Nemzeti Sport, 2005. július (103. évfolyam, 177-207. szám)

2005-07-25 / 201. szám

GYORSASÁGI MOTOR BRIT NAGYDÍJ, A 125-ÖS ÉS A 250-ES KATEGÓRIA 8., A MOTOGP 9. FUTAMA Talmácsi kiesett, de még vezet Rossi immár hetedszer nyert a Donington Parkban HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA Az angol meteorológusok kivá­lóan dolgoztak, a szakadó esőre vonatkozó előrejelzésük a teg­napi versenyen beigazolódott. Munkájukat mindazonáltal na­gyon kevesen méltányolták, mi­vel az idei második esős viada­lon - a Kínai GP volt még „vi­zes” - csillaghullás volt mind­három géposztályban. A buká­sokban sajnos Talmácsi Gábor is benne volt, honfitársunk a Portugál GP után az idén má­sodszor maradt pont nél­­kül. Az ászok közül egyébként szokásához­­ híven csak Valentino Rossi nem szerepelt le, sőt az özönvízszerű esőben át is írta a sta­tisztikákat a 75. nagydíj■ győzelmével. Talmácsi napja nagyon jól kezdődött, a délelőtti esős warm-up fantasztikusan sikerült, úgyhogy reménykedve vártuk a versenyt - amely kezdetben szá­raz volt... Talma látványos rajt­tal a hetedik helyről egyből fel­jött a harmadikra, majd a máso­dik körben már a második pozí­cióban haladt. A tíztagú élboly­ban a magyar volt az egyik leg­aktívabb, minden esélye meg is volt a harmadik győzelmére, az­tán a nyolcadik körben elkezdett esni az eső, és a zsűri új, csupán kilenckörös viadalt rendelt el. (Egy új szabály szerint félbesza­kított nagydíjon csak a hátralévő körök kétharmad részét kell tel­jesíteni a 125-ös és a 250-es gép­osztályban.) Az új rajt még jobban sikerült Talmának, előbb egy körön át az olasz Fabrizio Laijal csatázott az első helyért, majd ellépett a hatos élcsoporttól. A harmadik körben azonban bukott, ám hát­só fék nélkül, illetve elgörbült kormánnyal is felkapaszkodott a 26. helyről a 13.-ra. Ekkor azonban következett a második bukás, és a kicsúszás után már nem volt folytatás. Talma egye­düli öröme az lehet, hogy to­vábbra is vezeti a vb-t, hiszen a legnagyobb ellenfelei is hibáz­tak: Pasini a második verseny felvezető körében dobta el a motort, Lüthi egy rontás után csak a hatodik lehetett, Kallio megint bebizonyította, hogy nem szereti az esőt, és csak a he­tedik helyen motorozott be, míg Simoncelli az utolsó körben vesztette el a bronzérmet. A 18 éves Julian Simon a 42. nagydí­ján nyert először, a 17 éves Mike Di Meglio pedig a 37. GP-jén lett első ízben dobogós. A 250-es verseny első 11 kö­rében úgy tűnt, hogy a japán Aojama Hirosi óriási fölénnyel megszerzi majd a karrierje első győzelmét, azonban a 12. kör­­ ben ő is bukott. Randy De Puniet, Anthony West és Casey Stoner csatája következett, a fe­lek mit sem törődtek a jégpályá­hoz hasonlatos aszfalttal, mind­hárman többször az esés hatá­rán billegtek. A trióból végül De Puniet bírta a legjobban ide­gekkel, ő a tavaly júniusi Kata­lán GP után győzött ismét. West is elégedett lehet - a de­bütáló 250-es KTM-en lett má­sodik. A MotoGP-ben alig négy kör alatt kiesett szinte az összes nagyágyú: Gibernau, Biaggi, Melandri, Nakano, Hayden és Bayliss is a sóderágyban kötött ki. Rossi is hibázott, sokszor csak hajszálon múlt az ő kiesése is, de ő végül mindig talpon ma­radt, sőt a 22. körben végérvé­nyesen eldöntötte a futamot. Két kör alatt több mint 7 má­sodperces előnyre tett szert. A királykategóriában immár ő a Brit GP legjobbja: a múltban az amerikai Kevin Schwantz négy­szer nyerte meg a nagydíjat, míg Rossi immár ötször diadalmas­kodott a nagy kategóriában. BRIT NAGYDÍJ, A VB 8. ÉS 9. FUTAMA, DONINGTON PARK 125 kcm (9 kör, 36.207 km): 1. Simon (spanyol,MM) 17:35.523 (123.488 km/óra), 2. Di Meglio (francia, Honda) 2.406 mp h., 3. Lai (olasz, Honda) 8.896 mp h. 4. Simoncelli (olasz, Aprilia) 9.169 mp h., 5. Nieto (spanyol, Derbi) 13.837 mp h. 6. Lüthi (svájci, Honda) 18.323 mp h.,...26. