Nemzeti Sport, 2005. július (103. évfolyam, 177-207. szám)

2005-07-12 / 188. szám

FORMULA-1 A BRIT NAGYDÍJ UTÁN____________________________________________ A­lonso és Montoya összhangban A Ferrari most szenvedi meg, hogy a Bridgestone évek óta rá összpontosít IZSÁNYI SZABOLCS Juan Pablo Montoya és Fernan­do Alonso azonos hullámhosz­­szon volt a vasárnapi Brit Nagy­díj rajtjánál, és ez eredményezte, hogy nem ütköztek össze, ha­nem a kolumbiai megszerezte első győzelmét, a spanyol pedig a második helyével tovább nö­velte vb-pontversenybeli előnyét Kimi Räikkönen előtt. A finn a 12. helyről feljött a harmadikra, és már annak is örült, hogy Montoya elvett két pontot a spa­nyoltól - azaz kijelenthetjük, az előzményeket ismerve mindhá­rom dobogós elégedett lehet az­zal, amit Silverstone-ban elért. „Tudtam, hogy ha kockáztatok, Fernando visszahőköl, a világbaj­nokság alakulásáért folyó küzdelem­ben nem engedhet meg magának egy kiesést. Még akkor is nagyon higgadt voltam, amikor egymás mellett köze­ledtünk az S-kanyar felé. Tulajdon­­képpen azért nyertem, mert ő a végső­ elsőségért hajt, míg nekem néhány győzelem a maximum" - fogalma­zott a kolumbiai, akivel Alonso egyetértett. „Semmi értelme sem volt kockára tenni a nyolc pontot plusz kettőért, őrültség lett volna a hatvankörös verseny első kanyarjá­ban befejezni a futamot. Biztos vol­tam benne, hogy Juan Pablo nem fog lassítani, ezért nekem, kellett termem azért, hogy elkerüljük az ütközést" - tette hozzá Alonso. A világbajnokságból nyolc ver­seny van hátra, Alonso 26 ponttal előzi meg Kinti Räikkönent, azaz elég neki minden viadalon köz­vetlenül Räikkönen mögött célba érnie, és így is marad 16 egység­nyi előnye. A finn nem tagadja, innen már nehéz lesz megnyerni a világbajnokságot. „Ebben a tem­póban hétről hétre kilátástalanabb a helyzet. Az előző néhány versenyen roppant balszerencsés voltam, keve­sebb pechhel sokkal közelebb lennék Fernandóhoz. Most már nem tehe­tek mást, bízom benne, hogy nem lesz több problémánk, megpróbálok a lehető leggyorsabb lenni, és ha Fernando botlik, lecsapok rá” - mondta Räikkönen. „Még túl sok futam van hátra ahhoz, hogy a világbajnoki címről beszéljünk. Ha három nagydíjon ki­esek, máris hátrányba kerülök, hi­szen Kimi elég gyors ahhoz, hogy megnyerje ezeket a futamokat. Ahogy Silverstone-ban, a többi hátralévő futamon is el kell kerül­nöm a kockázatos helyzeteket, és csak arra kell törekednem, hogy a dobogó valamelyik fokára felléphes­sek” - vázolta fel terveit Alonso. ..­­Kettejük csatájától egyre tá­volabb esik Michael Schumacher, aki ugyan még mindig a harmadik a pontver­senyben, ám a Brit Grand Prix-n mutatott produkciója cseppet sem volt félelmetes, sorozatban a második futamon úszta meg kevéssel a lekörözést. „Az elmúlt néhány viadal visszalépést hozott, egyszerűen nem vagyunk elég jók. Vannak ilyen időszakok, ezzel meg kell birkózni, ám egyelőre nem lá­tom a kiutat a gödörből” - szo­­morkodott a címvédő. Schumi elsősorban a gumik rossz tapa­dására panaszkodott, azaz egyre inkább érződik, mennyivel előrébb tart a Michelin, amely hét csapat adatai alapján fejleszt, szemben a Bridgestone-nal, amely csak a Ferrarira hagyat­kozhat. Hiába tesztel sokkal töb­bet a Scuderia a többieknél, a gumik terén még ez is édeske­vés, a japán gyár és rajta keresz­tül a Ferrari most érzi meg, mi­lyen hátrányba került a többi csapat Michelinre váltásával, amit a Bridgestone Ferrari-köz­­pontú politikája váltott ki. A rajt után Alonso (balra) okos enged alapon nem kockáztatott (nem lett volna értelme, így is vezet), elengedte Montoyát, aki végül győzött A világbajnokság állása Pilóták pontszám Aus Mai Bah San Spa Mon Eur Kan Egy Fra Nbr T Alonso (spanyol, Henauit, M) 77n r 10 108 5H 10 1T-108 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 51r 0 6 0 10 100 10m m8 6 3. