Népszabadság, 2005. szeptember (63. évfolyam, 204-229. szám)
2005-09-14 / 215. szám
2 2005. SZEPTEMBER 14., SZERDA KE] Kiállít! Minden korábbinál gazdagabb az idei szalon kínálata, és a premiermodellek többsége az októberben nyíló budapesti autókiállításon is megtekinthető majd. TANULMÁNYAUTÓK Audi: sportkocsikoncepció, mely a következő győri modell formáját és stílusát jelzi. BMW: a Hybrid érdekessége, hogy a rendszer több elemét a küszöbökbe rejtették, az X3-as vegyes üzemmódú változata a legnagyobb a piacon, Amerikában lesz a Lexus RXh vetélytársa. Citroen: a C-SportLounge tökéletesen példázza a fejlődést, hiszen elektronikus vezérlésű kormányának és fékrendszerének köszönhetően száműzhették a merev kormányoszlopot és pedáltengelyeket, így alacsonyabb építésű, biztonságosabb és látványosabb autót tervezhettek a franciák. Daihatsu: a D jelzésű SUV, a már ismert, bár itthon kevésbé sikeres Terros minitervjáró utódja lesz. Dodge: a Caliber és a Nitro SUV az amerikai márka offenzívájának fontos fegyverei, hiszen 2010-ig évi ötvenezerre akarja növelni európai eladásait. Fenomenon: egyedi autókat gyártó, ezért kevéssé ismert márka, mely a régi Lancia Stratost fogalmazta újra. Fisker: a Tramonto sportkocsi egyedi koktél, olasz, brit és német ízekkel keverve. Ford Iosis nevű tanulmányával a jövő Mondeóját sejteti a cég. A 2007-ben sorozatgyártásra kerülő változat ajtajai valószínűleg nem szárnyszerűen nyílnak majd, persze semmi sem lehetetlen. Hyundai: a Portico kombi mellett áll a HND-2-es, ami a következő Accent előtanulmánya. Jeep: a Compass Rallye és Patriot is a klasszikus dzsiphagyományokat idézi, miközben divatosan ívelt karosszériaelemekkel próbál igazodni a japán irányzathoz. Karman: az ötvenéves cég egyedi modellel mutatja be karosszériaépítő munkásságát. A négyajtós SUC, vagyis a Sport Utility Convertible igazi műszaki bravúr, mert ajtajai kétfelé nyílnak, amit különösen egy nyitott kocsinál nehéz megoldani. Lexus: az LFA jelzés formájával és szerkezetével is a jövőt idézi. Mazda: a Sonson egy ötletekkel teli, szolid kisautó, mely a 2- es típus utódja lehet. Mitsubishi: a Sportback nemcsak a kiállítás miatt kötődik Frankfurthoz, hiszen a cápaformájú kocsit a közeli Treburban működő dizájnközpontban tervezték, csakúgy, mint a következő Láncért és a PSA Peugeot-Citroennel közös terepjárót. Opel: a Frontera utódja, a General Motorshoz tartozó amerikai, európai, dél-koreai és japán irodákban tervezték a konszern fődarabjainak felhasználásával. Peugeot: a kétüléses tricikliként előadott 20Cup nem más, mint a következő generációs mini, a 206-os utódja, vagyis a 207- es formai elemeiből építve. A golyó alakú Movie a francia cég immár hagyományos és globális dizájnpályázatának győztes műve, a portugál Andre Costa megvalósított álma, többszörösen eredeti mű. Renault Egeus: a Nissan-alapokra épülő terepjáró vélhetően nagyobb sikerekre számíthat, mint elődje, az RX 4-es. Toyota: az Endo mini koncepciója erősen emlékeztet a Fiat Trepiano 3+1-es ülésrendjére és az Opel Trixx ajtómegoldására. Volkswagen: a Beduin SUV, melynek testvérmodelljét, az Audi QS-est majd később mutatják be. Tart a vita arról, hogy hol is készüljenek az új sportos terepjárók, mert számítások szerint autónként ezer eurót lehetne megspórolni, ha nem Németországban, hanem Portugáliában gyártanák. SOROZATGYÁRTÁSÚ PREMIERMODELLEK Alfa Romeo: a stand főszereplője az italdesignos Giorgetto Giugiaro és az Alfa Romeo CentoStyle közös munkája, a nyitott Brera. A kiállított^-változat 3.2 V6 JTS 24 szelepes motorja 260 lóerős teljesítményű, ezzel a