Népszabadság, 2005. szeptember (63. évfolyam, 204-229. szám)

2005-09-14 / 215. szám

2 2005. SZEPTEMBER 14., SZERDA KE] Kiállít! Minden korábbinál gazdagabb az idei szalon kínálata, és a premiermodellek többsége az októberben nyíló budapesti autókiállításon is megtekint­hető­ majd. TANULMÁNYAUTÓK Audi: sportkocsikoncepció, mely a következő győri modell formá­ját és stílusát jelzi. BMW: a Hybrid érdekessége, hogy a rendszer több elemét a kü­szöbökbe rejtették, az X3-as ve­gyes üzemmódú változata a leg­nagyobb a piacon, Amerikában lesz a Lexus RXh vetélytársa. Citroen: a C-SportLounge tö­kéletesen példázza a fejlődést, hi­szen elektronikus vezérlésű kor­mányának és fékrendszerének köszönhetően száműzhették a merev kormányoszlopot és pe­dáltengelyeket, így alacsonyabb építésű, biztonságosabb és látvá­nyosabb autót tervezhettek a franciák. Daihatsu: a D jelzésű SUV, a már ismert, bár itthon kevésbé si­keres Terros minitervjáró utódja lesz. Dodge: a Caliber és a Nitro SUV az amerikai márka offenzí­­vájának fontos fegyverei, hiszen 2010-ig évi ötvenezerre akarja növelni európai eladásait. Fenomenon: egyedi autókat gyártó, ezért kevéssé ismert már­ka, mely a régi Lancia Stratost fo­galmazta újra. Fisker: a Tramonto sportkocsi egyedi koktél, olasz, brit és német ízekkel keverve. Ford­ Iosis nevű tanulmányá­val a jövő Mondeóját sejteti a cég. A 2007-ben sorozatgyártásra ke­rülő változat ajtajai valószínűleg nem szárnyszerűen nyílnak majd, persze semmi sem lehetet­len. Hyundai: a Portico kombi mellett áll a HND-2-es, ami a kö­vetkező Accent előtanulmánya. Jeep: a Compass Rallye és Patriot is a klasszikus dzsipha­gyományokat idézi, miközben di­vatosan ívelt karosszériaelemek­kel próbál igazodni a japán irány­zathoz. Karman: az ötvenéves cég egyedi modellel mutatja be ka­rosszériaépítő munkásságát. A négyajtós SUC, vagyis a Sport Utility Convertible igazi műszaki bravúr, mert ajtajai kétfelé nyíl­nak, amit különösen egy nyitott kocsinál nehéz megoldani. Lexus: az LF­A jelzés formájá­val és szerkezetével is a jövőt idézi. Mazda: a Sonson egy ötletek­kel teli, szolid kisautó, mely a 2- es típus utódja lehet. Mitsubishi: a Sportback nem­csak a kiállítás miatt kötődik Frankfurthoz, hiszen a cápafor­májú kocsit a közeli Treburban működő dizájnközpontban ter­vezték, csakúgy, mint a következő Láncért és a PSA Peugeot-Citro­­ennel közös terepjárót. Opel: a Frontera utódja, a General Motorshoz tartozó ame­rikai, európai, dél-koreai és japán irodákban tervezték a konszern fődarabjainak felhasználásával. Peugeot: a kétüléses tricikli­ként előadott 20Cup nem más, mint a következő generációs mi­ni, a 206-os utódja, vagyis a 207- es formai elemeiből építve. A go­lyó alakú Movie a francia cég im­már hagyományos és globális dizájnpályázatának győztes mű­ve, a portugál Andre Costa meg­valósított álma, többszörösen eredeti mű. Renault Egeus: a Nissan-ala­­pokra épülő terepjáró vélhetően nagyobb sikerekre számíthat, mint elődje, az RX 4-es. Toyota: az Endo mini koncep­ciója erősen emlékeztet a Fiat Trepiano 3+1-es ülésrendjére és az Opel Trixx ajtómegoldására. Volkswagen: a Beduin SUV, melynek testvérmodelljét, az Audi QS-est majd később mutat­ják be. Tart a vita arról, hogy hol is készüljenek az új sportos terep­járók, mert számítások szerint autónként ezer eurót lehetne megspórolni, ha nem Németor­szágban, hanem Portugáliában gyártanák. SOROZATGYÁRTÁSÚ PREMIERMODELLEK Alfa Romeo: a stand főszerep­lője az italdesignos Giorgetto Giugiaro és az Alfa Romeo CentoStyle közös munkája, a nyi­tott Brera. A kiállított­­^-vál­tozat 3.2 V6 JTS 24 szelepes mo­torja 260 lóerős teljesítményű, ezzel