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:28.411 p h. 250 kcm (27 kör, 108.621 km): 1. De Puniet (francia, Aprilia) 49:11.337 (132.494 km/óra), 2. West (ausztrál, KTM) 1.236 mp h., 3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 16.740 mp h., 4. Pedrosa (spanyol, Hon­da) 47.825 mp h., 5. Porto (argentin, Aprilia) 1:03.449 p h. 6. Corsi (olasz, Aprilia) 1:32.437 p h. MotoGP (29 kör, 116.667 km): 1. Rossi (olasz, Yamaha) 52:58.675 (132.130 km/óra), 2. Roberts (amerikai, Suzuki) HIRDETÉS (filmusqvama Importőr: Mecsek Motor, Pécs 72/515-675 3.169 mp h., 3. Barros (brazil, Honda) 4.006 mp h., 4. Edwards (amerikai, Ya­maha) 10.292 mp h., 5. Checa (spa­nyol, Ducati) 13.020 mp h., 6. Capirossi (olasz, Ducati) 23.321 mp h. AZ ÁLLÁS________________ 125 kcm: 1. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) és Pasini (olasz, Aprilia) 100-100 pont, 3. Lüthi 99,4. Kallio (finn, KTM) 91,5. Simoncelli 85,6. Simon 80,.. .24. Tóth Imre 7 250 kcm: 1. Pedrosa 156,2. Stoner 122,3. Dovizioso (olasz, Honda) 111,4. Porto 85, 5. De Puniet 79,6. Lorenzo (spanyol, Hon­da) 78 MotoGP: 1. Rossi 211,2. Melandri (olasz, Honda) 107,3. Edwards 106,4. Biaggi (olasz, Honda) 100,5. Gibernau (spanyol, Honda) 95,6. Barros 90 Következik (július 31.): Német Nagydíj (Sachsenring) 1 . Két vb-éllovas, két sors: Talmácsi (balra) a 125-ben kétszer is elesett, Rossi a MotoGP-ben elhúzta a többiek nótáját ­ HIRDETÉS RALKROSSZAZ OB 5. FUTAMA Róbert újabb győzelmet aratott Eb-kandidáló viadalt tartottak Nyirádon T. A­ MNASZKI Európa-bajnoki fu­tamot szeretne ren­i­dezni a ralikrossz szakág vezetősége, úgyhogy a hét végi nyirádi országos bajnoki viadalra megfigyelő érkezett a nemzet­közi szövetség részéről. A meg­figyelő elmondta: javasolni fog­ja, hogy Magyarországon legyen a szakág elitsorozatának egyik futama, de ehhez a pályán is vál­toztatni kell, a biztonságtechni­kán pedig javítani. De nézzük, mi történt a verse­nyen! A divízió I-es kategóriá­ban idegtépő volt a kezdés: csak harmadszorra sikerült elrajtol­tatni a mezőnyt (korai indulásért intették vissza kétszer a futa­mot), amelyből Harsányi Zoltán reagált leggyorsabban a startjel­re. A harmadik kör végéig az élen állt, akkor azonban a cél­egyenesből kivezető kanyarban egy kicsit kisodródott, Répási Róbert bebújt mellé, és ettől kezdve Harsányi minden táma­dása hiábavaló volt már. A H-csoportban Tóth Mi­hály már az előfutamok során bizonyította fölényét, a verse­nyen pedig rajt-cél győzelmet aratott. Az EuroFree géposztály via­dala hozta a legnagyobb csatát: ifjabb Bánkuti Gábor kiharcol­ta a pole pozícióból való indu­lás jogát, ám Végh Szabolcs au­tója egyértelműen jobb, mint az övé, úgyhogy az indulás után utóbbi pilóta állt az élre. Bánkuti becsületére legyen mondva, hogy az erőgépnek egyáltalán nem mondható Peu­­geot-val a leintésig üldözte, de megelőzni nem tudta. A közön­ség mindenesetre neki ítélte oda a legjobb küzdőnek járó kupát. RALIKROSSZ OB, 5. FUTAM, NYIRÁD_________________ Divízió I.: 1. Répási Róbert (Pioneer Mo­torsport, Mitsubishi Lancer Evo6), 2. Harsányi (R-Tech Racing, Nissan Sunny GTi), 3. Bognár (R-Tech Racing, Mitsu­bishi Lancer Evo6) EuroFree: 1. Végh Szabolcs (Fahrer Racing Club, Opel Astra), 2. ifj. Bánkuti (Határ Motorsport, Peugeot 205), 3. Csernyik (Rabócsiring Kft., Peugeot 206) H-csoport: 1. Tóth Mihály (Pioneer Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo2), 2. Hajdú (Rabócsiring Kft., Mazda 323), 3. Kiss-Tarsoly (Rabócsiring Kft., Ford Escort) A második esés volt a nagyobb Talmácsi Gábor (125 kcm, KTM, kiesett): - Csaló­dott vagyok, mert kétszer is elestem. Az első talán még belefért volna, mivel a pályán mindenütt állt a víz, és irányí­tha­tatlanok voltak a motorok. Egyszerűen kicsúszott alólam a gép. A spoiler telement kavics­csal, elhajlott a hátsó fékkar, nem működtek a műszerek, és a kormány is összevissza állt. Csu­pa kosz volt a sisakom, emiatt az egyenesben nem láttam, mit mutogat a csapat - utóbb kide­rült, azt akarták jelezni, hogy túl gyorsan megyek, lassítsak. Igen ám, de én meg tudtam, ha tar­tom a tempót, akár hatodik is le­hetek, és mivel a többiek is hi­báztak, megerősítem a pozíció­mat az élmezőnyben. A második esés sokkal nagyobb volt, mint az első, de szerencsére nem sé­rültem meg, csak a lelkem nincs túl jól. Ezúttal nem hozott sze­rencsét nekem az eső, pedig egyébként szeretek vizes pályán menni. Nem szabad többet hi­báznom. A csapat a gondjaim el­lenére jó hétvégét zárt, gratulá­lok Simonnak a győzelméhez és Westnek az ezüsthöz. Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 26. hely):­­ A délelőtti szabad­ ­t edzésen folyama­ - to­ tosan a boxban­­ voltam, mert nem E*.----Jel oldódtak meg a technikai gondok, úgyhogy dél­utánra szinte mindent kicserél­tek a motoron. A rajtom jól sike­rült, és szárazon végre úgy ment, ahogyan egész hét végén kellett volna, akkor azonban leszakadt az ég, nekünk pedig nem voltak vizes beállításaink. Ettől kezdve minden kanyarban küzdenem kellett a talpon maradásért. " TEREPRALI BAJA ARAGÓN, EK-FUTAM Egy katt, aztán semmi Szalayék technikai gond miatt kiestek A Dakar-ralin korábban motorral győzedelmeskedő, ám egy évvel ezelőtt négy kerékre váltó Joan Roma nyerte meg hazája sprint Európa-kupa viadalát, a Baja Aragónt. A pilótáról sokan, sok­szor mondták, hogy jó autós lesz belőle, de ez az első jelentős győ­zelme a Mitsubishivel. A magyar szurkolók számára azonban nincs jó hírünk: a záró napon technikai okok miatt a pálya szélére kény­szerült a Szalay Balázs, Noszály Sándor kettős. Az Opel Frontera legénysége a 11. helyen kezdte a napot, és len­dületesen autózva rögtön a sza­kasz elején előzött egyet, ám a 30. kilométernél egyszer csak katta­nást hallott a pilóta, és attól kezd­ve nem lehetett sebességbe tenni az autót. Félrehúzták, és utóbb a pare fermébe vontatták. „Sajná­lom­, hogy így alakult, de nem bán­tam meg, hogy eljöttünk Spanyolor­szágba, mert hatszáz kilométert teszteltük az autót. Mára már Sanyi is nagyon jól belejött a navigálásba, ezért is lett volna jó, ha még tudunk egy kicsit menni” - mondta Szalay. (A korábbi kiváló teniszező Noszálynak egyébként nagyon tetszett az élmény, reméli, nem ez volt az utolsó viadala, sőt, a veze­tést is szívesen kipróbálná.) A magyar kamionos induló Szobi, Jobbágy, Eder trió a ne­gyedik, utolsó helyen ért célba a kategóriában, ám számára egyál­talán nem ez volt a lényeg, hanem az, hogy a Dakarra készülve telje­sítse pályafutása első nemzetközi viadalát - ez pedig sikerült. Szalay nem bánja az indulást BAJA ARAGÓN, EK-FUTAM, SPANYOLORSZÁG________ A végeredmény. Autósok: 1. Roma, Magne (spanyol, francia, Mitsubishi Pajero Evő) 7:44.8,2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evő) 1:10 p h., 3. Blazquez, Salvador (spanyol, Nis­san Pick-Up) 7:23 p h. Kamionosok: 1. Selga, Torra (spanyol, Iveco) 10:04:06, ...4. Szobi, Jobbágy, Éder (magyar, MAN) 1:50:29 ó h. 2005. július 25., hétfő

Next