Nemzeti Sport, 1930. november (22. évfolyam, 214-234. szám)

1930-11-14 / 223. szám

10 J­pval Péntek, 1930 november 14. HKEKEKING Az MKSz kapitányi hivatala tegnap nyilvánosságra hozta az 1930. évi egyesületi pálya- és túrabajnoki tabellát — Saját tudósítónktól — A Magyar Kerékpáros Szövetség kapitányi hivatala tegnap este végre elkészítette az idei pálya- és túra­­bajnokság végleges tabelláját. Ez a munka azért késett oly soká, mivel az egyes versenyjegyzőkönyvek csak többszörös sürgetés után, elkésve jutottak Eigner szöv.­kapitány bir­tokába, aki az anyagot így csak egy héttel ezelőtt vehette munkába. Az országúti egyesületi bajnok­ság végleges állása azonban még mindig nem teljes". Jól tenné a szövetség, ha azokat az egyesületeket, melyek a többszöri hivatalos felszólítás ellenére záros határidőn túl sem küldötték be jegy­zőkönyveiket, fegyelmi büntetéssel sújtaná, mert végül is lehetetlen, hogy egy nyolcezer főt számláló kerékpáros szövetség néhány nemtörődöm és kö­telességét elmulasztó egyesület miatt ne tudja évi munkájának számokba szedett végeredményét látni. 1930-ban összesen 28 pályamiting került lebonyolításra. E mitingek eredményeinek összessége a követ­kező egyesületi pályabajnoki rang­sort eredményezte: pont: 1. Magyar Testgyakorló Köre 2531 2. Ferencvárosi TC 1618 3. Budapest SE 1096 4. Jóbarát KK 686 5. Újpesti TE 641 6. Nagykőrösi MOVE 430 7. Postás SE 395 8. Terézvárosi TC 369 9. Szombathelyi Haladás 369 10. Szolnoki MÁV 316 11. Lehel KK 265 12. BSzKRT 151 13. Kispest Szentlőrinci KK 127 14. PNSE 120 15. Győri DAC 110 16. Törekvés 108 17. Vasas SC 104 18. Szombathelyi KE 102 19. Budai KE 87 20. Kecskeméti SC 74 21. Szegedi Vasutas 70 22. Szegedi TK 69 23. Nyomdász TE 68 24. Magyaróvári KE 54 25. Pestújhelyi SC 54 26. Debreceni Vasutas 44 27. Világosság KK 18 28. Diadal KK 9 29. Pamutipar SC 4 30. Árpád KK 4 Pontot nem szereztek: BTC, BTK, Csili, KK, CKE, CsTK, EKE, ETC, Főv. KE, HKK, KAC, MÁV SK, NTC, RKK, SKE, TSE, TKK, UIKK, UEKK, VKK, Viktória KK, Békéscsabai MOVE, Ceglédi MOVE, Karcagi MOVE, Makói TK, Miskolci MTE, NyKI SE, Pápai Testvériség, Soproni Sempronia, Szolnoki Attila, Szolnoki AK, Szombathelyi AK, SzTC, SzKE, Szentgotthárdi KE, Tiszafüredi TC, Törökszentmiklósi MOVE, Makói AK, Szegedi MTE, Szegedi TK. Az egyesületi túrabajnoki küz­delmek sem hoztak meglepetéseket. A Kis­pest Szentlőrinci KK közel 10.000 tagkilométerrel előzte meg a második helyen fekvő Törekvést és ezzel biz­tosan jutott ismét a bajnoki címhez. A túrabajnokságon 47 egyesület szer­zett pontot, íme a tabella: Km 1. Kispest Szentlőrinci KK 42.721 2. Törekvés 32.935 3. Kispesti AC 26.744 