Nemzeti Sport, 2017. július (115. évfolyam, 176-206. szám)

2017-07-29 / 204. szám

nemzeti sport 2017. július 29., szombat BOXUTCA Péntek és vasárnap között a Volán­busz ingyenes járatokat indít a jegy­gyel rendelkezőknek az Árpád híd autóbusz-állomás és a mogyoródi Templom tér között, valamint a mo­gyoródi HÉV-állomás és a Templom tér között. A HÉV az Örs vezér térről indul Mogyoródra. A Hungaroringre a 6x6 Taxi, a City Taxi és a Taxi 2000 is fuvaroz utasokat. A Hungaroring au­tóval az M0-son megközelíthető, az M3-asról a jelzésnek megfelelően a 20. kilométerkőnél kell lehajtani az autópályáról. A kerékpárral érkezőket biciklitároló várja a főkapu előtti alsó parkolóban. JEGYEK Minden árkategóriában A teljes hétvégére szóló felnőttjegyek tribüntől függően 90 és 450 euró (28 300-141 600 Ft) közötti árkategóriá­ban kaphatóak. Idei újdonság, hogy a gyerekjegyek 0 és 13 év között ingye­nesek, de a 0 eurós belépő megváltá­sa ez esetben is kötelező. Az ingyenes gyerekjegyeket csak felnőttjegy mellé lehet megrendelni, önmagában nem. Egy felnőtt legfeljebb 3 gyerekjegyet igényelhet. BEVIHETŐ TÁRGYAK Hűtőládát, állatot ne! A szervezők felhívják a látogatók fi­gyelmét, hogy a Hungaroring terüle­tére az alábbiakat tilos bevinni: üveg, hangosbeszélő, szúró- és vágóesz­köz, gördeszka, 20 literesnél nagyobb táska, segway, pirotechnikai eszköz, kerékpár, állat, nem összecsukható esernyő, drón, szék, hűtőláda. A bizton­­sági ellenőrzésen fennakadó tárgyak leadhatók a hetes és nyolcas kapunál kialakított ingyenes értékmegőrzőben. TESZT Külön is látogatható A Magyar Nagydíj utáni kedden és szerdán kétnapos kollektív tesztet rendeznek a Hungaroringen a mezőny tíz csapatának részvételével. A tesztre minden hétvégi és vasárnapi jeg­gyel ingyenes a belépés, de külön is vásárolható belépő. A megnyitott tribünökre mindkét napon 4990 forin­tért válthatunk jegyet. RENAULT Büntetés a németnek Öt rajthelyes büntetést kapott a Renault német pilótája, Nico Hül­­kenberg, mert ki kellett cserélni az autójában a Brit Nagydíjon használt váltót. A 29 éves pilóta Silversto­­ne-ban hatodikként zárt, ezúttal a második szabadedzésen a hetedik legjobb időt érte el. I A MAGYAR NAGYDÍJ PROGRAMJA SZOMBAT 9.05-10.15: GP3, időmérő 11.00- 12.00: F1, 3. szabadedzés 12.20-12.50: Porsche-szuper­kupa, időmérő 13.00- 13.20: F2, versenyzői parádé 14.00-15.00: F1, időmérő 15.15-15.35: Kétüléses F1-es bemutató 16.00- 17.05: F2,1. futam 17.35-18.20: GP3,1. futam VASARNAP 9.10-9.45: GP3,2. futam 10.20-11.10: F2,2. futam 11.30-12.05: Porsche-szuper­­kupa, futam 12.15-12.20: Kétüléses F1-es bemutató 12.30: F1, versenyzői parádé 13.00-13.15: F1, rajtrács­­ünnepség 14.00: F1, verseny MAGYAR NAGYDÍJ SZABADEDZÉSEK a Mercedes versenyzője „Nem indult valami jól a hétvége, az erős szél sem könnyítette meg a helyzetem. Összesítésben az ötödik időt értem el, de nyilvánvaló, hogy van még tartalékunk. Ami az autó beállításait és finomhangolását illeti, még dolgoznunk kell. De nem aggódom, mert megvan a megfelelő tempónk, egyszerűen csak elő kell csalni a kocsiból. Egyelőre nagyon szoros a helyzet a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes között, izgalmas hétvégére számítok.” Sebastian VETTEL a Ferrari pilótája „Délelőtt nem voltam elégedett, délutánra viszont kezdtem belerázódni. Szerintem nem állunk rosszul, de nehéz átlátni, ki hol tart az erősorrendben. Úgy tűnik, a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes nagyon közel van egymáshoz, úgyhogy az időmérő szórakoztató lehet. Meg kell