Nemzeti Sport, 2004. július (102. évfolyam, 178-208. szám)

2004-07-05 / 182. szám

GYORSASÁGI MOTORBRAZIL NAGYDÍJ: RIO DE JANEIRO Tamada a hatodik japán győztes Az éllovasok közül előbb Gibernau esett el, utána pedig Rossi is HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA Folytatódtak a hagyományok Brazíliában - a korábbi szezonok­hoz hasonlóan ismét rengeteg volt a meglepetés. A MotoGP - ben először nyert egy Bridge­stone gumikat használó pilóta, a japán Tamada Makoto, akinek az elsősége egyben azt is jelentette, hogy két év után győzött újra ja­pán motoros a királykategóriá­ban. A 125-ben Hector Barbera viszont az első spanyol, aki a pole pozícióból indulva diadalmasko­dott Brazíliában. A 250-es gép­osztályban az idén háromszor bu­kó Manuel Poggiali végre nyerni tudott - megismételve a tavalyi brazíliai sikerét. Mindenki tisztában volt azzal, hogy a szuperbike vb-n korábban már bizonyító Tamada képes le­het a győzelemre a MotoGP-ben is. A 28 éves pilóta, aki a 23. nagy­díján nyert először vb-futamot, tavaly már érmes volt, az idén pe­dig az Olasz GP-n az első helyért küzdött. A többség azonban úgy vélte, hogy Tamada első sikerére még várni kell, mert a Bridge­stone gumik megbízhatatlanok, sőt életveszélyesek voltak az idén. (Emlékezzünk egy másik japán, Nakano Shinya bukására, ami gu­mihiba miatt történt.) A Bridge­stone azonban a Brazil GP-re egy teljesen új edző- és versenygum­i­­családot vitt, amelyek mindegyike nagyszerűen debütált. A rajtelső­ség ugyebár Kenny Robertsé lett, míg Tamada begyűjtötte a király­kategória történetének 11. japán győzelmét. Méghozzá többek kö­zött annak köszönhetően, hogy a gumijai sokkal jobban bírták a terhelést az ellenfelek által húsz­ BRAZIL NAGYDÍJ, A GYORSASÁGI MO­TOROS VB 7. FUTAMA, RIO DE JANEI­RO. 125 kcm (21 kör, 103.593 km): 1. Barbera (spanyol, Aprilia) 41:41.459 (149.086 km/óra), 2. Stoner (ausztrál, KTM) 0.096 mp h, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 0.202,4. Locatelli (olasz, April­ia) 0.359,5. Giansanti (olasz, Aprilia) 0. 737, 6. Simoncelli (olasz, Aprilia) 7.614, . . .18. Tóth Imre (magyar, April­ia) 52.505,19. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 59.593. 250 kcm (22 kör, 108.526 km): 1. Poggiali (San Marino-i, Aprilia) 41:56.561,2. Pedrosa (spa­nyol, Honda) 0.076,3. Elías (spanyol, Honda) 3.792,4. De Angelis (San Mari­­no-i, Aprilia) 4.878,5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 20.393,6. Aoyama (japán, Hon­da) 20.576. MotoGP (24 kör, 118.392 km): 1. Tamada (japán, Honda) váll Michelineknél. Tamada mellett - a hondás a királykate­gória 6. japán győztese - Max Biaggi és Nicky Hayden is elége­dett lehet. Biaggi három verseny után szerzett ismét érmet, az amerikai pedig az idén először állhatott fel a dobogóra. A vb két éllovasa, Valentino Rossi és Sete Gibernau ellenben lehajtott fejjel hagyta el Riót. Gibernau a máso­dik, Rossi a 12. körben bukott. A spanyol a tavaly áprilisi Spanyol GP, míg Rossi 2001 óta nem esett el versenyen. 44:21.976 (160.110 km/óra), 2. Biaggi (olasz, Honda) 2.019,3. Hayden (ame­rikai, Honda) 5.764,4. Capirossi (olasz, Ducati) 11.145,5. Barros (brazil, Hon­da) 12.951,6. Edwards (amerikai, Hon­da) 13.904 Az állás: 125 kcm: 1. Dovizioso 125 pont, 2. Barbera 109,3. Locatelli 106,4. Sto­ner 104, 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 72, 6. Giansanti 63,... 