Nemzeti Sport, 1930. július (22. évfolyam, 126-147. szám)
1930-07-14 / 135. szám
! Inflyen kap 1 pár finom vászoncipőt, aki vevőt küld Csepel kerékpárok főlerakatéhoz V., Váci út 54. Bejárat , Zápoly utcák: Kedvező részletfizetés »««»*«». flW Hétfő, 1930 július 14. —í#SKI 13 ^...—ii hím ii mit ii 11 -immit —c— Mindvégig nyílt és változatos mezőnyharc után János győzött a 102 km-es II. hosszútévű bajnoki Hstamban Istenes versenyen kívül startolt és végsportlsen legyőzte Jálicsot, aki a mezőny lelke vett — A tanáritokat ismét megtizestelte a tömisszakadás-özön — S kategóriagyőztes s Jálics, Fosok és Schmidt A hosszútávú bajnokség második fordulója után Istenes SL vezet — Saját tudósítónktól — Az 1928. évi világbajnokság terepén tegnap délelőtt dűlőre jutó második hosszútávú országúti bajnoki futam eseményekben gazdag, akciókban, robbantásokban és változatosságban egyedülálló küzdelem után meglepetésszerű győztest hozott Jálics személyében. Ha Jálics nem is volt a mezőny legjobb embere, azt kétségen kívül megállapíthatjuk, hogy megérdemelten jutott ehhez az elsőséghez, mert lelke, irányítója, hangadója volt a tábor minden akciójának, gerince a legtöbb sikerült ostromnak, melyet stílusos végsportje tetőzött győzelemmé. Pompás stílusban futott Istenes II., a második helyezett is, aki az idény legállandóbb országúti kombattánsának mutatkozik. A favoritokra ez alkalommal megint rájárt a rúd: Vida I. kétszer is tömlőt cserélt, Szenesnek a kereke törött, Nemesi elkésett a starttól, Vida II. elvérzett, így aztán a tabellában igen-igen felfordult sorrenddel találkozunk. Ennek ellenére, vagy talán éppen ezért, néhány nagyszerű fiatal eredményes szerepléséről számolhatunk ma be, így elsősorban Schmidtet kell megemlítenünk, aki kezdő létére teljesen ura a terepnek, szívós, gyors és meglepően gazdaságos erőbeosztással rendelkezve, a bajnokság előkelő negyedik pozícióját védi. Különös dicséret jár még Neubauernek, Cziperernek és Bumnak, akik a torna folyamán ugyancsak kitűnő eredménynyel hívják magukra a figyelmet. A csata lefolyása Háromnegyed öt felé már együtt a startoló tábor. Kilencvennégy ember. Egyedül Nemess hiányzik, aki elaludt s akit most motorzajjal kurrentál a kétségbeesett Postás vezérkar. Istenes I. is itt büszkélkedik a kilences kőnél. A szombat esti motorvezetéses verseny elmaradt s most itt akar elindulni a passzióból, versenyen kívül. Erős szél pásztázza végig az országutat. Egyetlen felhő sem úszik az égen, de azért meglehetősen hideg van. Végre megindul a toborzás. Öt perc alatt áll a tábor. És start. Lomhán, kényelmesen lódul neki a boly. Lassú sétakocsikázással hajt át Mátyásföldön. Egy perc késéssel közben Nemess is megérkezik a starthoz. Ő viszont eszeveszett szpiddel veti magát a mezőny nyomába, melyet az Ilona-hegy lábánál be is fog. Kerepesen áz aztán hirtelen hangyabolyszerű nyüzsgés. A Patkó robbantási lehetőségei harcikedvet szuggerálnak. Az élen Nemess teszi legjobban tűzbe a vasat. Majd Vida II., aki amolyan hegyi megugrást inszcenálva időlegesen darabokra tépi szét a mezőnyszőnyeget. A Gödöllő előtti hullámvasútterepen szerencsés kimenetelű tömegbukás. Formánért belehajt Borbély kormányába, ez robbizik, elveszti egyensúlyát és bukásával magával rántja Dávidot, Istenes I.