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 430 2 0 8 0 2 4 8 106 3 4. Trulli (olasz, Toyota, M) 310 8 8 4 6 0 1 0 -o. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 318 0 0 0 0 1 6 6 8 0 2 6. Montoya (kolumbiai, McLaren-M„ M) 263 5 --2 4 I ■0 -0 10 7. Heidfeld (német, Williams-BMW, M) *250 6 0 3 0 8 8 0 -0 0 Fisichella (olasz, Renault, M) 25 100 0 0 4 0 3 0 -3 5 9. R. Schumacher (német, Toyota, M) 230 4 5 0 5 3 0 3 -2 1 10. Webber (ausztrál, Williams-BMW, M) 224 0 3 2 3 6 0 4 -0 0 11. Coulthard (brit, Red Bull-Cosworth, M) 175 3 1 0 1 0 5 2 -0 0 12. Button (brit, BAR-Honda, M)9 0 0 0 ---0 0 -5 4 13. Mássá (brazil, Sauber-Petronas, M)7 0 0 2 0 0 0 0 ‘5-■ 00 14. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M)6 jH|­-6 -------Móniéira (portugál, Jordan-Toyota, B)6 0 0 0 0 0 0 0 6 0 0 Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas, M)6 0 0 0 5 0 0 0 0 -1 0 17. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota, B)5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 18. De la Rosa (spanyol, McLaren-M„ M)4 --4 --------Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth, M)4 2 1 0 ----1 -0 0 Albers (holland, Minardi-Cosworth, B)4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 21 Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth, B)3 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 22. Liuzzi (olasz, Red Bull-Cosworth, M)1 ---1 0 0 0 -HHI­- = pole pozíció, = leggyorsabb kör Konstruktőrök pontszám Aus Mal Bah San Spa Mon Eur Kan Egy Fra Nbr 1. Renault ............ ............... TŰZ TDw ir Tü Tz5 TTr -W TW3 2. McLaren 874 5 106 12 142 10-8 16 3. Ferrari 748 2 0 8 0 3 10 14 186 5 4.Toyota 540 12 134 113 1 3 -6 1 5. Williams 474 6 3 5 3 148 4 -0 0 6. ReöBull 227 4 1 1 1 0 5 3 -0 0 7. Sauber 130 0 2 5 0 0 0 5 -1 0 8. Jordan 110 0 0 0 0 0 0 0 110 0 9. BAR9 0 0 0 ---0 0 -5 4 10. Minardi7 0 0 0 0 0 0 0 0 7 0 0 A hátralévő versenyek: Német Nagydíj (július 24.), Magyar Nagydíj (július 31.). Török Nagydíj (augusztus 21.), Olasz Nagydíj (szeptember 4.), Belga Nagydíj (szeptember 11.), Brazil Nagydíj (szeptember 25.), Japán Nagydíj (október 9.), Kínai Nagydíj (október 16 Button kivár, egyelőre nem döntötte el, hol j folytatja a pályafutását 2005. július 12., kedd Button nyerő csapathoz megy Jenson Button tavaly közel került ahhoz, hogy a BAR-csapattól visszamenjen a Williams-istál­­lóhoz, de végül kútba esett az átigazolása. Istállója idei teljesítménye miatt sokan biztosra vették, hogy a Williamshez szerződik, hiszen abban az esetben, ha a Magyar Nagydíjon már nincs esélye a vb megnyerésére, a BAR-nak el kell engednie, és a Williams az első, aki szerződtetheti. Ám a grove­­iak jelenleg sokkal gyengébbek a BAR-nál, és a BMW sauberes szerződésével ez nemigen fog megváltozni - ráadásul a Ferrari is képbe került. Button azonban kivár, semmiképpen sem akar rosszul járni, ezért figyelmeztette az érte küzdő is­tállókat, csak nyerő autóba hajlandó beülni 2006-ban. „Ha a Ferrari mindössze a hatodik legjobb csapat lesz jövőre, nincs értelme odamennem. Csupán egy szép szolgálati autót kapnék, az pedig nekem nem elég, győzni akarok” - mondta Button, akit Nick Fry, a BAR csapatvezetője mindenképpen meg akar tar­tani. „Ha velünk marad, garantáljuk neki a feltétele­ket ahhoz, hogy világbajnok legyen. A Honda tizenegy világbajnoki címet nyert, nálunk jobban senki sem tud­ja kiszolgálni, és annak is örülnénk, ha pályafu­tása vé­géig elkötelezné magát hozzánk. Az évek során fan­tasztikus