Nemzeti Sport, 2003. július (14. évfolyam, 177-207. szám)
2003-07-13 / 189. szám
2003. július 13., vasárnap sport Technikai sportok NS OnlineJk A sportportál ajánlata: I __________www.nemzetisport.hu/fl__________■19 HIRDETÉS ——————————————— BOSCH S9E Az e heti barcelonai tesztek után a McLaren-Mercedes úgy döntött, hogy a korábbi tervekkel ellentétben mégsem az új autóval, az MP4-18-assal áll rajthoz a jövő hét végi Brit Nagydíjon. „Még mindig kétségeink vannak a gép megbízhatóságát illetően, további fejlesztésre van szükség” - mondta Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója. A döntés után biztosnak tűnik, hogy az augusztu s Tronkc si Német és Magyar GP-n is a tavalyi típus módosított változatát használja majd a Kimi Räikkönen, David Coulthard kettős, a silverstone-i viadalt követően ugyanis életbe lép a teszttilalom, amely csak a hungaroringi futam után jár le. Ha Meglehet, az új McLaren még nem elég megbízható, de máris rendkívül gyors. Ezt igyekszik alátámasztani az a tény is, miszerint a wokingiak tesztpilótája, az MP4-18-ast kormányzó Alexander Wurz volt a legsebesebb Barcelonában, a Formula-1-es csapatok kollektív tesztjének negyedik napján. Az osztrák összesen 58 kört tett meg a járgánnyal, és 1:17.616 perccel érte el a legjobb pénteki időt. Wurz mögött Luca Badoer (Ferrari) és Ralf Schumacher (Williams) következett a sorban. ammmmmkmmm 4■aSP ■ m ""H# - RALI. Az autót és embert próbáló pályákon jó néhány esélyes kiesett a 10. Veszprém-rali nyitónapján Janika apja a gyilkos terepet TÓTH ANITA Embert próbáló viadal autógyilkos terepen, így jellemezhetnénk röviden a Veszprém-rali első napját, s gyaníthatóan a második is hasonló lesz. De ami a nehézsége a murvás pályákon való versenyzésnek, az adja meg a szépségét is, mert bár rengeteg a kieső, a győzelemnek is nagyobb az értéke. Ehhez a szombati történések alapján jelenleg az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős áll a legközelebb, amely több mint fél perccel vezet az összetett pontversenyben első Benik Balázs, Somogyi Pál duó előtt. Ők ketten vannak még harcban a végső győzelemért, a többiek számára szinte lehetetlen a felzárkózás. „Iszonyú nehéz ez a verseny - fújta ki magát a célban a hatszoros bajnok, a Peugeot 206 WRC sofőrje. - Igénybe veszi az autókat, és a versenyzőket sem kíméli, hiszen a kocsiban pokoli meleg van. Ennek ellenére nem panaszkodom, hiszen vezetünk, méghozzá nem is kevéssel. S hogy elég lesz-e ez a fél perc a győzelemhez? Nyerni egy másodperccel is lehet, kérdés, mennyire leszünk szerencsések vasárnap. ” A gyorsasági szakaszgyőzelmeken Janika és Bénik 4:2 arányban osztozott. Kettejük különversenye egészen az ötödik szakaszig rendkívül szoros volt, ám akkor hét másodpercről fél percre nőtt a differencia. Bénik a célban alig tudta türtőztetni magát. Az ok: másodikként rajtolva sokszor semmit sem látott a portól, túlcsúszott, vagy éppen fékeznie kellett, nehogy besodródjon a közönség közé. Benik szerint méltatlan, hogy a pontverseny éllovasaként és a bajnoki címért küzdő versenyzőként ilyen feltételek között kell autóznia. „Ez így szélmalomban! - jelentette ki a Focus pilótája. - Ráadásul veszélyes is, mert a porban fogalmunk sincs, hogy hol a kanyar, hol állnak a nézők. De még nincs vége a meccsnek, ha így kell bizonyítanom, akkor így fogok!"’ Nemcsak Benikék kérték azonban, hogy két percre rajtolhassanak egymástól (a szabály szerint ez egy perc), hanem az abszolút harmadik helyen tanyázó Tagai Tamásék is, akik még azt is hozzátették: az Oskü melletti erdőben megállt a por, ami miatt teljesen elveszítették a tájékozódóképességüket. Ám Tagai Tamás azt sem mindig tudta, hogy épp egyenesen megy-e, vagy lecsúszik a pályáról. Márpedig ez egyáltalán nem szerencsés akkor, ha az úttól 30-40 centire mindkét oldalt fák vannak. A versenyzők összekötőjéhez, Büki Ernőhöz is rengeteg panasz érkezett az átláthatatlan por miatt, ám hogy lesz-e megoldás, és ha lesz, akkor mi, az csak vasárnap derül ki. (A felügyelőtestület lapzártánk után döntött az ügyről.) A World Rally Carral indulók közül a fent említetteken kívül Szabó Gergő van még versenyben - pontosabban lehet, hogy vasárnap reggel ő is a pálya szélére kényszerül. A Octaviával autózó páros kálváriája azzal kezdődött, hogy az első szakaszon folyt az olaj, majd elszabadult és felrobbant az egyik tűzoltópalack. Szabó megállt (égett már le autója, tudta, mitől kell tartania), de némi időveszteséggel folytatni tudta a küzdelmet. Délutánra a differenciálmű tört el, így maximum 80 kilométer/órás sebességre volt képes a kocsi. A duó elvergődött a szervizparkig, ahonnan