Nemzeti Sport, 1998. április (9. évfolyam, 90-118. szám)
1998-04-14 / 102. szám
I .RENDŐRSÉGI MAGAZIN EURÓPA LEGNÉPSZERŰBB RENDŐRSÉGI MAGAZINJA Hamarosan bíróság elé állítják Bodrácska Jánost, Budapest volt főkapitányát és négy munkatársát. • Miért szomorkodik Medveczky Ilona, a revü koronázatlan királynője? • Igaz-e, hogy a halálbüntetésnek nincs hatása a bűnözésre? • Alvilági belharcok Lengyelországban • A dupla passzport a divat Hegyeshalomnál • Nyílt levél az államtitkári jogok parlamenti biztosához • Zsaru - Európa legnépszerűbb rendőrségi magazinja! Hirdetésfelvétel: 1068 Bp. Dózsa Gy. út 84/b Tel./fax: 111-4213,132-4718 - IX. 102. • 1998. április 14. Osztályváltás Vida Tibor szerencsésnek tartja magát. Tízéves pályafutása alatt két sérülése volt, s a gyorsasági motorozásban ez nagyon kevésnek számít. Az 1997-es idény azonban nem zárult jól a számára. Klubját, a Honvéd Petőfi SE-t hosszú évek óta a megszűnés veszélye fenyegette, tavaly aztán ez be is következett. Az előző idénye nagyon jól sikerült: magyar bajnoki cím a 250 kcm-es kategóriában, harmadik helyezés az Alpok-Adria-kupában. Szép reménnyekkel várhatta az új esztendőt. - Miért váltott kategóriát a tavalyi, sikeres idény után? - Eddigi egyesületem, a Honvéd Petőfi SE megszűnt. Versenyzőtársaim közül volt, aki abbahagyta, mások velem együtt máshol, máshogy próbálnak szerencsét. Magamnak kellett megteremtenem a feltételeket ahhoz, hogy folytathassam a motorozást. A Szupersport-hatszáz plusz kategória körülbelül feleannyi pénzt kíván, mint a kétszázötven köbcentis géposztály, így tehát anyagi okok miatt váltottam. Új klubom, a kiskunhalasi Superbike Motoros Szakosztály vezetőjének, Bíró Mihálynak köszönettel tartozom, rengeteget segített abban, hogy idén is versenyezni tudjak. - Milyen motorral áll rajthoz? - Öt évig Hondával versenyeztem, idén egy Yamaha YZF Blessel indulok. Nagyon ritkán kell szervizelni, rendkívül strapabíró gép. Nagy valószínűséggel az egész versenyidényt végig tudom vele menni, persze csak akkor, ha nem sok „töréstesztet” végzek rajta. - Az új motor, új kategória miatt mennyire kell a vezetési stílusát megváltoztatni? - Az új motor jóval nehezebb, ráadásul négyütemű, én pedig eddig csak kétütemű motorokkal mentem. Ezért természetesen máshogy kell majd vezetnem. - A Hungaroring átépítése miatt más pályákon lesznek a futamok. Ez ön szerint jó vagy rossz? - Közép-Európa valamennyi pályáját ismerem. A Pannóniaringen pedig tavaly egy „gyengébb” géppel is valamennyi géposztály közül a legjobb időt értem el. Hátrány tehát ebből a szempontból semmiképpen sem fog érni. Viszont a motorom csak két hét múlva lesz kész teljesen, tehát eddig nem sokat tréningezhettem rajta. Az Alpok-Adriakupa rijekai futama lesz az első versenyem május kilencedikén, egy hónap múlva pedig kezdődik a magyar bajnokság. Akkor már százszázalékosnak kell lennem. - Milyen célokkal, tervekkel vág neki az idénynek? - Tavalyi magyar bajnoki címem után magasra tettem a mércét. Ennél alább az idén sem szeretném adni. Meg akarom nyerni az Alpok-Adria-kupát is. Ebben a legnagyobb ellenfelem Bitter Sándor, a két évvel ezelőtti superbike második helyezett lehet. A pályán kívül egyébként jó barátok vagyunk, közösen szoktunk edzeni is. - Nemzetközi szinten meddig juthat el? - Ez nem elsősorban a versenyzők tudásától függ. A technikai sportágakban nagyon sok múlik a háttéren is. Tavaly törött lábbal ötödik lettem egy német bajnoki futamon, pedig négyéves motorral mentem. Szerintem sok