Nemzeti Sport, 1931. június (23. évfolyam, 103-123. szám)

1931-06-14 / 111. szám

12 K­ir­aCCEKME A Lehel KK mai 224 km-es országúti versenye 220 indulót állít starthoz Budapest—Rim­aalmás—Budapest Merényi Lajos, az elmés epésségek szeniorbajnok­a mondotta egyszer ré­gen, talán 1925-ben, midőn a Lehel KK tagdíjhátralék miatt működését be akarta szüntetni, hogy: _ — Szegény Lehel, már alig lehet... Ezen a szállóigévé vált mondáson akkoriban sokat évődött a kerékpáros vezérkar , az egyesületi drukkerhad. És már kezdték is eltemetni ezt az egyre fogyóbb erejű egyesületet. De ekkor jött Keresztes. Aki ma az MTK agilis intézője. Négy havi komoly munka után megoldotta a LKK válságot. A szekér kilendült a sárból és útnak indult megint... Keresztes aztán otthagyta békésen a LKK-t.. A kék-fehérek zászlója alá állott. És a Lehel KK megint csak vezető nélkül maradt. A régi bajok régi félelemmel riogattak. Mi lesz most? És ekkor történt, hogy a Lehel KK máról holnapra mégis kormányoshoz jutott. Ebben még nem lenne semmi csodálatos. A csodálatos csak az, hogy a kormányos nem férfi volt, hanem nő. Két nő, két hivatalnok: Marosik Irma és Tóth Margit. Akik odaállot­­tak a szétszéledni készülő nyár elé, és azt mondták: — M­egc­­íjatok! És aztán elkezdték az építés nehéz munkáját. Bejártak a szövetségbe, részt vettek az üléseken, tehetségükön felül hoztak anyagi áldozatokat, min­den országúti verseny hajnali start­ján ott voltak, buzdítottak, fegyelmet tartottak, kutattak , új tehetségek után, s ma a Lehel KK erősebb, élet­képesebb, mint valaha volt. A kerékpár a Legférfiasabb sport­ágak közé tartozik. S él Budapesten egy egyesület, melynek vezetői, és irányítói, nők. ff A Lehel KK ma reggel hatórai kez­dettel országúti versenyt bonyolít le a bécsi országúton. Tornája, mely 220 indulót ültet nyeregbe és négy osztályfutamból tevődik össze. A fő- és haladóverseny­zők 124 km-t közös mezőnyben fut­nak végig, a kezdők két futamra osz­tott ugyancsak 124 km-es futamban mérik össze erejüket, az ifjúságiak viszont 70 km-es, végül a szeniorok 50 km-es verseny keretében vívnak meg egymással. A verseny terepe: Bécsi országút 10 km-es kő—Pilisvörösvár—Piliscsa­­ba— Leányvár—Dorog—Tát— Nyer­gesújfalu—Piszke—Süttő —Neszmély —Dunaalmás és vissza. Start reggel­­hat órakor. SiSOBiT Vasárnap, 1931 június 14. Harctéri jelentés a kedd esti b­ukósisakos torna előtt Saját tudósítónktól • A Millenáris esti bukósisakos tré­ning­jei egyre népszerűbbek. Szomba­ton este közel 500 néző figyelte a tri­bünökről a betonkaréjon folyó készü­lődéseket, melyek a keddi versenynek­­ szólnak. Ezekről a készülődésekről számolunk be alább: Vailliez. 26 éves. Rövidlátó. Azt mondja: Egy bukósisakosnak valóságos istenáldás a rövidlátás. Nem lát tovább a görgő­nél és ezért mindent elkövet, hogy azt el ne hagyja. Vailliez, aki tavaly még mint re­pülő tüntette ki magát és a téli sze­­zonaba mint hatnapos versenyző volt komoly klasszis, csak idén kezdett motor után versenyezni. Legjobb kör­­átlaga, amit a Millenárison futott: 18.2. Gross­rmond után indul, kedden este. Carpus. Magyar menyasszonya állandóan ott ül egy páholyban és figyeli a stettinit, aki Bartos után fut néhány fergeteges kört. Carpus igen intelligens fiú, édes­apja Stettinben