Nemzeti Sport, 2007. augusztus (105. évfolyam, 208-237. szám)

2007-08-18 / 225. szám

FORMULA-­ HÁTTÉR­­ Tárgyalássorozat szeptemberben A McLarenre izzasztó kora őszi napok várnak Párizsban ■ BORSIK RICHÁRD A Magyar és a Török Nagydí közé ékelődő röpke uborka­­szezon alatt változatlanul a McLaren uralj­a a médiate­repet. Naponta akad valami érdekesség a wokingiak háza táján, íme a menetrend szerinti információ: a Nemzetközi Automobil-szö­vetség (FIA) szeptember 19-én Párizsban dönt arról, hogy helyt ad-e a McLaren fellebbe­zésének, azaz megkapja-e a csapat a Hungaroringen megszerzett, majd elvett 15 pontját. Az FIA a büntetést azért szabta ki, mert Fernando Alonso feltar­totta csapattársát, Lewis Ha­­miltont az időmérőn, a bokszut­cában. A fellebbviteli tárgyalásra a sajtót is meghívták. Ron Dennisék szeptember 13-án is hivatalosak a francia fővárosba, akkor a szezon slágerbotránya, a McLaren kontra Ferrari kémügy lesz terítéken. A fő kérdés azonban továbbra is az, hogy mi lesz a vége a Hamilton-Alonso testvérhábo­rúnak. Ugyan a McLaren igyeke­zett csillapítani a kedélyeket a nagy dérrel-dúrral beharango­zott béketárgyalással, de a Wokingból vezérelt „beszéljük meg!” programot a média (és persze a közvélemény) nem iga­zán vette be. Mindenkit az érdekel, hogy Alonso idegei vég­leg kikészültek-e a Mogyoródon közönségesen kemény hang­nemre váltó Hamilton újabb di­adalától, és hogy a vb-esélyes újonc kihasználja-e a kétszeres világbajnok vélt gyengeségét. Alonsóval kapcsolatban több a pletyka arról, hogy hol folytat­ja, ha nem bírja tovább a wokin­­gi gyűrődést, mint arról, hogy meg tudja-e fogni Hamiltont. Ami a lehetséges új csapato­kat illeti, a BMW szóba jöhet, a Ferrari azonban nincs benne a pakliban Alonso egy régebbi stiklije miatt, amikor Minardi­­pilótaként szóban elígérkezett Jean Todt csapatához, írásban azonban Flavio Briatorét és a Renault-t választotta. Az Alon­sóval 2005-ben és 2006-ban egyéni és konstruktőri világbaj­nok Renault-nak volt pilótájá­hoz hasonlóan nem alakul jól ez az éve, így nem csoda, hogy a háttérben nagy erővel készülő­dik az erősítésre. Csúcsigazoláson törik a fejü­ket az istállónál, német lapérte­sülések szerint Briatore célja az, hogy visszacsábítsa Fernando Alonsót. Ennek érdekében a tá­mogatók sorába szólította a spa­nyol távközlési óriást, a Telephonicát, és aktívan lobbi­zik a kémügyben­­ a Ferrari mel­lett, azaz a McLaren ellen. Budapesen például együtt va­csorázott Jean Todttal, akivel a közelmúltig beszélő viszonyban sem volt. Ha ugyanis a McLarent a szeptember 13-i FIA-tárgyalá­­son netán újabb pontlevonással büntetik a Ferrari-információk birtoklásáért, könnyebben ug­­raszthatná ki Alonsót aktuális szerződéséből. Hivatalosan Bria­tore a monzai futamon jön elő a farbával, addig nem tárgyal je­lenlegi pilótáival, Giancarlo Fi­­sichellával, Heikki Kovalainen­­nel és Nelson Piquet-vel a szer­ződéshosszabbításról. Annál inkább a jelenleg az an­gol labdarúgó másodosztályban szereplő Queens Park Rangers megvásárlásáról. A hírek szerint Briatore már a patinás brit klub tulajdonosaként jelenhet meg a Török Nagydíjon. ■ Flavio Briatore (jobbra)jövőre úajra versenyzőjeként ölelgetné Fernando Alonsót MAGYAR NAGYDA 2007. AUGUSZTUS 19 18 ÓRA DEBRECEN FŐNIX CSARNOK JEGYEK ELŐVÉTELBEN KAPHATÓK DEBRECENBEN: FŐNIX CSARNOK, TOURINFORM (PIAC II.), KÖLCSEY MÜV. KÖZPONT, CORPUS FITTNESS A VALÓRA VÁLT ÁLOM Világhírű játékosok Híres stadionok. Őrületes meccsek. Szu­tkoljunk ellyük a meccsen! SPORTMIX 113 2007. augusztus 18., szombat nemzet sport RALI NÉMETRMIX______________ Loebék ezt elnézték A rossz gumiválasztás döntött a nyitányon a A háromszoros világbaj­nok, ötszörös Német rali­győztes francia Sebastien Loeb egyik szeme az égre pislog, a másik meg nevet. A francia pilóta csapata ugyan­is téves időjárási előrejelzést kapott. Vizes, sáros aszfaltra való abroncsot tettek fel a Citroen C4 WRC-re, ami a csontszáraz, napsütötte pá­lyákon közel sem nyújtott ideális tapadást, de ezen a napon nem csak ez volt a gond... „A harmadik gyorsasági szakasz egyik visszafordító­­jában beragadt a kézifék, körülbelül öt másodpercet hagyhattam ott" - mélázott Loeb, aki a hatból négy sza­kaszon keresztül így is az élen állt, de a napot hajszál­nyi, 1.3 másodperces hát­ránnyal végül a második he­lyen zárta. A másik szeme pedig azért nevet, mert az élen nem a vb-pontverseny­­ben vezető finn Marcus Grönholm, hanem némi meglepetésre a privát Citroen Xsarával versenyző belga Francois Duval áll! Aki egyelőre erre a futamra ült be a Kronos-autóba, s még nem lehet tudni, hogy ma­­rad-e. Annyi bizonyos, hogy Duval, aki 2005-ben, Auszt­ráliában futamot nyert (szin­tén egy Citroen Xsara WRC- vel...), nem véletlenül volt optimista az ADAC Rallye Deutschland előtt. „Akár meglepetést is sze­rezhetünk" -jósolta a belga, és egyelőre úgy tetszik, nem téve­dett. Igaza volt a harmadik vb­­sikerén munkálkodó, a pénte­ket több mint negyed perc hátránnyal a harmadik helyen záró Marcus Grönholmnak is, aki úgy vélte, hogy az aszfaltos, de változatos útviszonyokkal szolgáló német viadalon döntő lesz, hogy ki milyen gu­mikon megy. Versenyben van még a Super1600-as Renault Clióval versenyző Holczer Dániel, Illyés Roland duó is. A páros biztatóan kezdett, aztán a nap végére visszaesett, és a 60. he­lyen várja a szombati nyolc gyorsasági szakaszt. B. R. * Eredmények 17. oldalon Sebastien Loeb a második helyen áll másodperces hátrányt szedett össze a címvédő

Next