Nemzeti Sport, 2005. július (103. évfolyam, 177-207. szám)

2005-07-11 / 187. szám

a RENAULT­ pam GONDOSKODIK RÓLA, HOGY i Cd 111 IZGALMAS MARADJON A VERSENY! A NAP TÉMÁJA FORMULA-1. 56. BRIT NAGYDÍJ, SILVERSTONE Montoya megrázta magát Alonso Räikkönen előtt ért célba, így növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben Silverstone-ban véget ért Juan Pablo Montoya pechszériája, a kolumbiai pilóta megszerezte első győzelmét a McLaren-istálló színeiben. A wokingiaknál az idén bemutatkozó versenyzőt az egész versenyen közelről üldözte Fernando Alonso, aki 26 pontra növelte előnyét a vb-pontversenyben. A szombati motorcseréje miatt csak a 12. helyről rajtoló Kimi Räikkönen újabb szenzációs felzárkózást bemutatva a harmadik lett, megelőzve a továbbra is roppant balszerencsés Giancarlo Fisichellát. HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS Juan Pablo Montoya Kanadában már közel került a győzelemhez, ám egy balszerencsés húzás - biztonsági időszak alatt, piros lámpás tilalom ellenére hagyta el a boxutcát tankolás után - miatt kizárták. Franciaországban autó­jának műszaki hibája miatt csú­szott le a dobogóról, Silverstone­­ban viszont eljött az ő napja. A rajt után fantasztikusan el­­húzott Jenson Button mellett, és az első kanyarban már a pole pozíciós Fernando Alonso bal oldalán találta magát. A villám­gyors Copse-hajlatban fej-fej mellett haladtak, Montoya a külső íven sem adta meg magát, kockáztatott. Tudta, hogy a következő, dupla S-kanyar bejá­ratánál, a Maggotsban ő lesz be­lül, és a pálya ritmusa olyan, hogy ezzel előre is kerül. Alonso pedig nem őrült meg, mivel legfőbb riválisa, Kimi Räikkö­nen a szombati motorcseréje miatt csak a 12. pozícióból in­dult, a második hellyel is tökéle­­tesen­ megelégedett. A Renault-nál tudták, hogy a McLarennek nagyon fekszik Silverstone, ezért talán maguk is meglepődtek, amikor Alonso tartani tudta Montoya tempóját, és partiban maradt vele. Előzésre persze esélye sem volt, csak a boxkiállások alatt veszé­lyeztethette a kolumbiait. Mindkétszer Montoya tankolt hamarabb, az elsőnél csupán egy kör különbséggel, de ez majd­nem elég volt Alonsónak ahhoz, hogy előzzön. A boxból kihajtó Renault és Montoya ezüstnyila ismét egymás mellé került, és akárcsak a rajt után, most is a kolumbiai volt jobb pozícióban. A második szervizelés előtt Montoya roppant gyors köröket teljesített, hét másodpercre elhú­zott Alonsótól. A spanyol öt kört várt, és talán be is jött volna a tak­tikája, csakhogy Marno Trulli igen sokáig feltartotta, és a tavalyi csa­pattársa mögött elveszített idő elég volt Montoyának ahhoz, hogy megtartsa előnyét, és meg­szerezze idei első futam­győzelmét. Érdekes, hogy a ver­seny előtt Trulli­tól tartott („Ha mögé kerülök, vége a versenyemnek’’ - mondta), de éppen a toyotásnak köszönhette, hogy győzött... Alonsónak tökéletes volt a második hely, hiszen Räikkönen és a középmezőnyben elvesző Michael Schumacher is keve­sebb pontot kapott, mint ő, a győztes Montoya pedig csak a hatodik pozícióba tudott felzár­kózni a vb-pontversenyben. Räikkönen az első körben hátul­ról rajtolva a nyolcadik helyre, Schumi mögé ugrott. A hétsze­res világbajnok sorozatban a második versenyén ragadt be a verseny első szakaszában Trulli mögé, és ismét lemaradt az olasz előtt haladóktól. A boxkiállások után csak Räikkönen tudott előrébb lépni, Trullin és Schumin kívül a ver­seny során Buttont és a túlságo­san derűlátó, három boxkiállásos taktikát alkalmazó Rubens Bar­­richellót is maga mögé utasította. Montoya és a két Renault már­­már utolérhetetlennek tűnt szá­mára, de Giancarlo Fisichella au­tója