Népszabadság, 1965. február (23. évfolyam, 27-50. szám)
1965-02-13 / 37. szám
-bruárján az újonnan vízzel ellátott háztartások isten, több vizet fogyasztanak már, mint a hótól ,áború előtt az egész fővárosban. Negyedmigares~ Hónál is több budapesti háztartásban sütl€M~ vek-főznek gázzal, a lakások 99 százalékává-óan világít villany sem Ami a közlekedést illeti: a 340 kilométeréter hosszúságú új trolihálózat, a csepeli gyorsnéző- vasút, az 525 kilométernyi autóbuszútvatelnal, az évi 1,3 milliárd utas a villamosok trokon, az autóbuszokon és a trolibuszokon iséha — mindez csak ízelítő a fejlődés adataiból kiesik- e ebből a kereskedelem sem marad ki: Bumbuszdapesten csupán 1958—1963 között 622 miliciari,lió forintot fordítottak 6700 bolt és áruház, mbra 1778 étterem, eszpresszó, bisztró és cukmarászda építésére, korszerűsítésére. Helyreállított, s évről évre modernebb nőtt gyárak, a Népstadion, az úttörővasút, az mléli új Déli pályaudvar s megszámlálhatatlan vonmás alkotás, létesítmény varázsolta újjá anya két évtized alatt a várost, amely élni tudomdott a szabadsággal. Budát és Pestet ismét írnok hét híd köti már össze, épül-szépül az, új porrá lőtt budai Várpalota is. Gazdag kiranlágkatok, ápolt parkok, esténként ragyogó vikolai lágvárosi fénybe öltöző főútvonalak ékesítik a húsz éve szabad magyar fővárost, nézetapünk szeretett Budapestjét; az emberi okok munkának és a természet szépségének ezt vanaz ötvözetét, pezsgő életét, gazdagságát, te főmindazt, amellyel rangot szerzett magának kiloországhatárainkon túl is. csu- Köszöntünk, jubiláló Budapest! is elsejei felvonulás. Az Orvostudományi Kutató Intézet kj székháza. A régi Budapest szégyenfoltja volt a Valéria-telep, a mainak büszkesége a József Attila lakótelep.