Nemzeti Sport, 2007. augusztus (105. évfolyam, 208-237. szám)
2007-08-18 / 225. szám
Bodrogi László ismételt KERÉKPÁR Akárcsak tavaly, idén is a második helyen végzett Bodrogi László a Német körverseny időfutamán. A hetedik szakaszon a magyar kerékpáros kiváló időt tekert, mindkét időmérő pontnál, sőt a célban is ő volt a leggyorsabb másfél órán át, egészen a sárga trikós Jens Voigt érkezéséig az élen állt. A német kerekes győzte le 2006-ban is a Crédit Agricole versenyzőjét. Arról most ne filozofálgassunk, hogy Voigt miként táltosodott meg a tavalyi és az idei Német körversenyre, noha korábban inkább szökések után szerezte sikereit, nem volt képes egy héten belül több hegyi etapon, valamint időfutamon is jól teljesíteni.. .) A Fürthből induló és oda visszaérkező 33,1 kilométeres szakaszon csak Voigt és Bodrogi ért el 40 percen belüli időeredményt. A magyar kerekes ezüstérmével két ProTour-pontot szerzett a már meglévő három mellé (2006-ban összesen kettőt gyűjtött), az összetettben a 94. helyről a 88.-ra lépett előre. Szakaszgyőzelmével az éllovas Voigt tovább növelte előnyét, és a szombati záró etap előtt már tulajdonképpen megnyerte hazája körversenyét.-ír.b.b.) Eredmények a 17. oldalon FOTÓ: IMAGO Bodrogi Lászlót csak a német Jens Voigt előzte meg az időfutamon Dombóvári cserebere KOSÁRLABDA Jelentős változások történtek a Dombóvár KC-nél, visszatért Bódi Ferenc és az edző Dzunics Braniszlav, Debrecenből pedig Molnár Miklós csatlakozott a csapathoz. Amerikai játékos is aláírt Dombóvárra, a 23 éves Marquis Webb 196 centi magas, a bedobóposztokon mozog otthonosan. Új játékos még a 22 esztendős, 197 centis Vas Péter, aki a Hódmezővásárhelyi Kosársuliban tavaly átlagban 3.2 pontot és 2.8 lepattanót szerzett meccsenként. A másik oldal: családi okok miatt Hartvich Tamás ideiglenesen felhagy a játékkal, helyére az egyik kiszemelt a 2006-2007-es idényt Dombóváron kezdő, majd Szombathelyen folytató DuJuan Wiley. (R. G.) KAJAK-KENU EDZŐTÁBOR Szokatlan hőség Nehezen akklimatizálódnak a magyarok Kínában ■ RUDICS DÁNIEL Szerda délután indult Budapestről a magyar kajak-kenu válogatott, és csütörtök este érkezett meg az előolimpiát megelőző edzőtábor helyszínére, a kínai Napjingba. A múlt heti, duisburgi világbajnokságon kilenc aranyérmet nyert a magyar kajak-kenu válogatott. Az olimpiai számokban rajthoz álló versenyzők csak másfél napot tölthettek Magyarországon, szerdán újra útnak indultak. Ferihegyről Münchenbe repült a csapat, onnan Pekingbe, majd egy újabb átszállást követően Nanjingba. A hosszú utat nem úszta meg jelentősebb fennakadás nélkül a küldöttség, amely a kínai főváros repülőterén lekéste a csatlakozást a kevés idő, és az útlevélvizsgálatra váró utasok hosszan kígyózó sora miatt. Ezenkívül a lapátokat sem rakodták ki időben a repülőből, így mire a magyar válogatott eljutott az indulásra várakozó géphez, bezárták a kapukat, a klasszisok négyórás várakozásra kényszerültek. „Pénteken edzettünk először, remek körülmények között lakunk, és nagyon jó a pálya is - mondta Angyal Zoltán szövetségi kapitány. - Egyetlen, de jelentős gond, hogy szinte elviselhetetlenül meleg van, és a páratartalom számunkra szokatlanul magas. Amint kilépünk a légkondicionált szállodából az utcára, rögtön leizzadunk. Pénteken hajókiránduláson voltunk, végigjártuk a város lagúnáit, s megnéztünk egy víziszínpadi előadást. Hasonló programunk lesz vasárnap délelőtt, akkor egy közeli szigetre megyünk kirándulni." A küldöttség tagjai egyelőre nem tudták kipihenni magukat, hiszen az akklimatizáció több időt igényel. Aki át tudta vészelni délutáni alvás nélkül a pénteki napot, annak egyszerűbb dolga volt, estére nagyon elfáradt. A németországi világbajnokság ideje alatt és a verseny után több olimpiai kerettag említette, hogy nincs kedve a kínai túrához. „A kedvetlenségnek már nyoma sincs a versenyzőkön - közölte Angyal Zoltán. - Megértem