19 Tóth Imre 6, ...22. Talmácsi Gábor 3.250 kcm: 1. Pedrosa 130,2. De Puniet (francia, Aprilia) 119, 3. Porto (argentin, Aprilia) 88,4. Elías 86, 5. F. Nieto 75,6. De Angelis 64. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 126,2. Giber­nau (spanyol, Honda) 126,3. Biaggi 113, 4. Edwards 64,5. Checa (spanyol, Yama­ha) 62,6. Barros 59 Következik: július 18., Német Nagydíj (Sachsenring) Tamada többek között az új Bridgestone TEREPRALIRKB-KUPA Szoros csatában é les nyert A bajnokság történetének első sikere dízelautóval T.A. m m R­eggeli­ra már még egy perc volt a kü­lönbség kettejük kö­zött, ám az éllovas Ács László autójában rakoncátlan­­kodni kezdett az osztómű, borzal­masan csattogott, félő volt, hogy elszakad a lánc. Ács ment, ahol u­gyan tudott, persze azért a lehető­ségekhez képest óvatosan, közben pedig Kéry Szilveszter kihasznál­va a lehetőséget megkezdte a fel­zárkózást. Az utolsó szakasz rajtja előtt már mindössze hat másodperc volt a különbség Ács és Kéry kö­zött. Az éllovas kockáztatott (a második helye akkor sem forgott volna veszélyben, ha az elsőt eset­leg elveszíti), és egy másodperccel megelőzte Kéryt, úgyhogy végül hét másodperccel nyert. Ennek a győzelemnek pedig nemcsak azért van óriási jelentősé­ge, mert Ácsnak ez volt az első si­kere, hanem azért is, mert ez volt az országos bajnokság történeté­nek első olyan futamgyőzelme, amelyet dízelautóval - egy Nissan Pick-Uppal - értek el. Külön érde­kesség, hogy Ács nem a megszo­kott navigátorával versenyzett, ha­nem Kis Sándor állandó társával, Czeglédi Péterrel, áld nem illető­dön meg az új közegtől, és ezúttal is a megszokott profizmusát hozta. A reggel még a harmadik he­lyen álló Kristóf Mártonék kény­telenek voltak kicserélni a defek­­tes kereküket az egyik szelektív szakaszon, így visszacsú­sztak a hatodik pozícióba, a bronzos he­lyüket pedig Benyó Miklósék vet­ték át, akik az első nap rengeteg technikai gonddal küszködtek. A bajnoki pontversenyben to­vábbra is Gál Istvánék vezetnek, annak ellenére, hogy ezen a via­dalon nem szereztek pontot, mert az első napon megállt az autójuk, így vasárnap több mint kétórás büntetéssel állhattak oda a rajt­hoz. (Csak megjegyzésként: tét nélkül autózva is megnyerték az összes szakaszt vasárnap.) AKB-KUPA, AZ OB 5. FUTAMA. Abszo­lút végeredmény: 1. Ács László, Czeglé­di Péter (K-Sped Porsche SE, Nissan Pick-Up) 2:07:19,2. Kéry, Szegedi (Pre­mier Motorsport, Range Rover) 7 má­sodperc hátrány, 3. Benyó, Maurer (Cél ASE, Hyundai Terracan) 8:26 perc h., 4. Liszi, Tóth D. (4x4 Ott Road Club, Mi­tsubishi Pajero) 9:36 p h., 5. Horváth B. Tóth Gy. (Premier Motorsport, Merce­des 500 GE) 9:44 p h., 6. Kristóf, Hujber (Premier Motorsport, Bowler) 12:00 p h. Az ob állása 5 verseny után: 1. Gál Ist­ván, Oroszlán Tibor (Art Off Road SE, 6. Baba Proto Evő) 100 pont, 2. Liszi, Rack/Tóth D. 80,3. Benyó, Maurer 78, 4. Szabó 2., Tagai R. (Art Off Road SE, Mitsubishi Pajero) 59, 5. Ács, Ku­­nos/Czeglédi 58,6. Kristóf, Hujber 44 következik (augusztus 27-29.): Premi­er Motorsport-kupa, az ob 6. futama Heatley bajba kerülhet JÉGKORONG. A területileg illetékes állami főügyész pert kíván indí­tani a 2003 szeptemberében ha­lálos közlekedési balesetet oko­zó Dany Heatley ellen. Az At­lanta kétszeres világbajnok, All Star-válogatott csatára autóját nagy sebességgel vezetve