Népszabadság - Budapest melléklet, 2000. május

2000-05-17

40 NÉPSZABADSÁG BUDAPEST 2000. MÁJUS 17., SZERDA Tradíció a vállalkozásban A A«d«« c»aUdi lálUUIMá» A XVIII. kerület egyik legrégebbi családi vállal­kozása több mint 70 éves múltra tekint vissza. Néhai Dedeó Gyula alapította meg 1927-ben, akkor kerékpár-, motorkerékpár-javítással fog­lalkozó „mechanikai műhelyét". Később, ahogy az igények jelentkeztek, áttért a gépkocsijaví­tásra. 1965-ben fia vette át a családi vállalkozást, és azóta is vezeti és működteti az Üllői úton talál­ható gépműhelyt, ahol autómotorok és henger­fejek gépi felújításával, főtengely-köszörüléssel, fékdob, féktárcsa-szabályozással, fémfék­­csőkészítéssel, síkköszörüléssel foglalkoznak. Nyolc éve kibővült a tevékenység az autóalkat­rész-kereskedelemmel. 1994-ben a család tu­lajdonába került az 1989-ben alakult és autóal­katrészek importjával és nagykereskedelmével foglalkozó Strohm Kereskedelmi Kft. Ma Dedeó Autóalkatrész Kereskedelmi Kft. néven a 1181 Budapest, Zádor u. 6. alatti központi áruházban, valamint négy fióküzletben folyik a kereskedés. A fióküzletek közül kettő Budapesten van a XXII. kerület, Közgazdász ,. valamint a XIV. ke­rület, Füredi u. 74-76.-ban, kettő pedig vidé­ken, Győrött és Szegeden található. A cég filozófiájának megfelelően kizárólag olyan gyártók termékeit forgalmazza, amelyek megfelelnek a legmagasabb minőségi előírá­soknak. A legfőbb termékek:­­ ATE komplett fékprogram gyári minőségben (féktárcsák, fékdobok, fékbetétek, fékhid­raulikák, féknyergek, szervodobok, fékcsövek) - LUK kuplung és motoralkatrészek, kettős tö­megű lendkerekek - GATES ékszíjak és vezérműszíjak, vízcsö­vek, üzemanyagcsövek - BILSTEIN lengéscsillapítók (sárga és fekete vonal) - RUVILLE kerékcsapágyak, szíjfeszítők, ve­­zérműtengelyek, szelepek, vezetők, himbák - KOLBENSCHMIDT motoralkatrészek - MOBIL olajok és kenőanyagok. A hazai piac kedvező változásaként tapasztalha­tó, hogy erőteljesen növekszik a kereslete leg­magasabb minőségi színvonalat képviselő ter­mékek iránt, melyekre 1 év garanciát vállal a cég. A hagyományoknak megfelelően a harmadik generációt képviselő ifj. Dedeó Gyula is a szak­mában tevékenykedik, mint gépész üzemmér­nök. Ő vezeti az 1995-ben családi tulajdonná lett Strohm Motor és Autójavító Kft.-t. A korsze­rű gépekkel és technikával felszerelt Bosch márkaszervizben autószereléssel és motorjaví­tással, és a Bosch-rendszerű adagolók javításá­val foglalkoznak. A családi vállalkozásban nemcsak a férfiak, de a nők is kiveszik részüket. Marika, Anita és Bea képzettségének és rátermettségének megfele­lően végzi feladatát a könyvelésben, kül­­kereskedésben. A vasárnapi családi ebéd oly­kor taggyűléssé alakul, ha fontos kérdést kell megvitatni.­­ Az idei év nagy beruházása lesz, hogy a XVIII. kerület, Zádor u. 6. alatt az áruház mellé szeret­nénk felépíteni a Strohm Motor és Autójavító korszerű műhelyét is. Reméljük, hogy a közeli lakótelepek autótulajdonosai megtisztelnek majd bennünket bizalmukkal, és amikor a meg­nyitás után felkeressük őket egy figyelemfelkel­tő reklámcédulával, el fognak látogatni hozzánk javítandó gépkocsijukkal. Kereskedelmi egységeink: Központ: 1181 Budapest, Zádor u. 6. Tel.: 294-0777 Zugló: 1144 Budapest, Füredi út 74-76. Tel.: 383-7340 Tétény: 1223 Budapest, Közgazdász u. 4. Tel.: 424-5013 Szeged: 6724 Szeged, Ilona u. 4. Tel.: (62) 476-146 Győr: 9028 Győr, Szent Imre út 179. Tel.: (96) 436-389 Javítóműhelyeink: Dedeó Gyula gépműhelye: 1182 Budapest, Üllői út 603. Tel.: 291 -4265 Strohm Motor és Autójavító: 1144 Budapest, Füredi út 74-76. Tel.: 383-7338 A Kertészeti Áruda - Örökzöldek széles fajtaválasztéka - díszfák és cserjék változatai - sziklakerti és törpe örökzöldek gazdag fajta- és méretkínálata - gyümölcsfák - tavi és tóparti növények teljes választéka - balkon- és egynyári palánták új fajta- és színárnyalatai (Dobay-kertészet termékei) - kertészeti kiegészítő és kellékanyagok. 