Nemzeti Sport, 2003. május (14. évfolyam, 118-147. szám)
2003-05-15 / 131. szám
24 Egyéni sportok, technikai sportok NS Online A sportportál ajánlata: www.nemzetisport.hu/fl FORMULA-1. Rubens Barrichello szerint jót tett a pályafutásának az egy évvel ezelőtti ausztriai botrány Kellemetlen ferraris emlékek A 26. Osztrák Nagydíj menetrendje Péntek: 8.30-10.30: teszt, 11.00-12.00: első szabadedzés, 14.00-15.00: első hivatalos időmérő edzés (tv: ORF1). Szombat: 9.00- 9.45: második szabadedzés, 10.15-11.00: harmadik szabadedzés, 13.30-13.45: bemelegítés (tv: RTL), 14.00- 15.00: második hivatalos időmérő edzés (tv: 0RF1, RTL, RTL Klub). Vasárnap: 14.00: a verseny rajtja (tv: 0RF1, RTL, RTL Klub) A vb állása öt futam után Pilóták 1. Räikkönen 32 2. M. Schumacher 28 3. Alonso 25 4. Barrichello 20, 5. Coulthard 19, 6. R. Schumacher 17, 7. Montoya 15, 8. Fisichella 10, 9. Trulli 9, 10. Frentzen 7, 11. Villeneuve, Da Matta és Button 3-3, 14. Webber 2,15 Heidfeld és Firman 1-1 Konstruktőrök 1. McLaren 51 2. Ferrari 48 3. Renault 34 4. Williams 32, 5 Jordán 11,6. Sauber 8, 7. BAR 6, 8 Toyota 3,9. Jaguar 2 Az Osztrák Nagydíj minden évben tartogat valamit a Formula-1 rajongói számára. A száguldó cirkusz szereplői imádták az Österreichringet, a villámgyors, lendületes aszfaltcsík hullámvasútszerű emelkedői és lejtői, hosszú egyenesei izgalmas futamokkal ajándékozták meg az autósport szerelmeseit. Az új Al-Ringen 1997 óta szintén több emlékezetes viadal zajlott, mindegyik után volt miről beszélniük a szakértőiknek. Az elsőn Jarno Trulli remekelt egy Prost-Mugen-Hondával, az olasz sokáig vezetett, de motorhiba miatt le kellett mondania az értékes pontokról. Egy évvel később Giancarlo Fisichella Benetton-Playlife-ja és Jean Alesi Sauber-Petronasa indult az első sorból, szintén kevés eredménnyel. 1999-ben a két McLaren-Mercedes koccanása után a Michael Schumacher távollétében Ferrari-vezérré előlépő Eddie Irvine-é lett a diadal. 2000-ben Schumachert a rajtnál kilökte Ricardo Zonta, 2001-ben és 2002-ben azonban Schumi kárpótlásban részesült egy másik brazil, Rubens Barrichello jóvoltából: csapattársa előbb a második helyet, majd a győzelmet engedte át felsőbb utasításra a németnek. Utóbbi esetek kellemetlen emlékek a Scuderia számára, de Barrichello, mint mondja, nem csak rossz tapasztalatokkal gazdagodott az afférok után még a tavalyit követően sem, pedig akkor a közvélemény a Ferrari és a Formula-1 ellen fordult. „A döntés megkérdőjelezhető és kellemetlen volt, de egy év távlatában már nem a célegyenesben történtekre gondolok. Csodálatos versenyem volt, a rajttól a célig keményen nyomtam a gázpedált. A végén persze olyasmi történt, ami megváltoztatta a Formula-1 történetét. Számomra nem volt hátrányos az eset, inkább megerősödött a kötelék, amely a Ferrarihoz köt. A vezetők hite megnőtt irántam, és én is elhittem magamról, hogy tudok versenyt nyerni Michael előtt" - nyilatkozta Rubinho. A brazil elmondta ugyanazokat a részleteket is, amelyeket a többiek is hangoztattak, azaz, hogy sajnálja az Osztrák