egy falnak csapódott, és vele utazó klubtársa, Dán Snyder olyan sú­lyos agysérülést szenvedett, hogy többnapi kóma után el­hunyt. Heatley eddig csak azért kerülte el a pert, mert a Snyder család megbocsátott neki, most viszont a főügyész úgy véli, a tragédiát okozó hokist a bizo­nyítékok alapján perbe lehet vonni; a kiszabható legmaga­sabb büntetés 15 év börtön. BASEBALL_________________ MLB, alapszakasz, 89. játéknap: Ana­­heim Angels-Los Angeles Dodgers 5-8, Chicago Cubs-Chicago White Sox 4-2, Pittsburgh Pirates-Milwaukee Brewers 5-3, Montreal Expos-Toronto Blue Jays 0-2, Philadelphia Phillies—Baltimore Ori­­oles 7-6, Cincinnati Reds-Cleveland In­­dians 4-2, New York Mets-New York Yankees 10-9, Atlanta Braves-Boston Red Sox 1-6, Florida Marlins-Tampa Bay Devil Rays 1-6, Houston Astros- Texas Rangers 10-8, Colorado Rockies- Detroit Tigers 11-6, St. Louis Cardinals- Seattle Mariners 8-1, San Diego Padres-Kansas City Royals 5-4, Arizona Diamondbacks-Minnesota Twins 4-8, San Francisco Giants—Oakland Athletics 2-6 2004. július 5., hétfő HIRDETÉS "■ Nem sikerült a pontszerzés Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 18. hely). - A rajtnál ugyanaz történt, ami az utóbbi idő­ben mindig: az első tíz-húsz méteren semmi gond nem azonban elmentek többiek. Az első kanyarba huszon­­kilencedikként fordultam, onnan kellett megkezdenem a felzárkó­zást. Folyamatosan húztam a gázt és a hetedik körig nem is volt gond, akkor azonban elkezdett re­­zonálni a motor, de annyira, hogy a végére a kezem is bedagadt tőle. Utóbb kiderült, hogy egy kilazult csavar volt az oka mindennek. Talmácsi Gábor (125 kcm, Mala­guti, 19. hely): -Ennyit tudott a motor - semmit sem javult a két edzésnaphoz ké­pest, gyenge volt, mint a harmat. Imi az ötödik vagy hatodik körben utolért, tisztán elment mellettem és nem is tudtam tartani a tempó­ját. Nem tudok mit mondani, tu­risztikai verseny volt ez nekem, rajtoltam, majd körbenéztem a pályán, hogy mi újság... volt, utána mellettem a f _ #• r Gyermek-, Ifjúsági És Sportminisztérium GYISM 2004 - LÉTESITMENYFEJLESZTÉSI PÁLYÁZAT SZABAD A PÁLYA! A Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium pályázatot hir­det a Puskás Ferenc Stadion és Létesítményei fejlesz­tési koncepciójának kidolgozására. A PPP (Public-Private Partnership) konstrukció keretében történő fejlesztés alapkövetelménye, hogy a létesítmény olimpiai központ funkciói ezután is csorbítatlanul megmaradjanak, és az intézmény a későbbiekben gazdaságosan üzemeltet­hető legyen. Jelen pályázat célja a fejlesztés, és a majdani PPP part­nerekkel folytatott együttműködés műszaki és gazdasági kereteinek kijelölése. A koncepció megvalósítóit a GYISM egy újabb pályázat keretében jelöli ki. A pályázatra 2004. július 31-ig lehet jelentkezni. A pályázat eljárásrendjét a pályázók és a GYISM együttműködésének szabályait, valamint a területtel kapcsolatos műszaki és pénzügyi adatokat tartalmazó dokumentációt a következő címen lehet átvenni: 1054 Budapest, Hold utca 1., fszt. 16. A dokumentáció ára 100 000 Ft - ala melyet előzetesen a GYISM 10032000-01401026-00000000 számú bankszámlájára kell befizetni! Az átutaláson kérjük, tüntessék fel .Puskás Ferenc Stadion és Létesítményes pályázat' díj'! Közös pályázat esetén minde­gyik pályázónak meg kell vásárolnia a dokumentációt, a saját nevében. nemzetisport 11

Next