1182 Budapest, Üllői út 807. Telefon: 06 (30) 952-6538, 06 (30) 954-9601 Nyitva tartás szezonális, hétfőtől péntekig 8-17 óráig, szombaton 8-13.30 óráig, vasárnap 9-12 óráig. Az áruda területén kialakított bemutatókertjeinkből ötleteket meríthetnek saját kertjük építéséhez! Rehabilitáció, csatornázás, útépítés A leglátványosabb beruházás az új piac építése TlAMB/ ' ""'A I \lv\ i ' / ' Su ff rr_. r * i i 4 ■ 07/. ». KiROLít ICl-FOBB XVIII. KERÜLETI FEJLESZTÉSEK ÉS BERUHÁZÁSOK A KÖZEJLÖVŐBEN XVII. KERÜLET 1. Méta utcai felüljáró építése 2. Társasház és dombgarázsok építése 3. A Bókay park fejlesztése 4. Városrehabilitáció (Üllői út) 5. Új piac építése (Haladás utca, volt téglagyár) 6. Hotel és lakópark (volt Május 1. strand)­­ ;v- w- ,,,-­•••, #■■ .telep /Am­y * V« .Á É«LLŐSIO«T' , s- V* 7. Ipari park (Üllői úti volt laktanya) 8. Társasházépítés (Halomi úti volt laktanya) 9. Sorházépítés és társasházépítés (Alacskai út) 10. Ipartelepi feltáró útépítés (volt iparvasút mentén) 1­­ 11. Gyorsvasút építése­k 12. Bevásárlóközponttá­pakutató helyén) 13. Csatornázás (a kerület több pontján) NÉPSZABADSÁG-grafika Átnézve a fejlesztési terveket, amelyek a közeljövőben, vagyis egy-két éven belül valósulhatnak meg Pestszentlőrinc-Pestszentimrén, úgy tűnik, a XVIII. kerület felébred Csipkerózsika-álmából, s fejlődése végre látványos méreteket ölt. Körülbelül húsz területen indul - vagy már indult - nagyobb beruházás, amely komfortosabbá teszi az itt lakók életét, új munkahelyeket teremt vagy szorosabbra fűzi a kapcsolatot Budapest belsőbb részeivel. Nagy a lemaradás csatornázottságban. A XVIII. kerületi utcák több mint felé­ben ugyanis nincs szennyvízcsatorna. Az utóbbi években a városrész vezeté­se többször pályázott a fővárosnál csa­tornaépítési támogatásra, tavaly végre kapott is a kerület hatszázmillió forin­tot (a legtöbbet a budapesti kerületek közül), s ezt a saját kétszázhúszmillió­jával kiegészítve elindíthatja végre a beruházást. Összesen tizenkettő kilo­métert csatornáznak az első ütemben, vagyis az idén, főleg a Szemere­­telepen. De újra pályáznak további tá­mogatásra, hogy folytatni tudják olyan helyeken is, mint Pestszentimre Kos­suth Ferenc-telep vagy Erzsébet-, Bélatelep, ahol a magas talajvíz állan­dóan elönti a pincéket és az emésztő­gödröket. Elkezdődött az útszéli lángokról el­­híresült Méta utca és a Nagykőrösi út kereszteződésében a felüljáró építése. Hosszú idő után az első nagy fővárosi beruházás a kerületben. Elkészülte után a Soroksár felől érkező és az M5-ről le­térő forgalom akadálytalanul juthat át a Nagykőrösi úton a kerület belseje felé. Korábban több száz méteres kocsisorok álltak itt a lámpánál. Szerencsére a fő­város másik terve, a türelmi zóna kiala­kítása - hiszen az is itt lett volna a kö­zelben — nem valósult meg. Elindult a kerületben a városrehabili­táció. Az Üllői úton, a volt Fórum mozi mellett néhány hete adták át az első hu­szonkét lakásos, hat üzlethelyiséges társasházat egy régi, lerobbant ház he­lyén. A városfelújítás a lajosmizsei vasúti átjáró felé haladva folytatódik az Üllői út mentén még négy ütemben. A második lépésben ugyanennek a ház­tömbnek az Endrédi Sándor utcai sar­kát teszik rendbe, ahol három telken (az Üllői út 339-341-343. szám alatt) har­minchat lakásos társasház építésébe kezdenek. A jelenlegi lakókat máshol helyezik el és kártalanítják. Azután to­vábbi hármas csomagokban az Üllői út 323-325-327. (harmadik ütem), az Ül­lői út 357-359-361. (negyedik ütem), majd az Üllői út 333-335-337. (ötödik ütem) következik. A városrehabilitációs szakaszon kívül további nyolcszáz lakás épülhet egy-két éven belül az önkormányzat által értéke­sített területeken, melyeket ingatlanbe­fektetők, építőipari kft.