vezér lett, már-már úgy maga köré tudja építeni a csapatot, mint Michael Schumacher, a silver­­stone-i hétvégén is megmutatta, hogy igazi bajnokaspi­ráns” - állapította meg Fry. ENDURO Kátai a legjobb magyar pilóta Munkatársunktól A hét végén tomboló viharok nem zavarták meg az enduro vb­­futam lebonyolítását, sőt, a ver­senyzők azt mondták, a ramaty időjárás direkt endurós hangula­tot teremtett az egyébként is lát­ványos tapolcai katlanban. Persze mondani sem kell, hogy akadt azért olyan pilóta, akinek gondot okozott a sár a meredek dombokon: volt, aki látványos hátraszaltót bemutatva került vissza a hegy aljába, és kezdhette újból a mászást. A fájó testrészek ápolására sem volt idő, hiszen az óra könyörtelenül ketyegett. Az egyébként tágas feljárók az elaka­dó motorosok miatt sokszor csak nehezen voltak teljesíthetők. A sáros enduroteszt „oldalazói” megmutatták a versenyzők képes­ségbeli különbségeit is: néhányan szinte átsuhantak az akadályokon, mások csúszkáltak, és olykor tol­ták a motort. A magyar mezőny legjobbja Kátai Péter volt (ő a hí­rek szerint elszántan készül a Da­­kar-ralira), bár egy bukott ver­senyző miatt ő is megállni kényszerült az enduropályán. A sivatagi show-n szintén érdekelt (az idei távot sikerrel teljesítő) Varga Ákos egy hónapos kénysz­erpihenő után ült újra motorra (egy romániai versenyen elesett, és eltört a bordája), és két osztrák pilóta mögött harmadik lett a négyüteműek mezőnyében. MOTEX-KUPA, AZ ENDURO 0B11-12. FUTAMA, TAPOLCA Abszolút sorrend: 1. Kátai Péter (KTM), 2. Markó (Suzuki), 3. Dési (Honda). 125 kcm: 1. Johannes Schopohl (osztrák, KTM), 2. Selzmüller (osztrák, Yamaha), 3. Ennsmann (osztrák, Yamaha). 250 kcm: 1. Kátai Péter, 2. Schopohl, 3. Markó. Négyüteműek: 1. Paul Schrank (osztrák, KTM) 2. Liendl (osztrák, Yama­ha), 3. Varga (KTM) Másodosztály. 125 kcm: 1. Vágó Nor­bert (KTM), 2. Rósa (KTM), 3. Forró (KTM). 250 kcm: 1. Tóth Barnabás (KTM), 2. Havrán (KTM), 3. Hampl (oszt­rák, KTM). Négyüteműek: 1. Ralf Ulbrich (osztrák, KTM), 2. Eder (osztrák, KTM), 3. Banga (KTM). Old boy: 1. Johann Permadinger (osztrák, KTM), 2. Weichenberger (osztrák, KTM), 3. Neufeiner (osztrák, KTM) Earnhardt Jr. sikere NASCAR. A 25. helyről indulva is meg tudta nyerni a hét végén megrendezett jolieti viadalt Dale Earnhardt Jr. A remek pi­lóta pályafutása 16. futam­győzelmét aratta, ebben az idényben viszont először intet­ték le őt elsőként. USG SHEETROCK 400, A NEXTEL-KUPA 18. VERSENYE, JOLIET 267 kör: 1 . Dale Earnhardt Jr. (Chevrolet) 3:08:16 (átlag: 205.370 km/óra), 2. Kenseth (Ford) 0.291 mp hátrány, 3. J. Johnson (Chevrolet) azonos körben, 4. Vickers (Chev­rolet) a. k., 5. Stewart (Chevrolet) a. k., 6. Mayfield (Dodge) a. k. A pontverseny él­csoportja: 1. Jimmie Johnson 2548 pont, 2. Biffle (Ford) 2440,3. Stewart 2397,4. R. Wallace (Dodge) 2300,5. Sadler (Ford) 2230,6. Martin (Ford) 2202. Következik (jú­lius 17.): New England 300, London Tv: a Viasat3 vasárnap 12.10-től felvételről sugározza a rolieti versenyt Magda öt Eb-pontja GYORSASÁGI MOTOR. Három ma­­ gyar versenyző indult a hét vé­gén Mostban megrendezett Eu­­rópa-bajnoki futamon. A nyol­­cadliteres kategóriában Magda Attila a 18. helyről indulva re­mek rajtot vett, és felzárkózott a második bolyba, amelyből a vé­gén kiszakadt, és a 11. helyen célba érve öt Eb-pontot szerzett. A kategória másik magyarja, Győrfi Alen elrontotta a startot, de remekül felzárkózva a 12. po­zícióban végzett. A szupersport- 600-as géposztályban Székely Zsoltnak a dobogóra is volt esé­lye, az ötödik helyen haladt, ami­kor a harmadik körben a pole pozícióból induló olasz Tarizzo fellökte. nemzeti sport 17

Next