magyar srác a nyugati országokban megszokott háttérrel sztár lehetne. Bátran, „bevállalósan”, nagyon felkészülten vezetnek. De nekünk nem csak a motorra kell felülni, és húzni a gázt... (b. p.) kényszerből Favédelem Forma- 1-es szinten A hirtelen jött tavasz a kiskertekben, hétvégi telkeken találja azokat, akik nem restek az efféle kertészkedő sportokra. Mert csak aki nem próbálta meg, az gondolja, hogy a kertészkedés, a birtok fölásása vagy a gyümölcsfák megmetszése nem sport. Pedig az, a szó legszorosabb értelmében: erőt, technikát kíván, sőt, még versenyre is sor kerülhet, már annyiban, amennyiben a szomszéd kertje mindig alkalmat ad a vetélkedésre. Persze nem csupán e nemes viaskodás miatt fontos, miféle termékeket használunk a kertben. Mint bármely sportnál, itt is lényeges, hogy magunk is örömünket leljük benne. Itt vannak például a kerti bútorok, kerítések, s más szabadon álló faépítmények. Korántsem mindegy, mi védi, szépíti az efféle alkotmányokat. Régebben a Xyladecor és a Xylamon volt divatban, ám az idén tavasszal egészen új megoldást választhatnak a kertbarátok. A Commenda Hungária Kft. ugyanis ezen a tavaszon piacra dobja a Németországban és Ausztriában már népszerű új termékcsaládját, a Xylaprotect termékeket. A különféle falvédő alapozók és lazúrfestékek másra és másra alkalmasak, ám abban közösek, hogy ötévi garanciát vállal értük a gyártó, hogy kiváló lélegzést biztosítanak a fának, ám megvédik a hasábokat, léceket a gombásodástól, a vizesedéstől, a nap káros sugárzásaitól, az időjárás és a szabad természet különféle viszontagságaitól, s ráadásul meglepően gazdaságos készítmények, hiszen egy háromnegyed literes dobozzal akár öt négyzetméternyi felületet is lekenhetünk. A Xylaprotect Alap impregnáló alapozó anyag, mely megóvja a fát a nedvességtől. A Xylaprotect Alpin különleges, több színben kapható selyemfényű lazúrfesték, mely nemhogy eltakarná, de éppenhogy kiemeli a fa természetes erezetét. Végül a Xylaprotect Top olyan különleges készítmény, amely egyszeri festés után is megfelelő rétegvastagságot ad, azaz nincs szükség az ajtók, ablakkeretek, kerti bútorok többszöri átfestésére. A hazai forgalmazó, a Commenda Hungária Kft. az angol Williams csoport tagja, s bár a névazonosság csak véletlen, azért abban biztosak lehetünk, hogy a Williams a festékgyártásban éppen olyan kiváló minőséget takar, mint a Forma-1-ben. (X) Autó, motor Férfi öltöny- és zakó vásár az ARMOND DIVATHÁZBAN Női nyári ruhák már 590 Ft-tól 1089 Bp., Elnök u. 1. Tel.: 210-4495 Nyitva tartás: hétfő-péntek 9-17, szombat 10-13 óráig 11 1 hét Kalifornia magyar kísérővel Új 48 oldalas színes katalógus 268-0038 Utasforgalmi Iroda a Hotel Astoriában f/ür ../(/Mr/Aa, aA/w... TIBAPESCO TOURS* „Van egy hely a nap alatt” Ópusztaszer és Bugac között. KISKUNMAJSÁN, ahol egész évben várja Önöket gyógyfürdő, strand, uszoda, szauna, motel, kemping, horgasztó és lovarda. Kívánságára megszervezzük a Feszty körkép és a bugaci lovasprogram látogatását. ÜDÜLÉSI CSEKK ELFOGADÓHELY!lejt. JONATHERMÁL RT., 6120 Kiskunmajsa, Kőkút 26. Tel. 06 (77) 481-855. Fax: 06 (77) 481-013 iABFiaa * 9022-ll-Ulr,/t XjjNip/ Ft/km 22-11-111 Utazzon továbbra is a legolcsóbban! Schiller OPEL -©^ Már kapható a Corsa World Cup rádiós magnóval, könnyűfém felnivel, színezett üvegekkel .. .és egyéb extrákkal! Használtautó-beszámítás, tartós bérlet, részletfizetésnél egyszámjegyű éves kamat! 