Nemzeti Sport, 1993. március (4. évfolyam, 59-88. szám)
1993-03-31 / 88. szám
14 NEMZETI SPORT INTERAGOS UTÁN Ahogy Michael Schumacher látja Nem egyszerűen esett, hanem ömlött az eső vasárnap. Interlagost úgy ellepte a víz, hogy pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Ez először fordult elő. Nagyon élveztem a szoros, izgalmas, időnként rendkívüli versenyt. Keményen meg kellett dolgozni azért, hogy végül cameles csapattársam, Damon Hill után érkezhessek a célba. Damon nagyszerűen versenyzett Canon Williams-Renault-jával. Gondolom, jól mutatott a televízió képernyőjén, ahogy Ayrton Sennát közrefogta a dobogón a két cameles pilóta. Az eredménnyel elégedett vagyok. Igazi győzelemmel ért fel ez a harmadik hely, úgy a magam, mint a csapat számára, hiszen sok nehézséget kellett leküzdenünk. Persze, szükség volt arra is, hogy mellém szegődjön a szerencse a pályafutásom eddigi legizgalmasabb futamán. Interlagosban ültem utoljára a Camel-Benetton- Ford B193A-ban. A következő erőpróbán, Doningtonban már a B193B-vel indulunk. Rendkívül bizakodó vagyok az új autót illetően. A két héttel ezelőtti silverstone-i tesztelés alapján úgy vélem, több versenyt fogunk nyerni az év során. De erről majd később ... Alig akartam elhinni, ami Sao Paulóban történt. Ez a pálya mindig nagy feladat elé állítja a csapatokat, hiszen nem könnyű a kocsit jól beállítani, a legmegfelelőbb setupot megtalálni. A gárda hihetetlenül sokat és keményen dolgozott, s ennek meg is lett az eredménye. A rajtrács negyedik helyével elégedett voltam, főleg azt követően, hogy megelőztem Sennát. Nem akartam összeütközésbe kerülni vele, okultam a tavalyi brazíliai és az idei kyalami esetből. És ekkor jött az első kiállás a boxba. Ha azt mondom, hogy nem sikerült olyan jól, mint szerettem volna, akkor nagyon visszafogottan fogalmaztam. Először az autó leesett a balról, tehát a betonon állt, s két szerelőnek kellett felemelnie a kerékcseréhez. Ez még nem volt elég, hiába, a baj nem jár egyedül. A jobb első kerékre alig tudták rátenni a két anyát. Végül visszatértem a pályára, a zuhogó esőbe, s újabb eseménysorba bonyolódtam ... Kezdődött a biztonsági autó bejövetelével, amit önmagában véve jó dolognak tartottam, csak az időzítéssel nem értettem egyet. Egy, esetleg két körrel előbb kellett volna bejönnie, amikor a pálya még csupa víz volt. Második kiállásom a boxba simán ment, de röviddel ezután tíz másodperces büntetés miatt hívtak be. Őszintén szólva, fogalmam sem volt, miért kellett kiállnom. A verseny után viszont megtudtam, hogy azért, mert sárga zászló mellett előztem meg valakit. Mégis, úgy vélem, nem volt jogos a büntetés, hiszen az lekörözés volt, s a pilóta utat is engedett nekem. Tudom, Ayrton nagyon kifakadt és határozottan lépett fel ez ellen, s a magam részéről teljesen egyetértek vele. Ezt követően nem hittem, hogy bármi esélyem lehet a dobogós helyre, vagy akár a pontszerzésre, de azért csak felvettem a harcot, nekiláttam átverekedni magam a mezőnyön. Zanardit előzve már ötödik voltam, majd elhagytam Blundellt is. Herberttel viszont nehéz dolgom volt. Egyszer megelőztem, mire ő Jó hírrel szolgálhatunk a Forma–1 híveinek, elsősorban tisztelt olvasóinknak, tehát azoknak, akik lapunkon keresztül tájékozódnak a száguldó cirkuszban történtekről. Mostantól kezdve (a R. J. Reynolds Tobacco International S. A. segítségének köszönhetően) a szezon valamennyi futama után Michael Schumacher exkluzív beszámolóit olvashatják — Magyarországon csak a Nemzeti Sportban. IV. 88. ♦ 1993. március 31. SCHUMACHER S VIEW rögtön visszaelőzött, én pedig hajszál híján kicsúsztam. Jonny nagyon fair pilóta, izgalmas különversenyt vívtunk. A következő körön aztán ismét próbálkoztam, ezúttal ő csúszott ki, én pedig harmadikként értem célba. Megszereztem a szezon első pontjait. Nagyszerű eredmény ez, s tudom, az új autóval még többre leszünk képesek. Az legalább egy másodperccel gyorsabb, de lehet, hogy még többel is. Szerintem ezzel már versenyt is lehet nyerni, bár azt még nem tudom, hogy ez hol és mikor sikerülhet. Lehet akár Hockenheimben vagy Spában, nem tudom. A csapat mindenesetre megérdemelné. Egyébként a tesztelések éjszakáin egyszerűen nem tudok aludni — olykor a versenyek során sem —, mert minden gondolatom az autó körül forog. Ugyanez volt a helyzet Sao Paulóban pénteken is. Mivel elégedetlen voltam az aznapi eredményekkel, egy éjszakai elmélkedés után egy teljesen új tervvel vágtam neki a szombatnak. Még Riccardo is átvette az én beállításomat, és elég sokat javultunk. Szerencsémre most van egy hét pihenőm, s majd csak Silverstone-ba megyek tesztelni, ami már felkészülés lesz a Donington parki versenyre. Nagyon várom, noha nem ismerem azt a pályát megfelelően. Csupán egyetlen egyszer vezettem ott, amikor teszteltem egy Formula Ford 1600-ast, még 1988-ban. Tizenöt kört mentem, és ha jól emlékszem ez egy szép pálya, de talán egy kicsit szűk a Forma–1-es autóknak. Alain Prost azt mondta, hogy olyan, mintha valaki a nyárikonyhájában versenyezne. De csak nekem legyen mondva az a nyárikonyha! ... liflic aeSchuntadét Szeretettel meghívunk mindenkit a bemutatónkra, ahol először találkozhatnak egy csodálatos dél-koreai terepjárócsaláddal és azok fantasztikus áraival. Várjuk Önöket szeretettel 1993. április 1-jén 11—16 óra között Balatonfüreden a Halászkert étteremben. KORANDO, FAMILY, KALLISTA KÉPVISELET. Nemzeti Sport-Autopress Kft. Tel/fax: 86/43-328, 42-122.