Nemzeti Sport, 2003. július (14. évfolyam, 177-207. szám)

2003-07-13 / 189. szám

2003. július 13., vasárnap sport Technikai sportok NS Online­­Jk A sportportál ajánlata: I __________www.nemzetisport.hu/fl__________■19 HIRDETÉS ——————————————— BOSCH S9E Az e heti barcelonai tesztek után a McLaren-Mercedes úgy döntött, hogy a korábbi tervekkel ellentétben mégsem az új autóval, az MP4-18-assal áll rajt­hoz a jövő hét végi Brit Nagydíjon. „Még mindig kétségeink vannak a gép megbízhatóságát illetően, további fejlesztés­re van szükség” - mondta Norbert Hau­g, a Mercedes sportigazgatója. A döntés után biztosnak tűnik, hogy az augusztu­­ s Tronkc­ si Német és Magyar GP-n is a tavalyi tí­pus módosított változatát használja majd a Kimi Räikkönen, David Coulthard kettős, a silverstone-i viadalt követően ugyanis életbe lép a teszttilalom, amely csak a hungaroringi futam után jár le. Ha Meglehet, az új McLaren még nem elég megbízható, de máris rendkívül gyors. Ezt igyekszik alátámasztani az a tény is, miszerint a wokingiak tesztpiló­tája, az MP4-18-ast kormányzó Alexan­der Wurz volt a legsebesebb Barceloná­ban, a Formula-1-es csapatok kollektív tesztjének negyedik napján. Az osztrák összesen 58 kört tett meg a járgánnyal, és 1:17.616 perccel érte el a legjobb pénteki időt. Wurz mögött Luca Badoer (Ferrari) és Ralf Schumacher (Williams) következett a sorban. a­­m­mmmmk­­mmm 4■aSP ■ m ""H# - RALI. Az autót és embert próbáló pályákon jó néhány esélyes kiesett a 10. Veszprém-rali nyitónapján Janika apja a gyilkos terepet TÓTH ANITA Embert próbáló viadal autógyilkos terepen, így jellemezhetnénk rö­viden a Veszprém-rali el­ső napját, s gyaníthatóan a második is hasonló lesz. De ami a nehézsége a murvás pályákon való versenyzésnek, az adja meg a szép­ségét is, mert bár rengeteg a kieső, a győzelemnek is nagyobb az értéke. Ehhez a szombati történések alapján jelenleg az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős áll a legközelebb, amely több mint fél perccel vezet az összetett pontversenyben első Benik Balázs, So­mogyi Pál duó előtt. Ők ketten vannak még harcban a végső győzelemért, a többiek számára szinte lehetetlen a fel­zárkózás. „Iszonyú nehéz ez a verseny - fújta ki magát a célban a hatszoros bajnok, a Peugeot 206 WRC sofőrje. - Igénybe veszi az autókat, és a versenyzőket sem kíméli, hiszen a kocsiban pokoli meleg van. Ennek ellenére nem panaszkodom, hiszen vezetünk, méghozzá nem is kevés­sel. S hogy elég lesz-e ez a fél perc a győ­zelemhez? Nyerni egy másodperccel is le­het, kérdés, mennyire leszünk szerencsé­sek vasárnap. ” A gyorsasági szakaszgyőzelmeken Janika és Bénik 4:2 arányban oszto­zott. Kettejük különversenye egészen az ötödik szakaszig rendkívül szoros volt, ám akkor hét másodpercről fél percre nőtt a differencia. Bénik a cél­ban alig tudta türtőztetni magát. Az ok: másodikként rajtolva sokszor sem­mit sem látott a portól, túlcsúszott, vagy éppen fékeznie kellett, nehogy besodródjon a közönség közé. Benik szerint méltatlan, hogy a pontverseny éllovasaként és a bajnoki címért küzdő versenyzőként ilyen feltételek között kell autóznia. „Ez így szélmalomban! - jelentette ki a Focus pilótája. - Ráadá­sul veszélyes is, mert a porban fogalmunk sincs, hogy hol a kanyar, hol állnak a né­zők. De még nincs vége a meccsnek, ha így kell bizonyítanom, akkor így fogok!"’ Nemcsak Benikék kérték azonban, hogy két percre rajtolhassanak egy­mástól (a szabály szerint ez egy perc), hanem az abszolút harmadik helyen ta­nyázó Tagai Tamásék is, akik még azt is hozzátették: az Oskü melletti erdőben megállt a por, ami miatt teljesen elve­szítették a tájékozódóképességüket. Ám Tagai Tamás azt sem mindig tud­ta, hogy épp egyenesen megy-e, vagy lecsúszik a pályáról. Márpedig ez egy­általán nem szerencsés akkor, ha az út­tól 30-40 centire mindkét oldalt fák vannak. A versenyzők összekötőjéhez, Büki Ernőhöz is rengeteg panasz érkezett az átláthatatlan por miatt, ám hogy lesz-e megoldás, és ha lesz, akkor mi, az csak vasárnap derül ki. (A felügyelőtestület lapzártánk után döntött az ügyről.) A World Rally Carral indulók kö­zül a fent említetteken kívül Szabó Gergő van még versenyben - ponto­sabban lehet, hogy vasárnap reggel ő is a pálya szélére kényszerül. A Octaviával autózó páros kálváriája az­zal kezdődött, hogy az első szakaszon folyt az olaj, majd elszabadult és fel­robbant az egyik tűzoltópalack. Sza­bó megállt (égett már le autója, tudta, mitől kell tartania), de némi idővesz­teséggel folytatni tudta a küzdelmet. Délutánra a differenciálmű tört el, így maximum 80 kilométer/órás se­bességre volt képes a kocsi. A duó el­vergődött a szervizparkig, ahonnan négyperces késéssel állt be a parc