1138 Budapest, Váci út 113. Tel.: 452-1100, 452-1111 RALI Az MNASZ szakértői pályabejárást tartottak a Kassa-rali leendő útvonalán és megállapították, hogy néhány pályát még rendbe kell tenni a viadalig. A versenyzők összekötője ugyanis kifogásolta, hogy a zúzott kővel borított utak az itinérben aszfaltpályaként szerepelnek. Bővül a verseny rajtlistája, hiszen idén nemcsak magyar és szlovák, hanem cseh bajnoki futam is lesz egyben, úgyhogy a rendezők körülbelül 100 indulóra számítanak.★ Mire jó, ha a ralikrossz szakág vezetője egyben a raliban versenyző-összekötő? Arra, hogy közelebb hozza egymáshoz a két szakágat. Dudás „Kokó” Gyula hathatós közreműködésének köszönhetően a sportág történetében először a Veszprém-rali prológját a nyirádi ralikrosszpályán tartják majd mára. A magyar színeket a Magosi Norbert, Szatmári László, Fekete Sándor, Golenya János, Szegvári Gábor összeállítású ötös fogat képviselte, amely Csehország és Németország mögött a harmadik helyet szerezte meg. ★ A Közép-európai Zóna Trófea versenysorozat első futamát tartják május 1-jén Miskolcon. A nemzetközi csapatverseny résztvevői - Ausztria, Csehország, Horvátország, Olaszország, Szlovákia és Szlovénia - az Avas Holding-kupáért vetélkednek egymással. A magyar csapatban három miskolci vaspapucsos, Szatmári László, Karczagi László és Frecskó Sándor szerepel majd. Érdekesség, hogy ezen a viadalon mutatkozik be először edzőszerepben Adorján Zoltán - ettől a szezontól ugyanis a tizenháromszoros magyar bajnok készíti föl a Borsodi Volán SC versenyzőit. Kipufogó RALIKROSSZ Két év kihagyás után Tárkányi Zoltán és csapata visszatér a ralikrosszpályákra. A versenyző a H-csoportban áll majd rajthoz egy közel 300 lóerős, négykerékhajtású Volkswagen Golffal. NEMZETI SPORT SALAKMOTOR A németországi Olchingban négy ország részvételével rendeztek nemzetközi csapatversenyt a 25 éven aluli salakmotorosok szá APOLLÓ AUTÓ Féltengelyek, gömbfejek, silentblockok, kormányművek szerelése, javítása minden nyugati típushoz! Szervókomány- és szivattyújavítás! Rövid határidő, jótállással! Telefon: 410-3703, 06 (30) 492-818 mT"*"* KAROS SZÉRIAJAVÍTÓ ÉS FÉNYŰZŐ KFT. J 1211 Budapest, Szikratávíró út 17-21. Tel.: 277-3377/JSS vagy 284 mállók SZERVIZ VAGY ALKATRÉSZ? Q1 L PARTNER-1a megoldás Q1 AUTÓALKATRÉSZ-KERESKEDELMI KÖZPONT 1117 Bp., Prielle Kornélia u. 4. TELEFON: 205-05 05. FAX: 206-5135. NYITVA: HÉTFŐ-PÉNTEK 8-18 ÓRÁIG ALFA 753 MAZDA 323 RENAULT R5 féktárcsa 3298 Ft+áfa/db olajszűrő 1148 Ft+áfa féltengely gumiharang AUDI 80 MERCEDES W123 olajszűrő (benzin, diesel) hátsó fékbetét 1750 Ft+áfa SUZUKI SWIFT 549 Ft+áfától, fékbetét 3093 Ft+áfa, levegőszűrő 671 Ft+áfától MITSUBISHI COLT olajszűrő + levegőszűrő együtteű első fékbetét 3669 Ft+áfától 2450 Ft+áfa 88-as, benzines, fékbetét, első OPEL ASTRA TOYOTA CELICA 3773 Ft+áfától, levegőszűrő 747 Ft+áfa féltengely gumiharang BMW 520i olajszűrő 454 Ft+áfa 1265 Ft+áfa olajszűrő 658 Ft+áfa OPEL KADETT VOLVO CITROEN ZX levegőszűrő 720 Ft+áfa diesel olajszűrő 760 Ft+áfa szélső gömbfej 1599 Ft+áfa olajszűrő 45+ Ft+áfa GOLF FIAT TEMPRA, TIPO OPEL KADETT E gázolajszűrő 962 Ft+áfa gázos lengéscsillapítók benzines, vezérműszíj 2425 Ft+áfa első: 8979 Ft+áfa, hátsó: 2903 Ft+áfa vezérműszíj 1284 Ft+áfa VW GOLF II 1 6 D FORD ESCORT OPEL KADETT E vezérműszíj 2502 Ft + áfa olajszűrő 370 Ft+áfától. diesel. VW GOLF II levegőszűrő 783 Ft+áfától fékbetét, első 2105 Ft+áfa 88-as. benzines LADA SAMARA PEUGEOT fékbetét, hátsó 2++1 Ft + áfa vezérműszíj 1227 Ft + áfa benzines olajszűrő 586 Ft+áfa vezérműszíj 1391 Ft + áfa MINŐSÉG, ELÉRHETŐ ÁRON! 41 f