Nemzeti Sport, 1930. április (22. évfolyam, 63-83. szám)

1930-04-28 / 81. szám

"Hétfő, 1930 április 28. g.v.v zi­e’ixwiix vCT.­w/r».v.»4aOT«g *»«mT A k­ism­eegelégedettebbek ma SVlagyarországon a­z F. N. tulajdonosok Az F. N. motorkerékpárok mennek, mennek és mindig mennek minden baj nélkül Győződjön meg ön is! Vezérképviselet: HALMOS TESTVÉREK Budapest, V., Szabadság-tér 18 Vidéki körzetképviselőket keresünk Szólógépek 350 kcm-ig. Táv 15. kör. Első elődöntő: 1. Urok­ (BSA) 2. Ausalnder (Auszlender-Jap). • 3.: Kovács ■ János (Calthorpe). Indult még Kovács Béla (Cal­thorpe), aki egyik körében bukott, újra indult, a tribün előtt sokak szez Árban és minőségben utolérhetetlen Locado Sabo 24­1 lámpás váltóáramú hálózati­­ készülék, csinos lemházban a "VE PHILIPS LÁMPÁKKAL ...” « **»----­A húsvéti külön árengedményt április 30-ig nyújtjuk 3­­ ISO oldalas képes árjeérzékünket Kapon téli varratokkal díjtalanul küldjük.­­ Barta és Társai villanyszerelési és rádiócikkek I nagykereskedése | Főüzlet: EilltlSip©St Fióküzlet:! I­V­., Podmaniczki-u. 39 VI­., Diákóczi-út 30. sz. | Csengery-utca sarok Nagydiófa-utca sarok g­rint szándékkal akadályozta az őt le­körözött Urok­ot, aki azonban a ver­seny végén úgy nyilatkozott, hogy Ko­vács őt nem akadályozta. Úgy látszik indokolatlan volt a pillanatnyi fel­háborodás, mely Kovács elévágását fogadta. Második elődöntő: 1. Kiss László (DKW), 2. Bátori Lajos (P. P.), 3. Ba­jcsi (Chatel Lea). Döntő futam: 1. Uroic (BSA) 6:33 mp. 2. Bátori (PP) 7:07.8 mp. 3. Kiss (DKW)- -- Uroic döntő fölénnyel bánik el ellenfeleivel, akik egyetlen pillanatra sem voltak a kitűnő horvát menőre veszedelmesek. Szólógépek 500 kcm-ig. Táv 15 kör. Két előfutam után: 1. Anton Strban (BSA) 6:43.8 mp. 2. Gutschy Károly­­ (Standard) 7:14.6 mp. 3. Bajcsi József (Chatel-Sea). Strban fölénnyel végzett ellenfelei­vel, nem is sietett, amit Uroic ideinél jóval rosszabb eredménye is bizonyít. „Budapest Motorkerékpáros Salakpálya Derbyje” (?) 20 kör. Két előfutam után: 1. Uroic (BSA) 8:16.4 mp, 2. Kiss László (DKW) 9:14.2 mp. Tömegbukás következett be ebben a futamban. A régi PP-jén indult Bátori, az ellenegyenesben érthetetlen okoból bukik, Sírban beleszalad Bá­tori gazdátlan gépébe. Urak­, látva a veszélyt, hirtelen kanyarodással be­fut a pálya közepe felé. Szerencsére Rassó- és motorosruházat KERTÉSZ Tódor és WESZELY Hívón­y). Váci­ utca­i Árjegyzék ingyen baj nem történt, mindhárman sértet­lenek maradtak. Urok­ néhány másod­perces veszteglés után ismét nyereg­be pattan és visszautasítva Kiss tá­madását, könnyen győz. A kezdőszámokat és a kezdőszá­moknak is alig beillő oldalkocsis ver­senyeket Bakos (175 Dót), Stem (250 Puch), Pahonyi (Calthorpe), Huszár (350 FN old.) és Kiss Imre (500 Standard old.) nyerte. I BSE téliverseny 1930 jj RALEIGH I az angol elitmárka Krizanovic László vezetésével E aranyérmet tipr I Vezérképviselet: IAPART RT. 1­1 Andrássy­ út 37. Tel.: A. 136-27­­ Elfogadott óvás. A TTC sport­­bizottsága a késő esti órákban elfo­gadta a KSC óvását és Uroic győzel­mét a derbiben annullálta. Bebizo­nyosodott ugyanis állítólag az, hogy Uroic bukása után nem ugyanazon a ponton folytatta versenyét, ahol a pályát elhagyta. A derbi győztese így­­ Kiss László lett DKW-gépen. 