Nemzeti Sport, 2004. május (102. évfolyam, 119-147. szám)

2004-05-14 / 131. szám

GYORSASÁGI MOTOR FRANCIA NAGYDÍJ: LE MANS Újfent főszereplő lehet az eső Sete Gibernau, Max Biaggi és Valentino Rossi is győzni akar HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA Az elmúlt két hét az izgalmak, az emlékezés és a tesztek jegyében telt el. A Spanyol GP után min­denki azt találgatta, vajon az Aprilia elkerüli-e a csődöt. Hosz­­szas tárgyalások után végül hét bank hitelt adott a 220 millió eurós tartozást felhalmozó cég­nek, úgyhogy a vb 42 apriliás pi­lótája megnyugodhatott. Olasz­országban még egy fontos ese­mény történt: a tavaly elhunyt ja­pán világbajnokról, Kató Daj­­dzsiróról utcát neveztek el Mis­­anóban, a híres versenypálya kö­zelében. A megemlékezésen részt vett Kató csapatfőnöke, Fausto Gresini, valamint Colin Edwards, Max Biaggi és Makoto Tamada is, akik Kató barátai és csapattár­sai voltak. A három pilóta egyéb­ként a jerezi teszt után utazott el a Kato-emlékünnepségre. Jerez de la Fronterában a Hon­da, a Yamaha, a Ducati és a Ka­wasaki MotoGP-s versenyzői - a többi között Edwards, Biaggi, Se­te Gibernau és Valentino Rossi - teszteltek. Edwards ugyan a leg­gyorsabb időt érte el, de bukott is. Biaggi meglepő módon alig tesz­telt, pedig a Honda rengeteg új­donságot vitt el Jerezbe. Giber­nau a versenyszimulációs tesztjei után azt mondta, hogy az új alkat­részeknek köszönhetően ütőké­pesebb lehet száraz pályán is. Rossinak- aki Jerezben újfent be­bizonyította, hogy száraz pályán félelmetes - még nem tetszik az az új befecskendező rendszer, amely elméletileg nagyobb telje­sítményt adna a motorjának. Bár eltérő hangulatban készül­nek a Francia GP-re, a Gibernau, Biaggi és Rossi (vb-éllovas) trió tagjai a győzelem reményében utaznak el a Le Mans-i pályára. Gibernau és Biaggi nagyon szere­ti a vonalvezetését, mi több, már mindketten nyertek is rajta. Rossi is győzött már a Buga­tó-pályán, ő ennek ellenére nem lelkesedik érte. Az ötszörös világbajnok olasz azt is tudja, hogy esős körül­mények között kevés esélye van a sikerre - Le Mans-ban pedig bár­mikor leszakadhat az ég! A Honda 250-ben Daniel Pedrosának, Roberto Rolfónak és Toni Eliasnak odaadta azt a hátsó futóművet, amelyet eddig csak Aojama Hirosi használhatott. Az újdonsággal elégedettek voltak a bukósisakosok, Le M­ans-ban így akár már a harmadik hondás győ­zelem is megszülethet az idén. Az apriliásokat sem kell félteni, a vb éllovas Randy de Puniet hazai pá­lyán hajt, Fonsi Nieto imádja Le Mans-t, Sebastian Porto pedig a SALAKMOTOR. A brit Elitliga élcsa­patához, a Peterborough Panthershez szerződött Magosi Norbert, a tavalyi vb bronzérmese. A 29 éves Magosinak olyan csapattársai lesznek, mint a GP- ben szereplő Lee Richardson és a Dryms testvérek, Lukas és Ales, továbbá a korábbi világbajnok Gary Havelock, végre be akarja bizonyítani, hogy tényleg ő a leggyorsabb. Ezúttal is nagy­ csata várható a legkisebb géposztályban, amely­ben egy fiatal francia, Mike di Meglio a hazai közönség előtt meglepetésre