Népszabadság, 1992. május (50. évfolyam, 103-127. szám)
1992-05-26 / 123. szám
8 NÉPSZABADSÁG - HIRDETÉS A cég elnökének üzenete a „ Mindent a vevőért!” hónap kezdete alkalmából Kedves Lucky-Goldstar munkatársak! Ma azért vagyunk itt, hogy hivatalosan bejelentsem: a május a „Mindent a vevőért!” kampány hónapja. Az, hogy a május a „Mindent a vevőért!” hónapja, megkívánja az egész vállalatcsoporttól és annak belső egységeitől, hogy a vevőt helyezzük a figyelem középpontjába. Ez egyúttal azt is lehetővé teszi, hogy a Lucky-Goldstar márkanév a teljes megbízhatóságot és márkahűséget jelentse a vásárlók számára. A kampánynak olyan hatásosnak kell lennie, hogy a vevő azt mondja: - Nézd! Ez a cég valóban törődik a vevőivel! A Lucky-Goldstar a mai napig több esetben is hangsúlyozta a vevők szerepének fontosságát, és mindent megtett annak érdekében, hogy ezt a célt elérje. Minden kezdeményezésünkkor a vevő szempontjait vesszük elsőként figyelembe. Biztató azokat a sikertörténeteket hallani, amelyek azt mutatják, hogy vevőink mennyire elégedettek voltak a munkánkkal. A „Mindent a vevőért!” hónapban azonban nagyon tárgyilagosaknak kell lennünk, és behatóan elemezni, valóban megtettünk-e minden tőlünk telhetőt. Az „Értéket teremtünk a vevőnek” szlogennek ugyanis nem szabad szürke klisévé válnia. Célunk, hogy ne legyenek olyan emberek a cégnél, akik még mindig azt gondolják, hogy csak az üzletkötőknek és a szolgáltatás területén dolgozó munkatársaknak kell vevőorientáltnak lenniük, hiszen valamilyen módon a cég valamennyi dolgozója kapcsolatban áll a vevőkkel. Különösen ügyelni kell arra, nehogy a franchise üzleteinkkel vagy alvállalkozóinkkal fennálló kapcsolatainkban a megértés hiányából fakadó bármilyen akadály vagy torzulás megnehezítse a végső cél elérését. Ha a cég abszolút célja „A vevő igényeinek kielégítése”, minden dolgozónknak különös figyelmet kell szentelnie arra, hogy bármikor bármit tesz, minden döntését e cél érdekében hozza. Minden irodánknak, gyárunknak vagy áruházunknak ezt a vevőközpontúságot kell sugároznia, az elnöktől a tanulóig. „A vevő igényeinek kielégítése” gondolatnak tudatossá, üzleti hitté kell válnia. „Értéket teremtünk a vevőnek” - nem vehetjük félvállról ezt a gondolatot! Versenytársaink minden bizonnyal a lehető legtöbbet és még annál is többet tettek azóta, hogy megjelentünk a piacon. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy feladatainkat ne a lehető legjobban végezzük el. Mindig egy lépéssel tovább kell lépnünk és szünet nélkül kutatnunk kell, mitől válik cégünk piacelsővé azzal, hogy olyan értéket teremt és kínál, ami vevőit maximálisan kielégíti. Éppen ezért az „Értéket teremtünk vevőinknek” szlogen nem válhat puszta szavak, gondolatok halmazává; elsősorban tenni kell érte. Másodsorban is tenni kell érte! És harmadszor is tenni kell érte! Nemcsak az elnöknek, hanem minden dolgozónak, az irodai ügyviteltől a szakmunkásokig, az üzletkötőktől a szolgáltatási szférában dolgozókig tisztában kell lennie munkája jelentőségével, és azzal, hogy milyen további értéket teremt a végső felhasználó igényeinek kielégítése érdekében. Szigorú önértékelést kell végezni, hogy minden dolgozó még több értéket tudjon teremteni a vevő érdekében. Az Értéket teremtünk vevőinknek” nevű kampány célját lehetetlen úgy elérni, ha csak hangsúlyozzák a „tettek” fontosságát, és csupán az alvállalkozóinkat nógatjuk arra, hogy jó színvonalon teljesítsenek. Akár az elnökről, valamelyik ügyintézőről vagy menedzserről, tehát bármelyikünkről legyen