Nemzeti Sport, 1930. július (22. évfolyam, 126-147. szám)

1930-07-14 / 135. szám

! Inflyen kap 1 pár finom vászoncipőt, aki vevőt küld Csepel kerékpárok főlera­katéhoz V., Váci­ út 54. Bejárat , Zápoly­ utcák: Kedvező részletfizetés »««»*«». flW Hétfő, 1930 július 14. —í#SKI 13 ^...—i­i hím ii mit ii 11 -immit —c— Mindvégig nyílt és változatos mezőny­harc után Ján­os győzött a 102 km-es II. hosszútévű bajnoki Hstamban Istenes versenyen kívül startolt és végsportlsen legyőzte Jálicsot, aki a mezőny lelke vett — A tanáritokat ismét meg­­tizestelte a tömisszakadás-özön — S kategóriagyőztes s Jálics, Fosok és Schmidt A hosszútá­vú ba­j­nok­ség második fordulója után Istenes SL vezet — Saját tudósítónktól — Az 1928. évi világbajnokság tere­pén tegnap délelőtt dűlőre jutó máso­dik hosszútávú országúti bajnoki fu­tam eseményekben gazdag, akciókban, robbantásokban és változatosságban egyedülálló küzdelem után meglepetés­­szerű győztest hozott Jálics személyé­ben. Ha Jálics nem is volt a mezőny legjobb embere, azt kétségen kívü­l megállapíthatjuk, hogy megérdemelten jutott ehhez az elsőséghez, mert lelke, irányítója, hangadója volt a tábor minden akciójának, gerince a legtöbb sikerült ostromnak, melyet stílusos végsportje tetőzött győze­lemmé. Pompás stílusban futott Istenes II., a második helyezett is, aki az idény legállandóbb országúti kombattánsá­­nak mutatkozik. A favoritokra ez alkalommal megint rájárt a rúd: Vida I. kétszer is tömlőt cserélt, Szenesnek a kereke törött, Nemesi elkésett a starttól, Vida II. elvérzett, így aztán a tabel­lában igen-igen felfordult sorrenddel találkozunk. Ennek ellenére, vagy talán éppen ezért, néhány nagyszerű fiatal ered­ményes szerepléséről számolhatunk ma be, így elsősorban Schmidtet­­ kell megemlítenünk, aki kezdő létére teljesen ura a terepnek, szívós, gyors és meglepően gazdaságos erőbeosztás­sal rendelkezve, a bajnokság előkelő negyedik pozícióját védi. Különös dicséret jár még N­eubauernek, Czipe­­rernek és Bumnak, akik a torna fo­lyamán ugyancsak kitűnő eredmény­nyel hívják magukra a figyelmet. A csata lefolyása Háromnegyed öt felé már együtt a startoló tábor. Kilencvennégy ember. Egyedül Nemess hiányzik, aki elaludt s akit most motorzajjal kurrentál a kétségbeesett Postás ve­zérkar. Istenes I. is itt büszkélkedik a kilences kőnél. A szombat esti motor­­vezetéses verseny elmaradt s most itt akar elindulni a passzióból, verse­nyen kívül. Erős szél pásztázza végig az országutat. Egyetlen felhő sem úszik az égen, de azért meglehetősen hideg van. Végre megindul a tobor­zás. Öt perc alatt áll a tábor. És start. Lomhán, kényelmesen lódul neki a boly. Lassú sétakocsikázással hajt át Mátyásföldön. Egy perc késéssel köz­ben Nemess is megérkezik a starthoz. Ő viszont eszeveszett szpiddel veti magát a mezőny nyomába, melyet az Ilona-hegy lábánál be is fog. Kerepe­sen áz aztán hirtelen hangyabolyszerű nyüzsgés. A Patkó robbantási lehető­ségei harcikedvet szuggerálnak. Az élen Nemess teszi legjobban tűzbe a vasat. Majd Vida II., aki amolyan hegyi megugrást inszcenálva időlege­sen darabokra tépi szét a mezőny­szőnyeget. A Gödöllő előtti hullám­­vasútterepen szerencsés kimenetelű tömeg­bukás. Formánért belehajt Borbély kormá­nyába, ez robbizik, elveszti egyensú­lyát és bukásával magával rántja Dá­­vidot, Istenes I.