Nemzeti Sport, 2022. augusztus (120. évfolyam, 207-221. szám)
2022-08-02 / 208. szám
I 2 I FORMULA-I Úgy tartják, azok a nagy bajnokok, akik nem hibáznak a kulcsfontosságú pillanatokban. Max Verstappen és a Red Bull jó példa erre. A holland ezen a vasárnapon tökéletes »koncertet« adott, miközben EGYETLEN FERRARIS SEM Állt A DOBOGÓRA. Furcsa,de igaz. MUNDO DEPORTIVO Daily v. Hlail Max Verstappen messze hátulról, a tizedik rajthelyről indulva ARATOTT LÉLEGZETELÁLLÍTÓ GYŐZELMET a Magyar Nagydíjon. Lewis Hamilton briliáns véghajrában előzte meg csapattársát, George Russellt, és másodikként ért célba. Horner megkönnyebbült, egy porcikája sem kíván szorosabb vb-harcot Még egy-két hónapja sem gondolta senki, hogy a Ferrari és a Red Bull közeli teljesítményszintje ellenére a Milton Keynes-i istálló 97, Max Verstappen pedig 80 pontos világbajnoki előnnyel vág neki az augusztusi nyári szünetnek. A média, az F1 irányítói és a sportág pártatlan rajongói természetesen sokkal szorosabb bajnoki harcban bíztak, a Red Bullt irányító Christian Horner azonban elárulta, a Magyar Nagydíjon aratott győzelem után nem is álmodhatna kedvezőbb helyzetről. Bár Lewis Hamilton a domináns évei alatt gyakran hangoztatta, szívesebben mérkőzne meg izgalmasabb csatában a győzelmekért és bajnoki címekért, a brit csapatfőnök teljesen másként gondolkodik: „Egyetlen porcikám sem kívánja a szorosabb küzdelmet Tavaly végigéltünk egy huszonkét menetes nehézsúlyú összecsapást és nem szeretnék ezen újra átmenni. Egészséges előnyünk van, és jó érzés így elkezdeni a nyári szünetet, de még rengeteg van hátra az idény végéig. A Ferrari gyors, a Mercedes pedig kezd visszatérni a játékba. Hosszú még az évad, ráadásul vár még ránk egy sprinthétvége is. Semmit sem veszünk magától értetődőnek, már csak azért sem, mert az eddigiektől eltérő pályák következnek.” Természetesen Verstappen is nyugodtabban készül a folytatásra a nyolcvanpontos előny tudatában, azzal viszont nem foglalkozik, hogy ehhez a tetemes különbséghez a Ferrari hibái is hozzájárultak-e: „Nehéz erre a felvetésre mit mondani, mert senki sem szándékosan hibázik, és mindenki a legjobb eredményt igyekszik elérni. Ráadásul mi is vesztettünk jó néhány pontot különböző problémák miatt, így nehéz lenne azt mondani, hogy a Ferrari segített, mert mindenki a legjobbját próbálja nyújtani. A hozzáállásunk ezután sem változik, további versenyeket akarunk nyerni a nyári szünet után is.” Szembetűnő az idén a Ferrari rendkívül „szociális” hozzáállása, AZ OLASZOK ADAKOZÓ HANGULATBAN VANNAK. Hibáik különösen a Red Bullnak és Max Verstappennek adnak esélyt a győzelemre. KURIER 2022. augusztus 2., kedd IllMilililMililMlilllilll ELDŐLT A2 IDEI UILAcB*JHQKSÄG? LaGazzettadelloSport Tutteil fess delta vita Technikai és versenyzői hibák, bizonytalan stratégák a boxutcafalnál: ÍGY FOSZLANAK SZERTE A FERRARI ALMAI. Max, aki tizedikként kezdett, bravúrosan megelőzött mindenkit, és megszerezte nyolcadik futamgyőzelmét a szezonban. Az utolsó esélyét szalaszthatta el a Ferrari ZSOLDOS BARNA A Ferrari a kettős győzelem reményével érkezett hazánkba múlt héten, ám a vasárnapi hűvösben pilótái még a dobogóra sem tudtak felállni. Úgy tűnik, a csapat elvesztette mindkét bajnokságot. FÁJDALMAS POFONT jelentett a Ferrarinak, hogy július 24-én Charles Leclerc vezető pozícióból csúszott ki Franciaországban, de minden jel arra utalt, hogy egy héttel később Magyarországon kiköszörülhetik a csorbát, életben tartva a bajnoki esélyeket. A mogyoródi pálya karakterisztikája