Nemzeti Sport, 2005. július (103. évfolyam, 177-207. szám)
2005-07-25 / 201. szám
GYORSASÁGI MOTOR BRIT NAGYDÍJ, A 125-ÖS ÉS A 250-ES KATEGÓRIA 8., A MOTOGP 9. FUTAMA Talmácsi kiesett, de még vezet Rossi immár hetedszer nyert a Donington Parkban HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA Az angol meteorológusok kiválóan dolgoztak, a szakadó esőre vonatkozó előrejelzésük a tegnapi versenyen beigazolódott. Munkájukat mindazonáltal nagyon kevesen méltányolták, mivel az idei második esős viadalon - a Kínai GP volt még „vizes” - csillaghullás volt mindhárom géposztályban. A bukásokban sajnos Talmácsi Gábor is benne volt, honfitársunk a Portugál GP után az idén másodszor maradt pont nélkül. Az ászok közül egyébként szokásához híven csak Valentino Rossi nem szerepelt le, sőt az özönvízszerű esőben át is írta a statisztikákat a 75. nagydíj■ győzelmével. Talmácsi napja nagyon jól kezdődött, a délelőtti esős warm-up fantasztikusan sikerült, úgyhogy reménykedve vártuk a versenyt - amely kezdetben száraz volt... Talma látványos rajttal a hetedik helyről egyből feljött a harmadikra, majd a második körben már a második pozícióban haladt. A tíztagú élbolyban a magyar volt az egyik legaktívabb, minden esélye meg is volt a harmadik győzelmére, aztán a nyolcadik körben elkezdett esni az eső, és a zsűri új, csupán kilenckörös viadalt rendelt el. (Egy új szabály szerint félbeszakított nagydíjon csak a hátralévő körök kétharmad részét kell teljesíteni a 125-ös és a 250-es géposztályban.) Az új rajt még jobban sikerült Talmának, előbb egy körön át az olasz Fabrizio Laijal csatázott az első helyért, majd ellépett a hatos élcsoporttól. A harmadik körben azonban bukott, ám hátsó fék nélkül, illetve elgörbült kormánnyal is felkapaszkodott a 26. helyről a 13.-ra. Ekkor azonban következett a második bukás, és a kicsúszás után már nem volt folytatás. Talma egyedüli öröme az lehet, hogy továbbra is vezeti a vb-t, hiszen a legnagyobb ellenfelei is hibáztak: Pasini a második verseny felvezető körében dobta el a motort, Lüthi egy rontás után csak a hatodik lehetett, Kallio megint bebizonyította, hogy nem szereti az esőt, és csak a hetedik helyen motorozott be, míg Simoncelli az utolsó körben vesztette el a bronzérmet. A 18 éves Julian Simon a 42. nagydíján nyert először, a 17 éves Mike Di Meglio pedig a 37. GP-jén lett első ízben dobogós. A 250-es verseny első 11 körében úgy tűnt, hogy a japán Aojama Hirosi óriási fölénnyel megszerzi majd a karrierje első győzelmét, azonban a 12. kör ben ő is bukott. Randy De Puniet, Anthony West és Casey Stoner csatája következett, a felek mit sem törődtek a jégpályához hasonlatos aszfalttal, mindhárman többször az esés határán billegtek. A trióból végül De Puniet bírta a legjobban idegekkel, ő a tavaly júniusi Katalán GP után győzött ismét. West is elégedett lehet - a debütáló 250-es KTM-en lett második. A MotoGP-ben alig négy kör alatt kiesett szinte az összes nagyágyú: Gibernau, Biaggi, Melandri, Nakano, Hayden és Bayliss is a sóderágyban kötött ki. Rossi is hibázott, sokszor csak hajszálon múlt az ő kiesése is, de ő végül mindig talpon maradt, sőt a 22. körben végérvényesen eldöntötte a futamot. Két kör alatt több mint 7 másodperces előnyre tett szert. A királykategóriában immár ő a Brit GP legjobbja: a múltban az amerikai Kevin Schwantz négyszer nyerte meg a nagydíjat, míg Rossi immár ötször diadalmaskodott a nagy kategóriában. BRIT NAGYDÍJ, A VB 8. ÉS 9. FUTAMA, DONINGTON PARK 125 kcm (9 kör, 36.207 km): 1. Simon (spanyol,MM) 17:35.523 (123.488 km/óra), 2. Di Meglio (francia, Honda) 2.406 mp h., 3. Lai (olasz, Honda) 8.896 mp h. 4. Simoncelli (olasz, Aprilia) 9.169 mp h., 5. Nieto (spanyol, Derbi) 13.837 mp h. 6. Lüthi (svájci, Honda) 18.323 mp h.,...26. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:28.411 p h. 250 kcm (27 kör, 108.621 km): 1. De Puniet (francia, Aprilia) 49:11.337 (132.494 km/óra), 2. West (ausztrál, KTM) 1.236 mp h., 3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 16.740 mp h., 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 47.825 mp h., 5. Porto (argentin, Aprilia) 1:03.449 p h. 6. Corsi (olasz, Aprilia) 1:32.437 p h. MotoGP (29 kör, 116.667 km): 1. Rossi (olasz, Yamaha) 52:58.675 (132.130 km/óra), 2. Roberts (amerikai, Suzuki) HIRDETÉS (filmusqvama Importőr: Mecsek Motor, Pécs 72/515-675 3.169 mp h., 3. Barros (brazil, Honda) 4.006 mp h., 4. Edwards (amerikai, Yamaha) 10.292 mp h., 5. Checa (spanyol, Ducati) 13.020 mp h., 6. Capirossi (olasz, Ducati) 23.321 mp h. AZ ÁLLÁS________________ 125 kcm: 1. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) és Pasini (olasz, Aprilia) 100-100 pont, 3. Lüthi 99,4. Kallio (finn, KTM) 91,5. Simoncelli 85,6. Simon 80,.. .24. Tóth Imre 7 250 kcm: 1. Pedrosa 156,2. Stoner 122,3. Dovizioso (olasz, Honda) 111,4. Porto 85, 5. De Puniet 79,6. Lorenzo (spanyol, Honda) 78 MotoGP: 1. Rossi 211,2. Melandri (olasz, Honda) 107,3. Edwards 106,4. Biaggi (olasz, Honda) 100,5. Gibernau (spanyol, Honda) 95,6. Barros 90 Következik (július 31.): Német Nagydíj (Sachsenring) 1 . Két vb-éllovas, két sors: Talmácsi (balra) a 125-ben kétszer is elesett, Rossi a MotoGP-ben elhúzta a többiek nótáját HIRDETÉS RALKROSSZAZ OB 5. FUTAMA Róbert újabb győzelmet aratott Eb-kandidáló viadalt tartottak Nyirádon T. A MNASZKI Európa-bajnoki futamot szeretne renidezni a ralikrossz szakág vezetősége, úgyhogy a hét végi nyirádi országos bajnoki viadalra megfigyelő érkezett a nemzetközi szövetség részéről. A megfigyelő elmondta: javasolni fogja, hogy Magyarországon legyen a szakág elitsorozatának egyik futama, de ehhez a pályán is változtatni kell, a biztonságtechnikán pedig javítani. De nézzük, mi történt a versenyen! A divízió I-es kategóriában idegtépő volt a kezdés: csak harmadszorra sikerült elrajtoltatni a mezőnyt (korai indulásért intették vissza kétszer a futamot), amelyből Harsányi Zoltán reagált leggyorsabban a startjelre. A harmadik kör végéig az élen állt, akkor azonban a célegyenesből kivezető kanyarban egy kicsit kisodródott, Répási Róbert bebújt mellé, és ettől kezdve Harsányi minden támadása hiábavaló volt már. A H-csoportban Tóth Mihály már az előfutamok során bizonyította fölényét, a versenyen pedig rajt-cél győzelmet aratott. Az EuroFree géposztály viadala hozta a legnagyobb csatát: ifjabb Bánkuti Gábor kiharcolta a pole pozícióból való indulás jogát, ám Végh Szabolcs autója egyértelműen jobb, mint az övé, úgyhogy az indulás után utóbbi pilóta állt az élre. Bánkuti becsületére legyen mondva, hogy az erőgépnek egyáltalán nem mondható Peugeot-val a leintésig üldözte, de megelőzni nem tudta. A közönség mindenesetre neki ítélte oda a legjobb küzdőnek járó kupát. RALIKROSSZ OB, 5. FUTAM, NYIRÁD_________________ Divízió I.: 1. Répási Róbert (Pioneer Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6), 2. Harsányi (R-Tech Racing, Nissan Sunny GTi), 3. Bognár (R-Tech Racing, Mitsubishi Lancer Evo6) EuroFree: 1. Végh Szabolcs (Fahrer Racing Club, Opel Astra), 2. ifj. Bánkuti (Határ Motorsport, Peugeot 205), 3. Csernyik (Rabócsiring Kft., Peugeot 206) H-csoport: 