Nemzeti Sport, 2003. február (14. évfolyam, 31-58. szám)

2003-02-25 / 55. szám

2003. február 25., kedd nemzeti sport GYORSKORCSOLYA, Junior-világbajnokság, Kusiro Holland és kanadai siker CS. B. A leghosszabb távokkal ért véget Kusiróban a junior gyorskorcsolya-vi­lágbajnokság, amelyen már csak a leg­jobb 24-24 versenyző indulhatott. A fér­fiak 5000 méteres távját a német Robert Lehmann nyerte meg, ám összetettben Junior-világbajnokság, Kuskro Férfiak, 5000 m (23 induló): 1 Robert Lehmann (német) 7:17.71, 2. Olde-Heuvel (holland) 7:18.41,3. Anesi (olasz) 7:20.99. Csapat: 1. Hollandia (Mariska Huisman, Jorien Voorhuis, Maaike Head) 3:25.36, 2. Japán 3:27.45, 3. Kanada 3:28.30. Az egyéni összetett végeredménye. Vi­lágbajnok: Remco Olde-Heuvel (Hollandia), 2. Robert Lehmann (Né­metország), 3. Li Szung Hvan (Dél-Korea) Nők, 3000 m (24): 1. Isino Eriko (japán) 4:36.80,2. Stangl (amerikai) 4:38.98,3. Sei­­denglanz (német) 4:40.02. Csapat: 1. Ja­pán (Dai Singo, Ara Micsihiro, Macuoka Genki) 4:13.80, 2. Hollandia 4:14.93, 3. Dél- Korea 4:15.97 Az egyéni összetett vég­eredménye: Vb. Shannon Rempel (Kanada), 2. Isino Eriko (Japán), 3. Maria Lamb (Egyesült Államok) csupán az ezüstérmet tudta megszerez­ni, az arany ugyanis - négy szám alapján - a holland Remco Olde-Heuvelhez került. A nőknél 3000 méteren a japán Isino Eriko végzett az élen, míg a junior-vb­­elsőséget a kanadai Shannon Rempel sze­rezte meg. A csapatok versengésében pedig a férfiaknál Japán, míg a nőknél Hollandia lett a befutó. Zákány a 16. helyen MŰKORCSOLYA. A férfiak kvali­fikációs versenyével megkezdődött az ostravai junior műkorcsolya- és jégtánc-világbajnokság, amelyen a magyar induló, Zákány Bertalan nem túl jól mutatkozott be. Versenyzőnk az A-csoportban tehette próbára magát, ahol végül tizenhatodikként végzett, s ezzel összetettben jelenleg a 31-32. helyen áll. Éremre is esélyes jégtáncospárunk, Hoffmann Nóra és Elek Attila kedden a kötelező tán­cokkal kezdi meg a szereplést. Junior-világbajnokság, Ostrava Férfiak. Kvalifikációs verseny, A-cso­­port: 1. Alekszandr Subin (orosz) 0.4, 2. Lysacek (amerikai) 0.8, 3. Preaubert (fran­cia) 1.2, ...16. Zákány Bertalan [magyar] 6A. B-csoport: 1. Kisimoto Kazumi (japán) 0.4, 2. Sawyer (kanadai) 0.8, 3. Liebers (német) 1.2 Sikeres futam a Főnixben SALAKMOTOR. Az ökölvívók, a tor­nászok, a kosárlabdázók, a jégkorongo­­zók és a futballisták után az elmúlt hét végén a salakmotorosok is birtokukba vették Debrecen büszkeségét, a Főnix­­csarnokot. Telt ház, közel ötezer néző volt kíváncsi az eseményre. A mezőny­ben a hazai élversenyzőkön (Stefáni At­tilán, Tihanyi Sándoron, Magosi Norber­ten) kívül két lengyel, egy-egy cseh, szlovák, osztrák és horvát pilótát látha­tott a közönség, valamint a nyolcvanas évek klasszisát, Hajdú Z­oltánt. Az egy­kori kedvenc egy évtizedes kihagyás után ült újra motorra. A vaspapucsosok ezúttal felcserélték a salakot pozdorjá­­ra, és futamonként három versenyző három körön át „gyilkolta” egymást. A körülményekhez Magosi Norbert és a szlovák Vladimír Visvader tudott a leg­jobban alkalmazkodni, s mivel a közös futamukban a szlovák az utolsó méte­reken megelőzte a hazaiak kedvencét, Visvader nyerte az alapversenyt. A fi­náléba a két favorit mellé Tihanyi ju­tott, aki a döntőben, miután a szlovák a palánk tövére tessékelte Magosit, be­ékelődött a két esélyes közé, s végül Visvader mögött másodikként ért célba - jelentette tudósítónk, Boros Norbert. Az élcsoport: 1. Vladimír Visvader (szlo­vák), 2. Tihanyi (magyar), 3. Magosi (ma­gyar), 4. Stefáni (magyar), 5. Szegvári (ma­gyar), 6. Poprawski (lengyel) Egyed Inzellben készül INZELL. A hét végén Inzellben kerül sor a sprint Világkupa-sorozat utolsó előtti versenyére, amelyre Egyed Krisz­tina már a hét elejétől a helyszínen ké­szül. Bajnoknőnk legutóbb a hónap elején, a hazai bajnokságon verseny­zett, amikor kissé fáradtnak érezte ma­gát, bajnokság után derült ki, hogy ki­sebb lázzal járó betegség bujkált bennem, ezért öt napig az edzéseket is ki kellett hagynom. Most már jól érzem magam­, az elmú­lt napokban hajtás edzéseket végez­tem, úgy látszik, használt a pihenő­. Remé­lem, a szombati ezer méteren az eddigi eredményeim alapján az A-csoportban in­dulhatok, de a Világkupa szabályai szerint ez csak a sorsolásnál, a rajt előtt fog kide­rülni” - mondta Egyed elutazása előtt. Tisztelgés Anderson előtt HÓDESZKA. Tragikus körülmények között elhunyt társuknak állítottak em­léket a világ legjobb hódeszkásai azzal a félcsőversennyel, amelyet az amerikai Park Cityben rendeztek. A 14 induló Jeffrey Anderson előtt tisztelgett: ameri­kai társuk vasárnap halt meg, miután súlyos sérülést szenvedett egy ötemele­tes japán szálloda hóval borított csiga­lépcsőjén (!) tartott extrémviadalon. A mostani „Super Pipe”-ot a svájci Gian Sintmen nyerte meg, az olimpiai bajnok amerikai Ross Powers ötödik lett. GYORSASÁGI MOTOR: Rizmayer elütött egy madarat Edwards Barros nyakán H. A., T. A. A MotoGP és a 250-es géposztály idei első IRTA-tesztjeinek négy fő jellegze­tessége volt Jerezben. Szinte végig rossz volt az idő, esett az eső és orkán erejű szél fújt, rengeteg volt a bukás, és a piló­ták időeredményei messze elmaradtak a rekordoktól. Az is kiderült, hogy a két­szeres szuperbike-világbajnok, amerikai Colin Edwards lehet az év meglepetés­embere. A MotoGP-ben immár a soka­dik tesztelsőségét szerezte meg a yamahás Alex Barros, aki az elmúlt két hónapot figyelembe véve már a harma­dik teljesen átalakított YZR-M1-est próbálta la Jerezben, és meg is előzte ve­le Edwardsot. A 250 köbcentiseknél a Lucio Cecchi­­nello gyári apriliás alakulatába szerződött francia Randy de Puniet nagyon gyors, mint ahogyan a negyedliterbe az idén felköltöző 125-ös világbajnok, Manuel Poggiali is. A 2002-es szezon két spanyol főszereplője, Toni Elias és Fonsi Nieto vi­szont meglepetésre lelassult tavalyi ön­magához képest. A teszt krónikájához tartozik, hogy Rizmayer Gábor a 23. he­lyet szerezte meg az összesített listán, ami annak is köszönhető, hogy a többi­ekkel ellentétben ő egyszer sem bukott. Mégis volt váratlan kalandja: a vasárnapi tréning során a sisakjának ütközött egy madár. Szerencsére nem lett esés az ügyből, a szegény állat viszont elpusz­tult, Rizmayer még este is a tollakat sze­degette a ruhája nyakrészéből. Ettől a kis közjátéktól eltekintve élvezte a tesz­tet, amelyen egyelőre még csak a tavalyi motorját próbálgatta. IATA-tesztek, Jerez de la Frontera MotoGP: 1. Barros (brazil, Yamaha) 1:42.588, 2. Edwards (amerikai, Aprilia) 1:42.818,3. Checa (spanyol, Yamaha) 1:42.861, 4. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:42.890, 5. Melandri (olasz, Yamaha) 1:43.236, 6. Nakano (japán, Yamaha) 1:43.302 250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:44.570, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:45.177, 3. West (ausztrál, Aprilia) 1:45.593, 4. Éliás (spanyol, Aprilia) 1:45.867, 5. