Népszabadság, 2012. május (70. évfolyam, 102-126. szám)

2012-05-07 / 106. szám

18 Népszabadság | 2012. május 7­, hétfő Sport Pólóolimpia Belehúztak Hírösszefoglalónk Londonban elkészítették az olimpiai vízilabdatornák csoportbeosztásait. A háromszoros ötkarikás győztes ma­gyar férfiválogatott két bombaerős el­lenféllel, Szerbiával és Montenegró­val került azonos hatosba. Kemény Dénes együttese az első mérkőzést jú­lius 29-én az örök rivális szerbekkel vívja. A csoportból az első négy helye­zett kerül a legjobb nyolc közé, így az első látásra nem kifejezetten kedvező sorsolást akár pozitívan is felfoghat­juk: az már most biztos, hogy Kásás és társai a két említett együttest elke­rülik a negyeddöntőben. A női mezőnyt két négycsapatos mezőnybe sorolták. Merész András játékosai az amerikaiakkal, a spanyo­lokkal és a kínaiakkal rivalizálnak az olimpia első szakaszában. A beosztások: Férfiak. A csoport: Horvátország, Olaszország, Görögország, Spanyolország, Ausztrália, Kazahsztán. B csoport: Magyarország, Szerbia, Monte­negró, Románia, Egyesült Államok, Nagy-Britannia. Nők: A csoport: Ma­gyarország, Egyesült Államok, Spanyol­­ország, Kína. B csoport: Olaszország, Ausztrália, Oroszország, Nagy-Britannia. Hoki-vb Amerikai álom A Helsinkiben és Stockholmban zajló A csoportos jégkorong-világbajnok­ságon az Egyesült Államok csapata okozta a hétvége legnagyobb megle­petését azzal, hogy a hosszabbítás­ban 5:4-re legyőzte a kanadai váloga­tottat. A további rangadókon: Svéd­­ország-Csehország 4:1, Finnország- Szlovákia 1:0. HIRDETÉS Túraautó Magyar világbajnoki futamgyőzelem a Hungaroringen Michelisz a gyűrű ura Boda András - Erre inni kell egy sört! - jelentette ki egy nyurga fiatalember a Hungaroring célegyenesének lelátóján szombaton nem sokkal tizenegy óra előtt, miután társaival bő tíz percig üvöltötte torka­­szakadtából, hogy „Hajrá, Nócórbi!” Pedig akkor még csupán annyi tör­tént: a túraautó-világbajnokság idei ötödik versenyhétvégéjén a szabad­edzés megkezdése előtt felhúzták a ro­lót a - két magyar pilótával, Michelisz Norberttel valamint Weber Gáborral érdekelt - Zengő Motorsport bokszá­ban. Ennyi is elég volt azonban a lelá­tón ülő több száz fős, dudákkal, ma­gyar zászlókkal felszerelkezett „B kö­zépnek”, hogy belekezdjen a hétvége slágerébe, a „hajrá, Nócorbiba!” Mind­ez ráadásul csak ízelítő volt. Bár akad­tak aggodalmak, hogy a 3000 forin­tos belépőjegy elriasztja a nézőket, a szombat délutáni kvalifikációra és a vasárnapi két futamra a célegyenes le­látói csaknem teljesen megteltek a job­bára - a magyar csapat kocsijainak fes­tését idéző - narancs-feketébe öltözött szurkolókkal, akiknek hangereje oly­kor a háromszáz lóerős, csendesnek aligha mondható versenyautók bőgő­sét is elnyomta... A még nem hivatalos adatok szerint közel hatvanezren „tet­ték tiszteletüket” a ringen a vb-futam, még inkább a szériában már harma­dik szezonját töltő, tavalyi mogyoródi második helye és idei formája miatt futamgyőzelemre is esélyesnek tetsző Michelisz kedvéért. Noha biztatásból nem volt hiány, kezdetben úgy tetszett: nem lejt a ma­gyar pilótáknak a hazai