-et és Istenes II.-t. A mezőny ezt az alkalmat természetesen nem hagyja kiaknázatlanul és gyorsít. Peck ismételten géphibákkal bajlódik. A Szadad Veresegyháza vonalon Istenes I. vezérletével hevesiramú felzárkózási kísérlet bontakozik ki. Ebben a csatában egyedül Dávid vérzik el, akit bukása alkalmával elszenvedett sebei kínoznak s a versenyt feladni kénytelen. De a többiek Vác bejáratánál végül is simán befogják az éllovasokat, akiknek létszáma 48 főre csökkent. Most újabb robbantás van soron, melynek irányítója Jálics. A pocsék macskaköves úton valóságos zsonglőrbravúrral pokoli iramot diktálva, kétszázméteres keverés után kígyóvá nyújtja a tömör mezőnyt, mely a Katalin-hegy lábánál már darabokra rongyolódik megint. Itt Vida I. és Szenes tömlőszakadást szenved és meglehetősen nagy térhátrányba jut, melyet azonban a felváltott vezetésű előretörés hamarosan eliminál. Balassagyarmatig Vida II. kaparintja kezébe a kormánypálcát. Vad iramot diktál, mely azonban eredménytelen marad: a mezőny most óvatos és ragad. Balassagyarmatot elsőnek Bulla érinti, utána Vida II. és Nemesi hajt. Az iram megint elcsendesedik. Jálics ezt az alkalmat fogaskerékcserére használja fel . Bércéi előtt egy óvatlan pillanatban tipikusan országúti finissel elszelel a meglepett ésa támadásban komoly veszélyt nem sejtő tábortól. A kísérlet brilliánsan sikerül, Jálics szárnyakat növeszt és rövid idő múlva közel félkilométeres már szerzett előnye. A lemaradt éltábor egyelőre vérző orréig .A hátetlehhedik névre Vida 11. feláldozva magát, kilő és kemény küzdelem után be is fogja a szökevényt. A robbantások ideje azonban még távolról sem tűnt le. Most Szenes gőzöl, Istenes /.-gyel, Vida //.-vel, Buinnal és Istenes //.-vel az uszályában és váltott vezetéssel szeparálja is magát a tábortól, mely kb. egy kilométerre küzd a felzárkózásért. Ez a második csoport, mely a Vida /., Jálic, Nemess, Kék, Schmidt, Istenes /., Cziperer, Bálint legénységből áll, kirohanást kirohanásra vezényel, melynek végül is Vanyarcnál tömörülés az eredménye. Közben azonban elvérzik az üldözők és üldözöttek nagyrésze. Elsőnek a szenzációsan aktív Vida II. mond búcsút a harcnak, majd Színes — akinek első kereke öszeroppan —, Bain, akit pillanatnyi gyengeségi roham akadályoz, Vida 1., aki második tömlőszakadásban vérzik el és 13 percet veszít... a döntő mezőnye kezd már kialakulni. Most már csak hárman vezetnek: Istenes I., Istenes II. és Jálics. Ez a trió most már nem bocsátkozik felesleges kalandokba. Egyedül arra vigyáz, hogy előnyét a leszakadottakkal szemben megtartsa s így fut egészen a végsport megnyitásáig. A finálét Istenes II. nyitja meg, de a versenyen kívül futó Istenes I. játszva fogja öccsét és biztosan győz Jálics előtt, aki csak Istenes II.