Nemzeti Sport, 2007. augusztus (105. évfolyam, 208-237. szám)

2007-08-18 / 225. szám

Bodrogi László ismételt KERÉKPÁR Akárcsak tavaly, idén is a második helyen végzett Bodrogi László a Német körverseny időfutamán. A hetedik szakaszon a magyar kerékpáros kiváló időt tekert, mindkét időmérő pontnál, sőt a célban is ő volt a leggyorsabb másfél órán át, egészen a sárga trikós Jens Voigt érkezéséig az élen állt. A német kerekes győzte le 2006-ban is a Crédit Agricole versenyzőjét. Arról most ne filozofálgassunk, hogy Voigt miként táltosodott meg a tavalyi és az idei Német körversenyre, noha korábban inkább szökések után szerezte sikereit, nem volt képes egy héten belül több hegyi etapon, valamint időfutamon is jól teljesíte­ni.. .) A Fürthből induló és oda visszaérkező 33,1 kilométeres szakaszon csak Voigt és Bodrogi ért el 40 percen belüli időeredményt. A magyar kerekes ezüstérmével két ProTour-pontot szerzett a már meglévő há­rom mellé (2006-ban összesen kettőt gyűjtött), az összetettben a 94. helyről a 88.-ra lépett előre. Szakaszgyőzelmével az éllovas Voigt to­vább növelte előnyét, és a szombati záró etap előtt már tulajdonkép­pen megnyerte hazája körversenyét.-ír.b.b.) Eredmények a 17. oldalon FOTÓ: IMAGO­ ­ Bodrogi Lászlót csak a német Jens Voigt előzte meg az időfutamon Dombóvári csere­bere KOSÁRLABDA Jelentős változások történtek a Dombóvár KC-nél, visszatért Bódi Ferenc és az edző Dzunics Braniszlav, Debrecenből pedig Molnár Miklós csatlakozott a csapathoz. Amerikai játékos is aláírt Dombóvárra, a 23 éves Marquis Webb 196 centi magas, a bedobóposztokon mozog otthonosan. Új játékos még a 22 esz­tendős, 197 centis Vas Péter, aki a Hódmezővásárhelyi Kosársuliban tavaly átlagban 3.2 pontot és 2.8 lepattanót szerzett meccsenként. A másik oldal: családi okok miatt Hartvich Tamás ideiglenesen felhagy a játékkal, helyére az egyik kiszemelt a 2006-2007-es idényt Dombóvá­ron kezdő, majd Szombathelyen folytató DuJuan Wiley.­­ (R. G.) ­ KAJAK-KENU EDZŐTÁBOR Szokatlan hőség Nehezen akklimatizálódnak a magyarok Kínában ■ RUDICS DÁNIEL Szerda délután indult Buda­pestről a magyar kajak-kenu válogatott, és csütörtök este érkezett meg az előolimpiát megelőző edzőtábor helyszíné­re, a kínai Napjingba. A múlt heti, duisburgi világbaj­nokságon kilenc aranyérmet nyert a magyar kajak-kenu válo­gatott. Az olimpiai számokban rajthoz álló versenyzők csak másfél napot tölthettek Magyar­­országon, szerdán újra útnak in­dultak. Ferihegyről Münchenbe repült a csapat, onnan Peking­­be, majd egy újabb átszállást követően Nanjingba. A hosszú utat nem úszta meg jelentősebb fennakadás nélkül a küldöttség, amely a kínai főváros repülő­terén lekéste a csatlakozást a ke­vés idő, és az útlevélvizsgálatra váró utasok hosszan kígyózó so­ra miatt. Ezenkívül a lapátokat sem rakodták ki időben a repülőből, így mire a magyar vá­logatott eljutott az indulásra vá­rakozó géphez, bezárták a kapu­kat, a klasszisok négyórás vára­kozásra kényszerültek. „Pénteken edzettünk először, remek körülmények között la­kunk, és nagyon jó a pálya is - mondta Angyal Zoltán szövetsé­gi kapitány. - Egyetlen, de jelen­tős gond, hogy szinte elviselhe­tetlenül meleg van, és a páratar­talom számunkra szokatlanul magas. Amint kilépünk a lég­kondicionált szállodából az ut­cára, rögtön leizzadunk. Pén­teken hajókiránduláson vol­tunk, végigjártuk a város lagú­náit, s megnéztünk egy víziszín­padi előadást. Hasonló progra­munk lesz vasárnap délelőtt, ak­kor egy közeli szigetre megyünk kirándulni." A küldöttség tagjai egyelőre nem tudták kipihenni magukat, hiszen az akklimatizáció több időt igényel. Aki át tudta vészel­ni délutáni alvás nélkül a pénte­ki napot, annak egyszerűbb dol­ga volt, estére nagyon elfáradt. A németországi világbajnokság ideje alatt és a verseny után több olimpiai kerettag említette, hogy nincs kedve a kínai túrához. „A kedvetlenségnek már nyo­ma sincs a versenyzőkön - közöl­te Angyal Zoltán. - Megértem őket, de jövőre, az olimpia előtt ugyanide jövünk majd akklima­tizációs edzőtáborba, ezért na­gyon fontos, hogy megismerked­jünk a körülményekkel. ” Az első néhány napban az edzők hagyják pihenni tanítvá­nyaikat, pénteken például min­denki egy órán keresztül azokkal a kölcsönhajókkal foglalkozott, amelyeket a kínai házigazdáktól kapott a csapat. A tervek szerint a jövő héten végeznek a ver­senyzők néhány keményebb edzést, hogy ne épüljenek le tel­jesen az előolimpia kezdetére.