Nemzeti Sport, 1931. június (23. évfolyam, 103-123. szám)
1931-06-14 / 111. szám
12 KiraCCEKME A Lehel KK mai 224 km-es országúti versenye 220 indulót állít starthoz Budapest—Rimaalmás—Budapest Merényi Lajos, az elmés epésségek szeniorbajnoka mondotta egyszer régen, talán 1925-ben, midőn a Lehel KK tagdíjhátralék miatt működését be akarta szüntetni, hogy: _ — Szegény Lehel, már alig lehet... Ezen a szállóigévé vált mondáson akkoriban sokat évődött a kerékpáros vezérkar , az egyesületi drukkerhad. És már kezdték is eltemetni ezt az egyre fogyóbb erejű egyesületet. De ekkor jött Keresztes. Aki ma az MTK agilis intézője. Négy havi komoly munka után megoldotta a LKK válságot. A szekér kilendült a sárból és útnak indult megint... Keresztes aztán otthagyta békésen a LKK-t.. A kék-fehérek zászlója alá állott. És a Lehel KK megint csak vezető nélkül maradt. A régi bajok régi félelemmel riogattak. Mi lesz most? És ekkor történt, hogy a Lehel KK máról holnapra mégis kormányoshoz jutott. Ebben még nem lenne semmi csodálatos. A csodálatos csak az, hogy a kormányos nem férfi volt, hanem nő. Két nő, két hivatalnok: Marosik Irma és Tóth Margit. Akik odaállottak a szétszéledni készülő nyár elé, és azt mondták: — Megcíjatok! És aztán elkezdték az építés nehéz munkáját. Bejártak a szövetségbe, részt vettek az üléseken, tehetségükön felül hoztak anyagi áldozatokat, minden országúti verseny hajnali startján ott voltak, buzdítottak, fegyelmet tartottak, kutattak , új tehetségek után, s ma a Lehel KK erősebb, életképesebb, mint valaha volt. A kerékpár a Legférfiasabb sportágak közé tartozik. S él Budapesten egy egyesület, melynek vezetői, és irányítói, nők. ff A Lehel KK ma reggel hatórai kezdettel országúti versenyt bonyolít le a bécsi országúton. Tornája, mely 220 indulót ültet nyeregbe és négy osztályfutamból tevődik össze. A fő- és haladóversenyzők 124 km-t közös mezőnyben futnak végig, a kezdők két futamra osztott ugyancsak 124 km-es futamban mérik össze erejüket, az ifjúságiak viszont 70 km-es, végül a szeniorok 50 km-es verseny keretében vívnak meg egymással. A verseny terepe: Bécsi országút 10 km-es kő—Pilisvörösvár—Piliscsaba— Leányvár—Dorog—Tát— Nyergesújfalu—Piszke—Süttő —Neszmély —Dunaalmás és vissza. Start reggelhat órakor. SiSOBiT Vasárnap, 1931 június 14. Harctéri jelentés a kedd esti bukósisakos torna előtt Saját tudósítónktól • A Millenáris esti bukósisakos tréningjei egyre népszerűbbek. Szombaton este közel 500 néző figyelte a tribünökről a betonkaréjon folyó készülődéseket, melyek a keddi versenynek szólnak. Ezekről a készülődésekről számolunk be alább: Vailliez. 26 éves. Rövidlátó. Azt mondja: Egy bukósisakosnak valóságos istenáldás a rövidlátás. Nem lát tovább a görgőnél és ezért mindent elkövet, hogy azt el ne hagyja. Vailliez, aki tavaly még mint repülő tüntette ki magát és a téli szezonaba mint hatnapos versenyző volt komoly klasszis, csak idén kezdett motor után versenyezni. Legjobb körátlaga, amit a Millenárison futott: 18.2. Grossrmond után indul, kedden este. Carpus. Magyar menyasszonya állandóan ott ül egy páholyban és figyeli a stettinit, aki Bartos után fut néhány fergeteges kört. Carpus igen intelligens fiú, édesapja Stettinben