készül. A GYORSASÁGI MOTORKERÉKPÁ­­ROS-VB ÉLCSOPORTJA. MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 41 pont, 2. Biaggi (olasz, Honda) 40, 3. Rossi (olasz, Yamaha) 38 250 kcm: 1. De Puniet (francia, Apri­lia) 40, 2. Rolfo (olasz, Honda) 32, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 25 125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 38, 2. Jenkner (német, Aprilia) és Locatelli (olasz, Aprilia) 28-28 Gibernau (jobbra) és Biaggi reméli, hogy Franciaországban is a Honda lesz az új Q.CO­O IL. RALI CIPRUS-RALI, LIMASSOL Petter Solberg ismételne A kétszeres világbajnok Marcus Grönholm szeretné már megszerezni első győzelmét az új Peugeot-val T. A. Négy év, négy különböző győz­tes. Igazán nem mondhatjuk azt, hogy a világbajnoki sorozat programjában négy éve szerep­lő Ciprus-rali egyhangú és unalmas lenne. Nemcsak azért, mert minden évben más állha­tott itt a dobogó legfelső foká­ra, hanem a pályái miatt is. A kanyargós hegyi pályák a gö­rögországiakhoz hasonlítanak a legjobban, igaz, az átlagsebes­ség Cipruson legalább 15 kilo­­méter/órával alacsonyabb. Pont a keskeny és poros utak, és a lassúság az oka annak, hogy a versenyzők közül sokan nem kedvelik ezeket a gyorsasági szakaszokat (az átlagsebesség körülbelül 67 km/óra). Tavaly a később világbajnoki címet szerző Petter Solberg nyerte meg a viadalt, és a norvég az idén sem tétlenkedik: az Impreza WRC 2004-gyel Új- Zélandon a Subaru-csapat 40. vb-futamgyőzelmét gyűjtötte be. Természetesen Ciprusra is győzni megy, bár a felkészülése nem volt zavartalan. Kisebb izomsérüléssel bajlódott, így né­hány napig távol maradt a tesz­tektől, de a csapatnak így is sike­rült megtalálnia az ideális beállí­tásokat. Nem ő az egyetlen, aki a tíz pont reményében érkezett a szi­getre, a tavalyelőtt első helye­zett, Marcus Grönholm is ha­sonló terveket dédelget. A finn pilóta köztudottan jobban szere­ti a gyors ralikat, de végre sze­retne már versenyt nyerni a 307 WRC-vel, amelyen a legutóbbi viadal óta is hajtottak végre fej­lesztéseket. Szóval itt van jelentkezőnek a Subaru és a Peugeot, ugyanak­kor nem szabad megfeledkez­nünk a Fordról (már csak azért sem, mert a „kék ovál” csapata mind a gyártók, mind a pilóták pontversenyét vezeti - utóbbit Markko Martin révén) és a Cit­roenről sem. CIPRUS-RALI, A 16 FUTAMOS VB 5. VERSENYE, LIMASSOL A PROGRAM. Péntek: 6 gyorsasági szakasz (121.78 km). Szombat: 6 (109.56). Vasárnap: 6 (95.34). Össztáv: 1136.72 km (ebből a gyor­sasági szakaszok hossza: 326.68 km) A VB ÁLLÁSA PILÓTÁK: 1. Markko Mártin (észt, Ford Focus WRC) 26 pont, 2. Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) 25, 3. Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 24, 4. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 23, 5. Duval (belga, Ford Focus WRC) 14, 6. Sainz (spa­nyol, Citroen Xsara WRC) 13. GYÁRTÓK: 1. Ford 47, 2. Citroen 38, 3. Peugeot 33,4. Subaru 31,5. Mitsu­bishi 5 Coulthard: Rali a Toyotáé FORMULA-1. Dávid Coulthard elárulta, hogy Formula-1- 2 es berkekben már mindenki kész tényként kezeli Ralf Schumacher Toyotához szerződését. „Mindenki tud róla, hogy ez el­döntött kérdés, csupán a hivatalos bejelentés várat magára. Szerintem már aláírták a szerződést, de nem voltam ott, így nem mondhatok bizto­sat” - mondta Coulthard a Motorsport News magazinnak. Ralf Schumacher a nyilatkozataiban arra utal, hogy még tárgyal a Williamsszel is, de sokan ugyanúgy kétségbe vonják ezt, mint ta­valy tették Juan Pablo Montoya esetében, aki már aláírt a McLaren-istállóhoz. DC az interjúban arról is beszélt, hogy ő ma­ga a Williamsszel és a Jaguarral tárgyal a jövőről, és arról, hogy nem tetszik neki a szabály, amely szerint a tavalyi vb utolsó hat csa­pata három autót használhat a nagydíjak pénteki szabadedzésein. HIRDETÉS Indul az NS Gasztro hirdetési rovat! ■ ■■ÉílfÉH Legyen Ön is a törzsvendégünk minden pénteken! Ez itt a reklám helye! Hirdetésfelvétel 2004. május 14., péntek Talmácsi a régi vázzal indul A Le Mans-i viadalra készülő két magyar versenyző közül az egyik, Talmácsi Gábor a szabad hétvégén sem pihent, egy olasz bajnoki fu­tamon tesztelte a Malagua új csőhálós vázát. Bár a 22. helyről indul­va megnyerte a versenyt, mégsem ezt a vázat használják a francia fu­tamon, mert a rezonanciát még nem sikerült csökkenteniük, így pedig veszélyben lenne az erőforrás. Márpedig Talmácsi most már minden­képpen pontokat akar szerezni. A Le Mans-i pálya nem tartozik a ked­vencei közé, hiszen a hosszú egyenesek a gyors motoroknak kedvez­nek, ráadásul a kanyarok sem elég technikásak ahhoz, hogy előnyhöz lehessen jutni bennük. Ez a gondja a nyolcadliteres kategóriában induló másik pilótánk­nak, Tóth Imrének is, aki szintén pontvadászatra indul. Az Apriliáját szinte újjávarázsolták a legutóbbi futam óta, úgyhogy nem lesz más dolga, mint eltalálni a helyes beállításokat, no és persze törekedni ar­ra, hogy a legjobb 15 között végezzen. ORSZÁGOS BAJNOKSÁG Herczig a csúcskal Újabb Octavia WRC-vel bővül a magyar mezőny Fehérváron TÓTH ANITA Újabb Octavia WRC-vel bővül a magyar ralimezőny - lassan kiír­hatnának egy külön kis márkaku­pát azok számára, akik ezt a típust választották ugyanis a két hét múlva esedékes Fehérvár-ralin Herczig Norbert is egy Skodát állít csatasorba. Emlékszünk még, az idény elején ő volt az, aki nem tudta folytatni a kis kétkerékhaj­­tású Citroennel, mert nem volt meg a szükséges szponzori háttér. Eléggé meglepő fordulat ezután, hogy a harmadik futamtól egy World Rally Carral kapcsolódik be a küzdelmekbe. Tegyük hozzá rögtön: örömteli a fordulat, hi­szen Herczig rendkívül tehetsé­ges pilóta, könnyen lehet, hogy úgy járunk vele, mint Túri Ta­mással: ha jó autó lesz alatta, szár­nyalni kezd. Ez a szurkolóknak csak jó lenne, hiszen még éleseb­bé válthatna a dobogós helyekért folyó küzdelem. - Az idény eleji helyzethez képest eléggé váratlan a mostani. - Igen, még én sem nagyon hi­szem el. Egy hónappal ezelőtt egy lyukas garast sem adtam volna azért, hogy egyáltalán elindulha­tunk néhány futamon, most meg úgy áll a helyzet, hogy királykate­góriás gépet fogok vezetni. - Hogy