Nemzeti Sport, 2006. július (104. évfolyam, 177-207. szám)

2006-07-01 / 177. szám

EXTRA HÍREK ODIN ROZSAGYOKER növényi kapszula ENERGIABOMBA ________________________ A N ORVÉG TERMÉSZETBŐL Időseknek, tanulóknak, sportolóknak (amatőröknek, profiknak), nőknek, férfiaknak Lemerült, elfáradt, már semmi sem a régi. Töltse fel magát újra! Szuper energia napi egy kapszulában. A Rózsagyökér egyike a világ három legértékesebb növényének. Testünk-lelkünk, gondolataink, szexuális vágyaink újra élednek. Odin Rózsagyökér = teljesítmény, egészség, energia, fiatalság. Orosz, amerikai .skandináv sportolók engedélyezett étrend- kiegészitője. Skandináviában az a mondás járja: aki rendszeresen Rózsagyökeret fogyaszt az száz »évig is egészségben élhet. Elérhetőség, információ: Sópipa-Pharma Kft. 467-0802,222-0259 Importőr: Bio-World Kft. Keresse: Gyógynövényboltokban, Mediline, Herbaház, Naturprof, Zöldforrás, OMKER üzletekben és a gyógyszertárakban. 2006. július 1., szombat nemzetisporf 19 24 óra Varga és Hirling elődöntős EVEZÉS, Elődöntőbe jutott a Henley Királyi Regattán a Varga Tamás, Hirling Zsolt páros a kétpárevezősök verse­nyében. A magyarok kiemelt­ként kapcsolódtak be a ver­senybe a legjobb nyolc között, ahol egy brit párost ütöttek el a továbbjutástól. Hatan a főtáblán ÁSZT AUTEMSZ. A Pro-Tour sorozat chilei állomásának főtábláján hat magyar játékos szerepelhet San- tiagóban, öt férfi versenyzőnk mellett egyedül Póta Georgina képviseli a hölgyeket. Emellett párosban is asztalhoz áll Pázsy Ferenc és Póta, szlovén és fehér­orosz párjukkal. Martos György sikere KORCSOLYAZÁS. Martos Györgyöt beválasztották a Nemzetközi Korcsolyázószövetség gyorskor­csolyázást irányító testületébe a testület 51. budapesti kongresz- szusán. Döntés született arról is, hogy a műkorcsolyázóknál eltör­lik a selejtezőt, a rövid program előtti szabadkorcsolyázást. Új doppingellenes koordinátor SÚLYEMELÉS. A Magyar Súlyeme­lő-szövetség elnöke, Fehér Ta­más Juhász Gábort, a Bp. Plon- véd és az MTK egykori I. osz­tályú versenyzőjét, későbbi mastersvilágbajnokot kérte fel a doppingellenes koordinátori posztra, miután elődje lemon­dott. Magyarok az egyetemi vb-n SULYFMELE! Antalovits Ferenc ve­zetésével öttagú magyar együttes (Gráner Zoltán, Nadrai József, Vaspöri Gábor, Szegszárdi Ben­ce, Ondos Adél) képviseli hazán­kat a törökországi Izmirben megkezdődő 9. egyetemi és főis­kolai világbajnokságon. Korea-közi tárgyalások SP0RTHPL0MÁCIA. Észak- és Dél- Korea egyelőre nem jutott kö­zös nevezőre a egységes olimpi­ai csapat állítását célzó tárgya­lásokban. A törekvés továbbra is megvan, így a két ország ve­zetői júliusban újra egy asztal­hoz ülnek. Harmadik hely Portugáliában SPORTAKROBATMA. Bronzérmes lett a portugáliai sportakrobata- világbajnokságon a 11-16 éves korosztályban a Bangó Dávid, Janocha Márk, Körösi Kriszti­án, Szamosi Attila alkotta fiú­csapat, akik mindannyian a gö­döllői Grassalkovich SE ver­senyzői. Gombás Laura bronzérmes TORNA. Harmadik helyen végzett Gombás Laura ugrásban a Gö­rögországban zajló Gymnasiadén (középiskolások világjátéka). A Gombás Laura, Csiszár Anna, Csillag Tünde, Szabadít Szilvia és Nagy Orsolya alkotta csapa­tunk pedig hatodik lett. 100 év és 100 fa felett BOWUNG. Bill Hargrove 105 éves, ő az Egyesült Államok - és nyilván a világ - legidősebb aktív bowlingozója. Billy bácsi szeme ugyan már nem tökéle­tes - az elért találatokat meg kell súgni neki -, de a keze még mindig képes 100 fa fölöt­ti teljesítményre. Nem hiába, a rutin, Hargrove 1924 óta ját­szik, manapság már csak heti kétszer. Elhunyt a