1. Tóth Mihály (Pioneer Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo2), 2. Hajdú (Rabócsiring Kft., Mazda 323), 3. Kiss-Tarsoly (Rabócsiring Kft., Ford Escort) A második esés volt a nagyobb Talmácsi Gábor (125 kcm, KTM, kiesett): - Csalódott vagyok, mert kétszer is elestem. Az első talán még belefért volna, mivel a pályán mindenütt állt a víz, és irányíthatatlanok voltak a motorok. Egyszerűen kicsúszott alólam a gép. A spoiler telement kavicscsal, elhajlott a hátsó fékkar, nem működtek a műszerek, és a kormány is összevissza állt. Csupa kosz volt a sisakom, emiatt az egyenesben nem láttam, mit mutogat a csapat - utóbb kiderült, azt akarták jelezni, hogy túl gyorsan megyek, lassítsak. Igen ám, de én meg tudtam, ha tartom a tempót, akár hatodik is lehetek, és mivel a többiek is hibáztak, megerősítem a pozíciómat az élmezőnyben. A második esés sokkal nagyobb volt, mint az első, de szerencsére nem sérültem meg, csak a lelkem nincs túl jól. Ezúttal nem hozott szerencsét nekem az eső, pedig egyébként szeretek vizes pályán menni. Nem szabad többet hibáznom. A csapat a gondjaim ellenére jó hétvégét zárt, gratulálok Simonnak a győzelméhez és Westnek az ezüsthöz. Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 26. hely): A délelőtti szabad t edzésen folyama - to tosan a boxban voltam, mert nem E*.----Jel oldódtak meg a technikai gondok, úgyhogy délutánra szinte mindent kicseréltek a motoron. A rajtom jól sikerült, és szárazon végre úgy ment, ahogyan egész hét végén kellett volna, akkor azonban leszakadt az ég, nekünk pedig nem voltak vizes beállításaink. Ettől kezdve minden kanyarban küzdenem kellett a talpon maradásért. " TEREPRALI BAJA ARAGÓN, EK-FUTAM Egy katt, aztán semmi Szalayék technikai gond miatt kiestek A Dakar-ralin korábban motorral győzedelmeskedő, ám egy évvel ezelőtt négy kerékre váltó Joan Roma nyerte meg hazája sprint Európa-kupa viadalát, a Baja Aragónt. A pilótáról sokan, sokszor mondták, hogy jó autós lesz belőle, de ez az első jelentős győzelme a Mitsubishivel. A magyar szurkolók számára azonban nincs jó hírünk: a záró napon technikai okok miatt a pálya szélére kényszerült a Szalay Balázs, Noszály Sándor kettős. Az Opel Frontera legénysége a 11. helyen kezdte a napot, és lendületesen autózva rögtön a szakasz elején előzött egyet, ám a 30. kilométernél egyszer csak kattanást hallott a pilóta, és attól kezdve nem lehetett sebességbe tenni az autót. Félrehúzták, és utóbb a pare fermébe vontatták. „Sajnálom, hogy így alakult, de nem bántam meg, hogy eljöttünk Spanyolországba, mert hatszáz kilométert teszteltük az autót. Mára már Sanyi is nagyon jól belejött a navigálásba, ezért is lett volna jó, ha még tudunk egy kicsit menni” - mondta Szalay. (A korábbi kiváló teniszező Noszálynak egyébként nagyon tetszett az élmény, reméli, nem ez volt az utolsó viadala, sőt, a vezetést is szívesen kipróbálná.) A magyar kamionos induló Szobi, Jobbágy, Eder trió a negyedik, utolsó helyen ért célba a kategóriában, ám számára egyáltalán nem ez volt a lényeg, hanem az, hogy a Dakarra készülve teljesítse pályafutása első nemzetközi viadalát - ez pedig sikerült. Szalay nem bánja az indulást BAJA ARAGÓN, EK-FUTAM, SPANYOLORSZÁG________ A végeredmény. Autósok: 1. Roma, Magne (spanyol, francia, Mitsubishi Pajero Evő) 7:44.8,2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evő) 1:10 p h., 3. Blazquez, Salvador (spanyol, Nissan Pick-Up) 7:23 p h. Kamionosok: 1. Selga, Torra (spanyol, Iveco) 10:04:06, ...4. Szobi, Jobbágy, Éder (magyar, MAN) 1:50:29 ó h. 2005. július 25., hétfő