Nemzeti Sport, 1998. február (9. évfolyam, 31-58. szám)
1998-02-28 / 58. szám
IX. 58. • 1998. február 28. A Nemzeti Sport autó-motorsport melléklete • Tarpay László S ZT 138-4296 Leköszönt a főtitkár Nádasdi János közel két és fél évtizedes munkájának nagyon sokat köszönhet a honi motorsport, s ezen belül is a salakmotorozás. Két évvel ezelőtt, amikor ketté vált a Magyar Autó és Motorsport-szövetség, szinte magától értetődő volt, hogy ő lett a Magyar Motorsport-szövetség (MAMS) főtitkára. Tavaly év végén a szövetség pályázatot írt ki a főtitkári poszt betöltésére. Nem váltott ki nagy meglepetést, hogy a (régi-új) főtitkár ismét Nádasdi János lett. Éppen ezért volt meglepő az az információ, hogy Nádasdi János február 28-i hatállyal felmentését kérte a MAMS elnökségétől. - Miért e váratlan döntés? - kérdeztük az ügy főszereplőjétől. - Nem volt ez túl váratlan, hiszen már másfél hónappal ezelőtt értesítettem a döntésemről az illetékeseket. Tavaly egy évre kaptam megbízást a MAMS-tól, így a szerződésem december 31-én lejárt. Tiszteletben tartom és megértem, hogy az elnökség ezen a poszton is fiatalítani szeretne. Közös megegyezéssel váltunk el és természetesen felajánlottam, hogy amiben tudom, segítem az utódomat. A szövetség máris talált számomra munkát, megbíztak a felügyelői kollégium vezetésével. - Ha nem titok, elmondaná, hogy hová „igazolt”? - Nincs ebben semmi titkolni való. A Hungaroringen épül egy közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai tanpálya, s az üzemeltető kft. ügyvezető igazgatója leszek. Ezen a pályán a különböző veszélyhelyzetek elhárítását gyakorolhatják a jelentkezők. - Két és fél évtized „motoros” múltat hagy maga mögött. Hogyan emlékszik vissza az eltelt időszakra? - Valóban régi bútor vagyok, szinte minden szeglet, minden tárgy hozzám nőtt, így érthető, hogy szinte a fél életemet hagyom itt. Huszonnégy éve a salakbizottság vezetőjeként kerültem a szövetségbe. A hetvenes évek végén, a nyolcvanas évek elején indult fejlődésnek a salakmotorozás hazánkban, sorra épültek az új pályák, nagyszerű képességű motorosok fejlődtek remek versenyzővé, kiemelkedő viadalokat rendeztünk. Persze voltak kellemetlen élmények is, de ez a sportban szinte elkerülhetetlen. Főtitkárként tizenöt éve tevékenykedtem, a motorsportban eltöltött huszonöt év alatt öt elnököt „szolgáltam ki”. Ettől a sporttól rengeteg ismerőst és soksok barátot kaptam. A salakmotorosok nagy családja egy zárt világ, egy különleges atmoszférával, ezért mondhatom, hogy nagy-nagy szerelem is számomra, így talán érthető, hogy nem akarok megválni tőle. A MAMS-on kívül a Nemzetközi Motorsport-szövetségben is fontos tisztséget tölt be, hiszen ön a pályasportokat felügyelő bizottság alelnöke. A búcsú a MAMS-tól jelent valami változást a nemzetközi szövetségben betöltött pozíciójában? - Nincs semmiféle összefüggés a főtitkárság és a FIM-tagság között. Sőt, a tapasztalatom szerint a főtitkárok általában nem is szoktak bizottsági tagok lenni. Idén ősszel lesznek a választások a FIM-ben és ha a MAMS újra javasol erre a posztra, akkor ismét „harcba” szállok. Ez után a válasz után megkönnyebbülhet a magyar salakmotoros társadalom, hiszen sok mindent köszönhetnek annak, hogy ön az alelnök. - Tizenkilenc éve vagyok a FIM tagja és úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem a magyarokért. Erre jó példa, hogy amikor két éve a csapatvilágbajnoki