-et és Istenes II.-t. A mezőny ezt az alkalmat természe­tesen nem hagyja kiaknázatlanul és gyorsít. Peck ismételten géphibákkal bajlódik. A Szadad Veresegyháza vonalon Istenes I. vezérletével heves­iramú felzárkózási kísérlet bontako­zik ki. Ebben a csatában egyedül Dá­vid vérzik el, akit bukása alkalmával elszenvedett sebei kínoznak s a ver­senyt feladni kénytelen. De a töb­biek Vác bejáratánál végül is simán befogják az éllovasokat, akiknek lét­száma 48 főre csökkent. Most újabb robbantás van soron, melynek irányí­tója Jálics. A pocsék macskaköves úton valóságos zsonglőrbravúrral po­koli iramot diktálva, kétszázméteres keverés után kígyóvá nyújtja a tö­mör mezőnyt, mely a Katalin-hegy lábánál már darabokra rongyolódik megint. Itt Vida I. és Szenes tömlőszaka­dást szenved és meglehetősen nagy térhátrányba jut, melyet azonban a felváltott veze­tésű előretörés hamarosan eliminál. Balassagyarmatig Vida II. kaparint­ja kezébe a kormánypálcát. Vad ira­mot diktál, mely azonban eredmény­telen marad: a mezőny most óvatos és ragad. Balassagyarmatot elsőnek Bulla érinti, utána Vida II. és Ne­mesi hajt. Az iram megint elcsende­sedik. Jálics ezt az alkalmat fogas­kerékcserére használja fel . Bércéi előtt egy óvatlan pilla­natban tipikusan országúti finissel elszelel a meglepett és­­a támadásban komoly veszélyt nem sejtő tábortól. A kísér­let brilliánsan sikerül, Jálics szár­nyakat növeszt és rövid idő múlva közel félkilométeres már szerzett elő­­nye. A lemaradt éltábor egyelőre vérző orréi­g .A hátetlehhedik né­­vr­e Vida 11. feláldozva magát, kilő és ke­mény küzdelem után be is fogja a szökevényt. A robbantások ideje azonban még távolról sem tűnt le. Most Szenes gőzöl, Istenes /.-gyel, Vida //.-ve­l, Buinnal és Istenes //.-vel az uszályában és váltott vezetéssel szeparálja is magát a tábortól, mely kb. egy kilométerre küzd a felzárkózásért. Ez a második csoport, mely a Vida /., Jálic­, Ne­mess, Kék, Sch­midt, Istenes /., Czi­­perer, Bálint legénységből áll, kiro­hanást kirohanásra vezényel, mely­nek végül is Vanyarcnál tömörülés az eredménye. Közben azonban elvér­zik az üldözők és üldözöttek­­ nagy­része. Elsőnek a szenzációsan aktív Vida II. mond búcsút a harcnak, majd Színes — akinek első kereke öszeroppan —, Bain, akit pillanatnyi gyengeségi roham akadályoz, Vida 1., aki második tömlőszakadásban vérzik el és 13 percet veszít... a döntő me­zőnye kezd már kialakulni. Most már csak hárman vezetnek: Istenes I., Is­tenes II. és Jálics. Ez a trió most már nem bocsátkozik felesleges ka­landokba. Egyedül arra vigyáz, hogy előnyét a leszakadottakkal szemben megtartsa s így fut egészen a vég­­sport megnyitásáig. A finálét Iste­nes II. nyitja meg, de a versenyen kívül futó Istenes I. játszva fogja öccsét és biztosan győz Jálics előtt, aki csak Istenes II.