a második tankolás után le­fulladt a boxban, és az a néhány másodperc, amely alatt újraindí­tották a Renault-ját, elég volt Räikkönennek a dobogóhoz. A finn kétszer tízrajthelyes büntetése ellenére az elmúlt két versenyen begyűjtött egy máso­dik és egy harmadik helyet, azaz kihozta a lehető legtöbbet a helyzetéből. Fisichella lemaradt a dobogóról, amelyet az elmúlt négy évben csupán kétszer ví­vott ki, mindkétszer a legfelső fokot (igaz, 2003-ban Brazíliá­ban csak utólag ítélték neki a győzelmet). Button négy pontot szerzett hazai pályán, de örült annak, hogy könnyedén meg­verte a ferrarisokat. Montoya (elöl jobbra) az első kanyarban mutatott határozottságának köszönhetően rögtön az élre állt, és utána nem adott esélyt Alonsónak KÖVESSE VELÜNK A VERSENYT! EREDMÉNYKÖZLŐ TÁBLA A RENAULT Team TÁMOGATÁSÁVAL 56. BRIT NAGYDÍJ, A 19 FUTAMOS FORMULA-1-ES VILÁG­­BAJNOKSÁG II. ÁLLOMÁSA, SILVERSTONE_________________ A 60 körös (308,355 km) verseny végeredménye: 1. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:24:29.588 (átlag: 218.968 km/óra) 2. Alonso (spanyol, Renault, M) 2.739 mp h. 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 14.436 mp h. 4. Fisichella (olasz, Renault, M) 17.914 mp h. 5. Button (brit, BAR-Honda, M) 40.264 mp h. 6. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:15.322 p h. 7. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:16.567 p h. 8. R. Schumacher (német, Toyota, M) 1:19.212 p h. 9. Trulli (olasz, Toyota, M) 1:20.851 p h„ 10. Mássá (brazil, Sauber-Petronas, M) 1 kör h., 11. Webber (ausztrál, Williams-BMW, M) 1 k h., 12. Meidfeld (német, Williams-BMW, M) 1 k h„ 13. Coulthard (brit, Red Bull-Cosworth, M) 1 k h., 14.Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas, M) 1 k h., 15. Klien (osztrák, Red Bull- Cosworth, M) 1 k h., 16. Szato (japán, BAR-Honda, M) 2 k h„ 17. Monteiro (por­tugál, Jordan-Toyota, B) 2 k h., 18. Albers (holland, Minardi-Cosworth, B) 3 k h„ 19. Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth, B) 4 k h. Feladta: Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota, B, elektronika) 10 megtett kör után Leggyorsabb kör: Räikkönen (60. kör) 1:20.502 (átlag: 229.902 km/óra) Karthikeyan 5,18. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, M), Albers és Klien 4-4,21. Friesacher 3,22. Liuzzi (olasz, Red Bull-Cosworth, M) 1 Következik: Német Nagydíj, július 24., Hockenheim A VB ÁLLÁSA Pilóták 1. Alonso 77 2. Räikkönen 51 3. M. Schumacher 43 4. Trulli és Barrichello 31 -31,6. Montoya 26,7. Fisichella és Heidfeld 25-25,9. R. Schumacher 23,10. Webber 22,11. Coulthard 17,12. Button 9,13. Massa 7, 14. Villeneuve, Monteiro és Wurz (oszt­rák, McLaren-Mercedes, M) 6-6,17. Konstruktőrök Renault , McLaren Ferrari , Toyota , Williams Red Bull , Sauber 8, Jordan 9. BAR 10. Minardi 2005. július 11., hétfő­ n Michael Schumacher tegnap el­tűnt a középmezőnyben HIRDETÉS (HIHusqvarna Importőr, Mecsek Motor, Pécs 72/515-475 Montoya ötödször A 76. versenyén részt vevő Juan Pablo Montoya ötödik győzelmét aratta a Formula-1- ben, legutóbb a tavalyi brazíliai idényzárón diadalmaskodott (azt megelőzően még a 2­001-es Olasz, a 2003-as Monacói és a szintén 2003-as Német Nagydí­jon). Mostani sikerének köszön­hetően Kolumbia is öt futam­győzelmet számlál már - eggyel kevesebbet, mint Spanyolország, de eggyel többet, mint Írország. Centikre a Jégembertől Az idei nagymenők közül Fer­nando Alonso az 57. futamán (az idei Európai GP-n) érte el ötödik sikerét, míg Kimi Räikkönen a 75.