a motorral is rendelhető a 159-es, mely nem kevesebbre vál­lalkozott, mint szebbnek mutat­kozni elődjénél, a 156-nál. El kell ismerni, sikerült. Audi: a Q7 a Porsche Ceyenne-nel és a Volkswagen Touareggel közös szalagon készül Pozsonyban, átlagon felüli képes­ségeivel valószínűleg testvéreinek is nehéz lesz megküzdeni. Három üléssor, változtatható szintszabá­lyozás, sávelhagyásra rezgéssel fi­gyelmeztető kormány. HIRDETÉS Bentley: az Azure ára és szár­mazása miatt is arisztokratikus távolságtartásra int, hiába nyi­tott, és hiába birtokolja a márkát a nevében népautós VW-kon­­szern. BMW: a 3-as Touring, vagyis a kombi hatalmas belső terével, a Z4-es Coupe brutális fazonjával nyűgözi le a látogatókat. Brillance: Lipcse után Frankfurtban is a legnagyobb pavilonban, a 4-esben mutatta be legújabb modelljeit a kínai Euro Motors. A középkategóri­ás Csonghua nem annyira for­májával, mint 18 ezer eurós árá­val hódíthat, a lépcsős hátú ko­csi a BMW-vel közös üzem szü­lötte. Cadillac: az európai fogyasz­tók ízlésére és méretére alakított BLS az ugyancsak General Mo­torshoz tartozó márka trolhat­­tani gyárában készül. A Saab padlólemezére épülő modellt csak Európában forgalmazzák majd, és márciustól 1,9 literes vagy 2,5 literes motorral kapható, a dízel a Fiattól, a benzines az Opeltől származik. Chevrolet: Aveo: a Kalos lép­csős hátú utódja, mely markán­sabb fazont és tágasabb csomag­teret kapott. Citroen: kisebb fazonigazítás után markánsabb arcot kapott a C3-as. Fiat: a Grande Punto, a többi minihez hasonlóan ez is alaposan megnőtt, a harmadik nemzedék megjelenésével párhuzamosan Classic néven tovább gyártják a második generációs modellt. Ford: kicsit változott a Fiesta és a Fusion, de továbbra is vis­­szafogott maradt formája, lehet, hogy ezt igényli a célközönsége? Geely: más kínaiakhoz hason­lóan ez sem egy ismert márka. Ma még legalábbis. Frankfurti ajánlatuk leglátványosabb darab­ja a Kínai Sárkány nevű sportko­csi, mely közül még további négy modell, a lépcsős hátú Free Cruiser, az FC szedán, az M303H és a ferde hátú Haoqing parkol. Először a spanyol és a portugál piacokon forgalmazzák majd. Honda: végre ismét dinami­ IAA, Fi­ kus fazont kapott a Civic, a fi hátú ötajtós után márciusban a kupé, és Európában is for­mázzák majd a négya Hybridet, valamint a megfia­tott Accordot. Hyundai Getz: kis autó, változás, nagyobb motorokká Jaguar: csak a jelzés a rég alumínium karosszériás XK jesen új. Kia: a Santával közös padi mezre egy lendületesebb vo. vezetésű Magentis épült. Landwinde: a régebbi Isu illetve Opelt idéző kínai terep rót Hollandia után Németors­­ban is forgalmazza a Bijvelds > Lexus: az RX után megjele­nS 430-as hibrid változata is. Mazda: a spanyolországi lenciában készülő japán min 2-es, testvéréhez, a Focushoz­sonló plasztikai műtéten esett Maybach: a felmérések , mint az 550 lóerőt kevesellbé vevők, ezért az AMG 612 lóér növelte a teljesítményt. Mercedes: az S osztály i­ sztár, mely mellett inkább éri­vel, mint fényével tűnik ki a 16 csillag, például az ML 63-as résű, 510 lóerős teljesítmén AMG terepjáró. Nissan: a Micra C+C a l­eg­népszerűbb, keménytetős ku­­kabriók választékát gyarapítja Note nem más, mint a Reno Modus japán jelvényes és hos­szabb tengelytávú változata. Opel: valóságos tűzijáték a­­­met cég standján, ahol a ma újult Vectra mellett az Asi sportos változatai duzzadnak­ erőtől, a csukott OPC- és a n­­ható Twintop-modellben. Az új Honda Civicnek is lesz hibrid változata Peugeot 20 Cup tricikli A legújabb S osztályú Mercedes Nyitott a Volkswagen Caliber nevű Dodge Keménytetős kabrió a Volvo C70-es A Tigra után kész az Astra TwinTop

Next