Nemzeti Sport, 2003. május (14. évfolyam, 118-147. szám)

2003-05-15 / 131. szám

24 Egyéni sportok, technikai sportok NS Online A sportportál ajánlata: www.nemzetisport.hu/fl FORMULA-1. Rubens Barrichello szerint jót tett a pályafutásának az egy évvel ezelőtti ausztriai botrány Kellemetlen ferraris emlékek A 26. Osztrák Nagydíj menetrendje Péntek: 8.30-10.30: teszt, 11.00-12.00: első szabadedzés, 14.00-15.00: első hivata­los időmérő edzés (tv: ORF1). Szombat: 9.00- 9.45: második szabadedzés, 10.15-11.00: harmadik szabadedzés, 13.30-13.45: bemelegítés (tv: RTL), 14.00- 15.00: második hivatalos időmérő edzés (tv: 0RF1, RTL, RTL Klub). Vasárnap: 14.00: a verseny rajtja (tv: 0RF1, RTL, RTL Klub) A vb állása öt futam után Pilóták 1. Räikkönen 32 2. M. Schumacher 28 3. Alonso 25 4. Barrichello 20, 5. Coulthard 19, 6. R. Schumacher 17, 7. Montoya 15, 8. Fisi­­chella 10, 9. Trulli 9, 10. Frentzen 7, 11. Villeneuve, Da Matta és Button 3-3, 14. Webber 2,15 Heidfeld és Firman 1-1 Konstruktőrök 1. McLaren 51 2. Ferrari 48 3. Renault 34 4. Williams 32, 5 Jordán 11,6. Sauber 8, 7. BAR 6, 8 Toyota 3,9. Jaguar 2 Az Osztrák Nagydíj minden évben tar­togat valamit a For­­mula-1 rajongói számára. A száguldó cirkusz szereplői imádták az Österreich­­ringet, a villámgyors, lendületes asz­faltcsík hullámvasútszerű emelkedői és lejtői, hosszú egyenesei izgalmas futa­mokkal ajándékozták meg az autósport szerelmeseit. Az új Al-Ringen 1997 óta szintén több emlékezetes viadal zajlott, mindegyik után volt miről be­szélniük a szakértőiknek. Az elsőn Jarno Trulli remekelt egy Prost-Mugen-Hondával, az olasz so­káig vezetett, de motorhiba miatt le kellett mondania az értékes pontokról. Egy évvel később Giancarlo Fisichella Benetton-Playlife-ja és Jean Alesi Sauber-Petronasa indult az első sor­ból, szintén kevés eredménnyel. 1999-ben a két McLaren-Mercedes kocca­nása után a Michael Schumacher távol­létében Ferrari-vezérré előlépő Eddie Irvine-é lett a diadal. 2000-ben Schu­­machert a rajtnál kilökte Ricardo Zonta, 2001-ben és 2002-ben azonban Schu­­mi kárpótlásban részesült egy másik brazil, Rubens Barrichello jóvoltából: csapattársa előbb a második helyet, majd a győzelmet engedte át felsőbb utasításra a németnek. Utóbbi esetek kellemetlen emlékek a Scuderia számára, de Barrichello, mint mondja, nem csak rossz tapasz­talatokkal gazdagodott az afférok után­­ még a tavalyit követően sem, pedig akkor a közvélemény a Ferrari és a Formula-1 ellen fordult. „A döntés megkérdőjelezhető és kellemetlen volt, de egy év távlatában már nem a célegyenes­ben történtekre gondolok. Csodálatos ver­senyem volt, a rajttól a célig keményen nyomtam a gázpedált. A végén persze olyasmi történt, ami megváltoztatta a Formula-1 történetét. Számomra nem volt hátrányos az eset, inkább megerősö­dött a kötelék, amely a Ferrarihoz köt. A vezetők hite megnőtt irántam, és én is el­hittem magamról, hogy tudok versenyt nyerni Michael előtt" - nyilatkozta Rubinho. A brazil elmondta ugyanazokat a részleteket is, amelyeket a többiek is hangoztattak, azaz, hogy sajnálja az