tornaedzó HALAL0ZAS. Negyvenkilenc éves korában súlyos betegségben el­hunyt Farkasné Busznyák Kata­lin tornaedző, aki harminc évig szolgálta Sopronban kedvenc sportágát. Hamvasztás utáni te­metése július 5-én 13 órakor lesz Sopronban, a Szent Mihály te­metőben. FORMULA-1 AZ EGYESÜLT ÁLLAMOK NAGYDÍJA, INDIANAPOLIS • Az Fl-es pilóták szeretnék el­érni, hogy a biztonsági idő­szakok során az amerikai rendszerhez hasonlóan a lekö- rözöttek visszanyerhessék el­vesztett köriiket, a safety car mögött pedig a tényleges sor­rendben sorakozzanak fel az autók. • A Super Aguri a július végi Nemet Nagydíjon használja először versenyköriibnények között lij, saját gyártású autó­ját, az SA06-ot - a gárda je­lenleg egy átépített, 2002-es Arrows négykerekűvel vesz részt a viadalokon. • Giancarlo Fisichella néhány héttel azután, hogy feljelentet­te Eddie Jordánt a 2003-as járandóságainak ebnaradása miatt, visszavonta a keresetet, mert sikerült megegyeznie egykori csapatvezetőjével. A németek a tévét nézték Amíg Schumacherék Berlint figyelték, Davidson megnyerte az edzéseket IZSÄNYI SZABOLCS Anthony Davidson nyerte meg az Egyesült Államok Nagydíjának szabadedzé­seit, amelyeken a német pilóták a labdarúgó-vb miatt nem igazán tudtak odafigyelni, Michael Schumacher például dél­előtt a kavicságyban kö­tött ki. Ralf Schu­macher a Né- metország-Ar- gentína mérkőzést nézte a Toyota garázsának plazmatévéjén, Mi­chael Schumacher az autója elé le­engedett monitoron ugyancsak a német válogatott negyeddöntőjé­nek első félidejét figyelte a többiek időeredménye helyett - nem úgy tűnt Indianapolisban, mintha az Egyesült Államok Nagydíjának el­ső szabadedzését tartanák. A csa­patok úgy érkeztek meg a híres pá­lyára, hogy feledtetni fogják a szurkolókkal a tavalyi fiaskót, még­sem estek hasra az igyekezettől, hogy kiengeszteljék az amerikai közönséget. Nem is szokás az első szabad­edzésen sokat körözni, a gumikkal és az üzemanyaggal is spórolni kell. A főszerep a tesztpilótáké, a közép- és kiscsapatok harmadik embereit figyelte az a több tízezer ember, aki kiült a lelátóra. Aztán az utolsó percekben, amikor lefújták a Berlinben zajló futballmeccs első félidejét, a hétszeres világbajnok Schumacher is megjelent a pályán, de miután elsőre szenzációs időt teljesített, a második gyors köré­ben kicsúszott, és Ferrariját a ka­vicságyban hagyta. 'Falán nem tudott kellőképpen odafigyelni, míg az öccse nem -is teljesített mért kört, az elmúlt két évben a pálya ovális szakaszán őt ért balesetek után inkább nem kí­sérletezett autójával. Scott Speed, a helyiek kedvence, akinek szemé­lyében 1989 óta először indul ame­rikai pilóta az Egyesült Államok Nagydíján, rémesen kezdett: alig indult el autójával a boxutcából, a Tora Rosso-Cosworth lefulladt. A főszerep délután is a tesztpiló­táké volt, a legjobb ezúttal Antho­ny Davidson volt, a Honda harma­dik sofőrje mindkét szabadedzést megnyerte, délelőtt két társa, Jen- són Button és Rubens Barrichello is kiváló eredményt ért el. A legna­gyobb meglepetés Giorgio Mon- dini nevéhez fűződik, a Midland svájci tesztelője délután az ötödik lett. A versenyzők közül a második edzésen Giancarlo Fisichella bizo­nyult a legjobbnak, megelőzve Michael Schumacher ment egy gyors kört, majd kicsúszott, mégis elégedetten zárta a napot, hiszen elődöntőbe jutott a német futballválogatott Felipe Massát. A Renault és a Fer­rari második számú sofőréi mögött ott voltak az élmenők is, az összetettbeli második Michael Schumacher és Fernando Alonso. Joie Chitwood, az Indianapolis Motor Speedway elnöke nem le­pődött meg azon, hogy