-k és magánsze­mélyek vásároltak meg. A legtöbb új la­kás a Halomi úti volt szovjet laktanya helyén létesülhet. Itt kilenc nagyobb te­rületet jelöltek ki értékesítésre, többsé­gük már elkelt. A legnagyobb tömb ki­lencezer négyzetméter, ahová ötvenla­kásos társasház épülhet a szabályozási terv szerint. A többi három-négyezer négyzetméteres, ezeken húsz-harminc­­lakásos társasházak emelkednek majd három éven belül. Itt kell megemlíteni, hogy a kerület másik „szovjet” laktanyá­ja, az Üllői úti, ipari parkká alakul, de itt egyelőre még keresik a befektetőt. Sorházak és társasházak nőnek ki a földből az Alacskai úti lakótelep mellett is. Itt a telkek nagy részét magánszemé­lyek vásárolták meg, akik több mint száz házat emelnek majd sorházszerűen. A terület másik részén hat társasház létesül egyenként harminc-hatvan lakással. Öt­venkét lakásos társasház épül aztán az év végéig a Gloriett-lakótelepen, ahol ezenkívül dombgarázsok is létesülnek. Ebben az évben a XVIII. kerület leg­látványosabb beruházása az új piac épí­tése. Évek óta húzódik. Hol a kisajátítás miatt késett, hol a befektető személyé­nek változása miatt. Most már csak he­tek kérdése az építési engedély megadá­sa és az építkezés elkezdése. A volt tég­lagyár helyén épülő új piaccsarnok az emeleti helyiségekkel együtt 5200 négy­zetméteres lesz, ebből 3350 a hasznosít­ható alapterület. Kilenc nagy árusítószi­geten helyezkednek el a standok, közöt­tük a gyalogosforgalom két hosszirányú és két keresztirányú sétálón áramlik majd. Az építmény első és hátsó hom­lokzatát impozáns, toronyszerű egysé­gekkel bontják meg, ahol üzletek kap­nak helyet, elöl széles sétálóutca létesül. A csarnok mögött fedett standos terme­lői piacot alakítanak ki, amellett pedig ötszázötven autó befogadására alkalmas parkoló és elkülönített bazár épül. A be­ruházás összköltsége az építő Urban Market Projekt Kft. szerint 1150 millió forint. A piac megépültével új városközpont jön létre a volt téglagyár területén, ahol már ott áll a Lőrinci Sportcsarnok, a ren­delőintézet, a könyvtár és két középisko­la. A még szabadon maradó gazos terü­leteket parkosítják. Folytatás a 41. oldalon Kil­encmilliár­db­ól él a kerület MUNKATÁRSUNKTÓL Az idei költségvetésben 9 millárd 396 milió forint kiadást tervezett a kerület. Ebből közel ötmillárdot intézményei működtetésére fordít. Társadalmi és szociális juttatásokra 433 millió forin­tot szán, városüzemeltetésre négyszá­zat. Ez utóbbi négyszázmillió a követke­ző főbb tételekből adódik össze: kör­nyezetvédelemre és parkfenntartásra 131 millió (ebből a Havanna-lakótele­pen 14, a Lakatoson 12 millió), útháló­zatra 154 millió, járdák javítására 23 millió, vízelvezetésre 41 millió, közle­kedésbiztonságra 20 millió jut. Városfejlesztésre 638 milliót fordíta­nak, ebből új utak építésére húszat, csa­tornázásra 296-ot. Több mint két­­százmillót kell áldozniuk a pakurató megtisztítására. MUMM is Vásároljon minden faterméket egy helyen! Budapest legnagyobb fatelepén 10 000 m3 készletből választhat. lombos csuk: Tölgy, bükk akác, gyertyán, kőris, dió, jávor, éger, hárs, nyár g&&g­gggggg Luc, borovi, vörösfenyő fűrészáruk, gerenda, szarufa, tetőléc, lambéria, hajópadló, állványpalló Rétegei­ és farostlemezek, fatorgácslapok (natúr, laminált) MDF-CSB-lapok Egzóták: mahagóni, wawa, meranti, framire, amerikai műszárított cseresznye, dió, jávor Lapszabászat a kívánt méretben, házhoz szálítás, szaktanácsadás igény szerint: • RT. LOMBKER K. 1183 Budapest, Szent László K­ÖZPONT tó u 2. Tel: 291 -6889, fox 291 -0223 ,-*fj S+V Engineering Kft. SAAB TANK CONTROL Magyarországi Képviselet 1183 Budapest, Holló Lajos u. 4. 