Nemzeti Sport, 1998. április (9. évfolyam, 90-118. szám)

1998-04-14 / 102. szám

I .RENDŐRSÉGI MAGAZIN EURÓPA LEGNÉPSZERŰBB RENDŐRSÉGI MAGAZINJA Hamarosan bíróság elé állítják Bodrácska Jánost, Budapest volt főkapitányát és négy munkatársát. • Miért szomorkodik Med­­veczky Ilona, a revü koronázatlan királynője? • Igaz-e, hogy a halálbüntetésnek nincs hatása a bűnözésre? • Alvilági belharcok Lengyelországban • A dupla passzport a divat Hegyeshalomnál • Nyílt levél az államtitkári jogok parlamenti biztosához • Zsaru - Európa legnépszerűbb rendőrségi magazinja! Hirdetésfelvétel: 1068 Bp. Dózsa Gy. út 84/b Tel./fax: 111-4213,132-4718 - IX. 102. • 1998. április 14. Osztályváltás Vida Tibor szerencsésnek tartja magát. Tízéves pályafu­tása alatt két sérülése volt, s a gyorsasági motorozásban ez nagyon kevésnek számít. Az 1997-es idény azonban nem zárult jól a számára. Klubját, a Honvéd Petőfi SE-t hosszú évek óta a megszűnés veszélye fenyegette, tavaly aztán ez be is következett. Az előző idénye nagyon jól sike­rült: magyar bajnoki cím a 250 kcm-es kategóriában, harmadik helyezés az Al­­pok-Adria-kupában. Szép re­­ménnyekkel várhatta az új esztendőt. - Miért váltott kategóriát a ta­valyi, sikeres idény után? - Eddigi egyesületem, a Hon­véd Petőfi SE megszűnt. Ver­senyzőtársaim közül volt, aki ab­bahagyta, mások velem együtt máshol, máshogy próbálnak sze­rencsét. Magamnak kellett meg­teremtenem a feltételeket ahhoz, hogy folytathassam a motoro­zást. A Szupersport-hatszáz plusz kategória körülbelül fele­annyi pénzt kíván, mint a két­százötven köbcentis géposztály, így tehát anyagi okok miatt vál­tottam. Új klubom, a kiskunha­lasi Superbike Motoros Szakosz­tály vezetőjének, Bíró Mihálynak köszönettel tartozom, rengeteget segített abban, hogy idén is ver­senyezni tudjak. - Milyen motorral áll rajthoz? - Öt évig Hondával versenyez­tem, idén egy Yamaha YZF Bl­­essel indulok. Nagyon ritkán kell szervizelni, rendkívül strapabíró gép. Nagy valószínűséggel az egész versenyidényt végig tudom vele menni, persze csak akkor, ha nem sok „töréstesztet” végzek rajta. - Az új motor, új kategória mi­att mennyire kell a vezetési stílu­sát megváltoztatni? - Az új motor jóval nehezebb, ráadásul négyütemű, én pedig eddig csak kétütemű motorokkal mentem. Ezért természetesen máshogy kell majd vezetnem. - A Hungaroring átépítése mi­att más pályákon lesznek a futa­mok. Ez ön szerint jó vagy rossz? - Közép-Európa valamennyi pályáját ismerem. A Pannónia­­ringen pedig tavaly egy „gyen­gébb” géppel is valamennyi gép­osztály közül a legjobb időt ér­tem el. Hátrány tehát ebből a szempontból semmiképpen sem fog érni. Viszont a motorom csak két hét múlva lesz kész teljesen, tehát eddig nem sokat tréningez­hettem rajta. Az Alpok-Adria­­kupa rijekai futama lesz az első versenyem május kilencedikén, egy hónap múlva pedig kezdődik a magyar bajnokság. Akkor már százszázalékosnak kell lennem. - Milyen célokkal, tervekkel vág neki az idénynek? - Tavalyi magyar bajnoki cí­mem után magasra tettem a mér­cét. Ennél alább az idén sem sze­retném adni. Meg akarom nyerni az Alpok-Adria-kupát is. Ebben a legnagyobb ellenfelem Bitter Sándor, a két évvel ezelőtti su­perbike második helyezett lehet. A pályán kívül egyébként jó ba­rátok vagyunk, közösen szok­tunk edzeni is. - Nemzetközi szinten meddig juthat el? - Ez nem elsősorban a ver­senyzők tudásától függ. A tech­nikai sportágakban nagyon sok múlik a háttéren is. Tavaly törött lábbal ötödik lettem egy német bajnoki futamon, pedig négyéves motorral mentem. Szerintem