Nemzeti Sport, 2022. augusztus (120. évfolyam, 207-221. szám)

2022-08-02 / 208. szám

I 2 I FORMULA-I Úgy tartják, azok a nagy bajnokok, akik nem hibáznak a kulcsfontosságú pillanatokban. Max Verstappen és a Red Bull jó példa erre. A holland ezen a vasárnapon tökéletes »koncertet« adott, miközben EGYETLEN FERRARIS SEM Állt A DOBOGÓRA. Furcsa,de igaz. MUNDO DEPORTIVO Daily v. Hlail Max Verstappen messze hátulról, a tizedik rajthelyről indulva ARATOTT LÉLEGZETELÁLLÍTÓ GYŐZELMET a Magyar Nagydíjon. Lewis Hamilton briliáns véghajrában előzte meg csapattársát, George Russellt, és másodikként ért célba. Horner megkönnyebbült, egy porcikája sem kíván szorosabb vb-harcot Még egy-két hónapja sem gondolta senki, hogy a Ferrari és a Red Bull közeli teljesítményszintje ellenére a Milton Keynes-i istálló 97, Max Ver­stappen pedig 80 pontos világbajnoki előnnyel vág neki az augusztusi nyá­ri szünetnek. A média, az F1 irányítói és a sportág pártatlan rajongói ter­mészetesen sokkal szorosabb bajno­ki harcban bíztak, a Red Bullt irányító Christian Horner azonban elárulta, a Magyar Nagydíjon aratott győze­lem után nem is álmodhatna ked­vezőbb helyzetről. Bár Lewis Hamil­ton a domináns évei alatt gyakran hangoztatta, szívesebben mérkőz­ne meg izgalmasabb csatában a győzelmekért és bajnoki címekért, a brit csapatfőnök teljesen más­ként gondolkodik: „Egyetlen porcikám sem kívánja a szorosabb küzdel­met Tavaly végigéltünk egy huszonkét menetes nehézsúlyú összecsa­pást és nem szeretnék ezen újra átmenni. Egészséges előnyünk van, és jó érzés így elkezdeni a nyári szünetet, de még rengeteg van hátra az idény végéig. A Ferrari gyors, a Mercedes pedig kezd visszatérni a játék­ba. Hosszú még az évad, ráadásul vár még ránk egy sprinthétvége is. Semmit sem veszünk magától értetődőnek, már csak azért sem, mert az eddigiektől eltérő pályák következnek.” Természetesen Verstappen is nyugodtabban készül a folytatásra a nyolcvanpontos előny tudatában, azzal viszont nem foglalkozik, hogy ehhez a tetemes különbséghez a Ferrari hibái is hozzájárultak-e: „Nehéz erre a felvetésre mit mondani, mert senki sem szándékosan hibázik, és mindenki a legjobb eredményt igyekszik elérni. Ráadásul mi is vesztet­tünk jó néhány pontot különböző problémák miatt, így nehéz lenne azt mondani, hogy a Ferrari segített, mert mindenki a legjobbját próbálja nyújtani. A hozzáállásunk ezután sem változik, további versenyeket aka­runk nyerni a nyári szünet után is.” Szembetűnő az idén a Ferrari rendkívül „szociális” hozzáállása, AZ OLASZOK ADAKOZÓ HANGULATBAN VANNAK. Hibáik különösen a Red Bullnak és Max Verstappennek adnak esélyt a győzelemre. KURIER 2022. augusztus 2., kedd IllMilililMililMlilllilll ELDŐLT A2 IDEI UILAcB*JHQKSÄG? LaGazzettadelloSport Tutteil fess delta vita Technikai és versenyzői hibák, bizonytalan stratégák a boxutcafalnál: ÍGY FOSZLANAK SZERTE A FERRARI ALMAI. Max, aki tizedikként kezdett, bravúrosan megelőzött mindenkit, és megszerezte nyolcadik futamgyőzelmét a szezonban. Az utolsó esélyét szalaszth­atta el a­ Ferrari ZSOLDOS BARNA A Ferrari a kettős győzelem re­ményével érkezett hazánkba múlt héten, ám a vasárnapi hűvösben pilótái még a dobogóra sem tud­tak felállni. Úgy tűnik, a csapat elvesztette mindkét bajnokságot. FÁJDALMAS POFONT jelentett a Fer­rarinak, hogy július 24-én Charles Lec­­lerc vezető pozícióból csúszott ki Fran­ciaországban, de minden jel arra utalt, hogy egy héttel később Magyarorszá­gon kiköszörülhetik a csorbát, életben tartva a bajnoki esélyeket. A mogyoródi pálya karakterisztikája az eddigi