fer­­mébe, és bár reggel még megpróbál tenni valamit a szervizcsapat, Szabó­nak új váltó híján valószínűleg fel kell adnia a küzdelmet. A WRC-sek közül kettő egyébként már az első szaka­szon búcsúzott: ifjabb Angyalfi Károly túl merészen vett egy ugratót, és ki­szakadt a Subaruja futóműve, a via­dalhoz nagy reményeket fűző Kiss Fe­renc pedig technikai hiba miatt állt félre. Az A8-as géposztályban Túri Ta­más egész nap 70 fokban autózott, mivel melegedett a víz, és fel kellett tekerni a kocsiban a fűtést. Ennek el­lenére vezet, hiszen legfőbb riválisai, Szilágyi János és Vízin László máris búcsúztak. Az N-csoportban is úgy hullottak az esélyesek, mint a legyek: műszaki hiba miatt előbb a legutóbbi viadalt megnyerő Elek István, majd a rutinos Oroszlán László esett ki. S ez még nem minden, a szintén a győzelemért küz­dő Spitzmüller Csaba autójában lesza­kadt a kormányoszlop, így kilenc per­cet vesztegelt az egyik szakaszon. A kategóriában Posta Attila vezet, aki rendkívül büszke volt a kocsija remek futóművére. A korábbi részeredmé­nyek alapján talán számított arra, hogy az első háromban lesz, de hogy az élen zárja a szombatot, nos, ebben még ő sem reménykedett. A második helyen az ismét új navigátort (Bogyós Lászlót) kipróbáló Tobak Zoltán áll, méghozzá úgy, hogy az egyik szaka­szon öt kilométeren keresztül azt sem tudta, hol van, melyik kanyar után mi következik. A harmadik helyen egy régi motoros, Garami Zoltán érkezett,­­aki tíz év után Szombathelyen tért vissza, és Veszprémbe már egy Nocentini-féle Mitsubishit hozott. Nagyon úgy néz ki, hogy hamar visz­­szarázódott a rali kerékvágásába. Az F2-es géposztályban a Herczig Norbert, Herczig Róbert duó vezet, és mögöttük sokáig senki. A fiatal pilóta nagyon vigyáz a Saxóra, főleg azután, hogy a legjobb barátja és egyben csapat­társa, az eddig százszázalékos Bútor Ró­bert a generátor leszakadása miatt kiállt. A bajnoki címvédő Bútor szomorú volt, mert nagyon élvezte az autózást, Her­czig viszont azért búslakodott, mert nincs csata az első helyért. Persze, azért biztosan nem bánja majd, ha begyűjthe­­ti az idei első F2-es győzelmét. ú­n. ARANY ÁSZOK. Alkoholmentesen is a legjobb döntési HIRDETÉST! Játsszunk ferrarisat! Vörösben izzól minden Forma 1 közvetítésen? Maximális fordulatszámra kapcsolsz, ha a Ferrari szót hallod? Rajongásod most meghozza gyümölcsét. Nevezz be kvízjátékunkra, ahol szakértelmed értékes Ferrari ajándékokra válthatod, és ha szerencséd van, szülőföld­jükön látogathatod meg a Ferrari tűzpiros versenyautóit. Küldd el a Ferrari szót SMS-ben a 1761-es telefonszámra... ... és már indul is a játék! Ha egyszer regisztráltál, naponta 3 kérdést fogsz kapni SMS-ben. Válaszd ki a szerinted helyes megoldást, és küldd vissza a 1761-es számra a megfelelő betűt! Minden kérdésre adott jó válasz 1 -1 pontot ér. Ha úgy érzed, te ennél még többet tudsz, kérhetsz „Joker" kérdést 2 pontért. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy a Joker szót elküldöd SMS-ben a 1762-es telefonszámra. Gyűjtsd a pontokat és hajts a nyereményekre! Ha folyamatosan velünk játszol,­ kéthetente egy kétszemélyes, kétna­pos olaszországi Ferrari tesztpálya-látogatást nyerhetsz vagy besöpörheted a fantasztikus Ferrari ajándékok egyikét.­­részletesen lásd a Játékszabályzatban (www vodafone hu) A játék során a Játékközponttól (1761) fogadott SMS díja egységesen bruttó 95 forint minden Vodafone tari­facsomag esetében, kivéve a figyelmeztető SMS-eket, melyek Ingyenesek. A játék során a 1762-es számról fogadott minden SMS díja egységesen bruttó 160 forint. A Játékközpontnak, valamint a 1762-es számra küldött üzenetek ingyenesek A játék a Vodafone előfizetői (SIM)kártyával (utólag fizető vagy WiniMAX kártyái, valamint SMS küldésére és fogadáséra alkalmas mobiltelefonról játszható Kérjük, figyelmesen olvasd el a www.vodafone.hu oldalon található részletes Játékszabályzatot. A játékosok elfogadják a Játékszabályzatban felsorolt feltételeket és szabályokat vodafone Ifjabb Tóth János és navigátora, Tóth Imre több mint fél perccel vezet üldözői előtt a 10. Veszprém-ralin hat gyorsasági után A B­AN­Y ÁSZOK Az erdiítsorrend a^m­^főgyorsas­á­­gi szakasz) után: 1. ifj. Tóth János, Tóth Im­re (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 52:16.8, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 31.1 másodperc hátrány, 3. Tagai T. Tagai R. (Intermédia Motorsport, Su­baru Impreza WRC) 1:47.8 perc h., 4. Túri, Ke­rék I. (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 4:00.5 p h„ 5. Posta, Szabó K. (Pi-Do Racing Team, Mitsubishi Lancer Evo5) 5:22.5 p h„ 6. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Sko­da Octavia WRC) 5:29.2 p h.

Next