polgármester ő maga egyetemre jár, orvosnak készül. Csak azért professzionista, mert szereti a bukósisakos versenyzést, s mert amatőr motorvezetéses sport nincsen. (Legalább is így tudja a segítője, aki éjjel-nappal Carpus sarkában lohol és vigyáz annak kondíciójára. — A múltheti kudarc többé nem fordulhat elő.) Szekeres. Egyelőre csak sétál. Azt mondja: nincsen nehéz tréningre szüksége. Csak gyors sportoket gyakorol és közben ringlispiezik. Lovass Petrovics után indul kedden. Most is mögötte készül. Petrovics átépítette rakoncátlan motorját s most elragadtatással beszél szívóképeségéről minden „uszályozó”. Lovass egyébként realizálni akarja multheti pazar formáját. Szeretné, ha a még mindig kételkedőket is megtérítené. Meggyőződésünk, hogy ez sikerülni is fog neki. Vida. Petrovics régi motorja után kidolgozta a lelkét. Most a breslaui Trecsik után szalad. Mintha kicserélték volna. Gyors, támadókedvű és könnyed. Csak még nyereghelyzetén kellene változtatnia. Túlságosan alacsonyan ül, combmunkája nincsen kihasználva. Rengeteg energia megy így veszendőbe. Végül: Nagy. Az FTC-krekk bukósisakos debüje ragyogóan sikerült. Még nem ül biztosan a gépén, nyers és a görgőtől való irtózása is szembetűnő még, de klasszis fiókával állunk szemben, ez egészen bizonyos. Az idén még sokat fogunk róla hallani. Kerékpárért I-rendű külföldi gyártmányok Alkatrészek, gumik és szingék soha nem létezett olcsó árban Schwarfz Géza Vili, Homele utea 45. sz. (József utca sarok) Sporttermek, plakettek és szobrok, serlegek, zománc* jelvények legolcsóbbanMorzsányinál Budapest, IV. ker., Eskü.út. Ismét a BSE ugrott az étre az országúti egyesületi bajnokság fordulója után — Saját tudósítónktól — Még egyetlen esztendő sem hozott az országúton annyira nyílt kimenetelű bajnoki vetélkedést, mint az idei. Az egyesületi és legénységek helyezését állandóan hullámverés változtatja s a pontokért való küzdelem úgyszólván vasárnapról vasárnapra más egyesületet juttat a vezetéshez. A bajnoki torna mezőnyének két legesélyesebb egyesületi legénysége a tavalyi védő Postás SE és a BSE. E két tábor fej-fej mellett küzd az idén is. Minimális pontkülönbséggel állanak mindig egymás mögött. A legutóbbi forduló után a BSE-istálló ragadta megint kezébe a vezetés gyeplőjét , előnye azonban mindössze 9 pont. Hatalmas iramban tör előre az UTE is, míg az MTK- legénység szereplése nem oly sikeres, mint tavaly. E négy legénység külön csoportot képviselve behozhatatlan előnnyel vezet. Nyomukban senki nincs, aki veszélyes lehetne. A bajnoksági táblázat nagy szenzációja a Csepeli TK ötödik helye. Ez az apilis, lelkesedéstől fűtött fiatal legénység nagyszerűen verekedik és méltán megérdemelt a sikere. Derekas munkát végez a Törekvés csapata is, mely ugyancsak fiatal erők sorompóba állításával érte el nagyszerű 6. helyezését. A Vil, KK az 5. helyről a 7.