezérképviselet: IAPART RT. 11 Andrássy út 37. Tel.: A. 136-27 Elfogadott óvás. A TTC sportbizottsága a késő esti órákban elfogadta a KSC óvását és Uroic győzelmét a derbiben annullálta. Bebizonyosodott ugyanis állítólag az, hogy Uroic bukása után nem ugyanazon a ponton folytatta versenyét, ahol a pályát elhagyta. A derbi győztese így Kiss László lett DKW-gépen. 1930-as modelljei I megérkeztek II az új képviselethez I Eladási központ és alkatrészraktár: John FowserA Col | Andrássy út 28. Telefon : Aut. 183-201 Bonyhádról jelentik. Ünnepélyes keretek között alakult meg a Tolnamegyei Automobil és Motoros Club két szakosztállyal. Az autószakosztály székhelye Bonyhád, a motorosé pedig Szekszárd. Elnökké Bartal Aurél dr. volt főispánt, társelnökké Dőry Frigyes nagybirtokost, alelnökivé pedig Szabó Lajost választották meg. Az autóosztály elnöke Jeszenszky Andor báró, a motorosztály elnöke pedig Faragó József lett. Az alakuló gyűlés elhatározta, hogy a motorvezetőket járási orvosokkal vizsgáltatják meg, megszervezik a motorosszolgálatot és az országutakon telefonállomásokat létesítenek. Az új egyesület Jankó Ágoston főispánt, Szávaid Oszkár alispánt és Perczel Béla, dr. felsőházi tagot tiszteletbeli tagjává választotta. A bádeni motorverseny eredményei: 175 kcm, 10 km.: Kauffmann Rex-Rcme 7:51.6. 250 kcm., 15 km.: Hunger Excelsior 10:25.8. 350 kcm., 10 km.: Brandl Rex-Rcme 7:34.2. 500 kcm., 10 km.: Falkrier Gillet-Herstal 7 :09.6. Gustav- Hormbergerdíj: Geyer Chater Lea 13:20.2 (20 km.-re). Baden város díja: Walla Sunbeam 16:02 (25 km.-re). Oldalkocsik 600 kcm-ig: Kuntsch Douglas 10:37.8 (15 km-re). 1000-ig: Runtsch Douglas 10:27.6. Karneremlékverseny: Walla Sunbeam 16:08.6 (25 km-re). Jelentés Algírból. A marokkói automobil Grand Prix-t húsvéthétfőn tartották 709.5 kilométer hosszú távon. A versenyt eredetileg egy héttel hamarább akarták megrendezni, azonban közbejött akadályok folytán hétfőre halasztották. A versenykocsik kategóriájában (1100 kcmig.) Benitah győzött Amilcar gépén, a távot 6 óra 21.5 perc alatt téve meg, ami 111.7 kilométer óraátlagnak felel meg. A 3 literen felüli sportkocsik kategóriájában a francia Liocourt (Renault) győzött, ideje 5 óra 50.2 perc. A 3 literen aluli sportkocsik kategóriájában Benoist (Citroen) futott be elsőnek 7 óra 15 perc alatt, 97.8 kilométer óraátlaggal. A 2 literes kocsik kategóriájában Donenici (Bugatti) győzött 9 óra 15.2 perces idővel. Az 1500 kem-es sportkocsikategóriában Fourny (Chenard Walker) győzött 6 óra 24.1 perc alatt, 110.6 kilométer óraátlaggal. Az 1100 kem-es kategóriában első Geines (Amilcar) 9 óra 12.3 perc alatt (óraátlag 81 kilométer). Megjöttek az 1930. típusú Sarolta-motorkerékpárok. Az új gépek pazar kivitelűek s nagyon hasonlítanak a Sunbeam-gépekhez. Vételkényszer nélkül megtekinthetők Urbach Lászlónál. (Hunyadi-tér 12.) A Budakeszi-út alsó részét — aszfaltozták. Hogy ez a TT szempontja ; hól mit jelent, azt nem kell hangsúlyozni, csak el kell képzelni — mondjuk esőben — a versenyzőket, amint a csúszós felületen táncolnak lefelé 150—160 km-es tempóban. Reméljük, hogy a TT és a tréningek napján nem lesz eső, így klasszikus versenyünk realitását az aszfaltozás nem befolyásolja. De talán arra gondolhattak volna a főváros urai, hogy ilyen meredek lejtőre csúszós aszfaltborítást készíttetni nem jelent kevesebbet, mint eső esetén életveszedelmessé tenni azok útját, akik a forgalmas Budakeszi úton kénytelenek átvergődni . t. Mindenütt egész Magyarországon, az összes utakon, tereken, városokban és községekben, hegyeken és völgyekben egyaránt, mindenütt ott áll az aranysárga Sphinx benzinkút.Mindenütt kapható ugyanaz a magasértékű és állandóan egyforma minőségű üzemanyag és természetesen a világ kvalitásolaja, a Gargoyle Mobiloil is. A vevőközönség kiszolgálása mindezeken a helyeken a modern kereskedői szellemben történik, amely a legnagyobb kényelmet biztosítja-Sphinx Benzin VACUUM ÖIL COMPANY R. T, BUDAPEST