őket, de jövőre, az olimpia előtt ugyanide jövünk majd akklimatizációs edzőtáborba, ezért nagyon fontos, hogy megismerkedjünk a körülményekkel. ” Az első néhány napban az edzők hagyják pihenni tanítványaikat, pénteken például mindenki egy órán keresztül azokkal a kölcsönhajókkal foglalkozott, amelyeket a kínai házigazdáktól kapott a csapat. A tervek szerint a jövő héten végeznek a versenyzők néhány keményebb edzést, hogy ne épüljenek le teljesen az előolimpia kezdetére. Angyal Zoltán szövetségi kapitány (balra) ás Kucsera Gábor is szenved a rekkenő hőség miatt Napjingban szyrva anvovzo.doj Balatonfüred, 2007. augusztus 18. Földön Képes Sport Kerékpárversenyt ; rendezünk, melyre várjuk a profik és a csukás^ * — *is rendezünk, melyre várjuk a profik és a csupán»^ biciklizést kedvelő családok jelentkezését is.' CVÜS Vízen a Népszabadság Vitorlásversenyen bizonyíthatják rátermettségüket a hobbi-vitorlázók Balaton legszebb hajóival, de ebben a versenyszámban ,szintén várjuk a profik jelentkezését is. Levegőben pedig a Blikk Hőlégballonversenyen szárnyalhatnak a bátrabbak, s valljuk be, megannyi hőlégballon a Balaton partjáról, látványnak sem lesz Az Annagora Parkban gazdag családi és gyemekprogramok várják az érdeklődőket a citroën SS Családi Nap keretén belül. Műsorvezető a színpadon: Sebestyén Balázs torna Béres Alexandrával ELŐZD MEG értékes ajándékokat a kvízjátékokon Miss Blikkins szépségversenydöntő Dobrády Ákos és Danubius Best Of koncert. Szervezők: A program része a Richter Egészségsziget, ahol szűrésekkel, tanácsadással, előadásokkal vár mindenkit a Magyar Vöröskereszt is. www.foldonvizenlevegoben.hu ORinker b«x*»m EVENTS önkormányzata Partnereink: fi) . Kiemelt támogatók: CITRO É N fBsammammmm Richter Gedeon Támogatók: Médiatámogatók: SPORTREPÜLÉS RED BULL AIR RAGEN___________ Parádé a Duna fölött Hihetetlen, 10 G-s terhelést kell kibírniuk a pilótáknak ■ TÓTH ANITA A Red Bull Air Race mezőnye nálunk vendégeskedik, hétfőn a Duna felett mérik össze tudásukat a világ legjobb pilótái a világ leggyorsabb légi viadalán. Az Air Race-pilóták nap mint nap meghazudtolják Sir Isaac Newton törvényét, lélegzetelállító manővereket bemutatva fittyet hánynak a gravitációnak. Kiemelkedően jó fizikai állapot szükséges ahhoz, hogy kibírják a rájuk nehezedő nyomást, egyikük egyszer azt mondta, olyan ez, mint a profi ökölvívás. Nagyon sok kemény ütést kap az ember, miközben a test nem mozdul, csak várja a következő, kibírandó csapásokat. Figyelniük kell a légzésre, arra, hogy más és más a vérnyomás az agyukban és a szívükben, miközben időnként majd 10 G-s nyomást kell elviselniük. Ezt úgy kell elképzelni, mintha a saját súlyuk tízszerese nehezedne rájuk. A Red Bull Air Race résztvevőinek azonban ezt figyelmen kívül kell hagyniuk. Igen kell. Legalábbis akkor mindenképpen, ha pontosan és gyorsan akarnak végigrepülni a felfújható kapukból kialakított pályán, amelyet ezúttal a Dunán alakítanak ki a Lánchíd és a Margit híd közötti részen. A mezőnynek magyar tagja az idén eddig két versenyt nyerő Besenyei Péter, aki hat futam után a harmadik helyen áll öszszetettben - a brit Paul Bonhomme és az amerikai Mike Mangold előzi meg. A viadal vasárnap az időmérő edzésekkel kezdődik, a verseny hétfőn lesz. a ÖKOGRAFIKA........................ A legmegerőltetőbb manőverek A Red Bull Air Race pilótái elképesztő manővereket hajtanak végre a levegőben. Óriási megerhelésnek vannak kitéve, olykor 9.8 G-s erőhatást kell elviselniük. A fellépő vérnyomáskülönbség a szív és az agy között csőlátást vagy a színlátás és a tájékozódás elvesztését eredményezheti. De nem a futam résztvevőinél, akik valamennyien tapasztalt versenyzők. Ez a rajz megmutatja, hogy milyen irányból éri a G-hatás a pilótákat a manőverek közben Függőleges orsó + t d legtidgdodUU öcUt/öccg, a legnagyobb G-hatás SPORTMIX 115 2007. augusztus 18., szombati emxes isport