Nemzeti Sport, 1998. február (9. évfolyam, 31-58. szám)

1998-02-28 / 58. szám

IX. 58. • 1998. február 28. A Nemzeti Sport autó-motorsport melléklete • Tarpay László S ZT 138-4296 Leköszönt a főtitkár Nádasdi János közel két és fél évtizedes munkájának nagyon sokat köszönhet a honi motorsport, s ezen belül is a salakmotoro­zás. Két évvel ezelőtt, amikor ketté vált a Magyar Autó és Motor­sport-szövetség, szinte magától értetődő volt, hogy ő lett a Magyar Motorsport-szövetség (MAMS) főtitkára. Tavaly év végén a szövet­ség pályázatot írt ki a főtitkári poszt betöltésére. Nem váltott ki nagy meglepetést, hogy a (régi-új) főtitkár ismét Nádasdi János lett. Éppen ezért volt meglepő az az információ, hogy Nádasdi Já­nos február 28-i hatállyal felmentését kérte a MAMS elnökségétől. - Miért e váratlan döntés? - kér­deztük az ügy főszereplőjétől. - Nem volt ez túl váratlan, hi­szen már másfél hónappal ezelőtt értesítettem a döntésemről az ille­tékeseket. Tavaly egy évre kaptam megbízást a MAMS-tól, így a szer­ződésem december 31-én lejárt. Tiszteletben tartom és megértem, hogy az elnökség ezen a poszton is fiatalítani szeretne. Közös meg­egyezéssel váltunk el és természe­tesen felajánlottam, hogy amiben tudom, segítem az utódomat. A szövetség máris talált számomra munkát, megbíztak a felügyelői kollégium vezetésével. - Ha nem titok, elmondaná, hogy hová „igazolt”? - Nincs ebben semmi titkolni való. A Hungaroringen épül egy közlekedésbiztonsági és vezetés­­technikai tanpálya, s az üzemeltető kft. ügyvezető igazgatója leszek. Ezen a pályán a különböző ve­szélyhelyzetek elhárítását gyako­rolhatják a jelentkezők. - Két és fél évtized „motoros” múltat hagy maga mögött. Hogyan emlékszik vissza az eltelt időszak­ra? - Valóban régi bútor vagyok, szinte minden szeglet, minden tárgy hozzám nőtt, így érthető, hogy szinte a fél életemet hagyom itt. Huszonnégy éve a salakbizott­ság vezetőjeként kerültem a szö­vetségbe. A hetvenes évek végén, a nyolcvanas évek elején indult fej­lődésnek a salakmotorozás ha­zánkban, sorra épültek az új pá­lyák, nagyszerű képességű motoro­sok fejlődtek remek versenyzővé, kiemelkedő viadalokat rendez­tünk. Persze voltak kellemetlen él­mények is, de ez a sportban szinte elkerülhetetlen. Főtitkárként tizen­öt éve tevékenykedtem, a motor­sportban eltöltött huszonöt év alatt öt elnököt „szolgáltam ki”. Ettől a sporttól rengeteg ismerőst és sok­sok barátot kaptam. A salakmoto­rosok nagy családja egy zárt világ, egy különleges atmoszférával, ezért mondhatom, hogy nagy-nagy szerelem is számomra, így talán érthető, hogy nem akarok megvál­ni tőle.­­ A MAMS-on kívül a Nemzetkö­zi Motorsport-szövetségben is fon­tos tisztséget tölt be, hiszen ön a pá­lyasportokat felügyelő bizottság al­­elnöke. A búcsú a MAMS-tól jelent valami változást a nemzetközi szö­vetségben betöltött pozíciójában? - Nincs semmiféle összefüggés a főtitkárság és a FIM-tagság között. Sőt, a tapasztalatom szerint a fő­titkárok általában nem is szoktak bizottsági tagok lenni. Idén ősszel lesznek a választások a FIM-ben és ha a MAMS újra javasol erre a posztra, akkor ismét „harcba” szállok.