négyperces késéssel állt be a parc fermébe, és bár reggel még megpróbál tenni valamit a szervizcsapat, Szabónak új váltó híján valószínűleg fel kell adnia a küzdelmet. A WRC-sek közül kettő egyébként már az első szakaszon búcsúzott: ifjabb Angyalfi Károly túl merészen vett egy ugratót, és kiszakadt a Subaruja futóműve, a viadalhoz nagy reményeket fűző Kiss Ferenc pedig technikai hiba miatt állt félre. Az A8-as géposztályban Túri Tamás egész nap 70 fokban autózott, mivel melegedett a víz, és fel kellett tekerni a kocsiban a fűtést. Ennek ellenére vezet, hiszen legfőbb riválisai, Szilágyi János és Vízin László máris búcsúztak. Az N-csoportban is úgy hullottak az esélyesek, mint a legyek: műszaki hiba miatt előbb a legutóbbi viadalt megnyerő Elek István, majd a rutinos Oroszlán László esett ki. S ez még nem minden, a szintén a győzelemért küzdő Spitzmüller Csaba autójában leszakadt a kormányoszlop, így kilenc percet vesztegelt az egyik szakaszon. A kategóriában Posta Attila vezet, aki rendkívül büszke volt a kocsija remek futóművére. A korábbi részeredmények alapján talán számított arra, hogy az első háromban lesz, de hogy az élen zárja a szombatot, nos, ebben még ő sem reménykedett. A második helyen az ismét új navigátort (Bogyós Lászlót) kipróbáló Tobak Zoltán áll, méghozzá úgy, hogy az egyik szakaszon öt kilométeren keresztül azt sem tudta, hol van, melyik kanyar után mi következik. A harmadik helyen egy régi motoros, Garami Zoltán érkezett,aki tíz év után Szombathelyen tért vissza, és Veszprémbe már egy Nocentini-féle Mitsubishit hozott. Nagyon úgy néz ki, hogy hamar viszszarázódott a rali kerékvágásába. Az F2-es géposztályban a Herczig Norbert, Herczig Róbert duó vezet, és mögöttük sokáig senki. A fiatal pilóta nagyon vigyáz a Saxóra, főleg azután, hogy a legjobb barátja és egyben csapattársa, az eddig százszázalékos Bútor Róbert a generátor leszakadása miatt kiállt. A bajnoki címvédő Bútor szomorú volt, mert nagyon élvezte az autózást, Herczig viszont azért búslakodott, mert nincs csata az első helyért. Persze, azért biztosan nem bánja majd, ha begyűjtheti az idei első F2-es győzelmét. ún. ARANY ÁSZOK. Alkoholmentesen is a legjobb döntési HIRDETÉST! Játsszunk ferrarisat! Vörösben izzól minden Forma 1 közvetítésen? Maximális fordulatszámra kapcsolsz, ha a Ferrari szót hallod? Rajongásod most meghozza gyümölcsét. Nevezz be kvízjátékunkra, ahol szakértelmed értékes Ferrari ajándékokra válthatod, és ha szerencséd van, szülőföldjükön látogathatod meg a Ferrari tűzpiros versenyautóit. Küldd el a Ferrari szót SMS-ben a 1761-es telefonszámra... ... és már indul is a játék! Ha egyszer regisztráltál, naponta 3 kérdést fogsz kapni SMS-ben. Válaszd ki a szerinted helyes megoldást, és küldd vissza a 1761-es számra a megfelelő betűt! Minden kérdésre adott jó válasz 1 -1 pontot ér. Ha úgy érzed, te ennél még többet tudsz, kérhetsz „Joker" kérdést 2 pontért. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy a Joker szót elküldöd SMS-ben a 1762-es telefonszámra. Gyűjtsd a pontokat és hajts a nyereményekre! Ha folyamatosan velünk játszol, kéthetente egy kétszemélyes, kétnapos olaszországi Ferrari tesztpálya-látogatást nyerhetsz vagy besöpörheted a fantasztikus Ferrari ajándékok egyikét.részletesen lásd a Játékszabályzatban (www vodafone hu) A játék során a Játékközponttól (1761) fogadott SMS díja egységesen bruttó 95 forint minden Vodafone tarifacsomag esetében, kivéve a figyelmeztető SMS-eket, melyek Ingyenesek. A játék során a 1762-es számról fogadott minden SMS díja egységesen bruttó 160 forint. A Játékközpontnak, valamint a 1762-es számra küldött üzenetek ingyenesek A játék a Vodafone előfizetői (SIM)kártyával (utólag fizető vagy WiniMAX kártyái, valamint SMS küldésére és fogadáséra alkalmas mobiltelefonról játszható Kérjük, figyelmesen olvasd el a www.vodafone.hu oldalon található részletes Játékszabályzatot. A játékosok elfogadják a Játékszabályzatban felsorolt feltételeket és szabályokat vodafone Ifjabb Tóth János és navigátora, Tóth Imre több mint fél perccel vezet üldözői előtt a 10. Veszprém-ralin hat gyorsasági után A BANY ÁSZOK Az erdiítsorrend a^m^főgyorsasági szakasz) után: 1. ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 52:16.8, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 31.1 másodperc hátrány, 3. Tagai T. Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 1:47.8 perc h., 4. Túri, Kerék I. (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 4:00.5 p h„ 5. Posta, Szabó K. (Pi-Do Racing Team, Mitsubishi Lancer Evo5) 5:22.5 p h„ 6. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 5:29.2 p h.