is szó, minden döntésnél elsődlegesen azt kell végiggondolni, hogy mi a legkedvezőbb a vevő számára. Ez az egyetlen módja annak, hogy valóban „Értéket teremtsünk vevőinknek”. Természetesen ezek a döntések külön áldozatot, több kiadást igényelhetnek, és megnehezíthetik az adott évre tervezett jövedelemszint elérését, ezt azonban tudomásul kell vennünk és döntéseinket mindig a vevő szemszögéből kell meghoznunk. Ha így dolgozunk, a vevők értékelni fogják ezt, és kizárólag Lucky-Goldstar termékeket fognak vásárolni. Meggyőződésem, hogy ezt kell tennünk, ha vevőinket a legteljesebb mértékben akarjuk kiszolgálni, s ekkor az ezen az alapon szerzett profit igazi profit lesz. Az alacsony minőségű vagy irreális árú termék eladásakor a cég gyakorlatilag becsapná vevőjét. Ha ez lenne az egyetlen módja annak, hogy profitot szerezzünk, akár abba is hagyhatjuk a munkánkat. A vevőket becsapva rövid távon profitot lehet ugyan szerezni, de ez hosszú távon semmiképpen sem járható út. Kizárólag kiváló minőségű szolgáltatással lehet a szükséges profitot és sikert garantálni. Ezért nagyon fontos, hogy az üzleti döntéseket a vevők szemszögéből hozzuk és akkor valamennyi Lucky-Goldstar dolgozó ügyelni fog munkája magas színvonalára. Úgy, mintha ők maguk lennének az általuk gyártott termékek vevői. Ha meg akarjuk érteni a vásárlók igényeit és döntéseinket az ő oldalukról szándékozunk meghozni, nagyon fontos, hogy közvetlenül meghallgassuk őket. Ezért az elnöknek munkatársaival együtt a lehető legtöbbet kell profitálnia a „Mindent a vevőért!” hónap kampányából, annak garantálásával, hogy mindenki a lehető legjobb szolgáltatást nyújtja vevőinek, valamint azt, hogy példát is mutatunk, hogy ennek az értékrendnek a gyökerei megerősödjenek. Ez a kampány nem válhat üres ceremóniává. Önkéntes „mozgalommá” kell fejlődnie annak érdekében, hogy átlássuk, mi az igazi vevőszolgálat. A kampány tevékenységei közül meg kell említeni a csökkentett árú eladásokat és azt, hogy a reklamált és visszavitt árukat kicseréljük. Itt azonban le kell szögeznem, hogy a kampány nemcsak termékeink olcsó eladását jelenti annak érdekében, hogy a raktáron levő termékmennyiség csökkenjen. Dolgozóinknak nem szabad azt hinniük, hogy az egész kampány ilyen alapokon nyugszik. Ez nem lehet csak egy egyszeri kampány, hanem lehetőségnek kell lennie kell legyen erőink egyesítésére annak érdekében, hogy vevőink felismerjék, cégünk „értéket teremt” számukra. Vevőink számára cégünk ígérete csak az lehet, hogy a jövőben még jobban és még intenzívebben dolgozunk. Ugyan megtehetnénk, hogy csupán egy hónapig tartjuk magunkat az „Értéket teremtünk vevőinknek” szlogen gondolatához, de mi lesz akkor egy év vagy tíz év múlva? Tény, hogy nem könnyű szünet nélkül maximálisan megfelelni a vevők elvárásainak, tehát ez csak akkor lehetséges, ha szokásunkká válik. Cégünk célja nemcsak az, hogy mindig egy lépéssel hazai versenytársaink előtt legyünk. Nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy mi a világot céloztuk meg, s valamennyi munkatársunk részvétele szükséges ahhoz, hogy a „Mindent a vevőért!” hónap sikeres kampány legyen. Még egyszer szeretnék mindenkit megkérni arra, hogy ragadja meg ezt a lehetőséget, hogy munkájának alapvető részévé váljon cégünk vezetési filozófiája. Mindannyian őszintén dolgozzunk azért, hogy a Lucky-Goldstar a vevőiért létezzen, a vevői által prosperáljon és maximálisan kielégítse a vevők minden igényét. Köszönöm. 1992. május 26., kedd G oldStar The brightest star in electronics. 11173JP