az eddigi nagydíjak alapján egyértelműen a maranellóiaknak feküdt, akik pénteken a várakozásoknak megfelelően domináns formában nyitották a hétvégét. Csakhogy szombatra és vasárnapra olyan hidegfront érte el a Gödöllői-dombság környékét, amivel a levegő hőmérséklete több mint tíz, az aszfalté pedig mintegy harminc Celsius-fokkal csökkent, ez a külső körülmény pedig egy csapásra felborította az eredeti erőviszonyokat. A hűvös idő a három élcsapat közül a Mercedes teljesítményére volt a legjobb, a Ferrariéra pedig a legrosszabb hatással, de a Red Bull is előrelépett az olaszokhoz képest. Innentől óriási nyomás hárult a Scuderiára, hiszen ezek után már nem tudta „erőből” megoldani a feladatot, így minden fronton tökéletes teljesítményre lett volna szüksége, ami újra csak nem jött össze. A második helyről induló Carlos Sainz egyszerűen nem tudott mit kezdetni az autó hirtelen tempóvesztésével, ráadásul mindkét kerékcseréje során elbukott egy-két másodpercet, a futam feléig jól boldoguló Charles Leclerc sorsát pedig borzalmas gumistratégiája pecsételte meg. Az élen álló monacói pilóta hiába kérte csapatát, hogy nyújtsák el a középső etapját a közepes keverékű gumikon, az illetékesek felülbírálták, és a kemény abroncsok felhelyezésével a 40. körben gyakorlatilag tönkretették a versenyét. Mivel az idén ez már nem az első hibás stratégiai döntés, amellyel a monacói elvesztette a győzelem lehetőségét, a Ferrarit irányító Mattia Binotto megpróbálta azzal kozmetikázni a helyzetet, hogy az autó tempójára fogta a vereséget. „Valójában a sebességünk nem volt meg ezen a délutánon - mondta. - Nem hiszem, hogy nyerni tudtunk volna. Az okát nem tudom, mert a tizenhárom verseny során ez volt az első alkalom, hogy hiányzott a tempónk a diadalhoz. Szóval először a teljesítményhiány okára kell rálelnünk. Biztos vagyok benne, hogy ezután azt is megértjük, miért nem működtek az autók megfelelően. Az eddigieknél sokkal hűvösebb körülmények között bármilyen gumit is tettünk az autóra, nem voltunk elég gyorsak. ” A számok ugyanakkor némileg mást mutatnak, mert első kerékcseréje után Leclerc nemcsak megelőzte az addigi éllovas George Russellt, hanem növelte is előnyét vele és a későbbi győztes Max Verstapennel szemben. Ha ekkor elnyújtja etapját, akkor a végén friss lágygumikon támadhatta volna a kopottabb, közepes keveréken köröző címvédőt, akár a győzelemért is harcba szállva. Diadala esetén Leclerc 56 pontra csökkentette volna hátrányát Verstappennel szemben, ami még mindig tekintélyes különbség, de kilenc futam alatt nem ledolgozhatatlan. Borzalmas stratégiája miatt viszont csak hatodik lett, így 80 egység tátong közöttük, és ez bizony háromgyőzelemnyinél is több. Ezen a ponton a Ferrarinak már a holland pilóta súlyos pechsorozatában kell bíznia, de a helyzetre reagálva a Red Bullnál nyilván az eddigieknél okkal lehetnek bosszúsak a Ferrari mérnökei és Charles Lederc (jobbra): a monacói versenyző szerint azzal, hogy egyből reagáltak Max Verstappen boxkiállására, életbe lépett a hógolyóeffektus, amivel végül csak még többet vesztettek FOTÓ: MEDER ISTVÁN A Ferrari tempója közepes keverékű gumikon kiváló volt, ám aztán jöttek a kemény gumik... Magyarországon minden a Scuderia kettős győzelmére, valamint Verstappen sok problémájára utalt, az igazság pillanatában azonban a holland mindenkinél jobban olvasta a futamot így a nyolcadik futamgyőzelmét aratta a szezonban, ami ÚJABB VILÁGBAJNOKI CÍMET ÉRHET. A BAJNOKI PONTKÜLÖNBSÉG ALAKULÁSA VERSTAPPEN ÉS LECLERC KÖZÖTT