szuperdöntő rendezését visszamondtuk, nemhogy nem függesztettek fel bennünket - pedig más szövetségeket ezzel sújtanak hanem a következő évben ismét világbajnoki versenyt kaptunk. A legnagyobb sikerek csúcspontja volt, hogy kilencvenben Budapest adhatott otthont a FIM világkongresszusának. Amíg ott az ember a megfelelő pozícióban van, addig tud javítani a helyzeten. Éppen ezért remélem, lesz rá módom, hogy segíthessem a magyar motorsportot. Boros Norbert Nádasdi János huszonnégy évvel ezelőtt, a salakmotoros szakág vezetőjeként csöppent bele a magyar motorsportba, s nem tagadja: a vaspapucsosok azóta is roppant közel állnak a szívéhez SKODA TELJES KÖRŰ JAVÍTÁS, VIZSGÁZTATÁS (helyben) 10% kedvezmény a hirdetés felmutatójának! 1161 Bp., Rákospalotai határút 25. Telefon: 405-5436 "Angyalföld isilKft. 1139 Budapest, Fáy u. 45. Új gépjármű vásárlási kedvezmények JUJ" jegyében március 7-én és 8-án Ingyenes átvizsgálás:0 olajcsere 50 9c engedménnyel. Vredestein gumiköpeny-bemutató: GSM autós szettek További információ: telefon/fax 344-3346, 129-6262,149-6371 a mo SEAT k /l N / / SKODA gtbmL—. /s\ AUDI * VOLKSWAGEN Audi, VW, Seat és Skoda alkatrészek raktárról! Gumi fékcsövek valamennyi autótípushoz Nyitva: hétfő-péntek 9-17 óráig 1154 Budapest, Arany János u. 134. Tel.: 417-2453, 410-1519 Autó, motor Akinél a bukás nincs bekalkulálva Fiatal kora ellenére meglepően megfontolt és komoly. Amikor a raliról és az autóversenyzésről beszél, a szeméből hatalmas elszántság és megszállottság olvasható ki. Lelkesedése magával ragadja még a kívülállót is. Bútor Róbert huszonkét éve összes élettapasztalatával mesél a terveiről, meg arról, hogy mindent egy lapra tett fel, amikor tavaly ősszel megvásárolta Érdi Tibor tűzpiros Mazdáját. Aztán következnek a sztorik és a szája szegletében kamaszos, huncut mosoly vibrál - rám, mégiscsak „emberből van” ez a fiú. Először F2-es autót akartunk venni, de amikor meghallottuk, hogy mennyiért eladó Érdi Mazdája, arra gondoltunk, hozzáteszünk még valamennyi pénzt a meglévőhöz és beülünk a négykerékhajtású kocsiba. - Annak ellenére, hogy a Mazdán már évek óta nem hajtottak végre fejlesztéseket? - El kell fogadnunk, hogy ennyi pénzből ilyen szintű autó érhető el. Természetesen ezt sem kell lebecsülni, sőt... Tavaly minden versenyen célba ért, nekünk pedig a viadalok több, mint a felét technikai gondok miatt kellett föladnunk. - Ki szereli majd a Mazdát? - A főszerelőnk Vámos László, akinek öt szerelő segíti a munkáját. - Tesztelte már a versenygépet? - Eddig összesen harminc kilométert mentem vele, azt is sötétben és földúton. Érzésem szerint jól sikerült a teszt, annak ellenére, hogy még sokkal gyorsabban lehet menni ezzel az autóval. Nagyon tetszik, de még föl kell nőnöm hozzá. Önről sokan azt tartják, hogy túl sokat kockáztat a pályán. - Az autóversenyzésnek az a lényege, hogy menni kell és aki gyorsabb, az nyer. Én soha nem vezettem „vicsorgós” stílusban, de az is igaz, hogy szeretek a pályán keresztbe menni - remélem ezt a Mazdával be is tudom majd bizonyítani. - Minden előre meghatározott terv szerint történik az autóban - kapcsolódott be a beszélgetésbe Táborszki Attila, Bútor navigátora. - Szerintem Robi sokaknál megfontoltabb pilóta, soha nem vállal olyasmit, amit még nem próbáltunk ki, mert tudja: nem azon az egy kanyaron múlik a győzelem. Borult már életében nagyon nagyot? - Nem, de