sok magyar srác a nyugati országok­ban megszokott háttérrel sztár lehetne. Bátran, „bevállalósan”, nagyon felkészülten vezetnek. De nekünk nem csak a motorra kell felülni, és húzni a gázt... (b. p.) kényszerből Favédelem Forma- 1-es szinten A hirtelen jött tavasz a kiskertekben, hétvégi telkeken találja azokat, akik nem restek az efféle kertészkedő sportokra. Mert csak aki nem próbálta meg, az gondolja, hogy a kertészkedés, a birtok fölásása vagy a gyümölcsfák megmetszése nem sport. Pedig az, a szó legszorosabb értelmében: erőt, technikát kíván, sőt, még versenyre is sor kerülhet, már annyiban, amennyiben a szomszéd kertje mindig alkalmat ad a vetélkedésre. Persze nem csupán e nemes viaskodás miatt fontos, miféle termékeket használunk a kertben. Mint bármely sportnál, itt is lényeges, hogy magunk is örömünket leljük benne. Itt vannak például a kerti bútorok, kerítések, s más szabadon álló fa­építmények. Korántsem mindegy, mi védi, szépíti az efféle alkotmányokat. Régebben a Xyladecor és a Xylamon volt divatban, ám az idén tavasszal egészen új megoldást választhatnak a kert­barátok. A Commenda Hungária Kft. ugyanis ezen a tavaszon piac­ra dobja a Németországban és Ausztriában már népszerű új ter­mékcsaládját, a Xylaprotect termékeket. A különféle falvédő alapo­zók és lazúrfestékek másra és másra alkalmasak, ám abban közö­sek, hogy ötévi garanciát vállal értük a gyártó, hogy kiváló lélegzést biztosítanak a fának, ám megvédik a hasábokat, léceket a gombá­sodástól, a vizesedéstől, a nap káros sugárzásaitól, az időjárás és a szabad természet különféle viszontagságaitól, s ráadásul megle­pően gazdaságos készítmények, hiszen egy háromnegyed literes dobozzal akár öt négyzetméternyi felületet is lekenhetünk. A Xylaprotect Alap impregnáló alapozó anyag, mely megóvja a fát a nedvességtől. A Xylaprotect Alpin különleges, több színben kapható selyemfényű lazúrfesték, mely nemhogy eltakarná, de ép­­penhogy kiemeli a fa természetes erezetét. Végül a Xylaprotect Top olyan különleges készítmény, amely egyszeri festés után is megfelelő rétegvastagságot ad, azaz nincs szükség az ajtók, ab­lakkeretek, kerti bútorok többszöri átfestésére. A hazai forgalmazó, a Commenda Hungária Kft. az angol Willi­ams csoport tagja, s bár a névazonosság csak véletlen, azért ab­ban biztosak lehetünk, hogy a Williams a festékgyártásban éppen olyan kiváló minőséget takar, mint a Forma-1-ben. (X) Autó, motor Férfi öltöny- és zakó vásár az ARMOND DIVATHÁZBAN Női nyári ruhák már 590 Ft-tól 1089 Bp., Elnök u. 1. Tel.: 210-4495 Nyitva tartás: hétfő-péntek 9-17, szombat 10-13 óráig 11 1 hét Kalifornia magyar kísérővel Új 48 oldalas színes katalógus 268-0038 Utasforgalmi Iroda a Hotel Astoriában f/ür ../(/Mr/Aa, aA/w... TIBAPESCO TOURS* „Van egy hely a nap alatt” Ópusztaszer és Bugac között. KISKUNMAJSÁN, ahol egész évben várja Önöket gyógyfürdő, strand, uszoda, szauna, motel, kemping, horgasztó és lovarda. Kívánságára megszervezzük a Feszty körkép és a bugaci lovasprogram látogatását. ÜDÜLÉSI CSEKK ELFOGADÓHELY!­­lejt. JONATHERMÁL RT., 6120 Kiskunmajsa, Kőkút 26. Tel. 06 (77) 481-855. Fax: 06 (77) 481-013 iABFiaa * 90­­22-ll-Ul­­r,/t XjjNip/ Ft/km 22-11-111 Utazzon továbbra is a legolcsóbban! Schiller OPEL -©^ Már kapható a Corsa World Cup rádiós magnóval, könnyűfém felnivel, színezett üvegekkel .. .és egyéb extrákkal! Használtautó-beszámítás, tartós bérlet, részletfizetésnél egyszámjegyű éves kamat! 