4. Nyomdász TE 18.138 5. Csepeli TK 16.688* 6. Diadal KK 9.885 7. Viktória KK 8.428 8. Újpesti TE 7.767 9. Szegedi Vasutas 7.511 10. MTK 5.831 11. Condor KE 5.632 12. Postás SE 5.204 13. Lehel KK 4.738 14. Vasas SC 4.683 15. Pamutipar 4.603 16. Budai KE 4.596 17. Szegedi MTE 3.861 18. Világosság KK 3.726 19. Szolnoki Attila SE 3.668 20. Fővárosi KE 3.212 21. Csillag KK 2.795, 22. Szombat­­helyi KE 2.455, 23. Újpesti Iparos KK 2.299, 24. Budapest SE 2.215, 25. Pesterzsébeti SE 1.775, 26. Jóbarát KK 1.758, 27. Nagykőrösi MOVE 1.300, 28. Pestújhelyi SC 1.297, 29. Terézvárosi TC 1.190, 30. Ferencvá­rosi TC 1.150 km. 31. Makói TK 838, 32. Szombat­helyi Haladás 800, 33. Józsefvárosi TC 700, 34. Testvériség SE 685, 35. Sólyom KE 630, 36. Rákosszentmihá­­lyi KK 625, 37. Kitartás KK 620, 38. Szegedi TK 608, 39. Zrínyi KAC 536, 40. Turul KK 515 km. 41. Magyaróvári KE 500, 42. Ván­dorkedv KK 472, 43. Szegedi AK 431, 44. Debreceni Vasutas 380, 45. Makói AK 320, 46. Karcagi MOVE 220, 47. Újpesti Előre KK 134 km. A bajnokság során pontot nem szerzett: 48. ÁKK, 49. BTC, 50. EKE, 51. ETC, 52. Máv SK, 53. Bé­késcsabai MOVE, 54. Ceglédi MOVE, 55. Győri DAC, 56. Körmendi Vas­­paripa, 57. Miskolci MTE, 59. Nyír­egyházi KISE, 60. Pápai Testvériség, 61. Soproni Szempronia, 62. Szolnoki AC, 63. Szolnoki MÁV, 64. Szombat­­helyi AC, 65. Székesfehérvári TC, 66. Székesfehérvári KE, 67. Szentgott­hárdi KE, 68. Tiszafüredi TG, 69. Törökszentmiklósi MOVE, 70. BTK, 71. BSzKRT, 72. PNSE, 73. NTC, 74. Debreceni KE. . Befejeződött a berlini 6 napos verseny • Távirati jelentésünk -­­Hatalmas érdeklődés kísérte a hat­napos verseny fináléját, amely teg­nap éjszakára fejeződött be. Győzött a Krausch és Hürtgen pár 132 ponttal. Két körrel hátrább má­sodik a Van Kempen és Schön belga pár 342 ponttal. Négy körrel hátrább következett a Rieger—Gröschel pár 91 ponttal, 5 körrel a Mantey—Ma­­cinsky pár 164 ponttal, 7 körrel a Krüger—Funda együttes 250 ponttal s végre hatodik az olasz Dinale—To­­nani pár 278 ponttal. 144 óra után a lefutott táv 3313.28 km volt. BEMTAXÁC Vasárnapi kirándulások Magyar Turista Egyesület Óbuda, Hármashatárhegy, Malom­csárda, Máriaremerce, Hűvösvölgy. T.: 7.30 órakor az újlaki templomnál. V.: Kreisinger Péter. Sasok: Szár, Nagy­­boglyas, Nagysólyomvár, Baróti sziklák, Szár. T.: 8 órakor a kelenföldi vill. vég­állomásnál. V.: Herdhmánd Rudolf. Sí- és sziklamászó szakosztály: Esztergom, Vaskapu (h), Fárikút, Hideglelőskereszt,­ ­ RUHA, HÁTIZSÁK,­­ VIHARKABÁT gj Készítője: MOLNÁR GYULA VII., KÁROLY-KÖRÚt 3/c. 1 eletpo.: d. 321­ 02 Maróti gerinc, Pilisnyereg, Klastrom­puszta, Csév. T.: 15-én 18.30 órakor a