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:46.460, 6. Porto (argentin, Honda) 1:46.469, ...23. Rizmayer Gábor (magyar, Honda) 1:50.967 Honila-tesztek, Sepang Az élcsoport: 1. Kató (japán) 2:02.8, 2. Rossi (olasz) és Biaggi (olasz) 2:02.9, 4. Okava (japán) 2:03.1,5. Gibernau (spanyol) 2:03.6, 6. Hayden (amerikai) 2:04.8, 7. Tamada (japán) 2:04.9 Egyéni sportok, technikai sportok 23 FORMULA-1: Pénzt csaltak ki az interneten a Minardi szurkolóitól John Hogan ül a Jaguar sportigazgatói székében IZSÁNYI SZABOLCS A Jaguar John Hogan üzletemberben ta­lálta meg Niki Lauda utódját, pontosabban a csapat sport­­igazgatóját. Az ausztrálnak nem lesz akkora hatalma, mint az osztráknak volt, körülbelül olyan szerepet játszik majd a csapatnál, mint Jean Todt a Fer­­rarinál: ő lesz a team arca, ő tartja a kapcsolatot a médiával és a gárda üzle­ti partnereivel. Az istállónál Tony Purnell igazgató felügyeli a három fő részleget, amely­ből a teszteléssel és a versenyzéssel kapcsolatos teendőket Mark Gillan irá­nyítja, míg a Milton Keynes-i csapat általános teendőit David Pitchford látja el. Az 59 éves Hogan volt az utolsó hi­ányzó láncszem a Jaguar vezetőségé­ben, tapasztalatának nagy részét a Philip Morusnál szerezte, ahol 1990- től gazdasági igazgatóként tevékenyke­dett. Már a hetvenes években ápolta a Marlboro Formula-1-es szponzorációs kapcsolatait: ő állította a dohánymár­kát a McLaren, majd a Ferrari mellé, és főszerepe volt abban, hogy Ron Den­­nis a McLaren élére került. Purnell több szakembert is megkör­nyékezett, John Watson és Martin Brundle is szóba került mint lehetséges sport­­igazgató, de mindketten nemet mond­tak a Milton Keynes-iek felkérésére. Hogan az elmúlt tíz hónapot pihenéssel töltötte, és szívesen vállalta a felkérést. ,/­ Jaguar név volt a legfőbb oka annak, hogy vállaltam a munkát. A csapat az el­múlt hónapokban sokat fejlődött, a vezetősé­ge sokat változott, úgy érzem, roppant el­szánt és profi a gárda ” - mondta Hogan. A Minardi-istálló feljelentette a www.saveminardi.com című internetes oldal működtetőit, akik az olasz kiscsa­pat szurkolóitól pénzt csalnak ki a csa­pat megmentése ürügyén. „Tudomást szereztünk ennek az oldalnak a működé­séről, és arról, hogy számunkra gyűjtenek pénzt. Kérjük a szurkolóinkat, ne dőljenek be a felhívásukra ik, mert semmi közünk az oldalhoz, amely jogdíj nélkül használja a csapat lógóit. Ne küldjenek pénzt az ol­dalra, amelynek működtetőit fel fogjuk je­lenteni” - áll a csapat hivatalos közle­ményében. Egy internetes honlapon pénzt csaltak ki a Minardi szurkolóitól a csapat megmentése ürügyén - az istálló emiatt feljelentést tett CART. A huszadik futamgyőzelmét begyűjtő kanadai veterán remekelt Floridában Jacy nyerte meg az idénynyitót T­ I­ SZ. Amíg számos vetélytársa az IRL-be (az idén már Indycar-bajnokság) igazolt, Paul Tracynek meg sem fordult a fejé­ben a váltás lehetősége. Az idénynyitó floridai verseny őt igazolta, magabiz­tosan nyert a mexikói Michel Jourdain és a brazil Brúno Junqueira előtt. „So­hasem gondoltam arra, hogy elhagyjam a Cartot, Chris Pook vezetésével az elnökség kemény munkával tartotta életben a soro­zatot, amelynek első idei versenyén három hűséges versenyző állhatott a dobogóra ” -nyilatkozta Tracy, akinél a mezőnyben Adrián Fernández, Jimmy Vasser és Roberto Moreno is idősebb, ám nem olyan eredményesek, mint a huszadik győzelmét begyűjtő kanadai. Az idei sorozat egyébként - a veze­tőség szerint - két gyatra idény után is­mét szilárd lábakon áll, igaz, a Honda és a Toyota kivonulása után az összes csapatnak a Ford szállítja az erőforrást (a Bridgestone pedig a gumit). A verse­nyen egyébként Sebastien Bourdais újoncként indult a pole pozícióból, er­re legutóbb Nigel Mansell volt képes, éppen tíz évvel ezelőtt. A 19 futamos Cart-bajnokság 1. versenye: St. Petersburg A 105 körös verseny élcsoportja: 1 Paul Tracy (kanadai, Lola) 