sikerült? - A Motorsport Európa visz­­szautasíthatatlan lehetőséget ka­pott a Skoda gyártól egy Octaviára, és Straubinger József csapatfőnök arra gondolt, hogy én vezethetném a kocsit. Megke­resett, összeraktuk, amink van, és úgy tűnik, hogy Fehérváron már rajtolunk. -A megszokott felállásban, vagyis az unokabátyjával, Herczig Róbert­­tel? - Sajnos nem, mert Robi fon­tos feladatot kapott a munkahe­lyén, és gondot okozna neki, hogy eljöjjön a versenyekre. Jó néhány navigátorral beszéltem már, de nem akarok senkit sem kellemetlen helyzetbe hozni, úgy­hogy erről inkább nem beszélnék. Legyen a navigátor személye meglepetés. - Kipróbálta már a kocsit? - Még nem. Pontosabban egy kilométert már megtettem vele a gyárban, de az éppen arra volt elég, hogy megijesszem magam. Az első benyomásom az volt róla, hogy iszonyatosan gyors, és lehet, hogy túlzásnak tűnik, de szerin­tem igazi fegyver. Nagyon más, mint a Saxo volt, meg kell tanul­nom autózni vele - a teszteken re­mélhetőleg jobban összebarátko­zunk. Erre a hétre terveztünk egy tréninget, meg a verseny előtti hétre még egyet, mert nem aka­rok „háttal ülni a moziban”. - Mire számít az első versenyen? - Nincsenek vérmes reménye­im. Mint mindenki, mi is szeret­nénk dobogóra állni, de az ellen­feleink több éve ülnek ilyen autó­ban, mi meg még nem is ismer­jük. - Örül neki, hogy Fehérváron kezd? - Nincs gondom ezzel a ver­sennyel, sőt, jobban örülök neki, hogy murván kezdek, mint ha Miskolcon vagy Egerben, aszfal­ton kellett volna először vezet­nem az Octaviát. Murván több le­hetőséget nyújt a pálya, talán nem kell annyira pontosan vezetni, mint aszfalton. 5 I­­i­­LL Herczig Norbert a Fehérvár-ralin veti be először új Octaviaját TEREPRALI Teljes mezőny Munkatársunktól A magyar élmezőnyön kí­­­­vül szlovák, belga és cseh st­a- pilóták neveztek a BF Goodrich-kupára, amely tavaly az év versenye lett, a szervezők pe­dig ezen felbuzdulva még tovább léptek, nemzetközi viadalt írtak ki. A hét végi verseny alig két hét­tel előzi meg a marokkói Világku­pa-futamot, ezért is nagy szó, hogy a sivatagi száguldásra készü­lők is leadták a nevezésüket. A Dakar-menőknek az eddig száz­­százalékos Gál Istvánnal kell fel­venniük a versenyt. A mezőny összesen 720 kilométert tesz meg Budapesttől Keszthelyig és onnan vissza. Az útvonal citkos, viszont a szervezők ezúttal is kijelöltek „nézhető szakaszokat” a szurko­lók számára: pénteken 15.40-től Erdőkertes környékén, szomba­ton 12 órától Veszprém-Jutasnál, vasárnap 8.50-től Somogyváros­­nál tűnik fel az autóhad. BF GÖTDRICH-KUPA, NEMZETKÖZI VER­SENY, AZ OB 3. FUTAMA. A program. Péntek: rajt - Budapest, Hősök tere, 14. Szombat rajt - Budapest, Hősök tere, 8. Va­sárnapést- Keszthely, 8. cél-Budapest, Hősök tere, 14.30. Az ob állása 2 futam után. Abszolút sorrend: 1. Gál István, Orosz­lán Tibor (Art Off Road SE, 6. Baba Proto Evo) 80 pont, 2. Benyó, Maurer (Cél ASE, Hyundai Terracan) 54,3. Liszi, Rack (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 44 HIRDETÉS gF G­ood West nemzetisport 11

Next