-vel szemben védi pozí­cióját. Részidősz ered­mény : 1. Jálics PSE 6:50:20, 2. Istenes II. UTE negyedkerék, 3. Schmidt MTK 6:51:52, 4. Kék UTE 6:52:50, 5. Neu­­bauer PSE rajta, 6. Cziperer RKK rajta, 7. Nemesi PSE rajta, 8. Búri Sólyom KK, 9. Rácz PSE 6:56:32, 10. Posch UTE rajta, 11. Vida I. BSE 6:58:51, 12. Bor­bély PSE 6:59:43, 13. Kún Lehel KK rajta, 14. Mádl UTE 7:03:51, 15. Makay UTE 7:03:52, 16. Ács PSE 7:03:53, 17. Dióssy DKK 7:05:03, 18. Demján BSE 7:08:35, 19. Pala MÁV rajta, 20. Rövid KKK 7:11:44, 21. Farkas PSE rajta, 22. Szeiferth LÉK rajta, 23. Bálint PSE rajta, 24. Drevenka KAC rajta, 25. Vitéz NyTE rajta, 26. Miklovits MTK rajta, 27. Abronics CsTK 7:14:50, 28. Stancsics Törekvés­­ 7:25:42, 29. Iván KAC 7:25:44, 30. Horváth PSE 7:27:12, 31. Meggyessy BSE 7:29:14, 32. Fuchs PSE rajta, 33. Gérik JKK 7:31:19, 34. Kovács Szombat­­helyi KE 7:38:30, 35. Mikó Turul KK rajta, 36. Herczeg AKK rajta, 37. Katona Turul KK rajta, 38. Vitéz MÉMOSz rajta, 39. Szabó FTC 7:42:04, 40. Rosszmann KSzKK. 1­95 induló. Istenes I. győztes ideje 6:50:20 volt, mivel azonban nem nevezett be a ver­senyre, helyezése nem jöhetett tekin­tetbe. Istenes II. vezet a hosszú­­távú összestettfutamú or­szágúti bajnokság második futama után Kategória győztesek: Jálics (fő), Posch (haladó), Schmidt (kezdő), Posch ezzel a győzelmével a főversenyzők osz­tályába lépett elő. Az ifjúságiak 60 km-en 1. Magyar Pamutipar 2:17:34,2. Aulegra CsTK rajta, 3. Kárász I. MTK rajta, 4. Bachmann CsTK 2:17:35, 5. Farkas MTK rajta, 6. Kárász II. MTK 2:18:30, 7. Mester DKK 2:19, 8. Seszták KSzKK 2:20:16, 9. Horváth MTK 2:20:17, 10. Engl CsTK 2:20:18. 1­56 induló, 21 standardon belül érkező: 1. Istenes .II. UTE 15 + 16 = 30 (2) 2. Ncmess PSE 17 + 10 = 27 (1) 3. Kék UTE 12 + 13 = 25 (5) 4. Schmidt MTK 10 + 14 = 24 (7) 5. Neubauer PSE 9 + 12 = 21 (7) 6. Jálics PSE — + 17 = 17 (—) 7. Cziperer RKK 8. Huszka Vil­ KK 9. Posch UTE 10. Vida II. UTE 11. Tom PSE 12. Bári LKK 13. Szenes MTK 14. Rácz PSE 15. Németh BSE 16. Vida I. BSE 17. Borbély PSE 18. Meggyessy BSE 19. Kún LKK 20. Rövid SzRK 21. Mádl UTE 22. Makay UTE 23. Muzsik Törekvés 24. Ács PSE 25. Pála MÁV 5+ 11 = 16(12) 14+ — = 14 (3) 7 + 7 = 14 (10) 13.