polgármester ő maga egyetemre jár, orvosnak készül. Csak azért professzionista, mert szereti a bukósisakos versenyzést, s mert ama­tőr motorvezetéses sport nincsen. (Legalább is így tudja a segítője, aki éjjel-nappal Carpus sarkában lohol és vigyáz annak kondíciójára. — A múlt­­heti kudarc többé nem fordulhat elő.) Szekeres. Egyelőre csak sétál. Azt mondja: nin­csen nehéz tréningre szüksége. Csak gyors sportoket gyakorol és közben ringlispiezik. Lovass Petrovics után indul kedden. Most is mögötte készül. Petrovics átépítette rakoncátlan motorját s most elragad­tatással beszél szívóképeségéről min­den „uszályozó”. Lovass egyébként realizálni akarja multheti pazar for­máját. Szeretné, ha a még mindig kételkedőket is megtérítené. Meg­győződésünk, hogy ez sikerülni is fog neki. Vida. Petrovics régi motorja után kidolgozta a lelkét. Most a breslaui Trecsik után szalad. Mintha kicserélték volna. Gyors, támadókedvű és könnyed. Csak még nyereghelyzetén kellene változ­tatnia. Túlságosan alacsonyan ül, combmunkája nincsen kihasználva. Rengeteg energia megy így veszen­dőbe. Végül: Nagy. Az FTC-krekk bukósisakos debüje ragyogóan sikerült. Még nem ül biz­tosan a gépén, nyers és a görgőtől való irtózása is szembetűnő még, de­ klasszis fiókával állunk szemben,­­ ez egészen bizonyos. Az idén még so­kat fogunk róla hallani. Kerékpárért I-rendű külföldi gyárt­mányok Alkatrészek, gumik és szingék soha nem létezett olcsó árban Schwarfz Géza Vili, Homele utea 45. sz. (József utca sarok) ­ Sporttermek, plakettek és szobrok, serlegek, zománc* jelvények legolcsóbbanMorzsányinál B­udapest, IV. ker., Eskü.út­­. Ismét a BSE ugrott az étre az országúti egyesületi bajnokság fordulója után — Saját tudósítónktól — Még egyetlen esztendő sem hozott az országúton annyira nyílt kimene­telű bajnoki vetélkedést, mint az idei. Az egyesületi és legénységek helyezé­sét állandóan hullámverés változtat­ja s a pontokért való küzdelem úgy­szólván vasárnapról vasárnapra más egyesületet juttat a vezetéshez. A bajnoki torna mezőnyének két legesélyesebb egyesületi legénysége a tavalyi védő Postás SE és a BSE. E két tábor fej-fej mellett küzd az idén is. Minimális pontkülönbséggel álla­nak mindig egymás mögött. A leg­utóbbi forduló után a BSE-istálló ragadta megint kezébe a vezetés gyeplőjét , előnye azonban mind­össze 9 pont. Hatalmas iramban tör előre az UTE is, míg az MTK- legénység szereplése nem oly sikeres, mint tavaly. E négy l­egénység kü­­­lön csoportot képviselve behozhatatlan előnnyel vezet. Nyomukban s­enki nincs, aki veszélyes lehetne. A bajnoksági táblázat nagy szen­zációja a Csepeli TK ötödik helye. Ez az a­pilis, lelkesedéstől fűtött fiatal legénység nagyszerűen verekedik és méltán megérdemelt a sikere. Derekas munkát végez a Törekvés csapata is, mely ugyancsak fiatal erők sorompóba állításával érte el nagyszerű 6. helyezését. A Vil, KK az 5. helyről a 7.