Nemzeti Sport, 1993. március (4. évfolyam, 59-88. szám)

1993-03-31 / 88. szám

14 NEMZETI SPORT INTER­A­GOS UTÁN Ahogy Michael Schumacher látja Nem egyszerűen esett, ha­nem ömlött az eső vasárnap. Interlagost úgy ellepte a víz, hogy pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Ez először fordult elő. Nagyon élveztem a szoros, izgalmas, időnként rendkívüli versenyt. Kemé­nyen meg kellett dolgozni azért, hogy végül cameles csa­pattársam, Damon Hill után érkezhessek a célba. Damon nagyszerűen versenyzett Ca­­non­ Williams-Renault-jával. Gondolom, jól mutatott a te­levízió képernyőjén, ahogy Ayrton Sennát közrefogta a dobogón a két cameles pilóta. Az eredménnyel elégedett vagyok. Igazi győzelemmel ért fel ez a harmadik hely, úgy a magam, mint a csapat számára, hiszen sok nehézséget kellett leküzdenünk. Persze, szükség volt arra is, hogy mellém sze­gődjön a szerencse a pálya­futásom eddigi legizgalmasabb futamán. Interlagosban ültem utoljára a Camel-Benetton- Ford B193A-ban. A követke­ző erőpróbán, Doningtonban már a B193B-vel indulunk. Rendkívül bizakodó vagyok az új autót illetően. A két héttel ezelőtti silverstone-i tesztelés alapján úgy vélem, több ver­senyt fogunk nyerni az év so­rán. De erről majd később ... Alig akartam elhinni, ami Sao Paulóban történt. Ez a pá­lya mindig nagy feladat elé állítja a csapatokat, hiszen nem könnyű a kocsit jól be­állítani, a legmegfelelőbb set­­upot megtalálni. A gárda hi­hetetlenül sokat és keményen dolgozott, s ennek meg is lett az eredménye. A rajtrács negyedik helyével elégedett voltam, főleg azt követően, hogy megelőztem Sennát. Nem akartam összeütközésbe ke­rülni vele, okultam a tavalyi brazíliai és az idei kyalami esetből. És ekkor jött az első kiállás a boxba. Ha azt mon­dom, hogy nem sikerült olyan jól, mint szerettem volna, ak­kor nagyon visszafogottan fo­galmaztam. Először az autó le­esett a balról, tehát a betonon állt, s két szerelőnek kellett felemelnie a kerékcseréhez. Ez még nem volt elég, hiába, a baj nem jár egyedül. A jobb első kerékre alig tudták ráten­ni a két anyát. Végül vissza­tértem a pályára, a zuhogó esőbe, s újabb eseménysorba bonyolódtam ... Kezdődött a biztonsági autó bejövetelével, amit önmagá­ban véve jó dolognak tartot­tam, csak az időzítéssel nem értettem egyet. Egy, esetleg két körrel előbb kellett volna bejönnie, amikor a pálya még csupa víz volt. Második kiállásom a boxba simán ment, de röviddel ez­után tíz másodperces bünte­tés miatt hívtak be. Őszintén szólva, fogalmam sem volt, miért kellett kiállnom. A ver­seny után viszont megtudtam, hogy azért, mert sárga zászló mellett előztem meg valakit. Mégis, úgy vélem, nem volt jogos a büntetés, hiszen az lekörözés volt, s a pilóta utat is engedett nekem. Tudom, Ayrton nagyon kifakadt és ha­tározottan lépett fel ez ellen, s a magam részéről teljesen egyetértek vele. Ezt követően nem hittem, hogy bármi esélyem lehet a dobogós helyre, vagy akár a pontszerzésre, de azért csak felvettem a harcot, nekilát­tam átverekedni magam a mezőnyön. Zanardit előzve már ötödik voltam, majd el­hagytam Blundellt is. Herbert­­tel viszont nehéz dolgom volt. Egyszer megelőztem, mire ő Jó hírrel szolgálhatunk a Forma–1 híveinek, el­sősorban tisztelt olvasóinknak, tehát azoknak, akik lapunkon keresztül tájékozódnak a száguldó cir­kuszban történtekről. Mostantól kezdve (a R. J. Reynolds Tobacco In­ternational S. A. segítségének köszönhetően) a szezon valamennyi futama után Michael Schuma­cher exkluzív beszámolóit olvashatják — Magyar­­országon csak a Nemzeti Sportban. IV. 88. ♦ 1993. március 31. SCHUMACHER S VIEW rögtön visszaelőzött, én pedig hajszál híján kicsúsztam. Jonny nagyon fair pilóta, iz­galmas különversenyt vívtunk. A következő körön aztán is­mét próbálkoztam, ezúttal ő csúszott ki, én pedig harma­dikként értem célba. Megsze­reztem a szezon első pontjait. Nagyszerű eredmény ez, s tudom, az új autóval még többre leszünk képesek. Az legalább egy másodperccel gyorsabb, de lehet, hogy még többel is. Szerintem ezzel már versenyt is lehet nyerni, bár azt még nem tudom, hogy ez hol és mikor sikerülhet. Le­het akár Hockenheimben vagy Spában, nem tudom. A csa­pat mindenesetre megérdemel­né. Egyébként a tesztelések éj­szakáin egyszerűen nem tu­dok aludni — olykor a verse­nyek során sem —, mert min­den gondolatom az autó körül forog. Ugyanez volt a helyzet Sao Paulóban pénteken is. Mivel elégedetlen voltam az aznapi eredményekkel, egy éjszakai elmélkedés után egy teljesen új tervvel vágtam ne­ki a szombatnak. Még Riccar­­do is átvette az én beállításo­mat, és elég sokat javultunk. Szerencsémre most van egy hét pihenőm, s majd csak Sil­­verstone-ba megyek tesztelni, ami már felkészülés lesz a Do­­nington parki versenyre. Na­gyon várom, noha nem isme­rem azt a pályát megfelelően. Csupán egyetlen egyszer ve­zettem ott, amikor teszteltem egy Formula Ford 1600-ast, még 1988-ban. Tizenöt kört men­tem, és ha jól emlékszem ez egy szép pálya, de talán egy kicsit szűk a Forma–1-es au­tóknak. Alain Prost azt mond­ta, hogy olyan, mintha valaki a nyárikonyhájában verse­nyezne. De csak nekem le­gyen mondva az a nyárikony­ha! ... liflic ae­­Sch­untadét Szeretettel meghí­vunk mindenkit a bemutatónkra, ahol először talál­kozhatnak egy cso­dálatos dél-koreai terep­járócsaláddal és azok fantasztikus áraival. Várjuk Önöket szeretettel 1993. április 1-jén 11—16 óra között Balaton­­füreden a Halászkert étteremben. KORANDO, FAMILY, KALLISTA KÉPVISELET. Nemzeti Sport-Autopress Kft. Tel/fax: 86/43-328, 42-122.

Next