2:04:28.904 (átlag: 147.096 km/óra), 2. Jourdain (mexikói, Lola) 12.136 másodperc hát­rány, 3. Junqueira (brazil, Lola) 16.570 mp h, 4. Haberfeld (brazil, Reynard) 42.698 mp fi, 5. Moreno (brazil, Lola) 56.461 mp fi, 6. Vasser (amerikai, Rey­nard) 1 kör­üi Mindannyian Ford motort és Bridgestone ab­roncsokat használnak. Következik: Monterrey, március 23. Jarrett 11 éven át nyer NASCAR. Dalé Jarrett hatalmas csa­tában legyőzte Kurt Buscht a Wins­­ton-kupa idei második versenyén Észak-Karolinában, így már sorozat­ban a tizenegyedik szezonjában szer­zett legalább egy futamgyőzelmet. Subway 400, a Winston-kupa 2. versenye, Rockingham 393 kör 1. Dale Jarrett (Ford) 3:23:29 (át­lag: 189.671 km/óra), 2. Busch (Ford) 0.966 mp h, 3. Kenseth (Ford) azonos körben, 4. Craven (Pontiac) a k, 5. McMurray (Dodge) a k, 6. Wallace (Dodge) a k A pontverseny élcsoportja: 1.Busch 345 pont 2. Jarrett 314, 3. J. Johnson (Chevrolet) 312 Következik: Las Vegas, március 2. Carmichael már játszik SZUPERKROSSZ. Az amerikai baj­nokság hét végi futamán az egyik baj­nokesélyes, az ausztrál Chad Reed bor­zalmas rajt után csak a kilencedik kör­ben tudott felzárkózni a második hely­re, ám Ricky Carmichael akkor már ki­lenc másodperccel vezetett, így azt is megengedhette magának, hogy játsza­dozzon az auszival. Carmichael egy­­egy körben közelebb engedte magához Reedet, de aztán mindig elhúzott tőle. A szuperkrossz-vb 10. (az amerikai bajnokság 8.) futama, Atlanta (20 kör) Az élcsoport: 1. Carmichael (amerikai, Hon­da) 17:15.18, 2. Reed (ausztrál, Yamaha) 6.227 mp h., 3. Vuillemin (francia, Kosimaha) 23.518 mp h. 4. Fonseca (Costa Rica-i, Hon­da) 35.147 mp h. 5. Ferry (amerikai, Yamaha) 36.969 mp h., 6. Wey (amerikai, Yamaha) 44.259 mp h. A vb élcsoportja: 1. Reed 229 pont, 2. Vuillemin 213, 3. Ferry 200, 4. LaRocco (amerikai, Honda) 136, 5. Voss (amerikai, Yamaha) 125. Az amerikai baj­nokság élcsoportja: 1. Carmichael 185, 2. Reed 168, 3. Vuillemin 147, 4. Ferry 130, 5. Lusk (amerikai, Kawasaki) 122, 6. Wey 83 A Keleti-parti 125-ös amerikai szuperkrosszbajnokság 2. futama, Atlanta (15 kör) Az élcsoport: 1. Sellards (amerikai, Yama­ha) 13:44.625, 2. Brown (amerikai, Kawasa­ki) 3.959, 3. Jesseman (amerikai, Suzuki) 4.954. Az élcsoport: 1. Sellards 47 2. Jesseman 45, 3. Brown 40 Tv: Eurosport, január 28., 20.45-21.45, március 2., 14.00-15.00 Meo meglepetése MOTOKROSSZ. Gőzerővel beindult az európai motokrossz-szezon. A március 30-án rajtoló világbajnoksá­gig hátralévő öt hétvége mindegyikén rendeznek nemzetközi versenyeket, amelyek közül az elsőt a franciaorszá­gi Valence-ban tartották. A viadal vb­­színvonalú volt, hiszen csak néhány ász hiányzott a rajtrácsból. Michael Pichon vakbélműtéten esett át, James Cobb, Ben Townley és Josh Coppins pe­dig még lábadozik a sérüléséből. A versenyen a Katar-kupán leszerepelt Yves Demaría volt a legjobb, ám a leg­nagyobb meglepetést a tavalyi junior szuperkrossz Európa-bajnok, Antoine Meo okozta. Meo a háromfu­tamos megméretés összetettjében simán megelőzte a többszörös világbajnok Stefan Evertset és Joel Smetset. A Mo­toGP mintájára létrehozott Moto­­crossGP-ben induló Németh Kornél nem volt ott Valence-ban, mivel az idei második olaszországi edzőtábo­rozásán vesz részt az új SXS250-es KTM-mel. A új motorral egyelőre nagyon gyors Németh: 3 másodperc­cel volt gyorsabb a vb-futamgyőztes olasz Thom­as Traversininél. Az élcsoport: 1. Demaría (francia, KTM) 7 pont, 2. Gundersen (norvég, Kawasaki) 8, 3. Meo (francia, Kawasaki) 17, 4. Crockard (ír, Honda) 21, 5. Bek­er (német, KTM) 24, 6. Smets (belga, KTM) 25

Next