-en (az idei Ka­nadai GP-n), azaz a Jégember eredményét csaknem hajszálra kicentizte Montoya. A lassan nagy öregnek számító Michael Schumacher 41. nekifutásra aratta karrierje ötödik diadalát Mint Lauda és Patrese Ralf Schumacher, ha nem szá­moljuk bele a kurta-furcsa indianapolisi nagydíjat, ame­lyen mások mellett ő sem in­dult el, sorozatban harmadszor (6. hely, 7. és 8.) került be a pontzónába, mindent egybe­vetve pedig már a 73. alkalom­mal. Vagyis ugyanannyiszor, mint a háromszoros világbaj­nok Niki Lauda, illetve a leg­többször rajtoló (256) pilóta, Riccardo Patrese. Vissza Räikkönenhez! A McLaren finnje mostanában legalább olyan gyors, mint amilyen balszerencsés, amit jól mutat, hogy egymás után má­sodszor, az utóbbi négy futam­ból pedig harmadszor lett övé a versenyben futott leggyor­sabb kör. Ami az összesített mutatót illeti, Kimi pályafutása során tizedszer repesztett kör­rekordot. szerinti. Kipufogógáz Juan Pablo Montoya: ,„4 jó rajttal nyertem meg a versenyt, Fernandónak nem volt értelme kockáztatni, míg én mindent be­leadhattam, nem volt sok veszte­nivalóm. Azután a második boxkiállás alatti időszak volt a legfontosabb, de mázlim volt, hogy a néhány körrel korábbi tankolásom ellenére sikerült meg­tartanom az első helyet. ” Fernando Alonso: ,A második tankolás előtt Jarno Trulli mö­gött több másodpercet vesztettem, és ezen dőlt el a verseny. Nem hi­báztatom Jamót, inkább azokat okolom, akik nem lengették a kék zászlót. Nagyon szoros verseny volt, de a hajrában csak a máso­dik hely megtartására töreked­tem, ezen a pályán ez is nagy tel­jesítmény tőlünk. ” Kimi Räikkönen: ,a a verseny első harmadában Jarno Trulli és Michael Schumacher mögött ra­gadtam, de nagyon nehéz manap­­ság egy másik autó mögött menni. A harmadik hely lehetett a leg­jobb, amit elérhettem, a motorcse­re nélkül persze minden más lett volna. Remélem, nem lesz több ilyen affér. ” Giancarlo Fisichella: „Fogal­mam sincs, mi történt a boxkiál­­lásnál, emiatt a hiba miatt elve­szítettem a dobogós helyemet. Meg kell vizsgálnunk, mi volt a baj. ” Jenson Button: ,tíz ember so­hasem lehet elégedett az ötödik hellyel, de a McLaren-Mercede­­sek és a Renault-k annyira gyor­sak, hogy ámulva néztem őket. A kanyarokban elképesztőek, és bár aggaszt, hogy messze lemaradtam tőlük, annak örülök, hogy a többi­ekre fél percet rávertem. ” • AZ ÚJRATÁRGYALÁS ÉS A PILÓTA­TALÁLKOZÓ DÁTUMA­ A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kijelölte az indianapolisi ügy újratárgyalásá­nak dátumát, a bűnösnek talált csapatok fellebbezését szeptember 28-án, két héttel az FIA szankcióinak kihirdetése után tartják meg. Max Mosley, a szervezet elnöke azt is elárulta, hogy a pilótákkal való, Silverstone-ra tervezett, ám elmaradt tárgyalását augusztus elsejére, a Magyar Nagydíj másnapjára hívta össze Cannes-ba. A pilóták a Formula-1 biztonságáról akarnak beszélni Mosleyval. • REJTÉLYES BUTTON: Jenson Button nem cáfolta azokat az infor­mációkat, amelyek szerint a Ferrari­­hoz készül Rubens Barrichello helyé­re. A BAR brit pilótája az évad végén elhagyhatja csapatát, és bár koráb­ban összehozták a Williamsszel, az istállónak a BMW-vel való szakítása miatt Button tervei megváltozhattak. „Nem tagadom, hogy szóba került a Ferrari, de most inkább ezzel az idénnyel foglalkozom’’ - mondta, ám egyesek szerint ezt csak azért tette, hogy még nagyobb figyelmet irányítson a Brit Nagydíjra. • A BMW NEM PÓTOLJA A WILLIAMST. A BMW bejelentette, hogy ha a Williams más motorszál­lítót választ helyette 2006-ra, nem keres másik csapatot, kizárólag a saját istállójára összpontosít. Mint ismeretes, a bajorok néhány hete felvásárolták a Saubert, és a következő idénytől a jogutódja­ként szerepelnek. nemzet sport 13

Next