-vel szemben védi pozícióját. Részidősz eredmény : 1. Jálics PSE 6:50:20, 2. Istenes II. UTE negyedkerék, 3. Schmidt MTK 6:51:52, 4. Kék UTE 6:52:50, 5. Neubauer PSE rajta, 6. Cziperer RKK rajta, 7. Nemesi PSE rajta, 8. Búri Sólyom KK, 9. Rácz PSE 6:56:32, 10. Posch UTE rajta, 11. Vida I. BSE 6:58:51, 12. Borbély PSE 6:59:43, 13. Kún Lehel KK rajta, 14. Mádl UTE 7:03:51, 15. Makay UTE 7:03:52, 16. Ács PSE 7:03:53, 17. Dióssy DKK 7:05:03, 18. Demján BSE 7:08:35, 19. Pala MÁV rajta, 20. Rövid KKK 7:11:44, 21. Farkas PSE rajta, 22. Szeiferth LÉK rajta, 23. Bálint PSE rajta, 24. Drevenka KAC rajta, 25. Vitéz NyTE rajta, 26. Miklovits MTK rajta, 27. Abronics CsTK 7:14:50, 28. Stancsics Törekvés 7:25:42, 29. Iván KAC 7:25:44, 30. Horváth PSE 7:27:12, 31. Meggyessy BSE 7:29:14, 32. Fuchs PSE rajta, 33. Gérik JKK 7:31:19, 34. Kovács Szombathelyi KE 7:38:30, 35. Mikó Turul KK rajta, 36. Herczeg AKK rajta, 37. Katona Turul KK rajta, 38. Vitéz MÉMOSz rajta, 39. Szabó FTC 7:42:04, 40. Rosszmann KSzKK. 195 induló. Istenes I. győztes ideje 6:50:20 volt, mivel azonban nem nevezett be a versenyre, helyezése nem jöhetett tekintetbe. Istenes II. vezet a hosszútávú összestettfutamú országúti bajnokság második futama után Kategória győztesek: Jálics (fő), Posch (haladó), Schmidt (kezdő), Posch ezzel a győzelmével a főversenyzők osztályába lépett elő. Az ifjúságiak 60 km-en 1. Magyar Pamutipar 2:17:34,2. Aulegra CsTK rajta, 3. Kárász I. MTK rajta, 4. Bachmann CsTK 2:17:35, 5. Farkas MTK rajta, 6. Kárász II. MTK 2:18:30, 7. Mester DKK 2:19, 8. Seszták KSzKK 2:20:16, 9. Horváth MTK 2:20:17, 10. Engl CsTK 2:20:18. 156 induló, 21 standardon belül érkező: 1. Istenes .II. UTE 15 + 16 = 30 (2) 2. Ncmess PSE 17 + 10 = 27 (1) 3. Kék UTE 12 + 13 = 25 (5) 4. Schmidt MTK 10 + 14 = 24 (7) 5. Neubauer PSE 9 + 12 = 21 (7) 6. Jálics PSE — + 17 = 17 (—) 7. Cziperer RKK 8. Huszka Vil KK 9. Posch UTE 10. Vida II. UTE 11. Tom PSE 12. Bári LKK 13. Szenes MTK 14. Rácz PSE 15. Németh BSE 16. Vida I. BSE 17. Borbély PSE 18. Meggyessy BSE 19. Kún LKK 20. Rövid SzRK 21. Mádl UTE 22. Makay UTE 23. Muzsik Törekvés 24. Ács PSE 25. Pála MÁV 5+ 11 = 16(12) 14+ — = 14 (3) 7 + 7 = 14 (10) 13.