nagy­­díjak alapján egyértelműen a maran­­ellóiaknak feküdt, akik pénteken a vá­rakozásoknak megfelelően domináns formában nyitották a hétvégét. Csakhogy szombatra és vasárnap­ra olyan hidegfront érte el a Gödöl­­lői-dombság környékét, amivel a le­vegő hőmérséklete több mint tíz, az aszfalté pedig mintegy harminc Cel­­sius-fokkal csökkent, ez a külső kö­rülmény pedig egy csapásra felbo­rította az eredeti erőviszonyokat. A hűvös idő a három élcsapat közül a Mercedes teljesítményére volt a leg­jobb, a Ferrariéra pedig a legrosszabb hatással, de a Red Bull is előrelépett az olaszokhoz képest. Innentől óriá­si nyomás hárult a Scuderiára, hiszen ezek után már nem tudta „erőből” megoldani a feladatot, így minden fronton tökéletes teljesítményre lett volna szüksége, ami újra csak nem jött össze. A második helyről induló Carlos Sa­­inz egyszerűen nem tudott mit kezdet­ni az autó hirtelen tempóvesztésével, ráadásul mindkét kerékcseréje során elbukott egy-két másodpercet, a futam feléig jól boldoguló Charles Leclerc sorsát pedig borzalmas gumistratégi­ája pecsételte meg. Az élen álló mo­nacói pilóta hiába kérte csapatát, hogy nyújtsák el a középső etapját a köze­pes keverékű gumikon, az illetékesek felülbírálták, és a kemény abroncsok felhelyezésével a 40. körben gyakorla­tilag tönkretették a versenyét. Mivel az idén ez már nem az első hibás straté­giai döntés, amellyel a monacói elvesz­tette a győzelem lehetőségét, a Ferrarit irányító Mattia Binotto megpróbálta azzal kozmetikázni a helyzetet, hogy az autó tempójára fogta a vereséget. „Valójában a se­bességünk nem volt meg ezen a délutá­non - mondta. - Nem hiszem, hogy nyerni tudtunk vol­na. Az okát nem tu­dom, mert a tizenhá­rom verseny során ez volt az első alkalom, hogy hiányzott a tempónk a diadalhoz. Szóval először a teljesítményhiány okára kell rálelnünk. Biztos vagyok benne, hogy ezután azt is megértjük, miért nem mű­ködtek az autók megfelelően. Az eddigi­eknél sokkal hűvösebb körülmények kö­zött bármilyen gumit is tettünk az autóra, nem voltunk elég gyorsak. ” A számok ugyanakkor némileg mást mutatnak, mert első kerékcseréje után Leclerc nemcsak megelőzte az addigi éllovas George Russellt, hanem növelte is előnyét vele és a későbbi győztes Max Verstapennel szemben. Ha ekkor el­nyújtja etapját, akkor a végén friss lágy­­gumikon támadhatta volna a kopottabb, közepes keveréken köröző címvédőt, akár a győzelemért is harcba szállva. Diadala esetén Leclerc 56 pontra csök­kentette volna hátrányát Verstappennel szemben, ami még mindig tekintélyes különbség, de kilenc futam alatt nem ledolgozhatatlan. Borzalmas stratégi­ája miatt viszont csak hatodik lett, így 80 egység tátong közöttük, és ez bizony háromgyőzelemnyinél is több. Ezen a ponton a Ferrarinak már a holland pilóta súlyos pechsorozatá­­ban kell bíznia, de a helyzetre reagál­va a Red Bullnál nyilván az eddigieknél okkal lehetnek bosszúsak a Ferrari mérnökei és Charles Lederc (jobbra): a monacói versenyző szerint azzal, hogy egyből reagáltak Max Verstappen boxkiállására, életbe lépett a hógolyóeffektus, amivel végül csak még többet ves­ztettek FOTÓ: MEDER ISTVÁN A­ Ferrari tempója közepes keverékű gumikon kiváló volt, ám aztán jöttek a kemény gumik... Magyarországon minden a Scuderia kettős győzelmére, valamint Verstappen sok problémájára utalt, a­z igazság pillanatában azonban a holland mindenkinél jobban olvasta a futamot így a nyolcadik futamgyőzelmét aratta a szezonban, ami ÚJABB VILÁGBAJNOKI CÍMET ÉRHET. A BAJNOKI PONTKÜLÖNBSÉG ALAKULÁSA VERSTAPPEN ÉS LECLERC KÖZÖTT

Next