pálya. Miche­lisz, aki egy hete Szlovákiában megsze­rezte élete első kvalifikációgyőzelmét, most csak hatodik lett az időmérőn, amit a szériát uraló három chevro­­let-s pilóta nyert Yvan Michel, Robert Huff, Alain Merni sorrendben. Miche­lisz csapattársa, az első vb-szezonos Wéber technikai gondok miatt csak a tizenhatodik lett. Mindezek dacára a magyar csapatnál nem aggódtak külö­nösebben, mondván, a versenytempó­val nem lesz gond. Csakhogy a magyar pilótát - ezen már meglepődni sem lehet - megint elkerülte a szerencse. (Egy hete az élen hajtott Szlovákiában, ám kétszer is kilökték, ezért csak ha­todik lett.) Szokásához híven kiválóan rajtolt, negyedikként érkezett az el­ső kanyarhoz, de egy hátulról érkező sporttárs „megpöckölte” a kocsiját, így erősen gépészkednie kellett, hogy egyáltalán a pályán maradhasson. A tizenkettedik pozícióban találta ma­gát. Ezután derekasan küzdött, sorra előzte az előtte lévőket, s végül a hete­dik helyre kapaszkodott vissza. Mind­eközben Wéber Gábor sem sétakocsi­­kázott: a starthoz képest hat helyet ja­vított, a tizedik, pontszerző helyen zár­ta a futamot. Bár a bravúr az első ne­kirugaszkodásra elmaradt, a nézők így is győztesként köszöntötték a bokszut­cába visszatérő Micheliszt­­ nem úgy az igazi nyertest, Mullert: nem feled­ték a magyar drukkerek, hogy ő volt az egyik, aki Szlovákiában „elütötte” a si­kertől a magyar versenyzőt. Noha a szurkolók már egy hetedik helynek is örültek, Michelisz nem volt maradéktalanul elégedett, jelezte is a két futam közötti szünetben, hogy en­nél azért többre képes. S hogy nem a levegőbe beszélt, az a versenyhétvége második futamán ki is derült. A szabályok szerint a második ver­senyen az első tíz fordított sorrend­ben állt fel a rajtrácsra, így a magyar pilóta az ötödik helyről várta a star­tot. S amint kialudtak a lámpák, szin­te „felrobbant” a lelátó a hangzavartól: Michelisz ugyanis egészen elképesztő rajtot vett, az első kanyarig négy ve­­télytársát előzte meg, vagyis az élre ugrott. - Most kéne leinteni - sóhajtott a futam első körének felénél egy szak­újságíró, emlékeztetve, hogy „Norbit mindig megtalálja valaki, ha vezeti a versenyt”. Aggodalma azonban ezúttal feleslegesnek bizonyult: nemhogy tá­madni tudták volna, percről perce job­ban elhúzott az üldözőktől, s remek tempóban, hibátlanul, magabiztosan vezetett egészen a leintésig. A befutót követően a közönség tombolt, a pálya­bírók leborultak a levezető körén lé­vő pilóta kocsija előtt, a csapatfőnök Zengő Zoltán pedig könnyeivel küsz­ködött... Maga a versenyző - aki vb­­pályafutása második futamgyőzelmét szerezte meg, egyúttal az összetettben előlépett a hatodik helyre - leginkább csak a fejét csóválta, s nehezen találta a szavakat. Csapata és a szurkolók mél­tatása után úgy fogalmazott: „Nem tu­dom pontosan, mit hogyan csináltam a rajtnál, egyszer csak az élen találtam magam. Aztán nyomtam, ahogy bír­tam. A futam felétől már csak arra fi­gyeltem, hogy a vezetésen kívül sem­mi másra ne gondoljak, koncentrálni tudjak a leintésig. Alighanem ez eddi­gi életem legboldogabb napja.” Michelisz (elöl) és a mezőny fotó: Kurucz árpád

Next