+ — = 13 (4) 12 -1----=12 (6) — + 9 = 9 (—) 8 + — = 8 (9) _ + 8 = 8 (—) 6 + — = 6(11) -+ 6 = 6(-) - + 5 = 5 (—) 4 +— = 4 (13) ----1- 4 = 4 (—) 3 + — = 3 (3) — + 3 = 3 (—) - + 2 = 2 (—) 2+— = 2(15) - + 1 = 1 (-) 1+— = 1(16) EMERGÉ KAUCSUK RT. £ ” IS” I: ; IS ” m n i ■ m—irriT n rrfil nri miTil ¥TWmi7IWwrenrYirrmrn^|-i £ _ ' w HARMINC DÍJAT TŰZÜEK KIS £ MAGYAR KEHEMMSOI! díjjooppengő az Országs Eisrgé-versert I * k • a ■ IE i pályáztaténak határidejét 1930 6. „ 130 „ 20. „ 50 „ I aug. Sí-ban állapítottuk mag I ^ » £2' ” 50 ” Szaküzletben a tökéletes Emergé- 9" " tOO ” 1 3. ” 50 ” pneu vásárlásnál béren a 20. ”, 50 24. „ 50 „ versenyben való részvételre jogosító 11. „ 50 „ ,25. „ 50 „ igazolványt és küldje be legkésőbb 12. „ 50 „ 26. „ 50 „ augusztus 31-ig az 13. „ 50 „ 27. „ 50 „ címére, Budapest, V., Sis-utca 23. sz.10- 50., ”• The Wiiiiworii! kerékpárok rnr^N iis heti részletre is. I • Alkatrészek gyári árban. 1 gyermekkocsi és rádió| xaftty műhely. Árjegyzék ingyen. | LÁNG IMRE, VI., TERÉZ-KÖRÚT 3/s. SZ. líiiiiriiimiii iiriiiiwhii niwwnrbihiwit * József Budapest. Vigaszverseny: 1. Csepreghy Gyula Budapest, 2. Gara Sternigg (Grác)., 20 km-es párosverseny: 1. Gazsa Béla és József Győr, 2. Boday—Adamik Budapest, 3. Bauer—Szabó Szombathely. A Vándorkedv KE 50 km-es háziversenyének eredménye: 1. Vonyik I. 1:37 perc, 2. Vonyik IIL, 3. Szecsődi, 4. Török. Szeniorok között: 1. Banai András 1:46,10 mp. A békéscsabai Előre tegnap meghívásos országúti versenyt rendezett. Eredmények az alábbiak. 100 km-es főverseny: 1. Kiss I. SzTK 3:21 perc, 2. Bolya SzTK, 3. Oláh Testvériség, 4. Fekete SzVSE, 5. Hódi SzTK, 6. Kiss II. SzVSE, 7. Kundra Előre, 8. Matók Cs. MÁV. Kezdők (100 km): 1. Hajas SzTK 3:30:20 mp, 2. Nagy Előre, 3. Molnár SzTK, 4. Jerabek Elele, 5. Monon Előre, 6. Kucsera Előre. Ifjúságiak (50 km): 1. Trényi SzVSE 1:39:25 mp, 2. Nevel SzTK, 3. Gazdag SzTK. Pontversenyben: 1. SzTK és Előre 137 pont, 2. SzVSE 122 pont, 3. Cs. MÁV 55 pont, 4. SzMTE 44 pont, 5. Makói TK 43 pont. Parisból jelentik: A Tour de France országúti kerékpárosversenyt tegnap folytatták: Louedonból Ferpignanba (325 km). A verseny mai szenzációja az olasz Binda kiválása volt, aki Hospital mellett nyeregtörés miatt feladni kényszerült a versenyt. Az olasz versenyzők közül már csak Guerre, Pancera és Giuntelli van versenyben. A vasárnapi szakasz győztese Pelissier 11:57:18 mp alatt, 2. a spanyol Trueba 11:59:32 mp, 3. Benoit 12:02:05. Közvetlen utána Guerra, Pancera, Giuntelli és a német Tierbach érkeztek célba. Összteljesítmény szerint Leduque vezet 76:10:34 mp-cel, 2. Maine 76:16:00, 3. Guerra 76:22:16, 4. Demuysere 76:20:35 mp. Az öreg Tóth győz a szeniorok 60 km-es előny versenyén 1. Tóth MKSz 2:17:36 (3 p e.), 2. Szilágyi RKK 2:23:24 (8 p e.), 3. Rusovszky KAC 2:18:34 (e. n.).— 11 induló, 11 standardon belül érkező a célban. A Szombathelyi MÁV Haladás Sportegylet újonnan épült pályáján nemzetközi kerékpárversenyt rendezett, melynek eredményei a következők: Nemzetközi főverseny: 1. Gazsa Béla Győr, 2. Gazsa József Győr, 3. Szűcs József Budapest, 4. Pellvássy Ferenc Budapest. Kezdők versenye: 1. Adamik Ferenc Budapest, 2. Tóth László Budapest, 3 . Nagy István Budapest, 4. Boday