remélem, hogy erre az idén sem kerül majd sor - mosolygott a pilóta -, mert az anyagi keretünk igencsak behatárolt és nincs belekalkulálva egy nagyobb bukás. Tudom, hogy óriási feladat százharminc lóerő után háromszázat kordában tartani, de éppen ezért megyünk majd óvatosan legalább az első két versenyen. Az utóbbi években ilyen fiatalon még senkinek sem sikerült a legmagasabb kategóriában versenyeznie. Sok irigye van? - Aki eddig a barátom volt, eljött, megnézte a Mazdát és velünk örült, az ellenlábasaink azonban természetesen még jobban utálnak. Próbálok ezzel nem foglalkozni. Én csak becsületesen szeretnék versenyezni és csak a pályán borsot törni az ellenfelek orra alá. S, hogy miért vállaltam a rizikót, amit a nagyobb autó jelent? Mert nem láttam más utat a kiemelkedésre. Ez az év vízválasztó lesz számunkra, mert ha most felfigyel ránk valaki, akkor talán könnyebb lesz a helyzetünk, ha viszont nem, akkor már csak visszafelé léphetünk. Ezt azonban nem szeretném. Számít valamit, hogy ön kétszeres magyar bajnok? - Szinte semmit. A másodosztályra nem nagyon figyelnek oda, ugyanúgy, ahogy a kis kategóriákra sem, úgyhogy a bajnoki címek nem függnek össze azzal, hogy milyen lehetőségei lesznek az embernek az új idényben. + Önök már nagyjából tisztában vannak a lehetőségeikkel. Milyen eredményre számítanak? - Még most sem tudjuk pontosan, hogy ki milyen autóval áll majd rajthoz az Esztergom-ralin, de mivel ez a legnagyobb kategória, természetes, hogy szeretnénk az első ötben lenni - értékelt a navigátor. - Jól tudnak együttműködni a „sofőrjével”? - Tavaly kezdtünk el együtt versenyezni és nagyon jól megértjük egymást az autóban és azon kívül is. + Fontos, hogy a magánéletben is barátok legyenek? - Természetesen, hiszen nemcsak a verseny két napjáról szól az élet. + Soha sem vágyott arra, hogy átülhessen a bal oldalra? - Azt hiszem, nem lennék jó sofőr, mert nem kezdtem el időben a versenyzést, arra azonban büszke vagyok, hogy navigátorként még soha sem hibáztam. Persze elismerem, hogy a vezetőnek sokkal több kiszámíthatatlan helyzettel kell megküzdenie, mint a navigátornak. Egyébként kettőnk közül én vagyok optimista, amikor Robi kilátástalannak látja a helyezetet, én tartom benne a lelket. Őszintén remélem, hogy erre az optimizmusra nem sokszor lesz szükség az idei szezonban. (t. a. ) Bútor Róbert és Táborszki Attila az Esztergom-ralin már Érdi Tibor tavalyi Mazdájával száguld (Magyar Ildikó felvételei) Ép.1. Venni, vagy nem venni? Ha az ember használt autót vesz, általában rengeteg a kérdőjel. Jó? Nem jó? Lopott? Rozsdás? Biztos ennyit fűtött? Nos, ha Ön biztosra akar menni, garantált minőségű használt autót szeretne, forduljon kereskedésünkhöz, ahol az igen szigorú vizsgálatoknak megfelelő, kiváló minőségű használt Opel gépkocsik közül választhat. 5 ÉRV AUTÓINK MELLETT: ♦ Átvizsgálás! bizonyítvány • 12 hónap garancia ♦ Cserelehetőség • 12 hónap assistance ♦ Km teljesítmény-igazolás Nos, úgy gondoljuk, ezek után már adott a válasz: VENNI! ____OPEL-0-OPEL GOMBOS 1039 BUDAPEST, Szentendrei út 237. Tel.: 240-3700, Fax: 388-8325 pk ***** H-MODELL pp g|g NEMZETI SPORT m . ggg Tökéletes alvázvédelem! Eredeti Werling-féle védődobok, fenékpanelek és motorvédők Astra, Suzuki, Daewoo, Ford Transit, Trabanttól Mercedesig, Ikarus 260-280 AKCIÓ! LADA és SAMARA dobgarnitúra 7000 Ft + áfa Telefon: 252-7741 A hirdetés felmutatójának AKCIÓ!