+ — = 13 (4) 12 -1----=12 (6) — + 9 = 9 (—) 8 + — = 8 (9) _ + 8 = 8 (—) 6 + — = 6(11) -+ 6 = 6(-) - + 5 = 5 (—) 4 +— = 4 (13) ----1- 4 = 4 (—) 3 + — = 3 (3) — + 3 = 3 (—) - + 2 = 2 (—) 2+— = 2(15) - + 1 = 1 (-) 1+— = 1(16) EMERGÉ KAUCSUK RT. £ ” IS” I: ; IS ” m n i ■ m—irriT­ n rrfil nri miTil ¥TWmi7IWwrenrYirrmrn^|-i £ _ ' w HARMINC DÍJAT TŰZÜEK KIS £ MAGYAR KEHEMMSOI! díjjooppengő az Országs Eisrgé-versert I * k • a ■ IE i pályáztaténak határidejét 1930 6. „ 130 „ 20. „ 50 „ I aug. Sí-ban állapítottuk mag I ^ » £2' ” 50 ” Szaküzletben a tökéletes Emergé- 9" " tOO ” 1­ 3. ” 50 ” pneu vásárlásnál bér­en a 20. ”, 50 24. „ 50 „ versenyben való részvételre jogosító 11. „ 50 „ ,25. „ 50 „­­ igazolványt és küldje be legkésőbb 12. „ 50 „ 26. „ 50 „ augusztus 31-ig az 13. „ 50 „ 27. „ 50 „ címére, Budapest, V., Sis-utca 23. sz.­­10- 50., ”• The Wiiiiworii! kerékpárok rnr^N iis heti részletre is. I • Alkatrészek gyári árban. 1 gyermek­k­ocsi és rádió­| xaftty műhely. Árjegyzék ingyen. | LÁNG IMRE, VI., TERÉZ-KÖRÚT 3/s. SZ. líiiiiriiimiii iiriiiiwhii niwwnrbihiwit *­ József Budapest. Vigaszverseny: 1. Csepreghy Gyula Budapest, 2. Gara S­ternigg (Grác)., 20 km-es párosver­­seny: 1. Gazsa Béla és József Győr, 2. Boday—Adamik Budapest, 3. Bauer—Szabó Szombathely. A Vándorkedv KE 50 km-es háziver­senyének eredménye: 1. Vonyik I. 1:37 perc, 2. Vonyik IIL, 3. Szecsődi, 4. Török. Szeniorok között: 1. Banai András 1:46,10 mp. A békéscsabai Előre tegnap meg­hívásos országúti versenyt rende­zett. Eredmények az alábbiak. 100 km-es főverseny: 1. Kiss I. SzTK 3:21 perc, 2. Bolya SzTK, 3. Oláh Testvériség, 4. Fekete SzVSE, 5. Hódi SzTK, 6. Kiss II. SzVSE, 7. Kundra Előre, 8. Matók Cs. MÁV. Kezdők (100 km): 1. Hajas SzTK 3:30:20 mp, 2. Nagy Előre, 3. Mol­nár SzTK, 4. Jerabek Elele, 5. Mo­non Előre, 6. Kucsera Előre. Ifjú­ságiak (50 km): 1. Trényi SzVSE 1:39:25 mp, 2. Nevel SzTK, 3. Gaz­dag SzTK. Pontversenyben: 1. SzTK és Előre 137 pont, 2. SzVSE 122 pont, 3. Cs. MÁV 55 pont, 4. SzMTE 44 pont, 5. Makói TK 43 pont. Parisból jelentik: A Tour de France országúti kerékpárosversenyt tegnap folytatták: Louedonból Ferpig­­nanba (325 km). A verseny mai szenzációja az olasz Binda kiválása volt, aki Hospital mellett nyeregtö­rés miatt feladni kényszerült a ver­senyt. Az olasz versenyzők közül már csak Guerre, Pancera és Giuntelli van versenyben. A vasárnapi szakasz győztese Pelissier 11:57:18 mp alatt, 2. a spanyol Trueba 11:59:32 mp, 3. Benoit 12:02:05. Közvetlen utána Guerra, Pancera, Giuntelli és a né­met Tierbach érkeztek célba. Össz­teljesítmény szerint Leduque vezet 76:10:34 mp-cel, 2. Maine 76:16:00, 3. Guerra 76:22:16, 4. Demuysere 76:20:35 mp. Az öreg Tóth győz a szeniorok 60 km-es előny versenyén 1. Tóth MKSz 2:17:36 (3 p e.), 2. Szilágyi RKK 2:23:24 (8 p e.), 3. Ru­­sovszky KAC 2:18:34 (e. n.).— 11 in­duló, 11 standardon belül érkező a cél­ban. A Szombathelyi MÁV Haladás Sportegylet újonnan épült pályáján nemzetközi kerékpárversenyt rende­zett, melynek eredményei a követ­kezők: Nemzetközi főverseny: 1. Gazsa Béla Győr, 2. Gazsa József Győr, 3. Szűcs József Budapest, 4. Pellvássy Ferenc Budapest. Kezdők versenye: 1. Adamik Ferenc Buda­pest, 2. Tóth László Budapest, 3­ . Nagy István Budapest, 4. Boday

Next