-re esett vissza. Az anyagi gondokkal vitézül küzdő munkásegyesületnek még ez a teljesítménye is teljes dicséretet érdemel, hiszen olyan egyesületeket hagyott maga mögött, mint a KAC, az FTC és a VKK, melyek anyagiak dolgában mégis csak jobban állanak, mint a létért küzdő piros-fehérek, akik jobb időkben 15 évig állottak a bajnoki lista élén. Az országúti bajnokság keretében küzdő 39 egyesület helyezési sorrendje a legutóbbi forduló után egyébként a következő: Eredeti angol THE CHAMPIGO és saját készítésű Royal Ltd Kerékpárokat ISO P-től havi 16 1’észletre. Kerékpár - alkatré- e ezeket nagybani árban: Külső gumi p 5.40, belső gumi P 1.80 UHU A (ifi B 1. S FIA kerékpárnagykereskediül Budapest, VIII. kerület, József körút 41. szám Árjegyzék 1000 képpel ingyen. Alapítva 1869 1. BSE 2822 p. 2. PSE 2813 „ 3. UTE 2473 „ 4. MTK 1667,, 5. GsTK 804 „ 6. Törekvés 763 „ 7. Vii. KK 756 „ 8. NyTE 717 „ 9. BSzKRT 669 „ 10. MÁV 614 „ 11. LKK 509 „ 12. KSzKK 505 „ 13. VKK 469 „ 14. KAC 453 „ 15. Viktória 440 „ 16. JTC 422 „ 17. MÉMOSz 404 „ 18. Testvériség 401 „ 19. PSC 398 „ 20. FTC 383 „ 21. Turul KK 369 „ 22. DKK 362 „ 23. KKK 361 „ 24. SKK 233 „ 25. SzKE 226 „ 26. Sz. Haladás 225 „ 27. Főv. KE 220 „ 28. JKK 176 „ 29. AKK 135 „ 30. ESC 87 „ 31. Vasas 52 „ 32. SzTC 50 „ 33. CKE 48 „ 34. Pápai Testvériség 30 „ 35. UIKK 26 „ 37. HKK 19 „ 38. UEKK 9 „ 39. Szolnoki M.IV 6 „ Vegyen WONDER ! csodakerékpárt ! SIECK MÁRTON , Budapest, Vil., Király utca 57 Szenes MTK vezet Magyarország bosszútévá összetett futamú országúti bajnokságának második fordulója után 1. Szenes MTK 20+20=40 p 2. Vida II. UTE 15+17=32 p. 3. Ozán Törekvés 17+15=32 p. 4. Bia Viktória 15+14=29 p. 5. Jálics PSE 15+12=27 p. 6. Székely UTE 15+ 9=24 p. 7. Erős BSE 15+ 5=20 p. 8. Vétek Vil. KK 15+ 3=18 p. 9. Liszkay BSE 15+ 2=17 p. 10. Istenes II. MKSz 15+ 1=16 p. 11. Albrecht BSE 15+ 0=15 p Borbély BSE 15+0=15 p., Bávi SKK 15+0=15 p., Gajdán MTK 15+0=15 p., Geizberger DKK 15+0= 15 p., Horváth MTK 15+0=15 p., Jakse KAC 15+0=15 p. Kék UTE 15+0=15 p., Kimár PSE 15+0=15 p., Kún LKK 15+0=15 p., Makay UTE 15+0=15 p., Mészáros MKSz 15+0=15 p., Miké II. BSzKRT 15+0=15 p., Nemess PSE 15+0=15 p., Neubauer PSE 15+0=15 p„ Peck UTE 15+0=15 p„ Posch UTE 15+0 =15 p., Poosz DKK 15+0=15 p., Skvarenyina UTE 15+0=15 p., Szeiferth LKK 15+0=15 p és Tímár KSzKK 15 p. holtversenyben: 32. Huszka Vil. KK 0+13=13 p 33. Mádl UTE 0+11=11 p. 34. Simon BSE 0+10=10 p. 35. Huszka II. BSE 0+ 8= 8 p. 36. Demján BSE 6+ 7= 7 p. 37. Pála MÁV 0+ 6= 6 p. 38. Deutsch BSE 0+ 4= 4 p. Az MKSz második túrabajnoki versenye ma reggel 7 órai kezdettel a váci országút 11 km-es körétől startol és a Vác—Fót—Veresegyháza 70 km-es terepet választva közel 200 indulót ültet nyeregbe. Versenyvezető, Németh Ferenc, Laczkó Lajos MKSz és Zelenka József JKK a másodosztályú versenyzők táborába osztályozta magát. A győri DAC ma délután erzsébetligeti pályáján nemzetközi kerékpáros pályaversenyt bonyolít le, melynek keretében bemutató bukósisakos viadalt is dűlőre juttat. A torna keretében lebonyolításra jut a 3x1000 méteres kezdő-, a nemzetközi 1000 m-es fő-, az 5000 m-es hármas csapat-, az 50 km-es páros- és a vígaszverseny. Az ifjúsági országúti versenyek maximális távjául a szövetség a 100 km-t jelölte meg. Lemezbírálat (His Master’s Voice-kritikánk folytatása.) ■ AM 3481. „Azért sem fáj”, tangó (Sally—Szenes) és „Szívbajok ellen kisasszony szedjen tangót” (Rozsnyai —Harmath). Szedő Miklós itt is mindent elkövet, hogy egy új és egy elcsépelt slágert néhány hónapra „halhatatlanná” tegyen (6—8— 9) 6-- 9—9).