motorral is rendelhető a 159-es, mely nem kevesebbre vállalkozott, mint szebbnek mutatkozni elődjénél, a 156-nál. El kell ismerni, sikerült. Audi: a Q7 a Porsche Ceyenne-nel és a Volkswagen Touareggel közös szalagon készül Pozsonyban, átlagon felüli képességeivel valószínűleg testvéreinek is nehéz lesz megküzdeni. Három üléssor, változtatható szintszabályozás, sávelhagyásra rezgéssel figyelmeztető kormány. HIRDETÉS Bentley: az Azure ára és származása miatt is arisztokratikus távolságtartásra int, hiába nyitott, és hiába birtokolja a márkát a nevében népautós VW-konszern. BMW: a 3-as Touring, vagyis a kombi hatalmas belső terével, a Z4-es Coupe brutális fazonjával nyűgözi le a látogatókat. Brillance: Lipcse után Frankfurtban is a legnagyobb pavilonban, a 4-esben mutatta be legújabb modelljeit a kínai Euro Motors. A középkategóriás Csonghua nem annyira formájával, mint 18 ezer eurós árával hódíthat, a lépcsős hátú kocsi a BMW-vel közös üzem szülötte. Cadillac: az európai fogyasztók ízlésére és méretére alakított BLS az ugyancsak General Motorshoz tartozó márka trolhattani gyárában készül. A Saab padlólemezére épülő modellt csak Európában forgalmazzák majd, és márciustól 1,9 literes vagy 2,5 literes motorral kapható, a dízel a Fiattól, a benzines az Opeltől származik. Chevrolet: Aveo: a Kalos lépcsős hátú utódja, mely markánsabb fazont és tágasabb csomagteret kapott. Citroen: kisebb fazonigazítás után markánsabb arcot kapott a C3-as. Fiat: a Grande Punto, a többi minihez hasonlóan ez is alaposan megnőtt, a harmadik nemzedék megjelenésével párhuzamosan Classic néven tovább gyártják a második generációs modellt. Ford: kicsit változott a Fiesta és a Fusion, de továbbra is visszafogott maradt formája, lehet, hogy ezt igényli a célközönsége? Geely: más kínaiakhoz hasonlóan ez sem egy ismert márka. Ma még legalábbis. Frankfurti ajánlatuk leglátványosabb darabja a Kínai Sárkány nevű sportkocsi, mely közül még további négy modell, a lépcsős hátú Free Cruiser, az FC szedán, az M303H és a ferde hátú Haoqing parkol. Először a spanyol és a portugál piacokon forgalmazzák majd. Honda: végre ismét dinami IAA, Fi kus fazont kapott a Civic, a fi hátú ötajtós után márciusban a kupé, és Európában is formázzák majd a négya Hybridet, valamint a megfiatott Accordot. Hyundai Getz: kis autó, változás, nagyobb motorokká Jaguar: csak a jelzés a rég alumínium karosszériás XK jesen új. Kia: a Santával közös padi mezre egy lendületesebb vo. vezetésű Magentis épült. Landwinde: a régebbi Isu illetve Opelt idéző kínai terep rót Hollandia után Németorsban is forgalmazza a Bijvelds > Lexus: az RX után megjelenS 430-as hibrid változata is. Mazda: a spanyolországi lenciában készülő japán min 2-es, testvéréhez, a Focushozsonló plasztikai műtéten esett Maybach: a felmérések , mint az 550 lóerőt kevesellbé vevők, ezért az AMG 612 lóér növelte a teljesítményt. Mercedes: az S osztály i sztár, mely mellett inkább érivel, mint fényével tűnik ki a 16 csillag, például az ML 63-as résű, 510 lóerős teljesítmén AMG terepjáró. Nissan: a Micra C+C a legnépszerűbb, keménytetős kukabriók választékát gyarapítja Note nem más, mint a Reno Modus japán jelvényes és hosszabb tengelytávú változata. Opel: valóságos tűzijáték amet cég standján, ahol a ma újult Vectra mellett az Asi sportos változatai duzzadnak erőtől, a csukott OPC- és a nható Twintop-modellben. Az új Honda Civicnek is lesz hibrid változata Peugeot 20 Cup tricikli A legújabb S osztályú Mercedes Nyitott a Volkswagen Caliber nevű Dodge Keménytetős kabrió a Volvo C70-es A Tigra után kész az Astra TwinTop