Nyugatinál. V.: Czeglédy László. Ván­dorfiúk: Szokolya, Magas-Tax, Hideg­hegy, Kóspallag, Kismaros. V.: Ottó Viktor. Váci oszt.: Bukisziget, Pogány­vár, Tordai suta, Nógrádverőce. BBTE Vác, Cselőte-puszta, Kósdi­bánya, Nagyszál-oldal, Szendehely, Udvar­­hely-p., Magyarkút, Verőce. T. 6 órakor a Nyugatinál. V.: ifj. Szabó József. Postás Sport Egyesület Túra: Csillebérc, Máriamakk, Hűvös­völgy, Hármashatárhegy, Újlaki temp­lom. Találkozás: 9 órakor a farkasréti vill. végállomásnál. V.: Kováts István. FTC I. Szob, Nagybörzsöny, Várbükk, Pe­­röcsény, Szob. T.: 5.45 órakor a Nyuga­tinál. V.: Fischer Géza. II. Szentendre, HUBERTUS AXA a tökéletes cipővízhatlanító. Egyszeri . ..., „ impregnálás elegendő Kéne szakü­zletben nyár: ún. szövetség-utca 36/d. Dömör-kapu, Sikáros, Bükki-puszta, Po­­máz. T.: 7.20 órakor a Pálffy-téren. V.­ Frisch György. III. Séta a budai he­gyekben. T. 8.50 órakor a Széll Kálmán­­téren. V. Conrád Pál Frigyes. — ösz­­szejövetel a Széchenyi-kávéházban ked­den este. Magyar Munkások Turista Egyesülete Barangolás a Börzsönyben. T.: 5.45 órakor a Nyugatinál. V.: Godán Mihály. Hűvösvölgy, Jánoshegy, Svábhegy, Far­kastorok, Farkasvölgy. T.: 7.30 órakor a hűvösvölgyi vill. végállomásnál. V.: Nagy József. Budapest Sport Egyesület Nagytétény, Kutyavár, Iharos, Tor­­bágy. T.: 8.45 órakor a Szt. Gellért­­téren. V.: Hölgyi Irma. Sólyom Turista Egyesület Farkasrét, Lóhegy, Törökugrató, Ke­lenföld. T.: 8 órakor a Farkasréti vill. végállomásnál. V.: Metz János: Hideg- Túraf­elszerelés legolcsóbb REUMÁNK GÉZA Nagymező­ u. 50. - Rekőczi­ út 45. - IV. Hajtaközi kút, Kálvária-hegy, Csúcshegy, Hár­mashatárhegy, Óbuda. T.: 8.30 órakor a hűvösvölgyi vill. végállomásnál. V.: Babek Gáspár. Duna Sport Klub Monstre csillagtúra az Esztergom melletti Vaskapu-hegyre. 1. Esztergom, Vaskapu, Esztergom. T.: 7.30 órakor a Nyugatinál. V.: Widder. 2. Csév, Klas­­trom-puszta, Kétbükkfa, Kétágúhegy, Barátkút, Fárikút, Vaskapu, Esztergom. T.: 6 órakor a Nyugatinál. V.: Szeress. 3. Szob, Basaharc, Bitóci-völgy, Hár­­maskút, Fárikút, Vaskapu, Esztergom. T.: 5.40 órakor a Nyugatinál. V.: Ro­­senbaum. 1. BOX ÉS VIVŐ felszerelés SKABA ÉS PLÖKL Budapest, VI., Vilmos császár­ út 33 Telefon: Aut. 270—56 Uránia Síelő- és Turista Társaság I. Klotildliget, Pilisszentkereszt, Só­lyom-forrás, Dobogókő, Dömös. T.: 7.40 órakor a Nyugatinál. V.: Urich Jenő. Turistafelszerelések KERTÉSZ Tódor és WESZELY István Rt. Váci­ utca­i Árjegyzék ingyen II. Törökbálint, Hamzsabégi erdő, Iha­ros. T.: 7.30 órakor a Gellért-téri állo­máson. V.: Simkó Géza. N­L Pomáz, Holdvilág-árok, Lajos-forrás, Szentend­re. T.: 7.30 órakor a Pálffy-téren. V.: Grim­hut Jenő. Krisztinavárosi Sport Club Nógrád, Nógrádi vár, Királyrét, Szo­kolya, Kismaros. T.: reggel 5.50 órakor a Nyugatinál. V.: Hirschler Miklós. VÁC Kismaros, Kóspallag, Tótház, Nagy­maros. T.: 6.30 órakor a Nyugatinál. V.: Lóránd Andor. 