Nemzeti Sport, 2005. július (103. évfolyam, 177-207. szám)
2005-07-12 / 188. szám
FORMULA-1 A BRIT NAGYDÍJ UTÁN____________________________________________ Alonso és Montoya összhangban A Ferrari most szenvedi meg, hogy a Bridgestone évek óta rá összpontosít IZSÁNYI SZABOLCS Juan Pablo Montoya és Fernando Alonso azonos hullámhoszszon volt a vasárnapi Brit Nagydíj rajtjánál, és ez eredményezte, hogy nem ütköztek össze, hanem a kolumbiai megszerezte első győzelmét, a spanyol pedig a második helyével tovább növelte vb-pontversenybeli előnyét Kimi Räikkönen előtt. A finn a 12. helyről feljött a harmadikra, és már annak is örült, hogy Montoya elvett két pontot a spanyoltól - azaz kijelenthetjük, az előzményeket ismerve mindhárom dobogós elégedett lehet azzal, amit Silverstone-ban elért. „Tudtam, hogy ha kockáztatok, Fernando visszahőköl, a világbajnokság alakulásáért folyó küzdelemben nem engedhet meg magának egy kiesést. Még akkor is nagyon higgadt voltam, amikor egymás mellett közeledtünk az S-kanyar felé. Tulajdonképpen azért nyertem, mert ő a végső elsőségért hajt, míg nekem néhány győzelem a maximum" - fogalmazott a kolumbiai, akivel Alonso egyetértett. „Semmi értelme sem volt kockára tenni a nyolc pontot plusz kettőért, őrültség lett volna a hatvankörös verseny első kanyarjában befejezni a futamot. Biztos voltam benne, hogy Juan Pablo nem fog lassítani, ezért nekem, kellett termem azért, hogy elkerüljük az ütközést" - tette hozzá Alonso. A világbajnokságból nyolc verseny van hátra, Alonso 26 ponttal előzi meg Kinti Räikkönent, azaz elég neki minden viadalon közvetlenül Räikkönen mögött célba érnie, és így is marad 16 egységnyi előnye. A finn nem tagadja, innen már nehéz lesz megnyerni a világbajnokságot. „Ebben a tempóban hétről hétre kilátástalanabb a helyzet. Az előző néhány versenyen roppant balszerencsés voltam, kevesebb pechhel sokkal közelebb lennék Fernandóhoz. Most már nem tehetek mást, bízom benne, hogy nem lesz több problémánk, megpróbálok a lehető leggyorsabb lenni, és ha Fernando botlik, lecsapok rá” - mondta Räikkönen. „Még túl sok futam van hátra ahhoz, hogy a világbajnoki címről beszéljünk. Ha három nagydíjon kiesek, máris hátrányba kerülök, hiszen Kimi elég gyors ahhoz, hogy megnyerje ezeket a futamokat. Ahogy Silverstone-ban, a többi hátralévő futamon is el kell kerülnöm a kockázatos helyzeteket, és csak arra kell törekednem, hogy a dobogó valamelyik fokára felléphessek” - vázolta fel terveit Alonso. ..Kettejük csatájától egyre távolabb esik Michael Schumacher, aki ugyan még mindig a harmadik a pontversenyben, ám a Brit Grand Prix-n mutatott produkciója cseppet sem volt félelmetes, sorozatban a második futamon úszta meg kevéssel a lekörözést. „Az elmúlt néhány viadal visszalépést hozott, egyszerűen nem vagyunk elég jók. Vannak ilyen időszakok, ezzel meg kell birkózni, ám egyelőre nem látom a kiutat a gödörből” - szomorkodott a címvédő. Schumi elsősorban a gumik rossz tapadására panaszkodott, azaz egyre inkább érződik, mennyivel előrébb tart a Michelin, amely hét csapat adatai alapján fejleszt, szemben a Bridgestone-nal, amely csak a Ferrarira hagyatkozhat. Hiába tesztel sokkal többet a Scuderia a többieknél, a gumik terén még ez is édeskevés, a japán gyár és rajta keresztül a Ferrari most érzi meg, milyen hátrányba került a többi csapat Michelinre váltásával, amit a Bridgestone Ferrari-központú politikája váltott ki. A rajt után Alonso (balra) okos enged alapon nem kockáztatott (nem lett volna értelme, így is vezet), elengedte Montoyát, aki végül győzött A világbajnokság állása Pilóták pontszám Aus Mai Bah San Spa Mon Eur Kan Egy Fra Nbr T Alonso (spanyol, Henauit, M) 77n r 10 108 5H 10 1T-108 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 51r 0 6 0 10 100 10m m8 6 3. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 430 2 0 8 0 2 4 8 106 3 4. Trulli (olasz, Toyota, M) 310 8 8 4 6 0 1 0 -o. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 318 0 0 0 0 1 6 6 8 0 2 6. Montoya (kolumbiai, McLaren-M„ M) 263 5 --2 4 I ■0 -0 10 7. Heidfeld (német, Williams-BMW, M) *250 6 0 3 0 8 8 0 -0 0 Fisichella (olasz, Renault, M) 25 100 0 0 4 0 3 0 -3 5 9. R. Schumacher (német, Toyota, M) 230 4 5 0 5 3 0 3 -2 1 10. Webber (ausztrál, Williams-BMW, M) 224 0 3 2 3 6 0 4 -0 0 11. Coulthard (brit, Red Bull-Cosworth, M) 175 3 1 0 1 0 5 2 -0 0 12. Button (brit, BAR-Honda, M)9 0 0 0 ---0 0 -5 4 13. Mássá (brazil, Sauber-Petronas, M)7 0 0 2 0 0 0 0 ‘5-■ 00 14. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M)6 jH|-6 -------Móniéira (portugál, Jordan-Toyota, B)6 0 0 0 0 0 0 0 6 0 0 Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas, M)6 0 0 0 5 0 0 0 0 -1 0 17. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota, B)5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 18. De la Rosa (spanyol, McLaren-M„ M)4 --4 --------Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth, M)4 2 1 0 ----1 -0 0 Albers (holland, Minardi-Cosworth, B)4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 21 Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth, B)3 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 22. Liuzzi (olasz, Red Bull-Cosworth, M)1 ---1 0 0 0 -HHI- = pole pozíció, = leggyorsabb kör Konstruktőrök pontszám Aus Mal Bah San Spa Mon Eur Kan Egy Fra Nbr 1. Renault ............ ............... TŰZ TDw ir Tü Tz5 TTr -W TW3 2. McLaren 874 5 106 12 142 10-8 16 3. Ferrari 748 2 0 8 0 3 10 14 186 5 4.Toyota 540 12 134 113 1 3 -6 1 5. Williams 474 6 3 5 3 148 4 -0 0 6. ReöBull 227 4 1 1 1 0 5 3 -0 0 7. Sauber 130 0 2 5 0 0 0 5 -1 0 8. Jordan 110 0 0 0 0 0 0 0 110 0 9. BAR9 0 0 0 ---0 0 -5 4 10. Minardi7 0 0 0 0 0 0 0 0 7 0 0 A hátralévő versenyek: Német Nagydíj (július 24.), Magyar Nagydíj (július 31.). Török Nagydíj (augusztus 21.), Olasz Nagydíj (szeptember 4.), Belga Nagydíj (szeptember 11.), Brazil Nagydíj (szeptember 25.), Japán Nagydíj (október 9.), Kínai Nagydíj (október 16 Button kivár, egyelőre nem döntötte el, hol j folytatja a pályafutását 2005. július 12., kedd Button nyerő csapathoz megy Jenson Button tavaly közel került ahhoz, hogy a BAR-csapattól visszamenjen a Williams-istállóhoz, de végül kútba esett az átigazolása. Istállója idei teljesítménye miatt sokan biztosra vették, hogy a Williamshez szerződik, hiszen abban az esetben, ha a Magyar Nagydíjon már nincs esélye a vb megnyerésére, a BAR-nak el kell engednie, és a Williams az első, aki szerződtetheti. Ám a groveiak jelenleg sokkal gyengébbek a BAR-nál, és a BMW sauberes szerződésével ez nemigen fog megváltozni - ráadásul a Ferrari is képbe került. Button azonban kivár, semmiképpen sem akar rosszul járni, ezért figyelmeztette az érte küzdő istállókat, csak nyerő autóba hajlandó beülni 2006-ban. „Ha a Ferrari mindössze a hatodik legjobb csapat lesz jövőre, nincs értelme odamennem. Csupán egy szép szolgálati autót kapnék, az pedig nekem nem elég, győzni akarok” - mondta Button, akit Nick Fry, a BAR csapatvezetője mindenképpen meg akar tartani. „Ha velünk marad, garantáljuk neki a feltételeket ahhoz, hogy világbajnok legyen. A Honda tizenegy világbajnoki címet nyert, nálunk jobban senki sem tudja kiszolgálni, és annak is örülnénk, ha pályafutása végéig elkötelezné magát hozzánk. Az évek során