Osztrák Nagydíj megszűnését, és bán­ja, hogy nem versenyezhetett a régi Österreichringen. Ám ezen a verse­nyen még egyszer nekifuthat, vasárnap kap még egy esélyt, hogy felvésesse ne­vét az ausztriai győztesek listájára. Michael Schumachernek ez tavaly az ismert módon sikerült. A németnek az a célja, hogy az idén először a pontver­seny élére álljon, ehhez legalább négy­gyel több pontot kell szereznie, mint az éllovas Kimi Räikkönennek. A győze­lemért várhatóan éppen a finnel kell megvívnia Zeltwegben, ahol - a Ferra­ri-istálló fejeseihez hasonlóan - nem számol a Renault-val. „Bár a franciák nagyot léptek előre, a Spanyol Nagydíj eredménye alapján nem lehet átrendezni az erőviszonyokat. A McLaren lesz a leg­főbb vetélytársunk, a wokingiak az összes versenyen nagyon erősek, elsősorban tőlük kell tartanunk. Persze, a következő né­hány futamon megváltozhat a vélemé­nyem, és most nemcsak a Renault-ra gon­dolok, hanem a Williamsre is. Ám most még Kimi Räikkönen vezeti a pontver­senyt, ha valakitől, akkor tőle és David Coulthardtól kell félnünk" - mondta Michael Schumacher. A McLaren Spanyolországban igen­csak maga alatt volt, a rajtrács végérő­s rajtoló Räikkönen számára mindössze tíz méteren, a Trullival és Jenson But­­tonnal ütköző Coulthardnak 17 és fél körön át tartott a barcelonai viadal. „Nagyon kemény volt az a hétvége, de az autósportban benne vannak az ilyen esetek is. Túl kell tennünk magunkat rajta, és a következő feladatra kell összpontosíta­nunk. Az A1-Ring olyan, mint egy gokartpálya, a hosszú egyenesek végén éles kanyarokkal. Rövid a pálya és gyors, ezért itt van a legrövidebb ideig egy kör megté­tele. Bár nem nagyon érjük el a három­száz kilométer per órás sebességet, rengete­get autózunk padlógázzal, és a fékeket is alaposan megterheljük az egyenesek vé­gén" - mondta a vb-pontversenyben éllovas Räikkönen. A Renault nem reménykedik nagy eredményekben a vasárnapi futam előtt, a francia csapat számára minden egyes elcsípett pont aranyat ér Zeltwegben. Trulli már remekelt Ausztriában, Fernando Alonso tehetsé­gét mindenki elismeri, de az Al-Ring túl sokat követel a motoroktól, és a gyenge Renault VSC-es megköti az olasz, spanyol duó kezét - a bivaly­erős BMW-motor ellenben esélyessé emeli a Juan Pablo Montoya, Ralf Schu­macher kettőst. IZSÁNYI SZABOLCS HIRDETÉS --------­ VODAFONE Formula-1-es hírek @ Q­ SE Az osztrákok gyorsabb ütemben­­adják el a jegyeket, mint a korábbi években. Ennek feltehetően az az oka, hogy az idei lesz az utolsó Osztrák­­ GP. A szervezők új lelátót építettek a Remus-kanyarba, ez a tribün az egyik fő vonzereje a Spielberg és Zeltweg közötti mesés tájon elhelyezkedő Al- Ringnek. Ausztriában azért nem lesz a közeljövőben több F1-es viadal, mert az egészségügyi miniszter támogatta az EU dohányzásellenes törvényét.