­­ Ez után a válasz után meg­könnyebbülhet a magyar salakmo­toros társadalom, hiszen sok min­dent köszönhetnek annak, hogy ön az alelnök. - Tizenkilenc éve vagyok a FIM tagja és úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem a magyarokért. Erre jó példa, hogy amikor két éve a csapatvilágbajnoki szuperdöntő rendezését visszamondtuk, nem­hogy nem függesztettek fel ben­nünket - pedig más szövetségeket ezzel sújtanak hanem a követke­ző évben ismét világbajnoki ver­senyt kaptunk. A legnagyobb sike­rek csúcspontja volt, hogy kilenc­­venben Budapest adhatott otthont a FIM világkongresszusának. Amíg ott az ember a megfelelő pozíció­ban van, addig tud javítani a hely­zeten. Éppen ezért remélem, lesz rá módom, hogy segíthessem a ma­gyar motorsportot. Boros Norbert Nádasdi János huszonnégy évvel ezelőtt, a salakmotoros szakág vezetőjeként csöppent bele a magyar motorsportba, s nem tagadja: a vaspapucsosok azóta is roppant közel áll­nak a szívéhez SKODA TELJES KÖRŰ JAVÍTÁS, VIZSGÁZTATÁS (helyben) 10% kedvezmény a hirdetés felmutató­j­ának! 1161 Bp., Rákospalotai határút 25. Telefon: 405-5436 "Angyalföld isilKft. 1139 Budapest, Fáy u. 45. Új gépjármű vásárlási kedvezmények JUJ" jegyében március 7-én és 8-án Ingyenes átvizsgálás:0 olajcsere 50 9c engedménnyel. Vredestein gumiköpeny-bemutató: GSM autós szettek További információ: telefon/fax 344-3346, 129-6262,149-6371 a m­o SEAT k /l N / / SKODA gtbm­L—. /s\ AUDI * VOLKSWAGEN Audi, VW, Seat és Skoda alkatrészek raktárról! Gumi fékcsövek valamennyi autótípushoz Nyitva: hétfő-péntek 9-17 óráig 1154 Budapest, Arany János u. 134. Tel.: 417-2453, 410-1519 Autó, motor Akinél a bukás nincs bekalkulálva Fiatal kora ellenére meglepően megfontolt és komoly. Amikor a raliról és az autóversenyzésről beszél, a szeméből hatalmas el­szántság és megszállottság olvasható ki. Lelkesedése magával ra­gadja még a kívülállót is. Bútor Róbert huszonkét éve összes élettapasztalatával mesél a terveiről, meg arról, hogy mindent egy lapra tett fel, amikor tavaly ősszel megvásárolta Érdi Tibor tűzpiros Mazdáját. Aztán következ­nek a sztorik és a szája szegletében kamaszos, huncut mosoly vibrál - rám, mégiscsak „emberből van” ez a fiú.­ ­ Először F2-es autót akar­tunk venni, de amikor meghal­lottuk, hogy mennyiért eladó Ér­di Mazdája, arra gondoltunk, hozzáteszünk még valamennyi pénzt a meglévőhöz és beülünk a négykerékhajtású kocsiba. - Annak ellenére, hogy a Maz­dán már évek óta nem hajtottak végre fejlesztéseket? - El kell fogadnunk, hogy ennyi pénzből ilyen szintű autó érhető el. Természetesen ezt sem kell lebecsülni, sőt... Tavaly minden versenyen célba ért, ne­künk pedig a viadalok több, mint a felét technikai gondok miatt kellett föladnunk. - Ki szereli majd a Mazdát? - A főszerelőnk Vámos László, akinek öt szerelő segíti a munká­ját. - Tesztelte már a versenygé­pet? - Eddig összesen harminc ki­lométert mentem vele, azt is sö­tétben és földúton. Érzésem sze­rint jól sikerült a teszt, annak el­lenére, hogy még sokkal gyor­sabban lehet menni ezzel az au­tóval. Nagyon tetszik, de még föl kell nőnöm hozzá.­­ Önről sokan azt tartják, hogy túl sokat kockáztat a pá­lyán. - Az autóversenyzésnek az a lényege, hogy menni kell és aki gyorsabb, az nyer. Én soha nem vezettem „vicsorgós” stílusban, de az is igaz, hogy szeretek a pá­lyán keresztbe menni - remélem ezt a Mazdával be is tudom majd bizonyítani. - Minden előre meghatározott terv szerint történik az autóban - kapcsolódott be a beszélgetés­be Táborszki Attila, Bútor navi­gátora. - Szerintem Robi sokak­nál megfontoltabb pilóta, soha nem vállal olyasmit, amit még nem próbáltunk ki, mert tudja: nem azon az egy kanyaron múlik a győzelem.