találnunk a legjobb beállításokat és elemeznünk a gumikat. Úgy tűnik, minden működik, szóval szombaton jó eredményt érhetünk el.” N­oha Daniel Ricciardo a magyar újságíróknak adott csütörtöki interjújában még csak a dobogót tűzte ki célul a Magyar Nagydíjra, pénte­ki kiugró szereplése után lehet, hogy át kell értékelnie helyzetét. A fejlesztések tucatjával telepakolt Red Bull ugyanis szinte szárnyalt alatta a pénteki szabadedzéseken, ami azt is előrevetítheti, hogy az osztrák csapat a Hungaroringen való­ban megszorongathatja a Mercedest. A csütörtöki médianapon szinte min­den élversenyző elmond­ta, hogy a lassú, kanyar­gós pályán nagy előrelépésre számít a Red Bulltól, és a jóslatok egyelőre beigazolódni látszanak. Ricciardónál ugyanis sem délelőtt, sem délután nem futott senki jobb időt, sőt az ausztrál alig néhány századmá­sodperccel maradt el Rubens Barrichello 2004-es körrekordjától, így az új pálya­csúcs szinte garantálható a szombati időmérőn. Úgy tűnik, a Red Bull ismét hatékonyan használja legveszélyesebb fegyverét, az idényközi fejlesztést, ám egyelőre kérdés, hogy ez elég lesz-e a pole pozícióhoz vagy a győzelemhez. Ricciardo a szabadedzések után a szo­kásosnál is szélesebb mosolyra húzta a száját: „A kocsi a sok fejlesztésnek kö­szönhetően úgy viselkedett, mintha az eredeti B-verziója lett volna. Már attól a pillanattól fogva erős­nek tűntünk, hogy dél­először a még nyers pályára, de már akkor is jó volt a tempónk, és még a hosszú etapokon is gyorsak voltunk. Délután aztán ugyanerre a telje­sítményre voltunk képesek a jóval forróbb aszfalton. Nagyon úgy tűnik, hogy a fejlesztéseink működnek, és úgy érzem, nagyobb tapadása van az autónak. Ehhez jön még, hogy a pálya vonalvezetése kedvez nekünk, szóval ha mindent ki tudunk hozni az autóból, okkal reménykedhetünk abban, hogy sok pontot szerzünk. Elégedett vagyok." Mindez persze még nem jelenti azt, hogy a Red Bull azonnal az élre állt az erősorrendben, mindenesetre így jóval nagyobb az esélye a háromcsa­patos küzdelemnek. A Mercedes ön­magához képest gyengélkedett pén­teken, ám tudjuk, ha az autót sikerül jól beállítani, varázsütésszerűen javul a teljesítménye, míg a Ferrari szintén alig néhány tizedmásodperccel ma­radt el Ricciardo pénteki etalonjától. Az élcsapatok szoros küzdelme már önmagában is gondoskodott az izgalmakról, de a két edzést még változatosabbá tették a kicsúszások. Délelőtt a Haas tesztpilótája, a Kevin Magnussen helyett beugró Antonio Giovinazzi csúszott ki a ki­es kanyarban, míg az edzés legvégén Jolyon Palmer „darálta le" Renault­­ja első szárnyát és padlólemezét a négyes kanyart övező rázóköveken. Délután Pascal Wehrlein törte rommá Sauberjét, majd ismét Palmer járt pórul, aki ezúttal az utolsó kanyarban törte össze autóját. Ha az élcsapatok között megmarad a szoros küzdelem, a versenyzők pe­dig továbbra is ilyen ütemben amor­tizálják autóikat, elképesztően izgal­mas hétvége várhat ránk. 2­004 óta él Barrichello PÁLYACSÚCSA előtt kihajtottunk a ga­rázsból. Mi mentünk ki Lewis HAMILTON NÉMETH ANDREA, ZSOLDOS BARNA (szöveg) és MEDER ISTVÁN, VERES VIKTOR (foto) jeLenti a Hungarorlngrőt A Hungaroringre kilátogató 36 ezer néző eseménydús tréningeket láthatott pénteken, sőt Dániel Ricciardo néhány század híján megdöntötte a pályacsúcsot. A Red Bull tempója BIZAKODÁSRA AD OKOT az izgalmas folytatást illetően. A PÉNTEKI EDZÉSEK ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYE 1. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:18.480 1:18.455 (63 kör)­­ 2.Vettel (német Ferrari) 1:19.563 1:18.638 (49 kör) 3. Bottas (firm, Mercedes) 1:19.248 1:18.656 (58 kör) 1 . Räikkönen (firm, Ferrari) 1:18.720 1:18.755 (48 kör) 5. Hamilton (brit Mercedes) 1:18.858 1:18.779 (62 kör) 1 6.Versteppen (holland, Red BU1-TAG Heuer) 1:19.162 1:18.951 (52 kör) 7. HiHkenberg (német Renault) 1:20.150 1:19.714 (58 kör) a Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:19.987 1:19.815 (52 kör) [ 9. Sainz Jr. (spanyol Toro Rosso-Renault) 1:20.917 1:19.834 (60 kör) 10.Vandoorne (belga, McLaren-Honda) 120.005 1:19.909 (42 kör) 11.JOcon (francia, Force India-Mercedes) 2:22.222 1:20.126 (35 kör) 12.Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:20.574 1:20.266 (56 kör) 13.Palmer (brit, Renault) 1:20.461­­ 1:21.175 (39 kör) 14.Massa (brazil Williams-Mercedes) 1:20.540 1:20.869 (50 kör) 15.Kvjat­­ (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:20.780 1:20.577 (64 kör) 114.Stroll (kanadai, Willams-Mercedes) 1:20.974 1:20.791 (60 kör) 17.Grosjean i (francia, Haas-Feirari) 1:21.313 1:21.504 (45 kor) 18.Magnussen (dán, Haas-Ferrari) nem vett részt[1:21.345 (12 kör) 19.Ericsson i (svéd. Sauber-Ferrari) 121.785 ! 1:21.559 (62 kör! i 20.Cens (mexikói, Force India-Mercedes)­ 1:21.402 nem vett részt (24 kör)­­ 21.Wehrlein (német Sauber-Ferrari) 1:22.490 1:21.722 (45 kör) (8 kör) 22.Giovinazzi (olasz, Haas-Ferrari)* 1:22.251 nem vett részt * tesztpilóta Új idők új játékai Az idők változását híven jelzi, hogy azon a területen, ahol évtizedekig Bernie Eccles­tone luxuskamionja parkolt a Hungaroring belső utcájában, a paddockban, most, az amerikai Liberty Media hatalomát­vétele után kis medence áll szökő­­kúttal, körülötte padok, párakapuk és játékok - nagyoknak. Óriási terepasztal távirányítású autók­kal, csocsó- és pingpongasztal, dartstábla. Magyaros kiegészí­tésként az új találmány népszerű­sítésére: teqballasztal, bemutatót tartó profi játékosokkal. MAGYAR NAGYDÍJ KÉTÜLÉSES MENET A leggyorsabb családi autó Ha már a Formula-1 Experiences projekt első ízben a Hungaroringre hozta kétüléses autóját, Baumgart­ner Zsolt megragadta a lehetőséget, és közelebbről is megismertette foglalkozásával a feleségét. A­z egyetlen magyar Formula-1-es pilóta neje pénteken testközelből is tapasztalhatta, milyen megterheléssel jár férje munkája. „Ó, ez nagyon durva volt - mondta a kétüléses autó hátsó beülőjéből kiszálló, az elképesztő se­bességet a Hungaroringen megtett két kör erejéig élvező Baumgartner (koráb­ban Bartalis) Zsófia. - Hiába voltam úgy bekötve az ülésbe, hogy megmozdulni sem tudtam, akkora fizikai megterhe­lés ért menet közben, hogy alig bírtam tartani magam, fékezéskor kétszer is lefejeltem a két ülés közötti oszlopot. Indulás előtt nagyon izgultam, ugyan­olyan verseny láz jött rám, mint koráb­ban, öttusaversenyző koromban. A pulzusom az egekbe szökött. ” Zsófi hozzátette, bízott Zsoltban, más mögé be sem ülne, de picike kislányát nem engedné a technikai sportok közelébe - Annát csak azután ültették a mama ölébe az autóban, amikor a Baumgartner család kétülé­sese beparkolt a boxba. „Régóta nem mentem a Hungaro­ringen, de a pálya ritmusa pillanatok alatt felidézte bennem a régi érzése­ket - mondta Baumgartner Zsolt. - A kétüléses tíz-tizenkét másodperccel lassúbb körönként a mai F1-es au­tóknál, de azért jó a tempója, a má­sodik körben csiki-csuki előzgetést is csináltunk a másik kocsi pilótájá­val, Patrick Friesacherrel, és az autó hangja a régmúltat idézte. Nem koc­káztattam, nagyon élveztem, szerin­tem Zsófi is." Formula-1 117 .

Next