Nagydíj megszűnését, és bánja, hogy nem versenyezhetett a régi Österreichringen. Ám ezen a versenyen még egyszer nekifuthat, vasárnap kap még egy esélyt, hogy felvésesse nevét az ausztriai győztesek listájára. Michael Schumachernek ez tavaly az ismert módon sikerült. A németnek az a célja, hogy az idén először a pontverseny élére álljon, ehhez legalább négygyel több pontot kell szereznie, mint az éllovas Kimi Räikkönennek. A győzelemért várhatóan éppen a finnel kell megvívnia Zeltwegben, ahol - a Ferrari-istálló fejeseihez hasonlóan - nem számol a Renault-val. „Bár a franciák nagyot léptek előre, a Spanyol Nagydíj eredménye alapján nem lehet átrendezni az erőviszonyokat. A McLaren lesz a legfőbb vetélytársunk, a wokingiak az összes versenyen nagyon erősek, elsősorban tőlük kell tartanunk. Persze, a következő néhány futamon megváltozhat a véleményem, és most nemcsak a Renault-ra gondolok, hanem a Williamsre is. Ám most még Kimi Räikkönen vezeti a pontversenyt, ha valakitől, akkor tőle és David Coulthardtól kell félnünk" - mondta Michael Schumacher. A McLaren Spanyolországban igencsak maga alatt volt, a rajtrács végérős rajtoló Räikkönen számára mindössze tíz méteren, a Trullival és Jenson Buttonnal ütköző Coulthardnak 17 és fél körön át tartott a barcelonai viadal. „Nagyon kemény volt az a hétvége, de az autósportban benne vannak az ilyen esetek is. Túl kell tennünk magunkat rajta, és a következő feladatra kell összpontosítanunk. Az A1-Ring olyan, mint egy gokartpálya, a hosszú egyenesek végén éles kanyarokkal. Rövid a pálya és gyors, ezért itt van a legrövidebb ideig egy kör megtétele. Bár nem nagyon érjük el a háromszáz kilométer per órás sebességet, rengeteget autózunk padlógázzal, és a fékeket is alaposan megterheljük az egyenesek végén" - mondta a vb-pontversenyben éllovas Räikkönen. A Renault nem reménykedik nagy eredményekben a vasárnapi futam előtt, a francia csapat számára minden egyes elcsípett pont aranyat ér Zeltwegben. Trulli már remekelt Ausztriában, Fernando Alonso tehetségét mindenki elismeri, de az Al-Ring túl sokat követel a motoroktól, és a gyenge Renault VSC-es megköti az olasz, spanyol duó kezét - a bivalyerős BMW-motor ellenben esélyessé emeli a Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher kettőst. IZSÁNYI SZABOLCS HIRDETÉS -------- VODAFONE Formula-1-es hírek @ Q SE Az osztrákok gyorsabb ütembenadják el a jegyeket, mint a korábbi években. Ennek feltehetően az az oka, hogy az idei lesz az utolsó Osztrák GP. A szervezők új lelátót építettek a Remus-kanyarba, ez a tribün az egyik fő vonzereje a Spielberg és Zeltweg közötti mesés tájon elhelyezkedő Al- Ringnek. Ausztriában azért nem lesz a közeljövőben több F1-es viadal, mert az egészségügyi miniszter támogatta az EU dohányzásellenes törvényét. Az Al-Ringet- amelyet az ősszel repülésoktatói központtá építenek át - méltó módon búcsúztatják el, mint ismeretes, az összes élő Osztrák GP- győztes meghívást kapott a futamra. Jacky Ickx, Emerson Fittipaldi, John Watson, Jean-Pierre Jabouille, Jacques