1930-as modelljei I megérkeztek I­I az új képviselethez I Eladási központ és alkatrészraktár: John FowserA Col | Andrássy­ út 28. Telefon : Aut. 183-201 Bonyhádról jelentik. Ünnepélyes keretek között alakult meg a Tolna­­megyei Automobil és Motoros Club két szakosztállyal. Az autószakosz­tály székhelye Bonyhád, a motorosé pedig Szekszárd. Elnökké Bartal Aurél dr. volt főispánt, társelnökké Dőry Frigyes nagybirtokost, alel­nökivé pedig Szabó Lajost válasz­tották meg. Az autóosztály elnöke Jeszenszky Andor báró, a motor­osztály elnöke pedig Faragó József lett. Az alakuló gyűlés elhatározta, hogy a motorvezetőket járási orvo­sokkal vizsgáltatják meg, megszer­vezik a motorosszolgálatot és az országutakon telefonállomásokat lé­tesítenek. Az új egyesület Jankó Ágoston főispánt, Szávaid Oszkár alispánt és Perczel Béla, dr. felső­házi tagot tiszteletbeli tagjává vá­lasztotta. A bádeni motorverseny eredmé­nyei: 175 kcm, 10 km.: Kauffmann Rex-Rcme 7:51.6. 250 kcm., 15 km.: Hunger Excelsior 10:25.8. 350 kcm., 10 km.: Brandl Rex-Rcme 7:34.2. 500 kcm., 10 km.: Falkrier Gillet-Herstal 7 :09.6. Gustav­- Hormberger­­díj: Geyer Chater Lea 13:20.2 (20 km.-re). Baden város díja: Walla Sunbeam 16:02 (25 km.-re). Oldal­kocsik 600 kcm-ig: Kuntsch Doug­las 10:37.8 (15 km-re). 1000-ig: Runtsch Douglas 10:27.6. Karner­­emlékverseny: Walla Sunbeam 16:08.6 (25 km-re). Jelentés Algírból. A marokkói automobil Grand Prix-t húsvéthétfőn tartották 709.5 kilométer hosszú tá­von. A versenyt eredetileg egy héttel hamarább akarták megrendezni, azon­­­­ban közbejött akadályok folytán hét­főre­ halasztották. A versenykocsik kategóriájában (1100 kcmig.) Benitah győzött Amilcar gépén, a távot 6 óra 21.5 perc alatt téve meg, ami 111.7 kilométer óraátlagnak felel­ meg. A 3 literen felüli sportkocsik kategóriá­jában a francia Liocourt (Renault) győzött, ideje 5 óra 50.2 perc. A 3 literen aluli sportkocsik kategóriájá­ban Benoist (Citroen) futott be első­nek 7 óra 15 perc alatt, 97.8 kilomé­ter óraátlaggal. A 2 literes kocsik kategóriájában Donenici (Bugatti) győzött 9 óra 15.2 perces idővel. Az 1500 kem-es sportkocsikategóriában Fourny (Chenard Walker) győzött 6 óra 24.1 perc alatt, 110.6 kilométer óraátlaggal. Az 1100 kem-es kategó­riában első Geines (Amilcar) 9 óra 12.3 perc alatt (óraátlag 81 kilomé­ter). Megjöttek az 1930. típusú Saro­­lta-motorkerékpárok. Az új gépek­ pazar kivitelűek s nagyon hasonlí­tanak a Sunbeam-gépekhez. Vétel­kényszer nélkül megtekinthetők Ur­­bach Lászlónál. (Hunyadi-tér 12.) A Budakeszi-út alsó részét — asz­faltozták. Hogy ez a TT szempontja­ ; hól mit jelent, azt nem kell hang­súlyozni, csak el kell képzelni — mondjuk esőben — a versenyzőket,­­ amint a csúszós felületen táncolnak lefelé 150—160 km-es tempóban. Re­méljük, hogy a TT és a tréningek­­ napján nem lesz eső, így klasszikus versenyünk realitását az aszfaltozás nem befolyásolja. De talán arra gon­dolhattak volna a főváros urai, hogy ilyen meredek lejtőre csúszós aszfalt­­borítást készíttetni nem jelent keve­sebbet, mint eső esetén élet­veszedel­messé tenni azok útját, akik a forgal­mas Budakeszi­ úton kénytelenek át­vergődni . t. Mindenütt egész Magyarországon, az összes utakon, tereken, vá­rosokban és községekben, hegyeken és völgyekben egyaránt, mindenütt ott áll az aranysárga Sphinx ben­­zinkút.­Mindenütt­ kapható ugyanaz a magasérté­kű és állandóan egyforma minő­ségű üzemanyag és termé­szetesen a világ kvalitás­­olaja, a Gargoyle Mobiloil is. A vevőközönség kiszol­gálása mindezeken a helye­­ken a modern kereskedői szellemben történik, amely a legnagyobb kényelmet biztosítja-Sphinx Benzin VACUUM ÖIL COMPANY R. T, BUDAPEST

Next