Népszabadság, 1992. május (50. évfolyam, 103-127. szám)

1992-05-26 / 123. szám

8 NÉPSZABADSÁG - HIRDETÉS A cég elnökének üzenete a „ Mindent a vevőért!” hónap kezdete alkalmából Kedves Lucky-Goldstar munkatársak! Ma azért vagyunk itt, hogy hivatalosan bejelent­sem: a május a „Mindent a vevőért!” kampány hó­napja. Az, hogy a május a „Mindent a vevőért!” hónapja, megkívánja az egész vállalatcsoporttól és annak belső egységeitől, hogy a vevőt helyezzük a figyelem középpontjába. Ez egyúttal azt is lehetővé teszi, hogy a Lucky-Goldstar márkanév a teljes megbízhatóságot és márkahűséget jelentse a vásár­lók számára. A kampánynak olyan hatásosnak kell lennie, hogy a vevő azt mondja: - Nézd! Ez a cég valóban törődik a vevőivel! A Lucky-Goldstar a mai napig több esetben is hangsúlyozta a vevők szerepének fontosságát, és mindent megtett annak érdekében, hogy ezt a célt elérje. Minden kezdeményezésünkkor a vevő szem­pontjait vesszük elsőként figyelembe. Biztató azokat a sikertörténeteket hallani, ame­lyek azt mutatják, hogy vevőink mennyire elége­dettek voltak a munkánkkal. A „Mindent a vevőért!” hónapban azonban na­gyon tárgyilagosaknak kell lennünk, és behatóan elemezni, valóban megtettünk-e minden tőlünk tel­hetőt. Az „Értéket teremtünk a vevőnek” szlogen­nek ugyanis nem szabad szürke klisévé válnia. Cé­lunk, hogy ne legyenek olyan emberek a cégnél, akik még mindig azt gondolják, hogy csak az üzlet­kötőknek és a szolgáltatás területén dolgozó mun­katársaknak kell vevőorientáltnak lenniük, hiszen valamilyen módon a cég valamennyi dolgozója kapcsolatban áll a vevőkkel. Különösen ügyelni kell arra, nehogy a franchise üzleteinkkel vagy al­vállalkozóinkkal fennálló kapcsolatainkban a meg­értés hiányából fakadó bármilyen akadály vagy tor­zulás megnehezítse a végső cél elérését. Ha a cég abszolút célja „A vevő igényeinek kielégítése”, minden dolgozónknak különös figyelmet kell szen­telnie arra, hogy bármikor bármit tesz, minden dön­tését e cél érdekében hozza. Minden irodánknak, gyárunknak vagy áruházunknak ezt a vevőközpon­túságot kell sugároznia, az elnöktől a tanulóig. „A vevő igényeinek kielégítése” gondolatnak tudatos­sá, üzleti hitté kell válnia. „Értéket teremtünk a vevőnek” - nem vehetjük félvállról ezt a gondolatot! Versenytársaink minden bizonnyal a lehető legtöbbet és még annál is többet tettek azóta, hogy megjelentünk a piacon. Nem en­gedhetjük meg magunknak, hogy feladatainkat ne a lehető legjobban végezzük el. Mindig egy lépéssel tovább kell lépnünk és szü­net nélkül kutatnunk kell, mitől válik cégünk piac­elsővé azzal, hogy olyan értéket teremt és kínál, ami vevőit maximálisan kielégíti. Éppen ezért az „Értéket teremtünk vevőinknek” szlogen nem válhat puszta szavak, gondolatok hal­mazává; elsősorban tenni kell érte. Másodsorban is tenni kell érte! És harmadszor is tenni kell érte! Nemcsak az elnöknek, hanem minden dolgozónak, az irodai ügyviteltől a szakmunkásokig, az üzletkö­tőktől a szolgáltatási szférában dolgozókig tisztá­ban kell lennie munkája jelentőségével, és azzal, hogy milyen további értéket teremt a végső fel­használó igényeinek kielégítése érdekében. Szigorú önértékelést kell végezni, hogy minden dolgozó még több értéket tudjon teremteni a vevő érdekében. Az Értéket teremtünk vevőinknek” nevű kam­pány célját lehetetlen úgy elérni, ha csak hangsú­lyozzák a „tettek” fontosságát, és csupán az alvál­lalkozóinkat nógatjuk arra, hogy jó színvonalon tel­jesítsenek. Akár az elnökről, valamelyik ügyintézőről vagy menedzserről, tehát bármelyikünkről legyen is