Laffite, Niki Lauda, illetve természetesen a még aktívak, Jacques Villeneuve, David Coulthard és Michael Schumacher mind jelen lesznek. Alan Prost azonban fia mellett marad egy autóversenyen, Carlos Reutemann kormányzói elfoglaltsága miatt nem jöhet el Argentínából, míg Alan Jones kórházban lábadozik egy autóbalaeset után. Eddie Irvine, Mika Hakkinen és Nigel Mansell egyelőre nem válaszolt a meghívásra, de lehet, hogy elutaznak az Al-Ringre. Az 1964 óta létező verseny győztesei közül Lorenzo Bandini, Jo Siffen, Ronnie Peterson, Vittorio Brambilla és Elio De Angelis már nem él. Sebestyén Júlia kisebb balesetet szenvedett MŰKORCSOLYA: Sebestyén Júlia kisebb balesetet szenvedett, ezért pihentetnie kell a bokáját - jelentette az MTI. Az idei Európa-bajnokságon bronzérmet szerző műkorcsolyázónő elcsúszott a Keleti pályaudvar egyik lépcsőjén, és mivel az ugrásoknál éppen a megütött jobb lábára érkezik, egy ideig kénytelen kihagyni az edzéseket (az orvosok szerint júniusig semmiképpen sem végezhet igazi edzésmunkát). Ugyanakkor a kényszerszünet kapóra jön neki, hiszen így van ideje felkészülni a Testnevelési Egyetem szakedzői és a Műszaki Főiskola műszaki menedzseri vizsgáira. Sebestyén számára az új koreográfiát a tervek szerint ismét az olimpiai és világbajnok orosz Alekszej Jagugyin edzője készíti el, ezért a magyar versenyző júliusban az Egyesült Államokba utazik. 2003. május 15., csütörtök neműt sport Halasztások Pekingben OLIMPIA. A 2008 -as pekingi olimpia szervezőbizottsága kénytelen volt elhalasztani a júniusra tervezett ünnepi rendezvényeit az atípusos tüdőgyulladás-járvány (SARS) terjedése miatt. A jövő hónapban került volna sor egy olimpiai kulturális fesztiválra, és a hivatalos embléma bemutatóját is ekkorra időzítették. „Reméljük, hamarosan son keríthetünk ezekre a nagyon fontos eseményekre” - mondta a bizottság szóvivője, majd hozzátette: a halasztások nem hátráltatják az előkészületek, az építkezések ütemét. Az első húsqvárnás siker SZUPERMOTO. A világbajnokság történetében először fordult elő, hogy egy husqvarnás pilóta (a 2001-es Európa-bajnok Eddy Seel) futamot nyert, és első alkalommal állt elő olyan helyzet, hogy az összetettben nem egy KTM-es motoros vezet (a vertematis Max Manzo lépett a ponttáblázat élére). A krétai Heraklionban a hét végén nyerő Seel a 19. helyről a hatodikra jött fel az összetettben. Görög Nagydíj, a vb 2. futama, Heraklion 1. verseny: 1. Manzo (olasz, Vertemati), 2. Seel (belga, Husqvarna), 3. Lazzarini (olasz, Flusaberg). 2. verseny: 1. Seel, 2. Manzo, 3. B. Chambon (francia, KTM). Szuperfinálé: 1. Seel, 2. Manzo, 3. Lazzarini Az állás: 1. Manzo 79 pont 2. Künzel (német, KTM) 63, 3. B. Chambon 52 GOLF Vodafone Golf Classic ranglistaverseny, Bükfürdő (stableford) Férfi A kategória (nettó): 1. Vattay Antal 37 pont, 2. Wilheim 37, 3. Fehér Zs. 34 Nők (nettó): 1. Kocsis Réka 37 pont, 2. Batta 34, 3. Palotásné 34 Szeniorok (nettó): 1. Muskowsky Gábor 38 pont. Juniorok (nettó): 1. Pancsenko Benjámin 41 pont Abszolút (bruttó): 1. Wilheim István 33 pont