1184 Budapest, Lakatos u. 61-63. Tel./fax: 291-1544,291-6147 - Irányítástechnika, villamosenergia-ellátás - Külső és belső villámvédelem - Hosszúság- és szögmérő eszközök kalibrálása Szakértés, tervezés, gyártás, helyszíni szerelés! Mi nem csak közreműködünk, mi megoldjuk az Önök problémáit! Olcsóbb lesz a lőrinci távhő? MUNKATÁRSUNKTÓL A Kispesti Hőerőmű három kerület, Pestszentlőrinc, Kispest és Kőbánya ha­tárán épült, s neve ellenére Lőrinchez tartozik. Innen látják el villanyárammal és fűtik a környék nagyobb lakótelepeit, például a Kőbánya-Újhegyit, s a XVIII. kerületben a Havannát és a Lakatost. Az erőművet 1962-ben helyezték üzembe, kezdetben széntüzelésű volt, később át­tértek az olajra, s ez 1981-től kiegészült földgázfűtéssel is. A rendszerváltás után a Budapesti Erőmű Rt. - melynek tagja a kispesti is - finn és japán többségi tulajdonba került, s az új gazdák el is kezdték az erőművek felújítását: elsőként 1993-95-ben a ke­lenföldit. Most a kispesti van soron. A régi épület mellett, helyére újat építe­nek, s ezzel együtt korszerűsítik az ener­giatermelő rendszert is: gáz-gőz ciklusú­vá alakítják. Ennek lényege, hogy az el­égetett tüzelőanyag forró füstgáza egy gázturbinában áramot termel, majd to­vábbhaladva egy gőzkazánban gőzt ger­jeszt, amely további áramot termel egy gőzturbinában. A gőzkazánból távozó füstgáz pedig még a fűtésrendszert is melegíti, mielőtt a szabadba jut. Nem mindegy persze, mi a tüzelő­anyag. A Kispesti Hőerőműben teljesen átállnak a gáztüzelésre, ami azt jelenti, hogy jelentősen csökken a nitrogén­­oxid, a kén-dioxid és a szén-monoxid ki­bocsátása. És jelenti azt is, hogy olcsóbb lesz a hőenergia előállítása. Nem rég a cég fórumon tájékoztatta a lakosságot a beruházásról. Itt kiderült: bár csökkenni fog a forró víz termelési ára, a lakótele­pen élők számára az ellátó, a Főtáv Rt. fogja meghatározni a díjakat. A távfűtő­mű ígéri, továbbadja az árcsökkenést a lakosságnak. Korábban indul az utolsó 50-es Többen jelezték: megváltozott az 50-es villamos üzemideje, az utolsó szerelvény korábban indul. Az éjszakai autóbuszt vi­szont a metró menetrendjéhez igazítot­ták. Először éjszaka többen értetlenül to­porogtak a megállókban. A BKV Rt. takarékossági szempontok­ra hivatkozva május elsejétől megváltoz­tatta az 50-es villamos üzemidejét. Az új rend szerint az utolsó szerelvény a Határ úttól 21.25-kor indul, s később éjszakai busz - 50 É - szállítja az utasokat. A vál­tozás az éjszakai utasoknak is kedvező - mondta a közlekedési társaság illetékese­­, hiszen a buszokat a metró menetrend­jéhez lehetett igazítani. Ezzel gyors és ké­nyelmes csatlakozást biztosítottak azok­nak, akik a Határ út és a Béke tér között közlekednek éjszaka. A vonalon rendszeresen utazók közül néhányan panaszolták: a BKV nem érte­sítette az utasokat a várható változásról. Az első éjszakai utazás ezért különösen kaotikus volt - mondják -, sokan értetle­nül, tehetetlenül toporogtak a megállók­ban, a megszokott villamosszerelvényre várva. A cég illetékese azonban cáfolta a tájékoztatás elmaradásáról szóló hírt. A változásról a társaság a megállóhelyeken és az aluljáróban elhelyezett információs táblákkal hívta fel az arra járók figyelmét. A tájékoztató táblák jelenleg is megtalál­hatók az 50-es villamos útvonalán. N. H. E.

Next