fantasztikus vezér lett, már-már úgy maga köré tudja építeni a csapatot, mint Michael Schumacher, a silverstone-i hétvégén is megmutatta, hogy igazi bajnokaspiráns” - állapította meg Fry. ENDURO Kátai a legjobb magyar pilóta Munkatársunktól A hét végén tomboló viharok nem zavarták meg az enduro vbfutam lebonyolítását, sőt, a versenyzők azt mondták, a ramaty időjárás direkt endurós hangulatot teremtett az egyébként is látványos tapolcai katlanban. Persze mondani sem kell, hogy akadt azért olyan pilóta, akinek gondot okozott a sár a meredek dombokon: volt, aki látványos hátraszaltót bemutatva került vissza a hegy aljába, és kezdhette újból a mászást. A fájó testrészek ápolására sem volt idő, hiszen az óra könyörtelenül ketyegett. Az egyébként tágas feljárók az elakadó motorosok miatt sokszor csak nehezen voltak teljesíthetők. A sáros enduroteszt „oldalazói” megmutatták a versenyzők képességbeli különbségeit is: néhányan szinte átsuhantak az akadályokon, mások csúszkáltak, és olykor tolták a motort. A magyar mezőny legjobbja Kátai Péter volt (ő a hírek szerint elszántan készül a Dakar-ralira), bár egy bukott versenyző miatt ő is megállni kényszerült az enduropályán. A sivatagi show-n szintén érdekelt (az idei távot sikerrel teljesítő) Varga Ákos egy hónapos kényszerpihenő után ült újra motorra (egy romániai versenyen elesett, és eltört a bordája), és két osztrák pilóta mögött harmadik lett a négyüteműek mezőnyében. MOTEX-KUPA, AZ ENDURO 0B11-12. FUTAMA, TAPOLCA Abszolút sorrend: 1. Kátai Péter (KTM), 2. Markó (Suzuki), 3. Dési (Honda). 125 kcm: 1. Johannes Schopohl (osztrák, KTM), 2. Selzmüller (osztrák, Yamaha), 3. Ennsmann (osztrák, Yamaha). 250 kcm: 1. Kátai Péter, 2. Schopohl, 3. Markó. Négyüteműek: 1. Paul Schrank (osztrák, KTM) 2. Liendl (osztrák, Yamaha), 3. Varga (KTM) Másodosztály. 125 kcm: 1. Vágó Norbert (KTM), 2. Rósa (KTM), 3. Forró (KTM). 250 kcm: 1. Tóth Barnabás (KTM), 2. Havrán (KTM), 3. Hampl (osztrák, KTM). Négyüteműek: 1. Ralf Ulbrich (osztrák, KTM), 2. Eder (osztrák, KTM), 3. Banga (KTM). Old boy: 1. Johann Permadinger (osztrák, KTM), 2. Weichenberger (osztrák, KTM), 3. Neufeiner (osztrák, KTM) Earnhardt Jr. sikere NASCAR. A 25. helyről indulva is meg tudta nyerni a hét végén megrendezett jolieti viadalt Dale Earnhardt Jr. A remek pilóta pályafutása 16. futamgyőzelmét aratta, ebben az idényben viszont először intették le őt elsőként. USG SHEETROCK 400, A NEXTEL-KUPA 18. VERSENYE, JOLIET 267 kör: 1 . Dale Earnhardt Jr. (Chevrolet) 3:08:16 (átlag: 205.370 km/óra), 2. Kenseth (Ford) 0.291 mp hátrány, 3. J. Johnson (Chevrolet) azonos körben, 4. Vickers (Chevrolet) a. k., 5. Stewart (Chevrolet) a. k., 6. Mayfield (Dodge) a. k. A pontverseny élcsoportja: 1. Jimmie Johnson 2548 pont, 2. Biffle (Ford) 2440,3. Stewart 2397,4. R. Wallace (Dodge) 2300,5. Sadler (Ford) 2230,6. Martin (Ford) 2202. Következik (július 17.): New England 300, London Tv: a Viasat3 vasárnap 12.10-től felvételről sugározza a rolieti versenyt Magda öt Eb-pontja GYORSASÁGI MOTOR. Három ma gyar versenyző indult a hét végén Mostban megrendezett Európa-bajnoki futamon. A nyolcadliteres kategóriában Magda Attila a 18. helyről indulva remek rajtot vett, és felzárkózott a második bolyba, amelyből a végén kiszakadt, és a 11. helyen célba érve öt Eb-pontot szerzett. A kategória másik magyarja, Győrfi Alen elrontotta a startot, de remekül felzárkózva a 12. pozícióban végzett. A szupersport- 600-as géposztályban Székely Zsoltnak a dobogóra is volt esélye, az ötödik helyen haladt, amikor a harmadik körben a pole pozícióból induló olasz Tarizzo fellökte. nemzeti sport 17