­­ Az Al-Ringet- amelyet az ősszel repülésoktatói központtá építenek át - méltó módon búcsúztatják el, mint ismeretes, az összes élő Osztrák GP- győztes meghívást kapott a futamra. Jacky Ickx, Emerson Fittipaldi, John Watson, Jean-Pierre Jabouille, Jacques Laffite, Niki Lauda, illetve természe­tesen a még aktívak, Jacques Vil­leneuve, David Coulthard és Michael Schumacher mind jelen lesznek. Ala­­n Prost azonban fia mellett marad egy autóversenyen, Carlos Reutemann kormányzói elfoglaltsága miatt nem jöhet el Argentínából, míg Alan Jones kórházban lábadozik egy autóbalaeset után. Eddie Irvine, Mika Hakkinen és Nigel Mansell egyelőre nem válaszolt a meghívásra, de lehet, hogy elutaz­nak az Al-Ringre. Az 1964 óta létező verseny győztesei közül Lorenzo Ban­dini, Jo Siffen, Ronnie Peterson, Vitto­­rio Brambilla és Elio De Angelis már nem él. Sebestyén Júlia kisebb balesetet szenvedett MŰKORCSOLYA: Sebestyén Júlia kisebb balesetet szenvedett, ezért pi­hentetnie kell a bokáját - jelentette az MTI. Az idei Európa-bajnokságon bronzérmet szerző műkorcsolyázónő elcsúszott a Keleti pályaudvar egyik lépcsőjén, és mivel az ugrásoknál ép­pen a megütött jobb lábára érkezik, egy ideig kénytelen kihagyni az edzé­seket (az orvosok szerint júniusig semmiképpen sem végezhet igazi edzésmunkát). Ugyanakkor a kény­szerszünet kapóra jön neki, hiszen így van ideje felkészülni a Testneve­lési Egyetem szakedzői és a Műszaki Főiskola műszaki menedzseri vizsgá­ira. Sebestyén számára az új koreog­ráfiát a tervek szerint ismét az olim­piai és világbajnok orosz Alekszej Jagugyin edzője készíti el, ezért a ma­gyar versenyző júliusban az Egyesült Államokba utazik. 2003. május 15., csütörtök neműt sport Halasztások Pekingben OLIMPIA. A 2008 -as pekingi olimpia szervezőbizottsága kénytelen volt el­halasztani a júniusra tervezett ünnepi rendezvényeit az atípusos tüdőgyulla­dás-járvány (SARS) terjedése miatt. A jövő hónapban került volna sor egy olimpiai kulturális fesztiválra, és a hi­vatalos embléma bemutatóját is ekkor­ra időzítették. „Reméljük, hamarosan son keríthetünk ezekre a nagyon fontos eseményekre” - mondta a bizottság szó­vivője, majd hozzátette: a halasztások nem hátráltatják az elő­készületek, az építkezések ütemét. Az első húsqvárnás siker SZUPERMOTO. A világbajnokság történetében először fordult elő, hogy egy husqvarnás pilóta (a 2001-es Eu­­rópa-bajnok Eddy Seel) futamot nyert, és első alkalommal állt elő olyan hely­zet, hogy az összetettben nem egy KTM-es motoros vezet (a vertematis Max Manzo lépett a ponttáblázat élé­re). A krétai Heraklionban a hét végén nyerő Seel a 19. helyről a hatodikra jött fel az összetettben. Görög Nagydíj, a vb 2. futama, Heraklion 1. verseny: 1. Manzo (olasz, Vertemati), 2. Seel (belga, Husqvarna), 3. Lazzarini (olasz, Flusaberg). 2. verseny: 1. Seel, 2. Manzo, 3. B. Chambon (francia, KTM). Szuperfiná­lé: 1. Seel, 2. Manzo, 3. Lazzarini Az állás: 1. Manzo 79 pont 2. Künzel (né­met, KTM) 63, 3. B. Chambon 52 GOLF Vodafone Golf Classic ranglistaver­seny, Bükfürdő (stableford) Férfi A kategória (nettó): 1. Vattay Antal 37 pont, 2. Wilheim 37, 3. Fehér Zs. 34 Nők (nettó): 1. Kocsis Réka 37 pont, 2. Batta 34, 3. Palotásné 34 Szeniorok (nettó): 1. Muskowsky Gábor 38 pont. Juniorok (nettó): 1. Pancsenko Benjámin 41 pont Abszolút (bruttó): 1. Wilheim István 33 pont

Next