-re esett vissza. Az anyagi gondokkal vitézül küzdő mun­kásegyesületnek még ez a teljesítmé­nye is teljes dicséretet érdemel, hiszen olyan egyesületeket hagyott maga mögött, mint a KAC, az FTC és a VKK, melyek anyagiak dolgában mégis csak jobban állanak, mint a létért küzdő piros-fehérek, akik jobb időkben 15 évig állottak a baj­noki lista élén. Az országúti bajnokság keretében küzdő 39 egyesület helyezési sorrend­je a legutóbbi forduló után egyébként a következő: Eredeti angol THE CHAMPIGO és saját készítésű Royal Ltd­ Kerékpárokat ISO P-től havi 16 1’­­­észletre. Kerékpár - alkatré- e ezeket nagy­bani árban: Külső gumi p 5.40, belső gumi P 1.80 UHU­­ A (ifi B 1. S FIA kerékpárnagykereskediül Budapest, VIII. kerület, József­ körút 41. szám Árjegyzék 1000 képpel ingyen. Alapítva 1869 1. BSE 2822 p. 2. PSE 2813 „ 3. UTE 2473 „ 4. MTK 1667,, 5. GsTK 804 „ 6. Törekvés 763 „ 7. Vii. KK 756 „ 8. NyTE 717 „ 9. BSzKRT 669 „ 10. MÁV 614 „ 11. LKK 509 „ 12. KSzKK 505 „ 13. VKK 469 „ 14. KAC 453 „ 15. Viktória 440 „ 16. JTC 422 „ 17. MÉMOSz 404 „ 18. Testvériség 401 „ 19. PSC 398 „ 20. FTC 383 „ 21. Turul KK 369 „ 22. DKK 362 „ 23. KKK 361 „ 24. SKK 233 „ 25. SzKE 226 „ 26. Sz. Haladás 225 „ 27. Főv. KE 220 „ 28. JKK 176 „ 29. AKK 135 „ 30. ESC 87 „ 31. Vasas 52 „ 32. SzTC 50 „ 33. CKE 48 „ 34. Pápai Testvériség 30 „ 35. UIKK 26 „ 37. HKK 19 „ 38. UEKK 9 „ 39. Szolnoki M.IV 6 „ Vegyen WONDER ! csodakerékpárt ! SIECK MÁRTON , Budapest, Vil., Király­ utca 57 Szenes MTK vezet Magyaror­szág bosszútévá összetett futamú országúti bajnokságának máso­dik fordulója után 1. Szenes MTK 20+20=40 p 2. Vida II. UTE 15+17=32 p. 3. O­­zán Törekvés 17+15=32 p. 4. B­­i­a Viktória 15+14=29 p. 5. Jálics PSE 15+12=27 p. 6. Székely UTE 15+ 9=24 p. 7. Erős BSE 15+ 5=20 p. 8. Vétek Vil. KK 15+ 3=18 p. 9. Liszkay BSE 15+ 2=17 p. 10. Istenes II. MKSz 15+ 1=16 p. 11. Albrecht BSE 15+ 0=15 p Borbély BSE 15+0=15 p., Bávi SKK 15+0=15 p., Gajdán MTK 15+0=15 p., Geizberger DKK 15+0= 15 p., Horváth MTK 15+0=15 p., Jakse KAC 15+0=15 p. Kék UTE 15+0=15 p., Kimár PSE 15+0=15 p., Kún LKK 15+0=15 p., Makay UTE 15+0=15 p., Mészáros MKSz 15+0=15 p., Miké II. BSzKRT 15+0=15 p., Nemess PSE 15+0=15 p., Neubauer PSE 15+0=15 p„ Peck UTE 15+0=15 p„ Posch UTE 15+0 =15 p., Poosz DKK 15+0=15 p., Skvarenyina UTE 15+0=15 p., Szei­­ferth LKK 15+0=15 p és Tímár KSzKK 15 p. holtversenyben: 32. Huszka Vil. KK 0+13=13 p 33. Mádl UTE 0+11=11 p. 34. Simon BSE 0+10=10 p. 35. Huszka II. BSE 0+ 8= 8 p. 36. Demján BSE 6+ 7= 7 p. 37. Pála MÁV 0+ 6= 6 p. 38. Deutsch BSE 0+ 4= 4 p. Az MKSz második túrabajnoki verse­nye ma reggel 7 órai kezdettel a váci országút 11 km-es körétől startol és a Vác—Fót—Veresegyháza 70 km-es terepet választva közel 200 indulót ültet nyeregbe. Verseny­vezető­, Németh Fe­renc, Laczkó Lajos MKSz és Zelenka József JKK a másodosztályú versenyzők tábo­rába osztályozta magát. A győri DAC ma délután erzsébetli­­geti pályáján nemzetközi kerékpáros pályaversenyt bonyolít le, melynek kere­tében bemutató bukósisakos viadalt is dűlőre juttat. A torna keretében lebo­nyolításra jut a 3x1000 méteres kezdő-, a nemzetközi 1000 m-es fő-, az 5000 m-es hármas csapat-, az 50 km-es páros- és a vígaszverseny. Az ifjúsági országúti­­ versenyek maximális távjául a szövetség a 100 km-t jelölte meg. Lemezbírálat (His Master’s Voice-kritikánk foly­tatása.) ■ AM 3481. „Azért sem fáj”, tangó (Sally—Szenes) és „Szívbajok ellen kisasszony szedjen tangót” (Rozsnyai —Harmath). Szedő Miklós itt­ is min­dent elkövet, hogy egy új és egy elcsé­pelt slágert néhány hónapra „halha­tatlanná” tegyen (6—8— 9) 6-- 9—9).

Next