Nemzetnevelés, 1928 (10. évfolyam, 1-24. szám)

1928-01-01 / 1. szám

R ) |REV 771 REV 201 liwggi ja* 'S**. (REV 98 L )'■■■!» I *' ■ András Józsefné Becker Vendel dr. Benőcs József Bikki Béla Bodó László Bogár Viktor Brenner Tivadar Brunner András Csóka Sándor Darabánt András Depingi János Erdélyi Sarolta Fálk János Fejes István Finta Sándor Fodor Árpád Fogl János Ct „T­emzetnevelés" írói 1926~Gan. Gaál Gergely Greiner Gyula Gurcsán Etel Gyarmathy Kálmán Hackl N. Lajos Herodek Károly Horváth E. János Horváth Gyula Horváth Imre Huber János Hahn Gyula Janda József Jártas Róza Jeney István Kocsán Károly Komlós Géza Kovács Dénes Landi Ferenc Lang Ferencné Majoros Károly Máhig Ervin Metzker József dr. Moldován M. Moravitz Lajos Nagy András Németh József Niedermeyer Béla Nyisztor Zoltán dr. Öveges Kálmán Pápai István Pécsy Jenő Prockl Gyula Serényi Antal dr. Straub Ferenc Szabó D. Béla Szabó Ferenc Szentgyörgyi Gyula Szilágyi Kornélia dr. Tarcsafalvy Lajos Tóth Lajos Szügyi T­rat­tier Géza Vadász Zoltán Vadkerthy Béla Varga Margit Virág Irén Virág János Vöő Mihály dr. Weigerding Vendel. TARTALOMJEGYZÉK. I. Vezetőcikkek. Oldal Falusi tanító : A harmadik tanügyi kongresszus. 14. sz........................................................ 209 Finta Sándor : A tanító-lélek énekei. 21. sz. 321 Jeney István : A népkönyvtárak térhódítása. 8. sz. .......................... ... ........... 113 K. K. : Magasabb népműveltség. 24. sz............ 369 Kocsán Károly : «Igazság. Béke.» 2. sz............. 17 — — Kitartás. 22. sz................................... 337 m. : A fiatalok munkábaállítása. 15. sz............ 225 — — A hatvanéves népoktatási törvény. 23. sz.................................................... 353 — —­ A jövő tanítói. 11. sz........................... 161 — — A magyar jövő. 6. sz........................ 81 — — A magyar nép iskolája. 12. sz............ 177 — — Az erő világversenye. 16. sz............ 241 — — Erőszakos tagfogdosás. 18. sz.............. 273­­— — Ezévi közgyűlésünk jelentősége. 19. sz. 289 — — Húsvét. 7. sz.......................................... 97 — — Közoktatásügyi miniszterünk körlevele a tanítósághoz. 3. sz............................. 33 — — Megvalósul a nyolcosztályú népiskola. 13. sz........................................................ 193 — — Munkábaállás. 17. sz......................... 257 — — Szövetségünk munkája. 9. sz............... 129 Moravitz Lajos : A «modern» pedagógia. 5. sz. 65 öveges Kálmán : Boldogabb újévet. 1. sz............ 1 — — Hévízen is van már otthonunk 1 4. sz. 49 — — Kath. Tanítótestvéreimhez. 10. sz. ... 145 Szövetségünk közgyűlése. 20. sz..................... 305 II. Pedagógia. András Józsefné: Milyen gondolatok alapján készítem elő növendékeimet az első szentáldozáshoz. 9. sz.........­. '• ... .... 130 Dr. Becker Vendel: A tanítóképzés reformjáról. 21. sz........................................................ 326­­ Benőcs József : A tanító társadalmi helyzete. 7. sz.......................................................... Bikki Béla : Az érzelmi nevelés. 18. sz............ Bodó László : A falu nőnevelése. 9. sz.................... Bogár Viktor : Az osztályozásról. 12. sz............ Brunner András : A tanító tekintélye. 15. sz. ... . — Kisebbségi iskolák tanítóinak tovább­képző tanfolyama. 18. sz...................... Csóka Sándor : A tanítóképzés reformja. 24. sz. — — Nyolcosztályú népiskola. 17. sz. Darabánt András : A nevelésről. 9. sz............ — — Nagy cégtábla — silány áru................. Erdélyi Sarolta : A katholikus tanító világnézete. 21. sz........................................................ Fálk János : A népies irodalom tisztaságáért. 10. sz........................................................ . — Szökött tanulók. 6. sz....................... Fodor Árpád : Állatvédelmi nevelő oktatás. 8. sz. Fogl János : Esperanto az iskolában. 16. sz. Gaál Gergely : A lelki finomság elérésének eszkö­zei. 1. sz.................................................. Gurcsán Etel : A Szívgárda mint a leventekép­zés alapja. 15. sz................................... Hackl N. Lajos : A karéneklés társadalmi fel­adatai. 15. sz.......................................... .­ — Énektanításunk új irányáról. 2. sz. Herodek Károly : Kettős érzékszervi fogyatko­zásban szenvedő vak-siketnéma gyer­mekek oktatása. 4. sz........................... Horváth E. János : A magyar nóta. 3. sz. ... Horváth Gyula : Homokszemek. 17. sz............... Horváth Imre : Tapasztalatok az új tantervről az osztatlan iskolában. 19. sz. ... ... Huber János : A lélek és a test összhangzatos művelése az irredentizmus szolgálatá­ban. 13. sz. .. .................................. Huhn Gyula : A beképzeléstől az objektivitásig. 21. sz. 729619 R S Z Á G OJ­ * PEDAGÓGIAI * Oldal 98 274 132 178 227 277 371 258 131 88 322 151 88 116 244 3 226 228 18 52 41 261 292 195 318 Könyvtár

Next