1138 Budapest, Váci út 113. Tel.: 452-1100, 452-1111 RALI Az MNASZ szakértői pályabe­járást tartottak a Kassa-rali leen­dő útvonalán és megállapították, hogy néhány pályát még rendbe kell tenni a viadalig. A verseny­zők összekötője ugyanis kifogá­solta, hogy a zúzott kővel borított utak az itinérben aszfaltpálya­ként szerepelnek. Bővül a verseny rajtlistája, hi­szen idén nemcsak magyar és szlovák, hanem cseh bajnoki fu­tam is lesz egyben, úgyhogy a ren­dezők körülbelül 100 indulóra számítanak.★ Mire jó, ha a ralikrossz szakág vezetője egyben a raliban ver­senyző-összekötő? Arra, hogy kö­zelebb hozza egymáshoz a két szakágat. Dudás „Kokó” Gyula hathatós közreműködésének kö­szönhetően a sportág történeté­ben először a Veszprém-rali pro­­lógját a nyirádi ralikrosszpályán tartják majd­ mára. A magyar színeket a Mago­si Norbert, Szatmári László, Fe­kete Sándor, Golenya János, Szegvári Gábor összeállítású ötös fogat képviselte, amely Csehor­szág és Németország mögött a harmadik helyet szerezte meg. ★ A Közép-európai Zóna Trófea versenysorozat első futamát tart­ják május 1-jén Miskolcon. A nemzetközi csapatverseny részt­vevői - Ausztria, Csehország, Horvátország, Olaszország, Szlo­vákia és Szlovénia - az Avas Holding-kupáért vetélkednek egymással. A magyar csapatban három miskolci vaspapucsos, Szatmári László, Karczagi Lász­ló és Frecskó Sándor szerepel majd. Érdekesség, hogy ezen a viadalon mutatkozik be először edzőszerepben Adorján Zoltán - ettől a szezontól ugyanis a tizen­háromszoros magyar bajnok ké­szíti föl a Borsodi Volán SC ver­senyzőit. Kipufogó RALIKROSSZ Két év kihagyás után Tárkányi Zoltán és csapata visszatér a ra­­likrosszpályákra. A versenyző a H-csoportban áll majd rajthoz egy közel 300 lóerős, négykerék­­hajtású Volkswagen Golffal. NEMZETI SPORT SALAKMOTOR A németországi Olchingban négy ország részvételével rendez­tek nemzetközi csapatversenyt a 25 éven aluli salakmotorosok szá­ APOLLÓ AUTÓ Féltengelyek, gömbfejek, silentblockok, kormányművek szerelése, javítása minden nyugati típushoz! Szervókomány- és szi­vatty­úja­vítás! Rövid határidő, jótállással! Telefon: 410-3703, 06 (30) 492-818 mT"*"* KAROS SZÉRIAJAVÍTÓ ÉS FÉNYŰZŐ KFT. J 1211 Budapest, Szikratávíró út 17-21. Tel.: 277-3377/JSS vagy 284 mállók SZERVIZ VAGY ALKATRÉSZ? Q1 L PARTNER-1a megoldás Q1 A­UTÓALKATRÉSZ-KERESKEDELMI KÖZPONT 1117 Bp., Prielle Kornélia u. 4. TELEFON: 2­05-05­ 05. FAX: 206-5135. NYITVA: HÉTFŐ-PÉNTEK 8-18 ÓRÁIG ALFA 75­3 MAZDA 323 RENAULT R5 féktárcsa 3298 Ft+áfa/db olajszűrő 1148 Ft+áfa féltengely gumiharang AUDI 80 MERCEDES W123 olajszűrő (benzin, diesel) hátsó fékbetét 1750 Ft+áfa SUZUKI SWIFT 549 Ft+áfától, fékbetét 3093 Ft+áfa, levegőszűrő 671 Ft+áfától MITSUBISHI COLT olajszűrő + levegőszűrő együtt­eű első fékbetét 3669 Ft+áfától 2450 Ft+áfa 88-as, benzines, fékbetét, első OPEL ASTRA TOYOTA CELICA 3773 Ft+áfától, levegőszűrő 747 Ft+áfa féltengely gumiharang BMW 520i olajszűrő 454 Ft+áfa 1265 Ft+áfa olajszűrő 658 Ft+áfa OPEL KADETT VOLVO CITROEN ZX levegőszűrő 720 Ft+áfa diesel olajszűrő 760 Ft+áfa szélső gömbfej 1599 Ft+áfa olajszűrő 45+ Ft+áfa GOLF FIAT TEMPRA, TIPO OPEL KADETT E gázolajszűrő 962 Ft+áfa gázos lengéscsillapítók benzines, vezérműszíj 2425 Ft+áfa első: 8979 Ft+áfa, hátsó: 2903 Ft+áfa vezérműszíj 1284 Ft+áfa VW GOLF II 1 6 D FORD ESCORT OPEL KADETT E vezérműszíj 2502 Ft + áfa olajszűrő 370 Ft+áfától. diesel. VW GOLF II levegőszűrő 783 Ft+áfától fékbetét, első 2105 Ft+áfa 88-as. benzines LADA SAMARA PEUGEOT fékbetét, hátsó 2++1 Ft + áfa vezérműszíj 1227 Ft + áfa benzines olajszűrő 586 Ft+áfa vezérműszíj 1391 Ft + áfa MINŐSÉG, ELÉRHETŐ ÁRON! 41­ f

Next