nagy szá­mú közönség jelent meg a pályán. A pénteki és szombati belépés in­gyenes, vasárnap pedig visszavár­ják a 120 ezer embert, aki tavaly élőben látta a hatautós viadalt. A Michelin húszezer jegyet osztott szét az egy évvel ezelőtt csalódok között azután, hogy megtérítette a tavalyi belépők árát. David Coulthard, a Red Bull pilótája sze­rint már túlzásba viszik az amerikai szurkolók sajnálatát, a skót arra buzdítja az FI szereplőit, felejtsék el a tavalyi botrányt. „Már bocsánatot kértünk, ennyi elég volt - mondta a skót versenyző. - Nem értem, miért kell esedezni az amerikaiak eló'tt, ugyanezt megtehet­nénk ama szurkolókkal is, akik más pályán dög. unalmas versenyre láto­gattak ki. ” HIRDETÉS — A hét közepén megjelenő, ellen­séges hangvételű cikkek után már a futam jövőjét illetően is barátságo­sabb a hozzáállás, Chitwood leg­alábbis mindent megtesz azért, hogy még jó néhány évig visszatér­jen a Speedwayre a száguldó cir­kusz. Tony George, a pálya tulaj­donosa és Bemie Ecclestone, az FI vezetője is azt nyilatkozta, hogy nincs szükség több versenyre Indianapolisban, de az elnök sze­rint ezt nem kell komolyan venni. „Le kell ülnünk, és hideg fejjel meg kell tárgyalnunk, hogyan tovább - mondta Chitwood. - Indianapolis- nak szüksége van az FI-re, rengeteg pénzbe került a pálya átalakítása. A Formula-l-nek is szüksége van az Egyesült Államokra, elképzelhetetlen a sorozat a világ gazdasági hatalmá­nak futama nélkül. ” A pályának és Indiana államnak 727 millió dolláros bevételt jelent az Indy 500, a NASCAR-os Brickyard 400 és az Fl-es futam, a háromból az utóbbi egyedül 170 milliót (többet, mint a NASCAR) hoz a régió konyhájára. A PÉNTEKI SZABADEDZÉSEK ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA 1. Anthony Davidson (brit, Honda, Michelin) 2. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 3. Kubica (lengyel, Sauber-BMW, M) 1:12.013 (65 kör) (átlag: 209.562 km/óra) 1:12.458* (21) 1:12.809 (70) 4. Fisichella (olasz, Renault, M) 1:12.933 (17) 5. Barrichello (brazil, Honda, M) 1:13.090* (25) 6. Button (brit, Honda, M) 1:13.189* (22) 7. Mássá (brazil, Ferrari, B) 1:13.264 (26) 8. Mondini (svájci, Midland-Toyota, B) 1:13.327 (66) 9. Monteiro (portugál, Midland-Toyota, B) 1:13.387 (29) 10. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:13.474 (15) 11. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 12. Speed (amerikai, Toro Rosso-Cosworth, M) 1:13.554 (10) 1:13.688 (34) 13. Webber (ausztrál, Williams-Cosworth, B) 1:13.691 (15) 14. Jani (svájci, Toro Rosso-Cosworth, M) 1:13.710* (55) 15. Heidfeld (német, Sauber-BMW, M) 1:13.725 (15) 16. Liuzzi (olasz, Toro Rosso-Cosworth, M) 1:13.735 (32) 17. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes, M) 1:13.825 (11) 18. Villeneuve (kanadai, Sauber-BMW, M) 1:13.857 (19) 19. Wurz (osztrák, Williams-Cosworth, Bridgestone) 20. Klien (osztrák, Red Bull-Ferrari, M) 1:14.050 (77) 1:14.084 (16) 21. Albers (holland, Midland-Toyota, B) 1:14.169 (29) 22. Szato (japán, Super Aguri-Honda, B) 1:14.391 (41) 23. Trulli (olasz, Toyota, B) 1:14.449 (18) 24. Rosberg (német, Williams-Cosworth, B) 1:14.562 (17) 25. Coulthard (brit, Red Bull-Ferrari, M) 1:14.676(19) 26. Doornbos (holland, Red Bull-Ferrari, M) 1:14.839 (35) 27. R. Schumacher (német, Toyota, B) 1:15.063 (12) 28. Jamamoto (japán, Super Aguri-Honda, B) 1:15.120(64) 29. Montagny (francia, Super Aguri-Honda, B) 1:16.489* (19) A csillaggal jelölt időeredmények az első szabadedzésen születtek, dőlt betűvel a tesztpilótákat szedtük. FOTÓ: REUTERS/JOHN GRESS

Next

/
Oldalképek
Tartalomjegyzék