szó, minden döntésnél elsődlegesen azt kell végiggon­dolni, hogy mi a legkedvezőbb a vevő számára. Ez az egyetlen módja annak, hogy valóban „Érté­ket teremtsünk vevőinknek”. Természetesen ezek a döntések külön áldozatot, több kiadást igényelhet­nek, és megnehezíthetik az adott évre tervezett jö­vedelemszint elérését, ezt azonban tudomásul kell vennünk és döntéseinket mindig a vevő szemszögé­ből kell meghoznunk. Ha így dolgozunk, a vevők értékelni fogják ezt, és kizárólag Lucky-Goldstar termékeket fognak vásárolni. Meggyőződésem, hogy ezt kell tennünk, ha vevő­inket a legteljesebb mértékben akarjuk kiszolgálni, s ekkor az ezen az alapon szerzett profit igazi profit lesz. Az alacsony minőségű vagy irreális árú termék eladásakor a cég gyakorlatilag becsapná vevőjét. Ha ez lenne az egyetlen módja annak, hogy profitot szerezzünk, akár abba is hagyhatjuk a munkánkat. A vevőket becsapva rövid távon profitot lehet ugyan szerezni, de ez hosszú távon semmiképpen sem járható út. Kizárólag kiváló minőségű szolgáltatással lehet a szükséges profitot és sikert garantálni. Ezért na­gyon fontos, hogy az üzleti döntéseket a vevők szemszögéből hozzuk és akkor valamennyi Lucky-Goldstar dolgozó ügyelni fog munkája magas szín­vonalára. Úgy, mintha ők maguk lennének az álta­luk gyártott termékek vevői. Ha meg akarjuk érteni a vásárlók igényeit és dön­téseinket az ő oldalukról szándékozunk meghozni, nagyon fontos, hogy közvetlenül meghallgassuk őket. Ezért az elnöknek munkatársaival együtt a lehető legtöbbet kell profitálnia a „Mindent a vevőért!” hónap kampányából, annak garantálásával, hogy mindenki a lehető legjobb szolgáltatást nyújtja ve­vőinek, valamint azt, hogy példát is mutatunk, hogy ennek az értékrendnek a gyökerei megerősöd­jenek. Ez a kampány nem válhat üres ceremóniává. Önkéntes „mozgalommá” kell fejlődnie annak ér­dekében, hogy átlássuk, mi az igazi vevőszolgálat. A kampány tevékenységei közül meg kell említe­ni a csökkentett árú eladásokat és azt, hogy a rekla­mált és visszavitt árukat kicseréljük. Itt azonban le kell szögeznem, hogy a kampány nemcsak termékeink olcsó eladását jelenti annak ér­dekében, hogy a raktáron levő termékmennyiség csökkenjen. Dolgozóinknak nem szabad azt hinniük, hogy az egész kampány ilyen alapokon nyugszik. Ez nem lehet csak egy egyszeri kampány, hanem lehetőségnek kell lennie kell legyen erőink egyesí­tésére annak érdekében, hogy vevőink felismerjék, cégünk „értéket teremt” számukra. Vevőink számá­ra cégünk ígérete csak az lehet, hogy a jövőben még jobban és még intenzívebben dolgozunk. Ugyan megtehetnénk, hogy csupán egy hónapig tartjuk magunkat az „Értéket teremtünk vevőink­nek” szlogen gondolatához, de mi lesz akkor egy év vagy tíz év múlva? Tény, hogy nem könnyű szünet nélkül maximáli­san megfelelni a vevők elvárásainak, tehát ez csak akkor lehetséges, ha szokásunkká válik. Cégünk célja nemcsak az, hogy mindig egy lé­péssel hazai versenytársaink előtt legyünk. Nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy mi a világot cé­loztuk meg, s valamennyi munkatársunk részvétele szükséges ahhoz, hogy a „Mindent a vevőért!” hó­nap sikeres kampány legyen. Még egyszer szeret­nék mindenkit megkérni arra, hogy ragadja meg ezt a lehetőséget, hogy munkájának alapvető részévé váljon cégünk vezetési filozófiája. Mindannyian őszintén dolgozzunk azért, hogy a Lucky-Goldstar a vevőiért létezzen, a vevői által prosperáljon és maximálisan kielégítse a vevők minden igényét. Köszönöm. 1992. május 26., kedd G oldStar The brightest star in electronics. 11173JP

Next