­­ Borult már életében nagyon nagyot? - Nem, de remélem, hogy erre az idén sem kerül majd sor - mo­solygott a pilóta -, mert az anyagi keretünk igencsak behatárolt és nincs belekalkulálva egy nagyobb bukás. Tudom, hogy óriási feladat százharminc lóerő után három­százat kordában tartani, de éppen ezért megyünk majd óvatosan legalább az első két versenyen.­­ Az utóbbi években ilyen fia­talon még senkinek sem sikerült a legmagasabb kategóriában ver­senyeznie. Sok irigye van? - Aki eddig a barátom volt, el­jött, megnézte a Mazdát és ve­lünk örült, az ellenlábasaink azonban természetesen még job­ban utálnak. Próbálok ezzel nem foglalkozni. Én csak becsülete­sen szeretnék versenyezni és csak a pályán borsot törni az ellenfe­lek orra alá. S, hogy miért vállal­tam a rizikót, amit a nagyobb au­tó jelent? Mert nem láttam más utat a kiemelkedésre. Ez az év vízválasztó lesz számunkra, mert ha most felfigyel ránk valaki, ak­kor talán könnyebb lesz a helyze­tünk, ha viszont nem, akkor már csak visszafelé léphetünk. Ezt azonban nem szeretném.­­ Számít valamit, hogy ön két­szeres magyar bajnok? - Szinte semmit. A másodosz­tályra nem nagyon figyelnek oda, ugyanúgy, ahogy a kis kate­góriákra sem, úgyhogy a bajnoki címek nem függnek össze azzal, hogy milyen lehetőségei lesznek az embernek az új idényben. + Önök már nagyjából tisztá­ban vannak a lehetőségeikkel. Milyen eredményre számítanak? - Még most sem tudjuk ponto­san, hogy ki milyen autóval áll majd rajthoz az Esztergom-ra­lin, de mivel ez a legnagyobb ka­tegória, természetes, hogy sze­retnénk az első ötben lenni - ér­tékelt a navigátor. - Jól tudnak együttműködni a „sofőrjével”? - Tavaly kezdtünk el együtt versenyezni és nagyon jól meg­értjük egymást az autóban és azon kívül is. + Fontos, hogy a magánéletben is barátok legyenek? - Természetesen, hiszen nem­csak a verseny két napjáról szól az élet. + Soha sem vágyott arra, hogy átülhessen a bal oldalra? - Azt hiszem, nem lennék jó so­főr, mert nem kezdtem el időben a versenyzést, arra azonban büszke vagyok, hogy navigátorként még soha sem hibáztam. Persze elis­merem, hogy a vezetőnek sokkal több kiszámíthatatlan helyzettel kell megküzdenie, mint a navigá­tornak. Egyébként kettőnk közül én vagyok optimista, amikor Robi kilátástalannak látja a helyezetet, én tartom benne a lelket. Őszintén remélem, hogy erre az optimiz­musra nem sokszor lesz szükség az idei szezonban. (t. a. ) Bútor Róbert és Táborszki Attila az Esztergom-ralin már Érdi Tibor tavalyi Mazdájával száguld (Magyar Ildikó felvételei) Ép.1. Venni, vagy nem venni? Ha az ember használt autót vesz, általában rengeteg a kérdőjel. Jó? Nem jó? Lopott? Rozsdás? Biztos ennyit fűtött? Nos, ha Ön biztosra akar menni, garantált minőségű használt autót szeretne, for­duljon kereskedésünkhöz, ahol az igen szigorú vizsgálatoknak megfelelő, kiváló minőségű használt Opel gépkocsik közül választhat. 5 ÉRV AUTÓINK MELLETT: ♦ Átvizsgálás! bizonyítvány • 12 hónap garancia ♦ Cserelehetőség • 12 hónap assistance ♦ Km teljesítmény-igazolás Nos, úgy gondoljuk, ezek után már adott a válasz: VENNI! ____OPEL-0-OPEL GOMBOS 1039 BUDAPEST, Szentendrei út 237. Tel.: 240-3700, Fax: 388-8325 pk ***** H-MODELL pp­ g|g NEMZETI SPORT m . g­gg Tökéletes alvázvédelem! Eredeti Werling-féle védődobok, fenékpanelek és motorvédők Astra, Suzuki, Daewoo, Ford Transit, Trabanttól Mercedesig, Ikarus 260-280 AKCIÓ! LADA és SAMARA dobgarnitúra 7000 Ft + áfa Telefon: 252-7741 A hirdetés felmutatójának AKCIÓ!

Next