­ Angyal Zoltán szövetségi kapitány (balra) ás Kucsera Gábor is szenved a rekkenő hőség miatt Napjingban szyrva anvovzo.d­oj ­ Balatonfüred, 2007. augusztus 18. Földön Képes Sport Kerékpárversenyt­­ ; rendezünk, melyre várjuk a profik és a csuk­ás^ * — *is rendezünk, melyre várjuk a profik és a csupán»^ biciklizést kedvelő családok jelentkezését is­.' CVÜS Vízen a Népszabadság Vitorlásversenyen bizonyíthatják rátermettségüket a hobbi-vitorlázók B­alaton legszebb hajóival, de ebben a versenyszámban ,­­­szintén várjuk a profik jelentkezését is. Levegőben pedig a Blikk Hőlégballonversenyen szárnyalhatnak a bátrabbak, s valljuk be, megannyi hőlégballon a Balaton partjáról, látványnak sem lesz Az Annagora Parkban gazdag családi és gyem­ekprogramok várják az érdeklődőket a citroën SS Családi Nap keretén belül. Műsorvezető a színpadon: Sebestyén Balázs torna Béres Alexandrával ELŐZD MEG értékes ajándékokat a kvízjátékokon Miss Blikkins szépségversenydöntő Dobrády Ákos és Danubius Best Of koncert. Szervezők: A program része a Richter Egészségsziget, ahol szűrésekkel, tanácsadással, előadásokkal vár mindenkit a Magyar Vöröskereszt is. www.foldonvizenlevegoben.hu ORink­er b«x*»m EVENTS önkormányzata Partnereink: fi) . Kiemelt támogatók: CIT­R­O É N fBsammammmm Richter Gedeon Támogatók: Médiatámogatók: SPORTREPÜLÉS RED BULL AIR RAGEN___________ Parádé a Duna fölött Hihetetlen, 10 G-s terhelést kell kibírniuk a pilótáknak ■ TÓTH ANITA A Red Bull Air Race mezőnye ná­lunk vendégeskedik, hétfőn a Duna felett mérik össze tudá­sukat a világ legjobb pilótái a vi­lág leggyorsabb légi viadalán. Az Air Race-pilóták nap mint nap meghazudtolják Sir Isaac Newton törvényét, lélegzetelállí­tó manővereket bemutatva fit­tyet hánynak a gravitációnak. Kiemelkedően jó fizikai állapot szükséges ahhoz, hogy kibírják a rájuk nehezedő nyomást, egyi­kük egyszer azt mondta, olyan ez, mint a profi ökölvívás. Na­gyon sok kemény ütést kap az ember, miközben a test nem mozdul, csak várja a következő, kibírandó csapásokat. Figyelniük kell a légzésre, ar­ra, hogy más és más a vérnyo­más az agyukban és a szívükben, miközben időnként majd 10 G-s nyomást kell elviselniük. Ezt úgy kell elképzelni, mintha a saját súlyuk tízszerese nehezedne rá­juk. A Red Bull Air Race résztve­vőinek azonban ezt figyelmen kívül kell hagyniuk. Igen­­ kell. Legalábbis akkor mindenkép­pen, ha pontosan és gyorsan akarnak végigrepülni a felfújha­tó kapukból kialakított pályán, amelyet ezúttal a Dunán alakíta­nak ki a Lánchíd és a Margit híd közötti részen. A mezőnynek magyar tagja az idén eddig két versenyt nyerő Besenyei Péter, aki hat futam után a harmadik helyen áll ösz­­szetettben - a brit Paul Bon­homme és az amerikai Mike Mangold előzi meg. A viadal va­sárnap az időmérő edzésekkel kezdődik, a verseny hétfőn lesz. a ÖK­OGRAFIKA........................ A legmegerőltetőbb manőverek A Red Bull Air Race pilótái elképesztő manővereket hajtanak végre a levegőben. Óriási megerhelésnek vannak kitéve, olykor 9.8 G-s erőhatást kell elviselniük. A fellépő vérnyomáskülönbség a szív és az agy között csőlátást vagy a színlátás és a tájéko­zódás elvesztését eredményezheti. De nem a futam résztvevőinél, akik valamennyien tapasztalt versenyzők. Ez a rajz megmutatja, hogy milyen irányból éri a G-hatás a pilótákat a manőverek közben Függőleges orsó + t d legt­­­idgdodUU öcUt/öccg, a legnagyobb G-hatás SPORTMIX 115 2007. augusztus 18., szombat­i emxes isport

Next