3 P. Csillaghegy, Ke­­vélyek, Rózsi-forrás, Hűvösvölgy. T.: 7.30 órakor a Pálffy-téren. V.: Fischer E. 1.20 P. Makkabi-asztal: Pilisvörös­­vár, Nagyszénás, Csúcshegy, Hűvös­völgy. T.: 7.40 órakor a Nyugatinál. V.: Bárt Zoltán. 1.30 P. Óbuda, Hármasha­tárhegy, Hűvösvölgy. T.: 7.30 órakor a Banán-háznál. V.: Springmalm . Pannónia TE Solymár, Zsíroshegy, Remetehegy, Pálvölgy. T.: reggel 6 órakor MÁV Csá­szár-fürdő. V.: Hang István. FilsiMDA Vasárnapi program Férfi bajnokság FOTE—VÁC, Pasaréti-út, negyed 10 (Bóka). BTK—UTE, Pozsonyi-út, fél 10 (Galambos). TTC—BTVK, Thököly­­út, 12 (Rácz), Jutagyár—MTE, Szek­­szárdi-út, fél 10 (Glatz). MOVE VTC— MAFC, Valéria-telep, 12 (Kovács). Női bajnokság KTK—Vasas, Gyömrői-út, 11 (Gó­­liáth). Menekültek—BTVK, Gyömrői­­út, 10 (Greiner). MOVE VTC— Schmoll, Valéria-telep, 1 (Lestyán). Salamander—VÁC, Pasaréti-út, fél 12 (Tóth). BTK—KTC, Pozsonyi-út, 3 (Deutsch I., II. és Csillag). BSC—Turul TE, Pasaréti-út, fél 11 (Lincer). Barátságos férfimérkőzés Elektromos—Turul, Latorca­ u., fél 11. Bajnoki mérkőzés UTE—MAFC 13:6 (8:2). Me­gyeri­ út. Bíró: Bóka. Góldobó: Strossz (5), Dobos (4), László (2), Deutsch I. és Kellner, illetve Bányai (2), Kwaiser­­ (3) és Dobai. A MAFC a szünet után erősen felnyomult. Az UTE kapusa, Létai gyengén védett. Csillag TTC az UTE-ba lépett. m mam Az Olympia Show egyik legérdeke­sebb újdonsága a kis 250-es Budge, mely a híres 500-as méltó testvéré­nek ígérkezik. A kis 250-es ugyan­olyan konstrukciójú, sugarasan el­rendezett négyszelepes hengerfejjel van szerelve, mint a TT-győztes 350-esek és 500-asok, furatlökete 62,5x81 mm, cirkulációs olajozással, dinamógyártással van felszerelve és teljes súlya 112 kiló komplet fel­szereléssel. Megbízható forrásból nyert értesülés szerint a gyár már elkészült a jövő évre szánt 250-es versenygépekkel, melyek lehetővé teszik azt, hogy 1931-ben a Budge­­gyár mindhárom klasszikus kategó­riában is starthoz álljon. Lesz speciális versenyüzemanyag 1931-ben. Az idén sok bajuk volt a versenyzőknek az üzemanyagokkal. Alig volt lehetséges Discol-szerű speciális nedűket beszerezni, melyek, pedig a felkomprimált verseny­motorokhoz elengedhetetlenek. Híre jár, hogy egyik vállalatunk foglal­kozik ezzel a kérdéssel és tavaszra nagyobb mennyiségben fog már ren­delkezésre állani aránylag igen olcsó, áron a speciális és alaposan kipró­bált versenyüzemanyag.

Next