Népszava, 1951. május (79. évfolyam, 101-124. sz.)
1951-05-09 / 106. szám
KÉPSZAVA * Új bányászváros épül a Mecsek keleti lejtőin ' A Mecsek keleti lejtőin, a Pécs Joell- Steffi Meszesújtelepen az ötéves terv felső évében 14 ikerház építésével kezdték meg a munkát a MESZHART báttyáik dolgozói részére. Röviddel ezután nyolc kétemeletes, összesen 270 lakásos ház építéséhez fogtak hozzá. Ide december végén már be is költöztek a bányászok. Ugyanakkor elkészült egy kétemeletes legényszálás is. Ez év júniusára újabb hat kétemeletes épület készül el 129 lakással. Az építkezés dolgozói párosversenyben állmaik a komlói, kökönyösi építkezés dolgozóival s a verseny eddigi eredményeként a munkálatok 20 nappal a határidő előtt befejeződnek. A május 1-én megindult újabb építkezéseik öt háromemeletes lakóház és egy új korszerű kvsúrház létesítését biztosítják. A távolabb fekvő Vasas lakótelepen tíz ikerház és egy kétemeletes legényszállás épül a bányászok részére. A munkálatoknál a szovjet munkai módszerek, a Malkszimenkó falazási módszer felhasználásával, a gerendák előregyártásévatt jelentős anyag- és időmegtakarítást érnek ah A szakaszos legeltetés több szálastakarmányt biztosít és legelőik gazdaságos kihasználásáhra fő Szovjetunió példáját követve, az ország több részében áttértek a szakaszos legeltetésre. Törökszentmiklóson például a ki nem használt területből a legeltető bizottság 25 holdat lefon- Bzáltatott s így megakadályozta, hogy a fű megvénüljön. A községhez tartozó fiatal erdők füvének lekaszálásával a téli szénaszükségletet biztosították. Nyíregyháza határában levő Dózsaszőlő dolgozó parasztsága három szakaszra osztotta be a község legelőit. A pásztor 10—12 naponként változtatja a legeltetés helyét. Ezzel elérték azt, hogy a legelő területén egyenlő menynyiségben oszlik el a trágya. Néhány községben még mindig nem ismerték fel a szakaszos legeltetés előnyét, így Solt, Mezőkövesd Füzesabony, Békés, Karcag, Gyula és Szeghalom községekben sem. Bátya község legelőbizottságának elnöke pedig igen helytelenül azzal érvelt: »Minek vezessük be a szakaszos legeltetést, hiszen van bőven legelőnk és gazdag a fatermésünk.« Állati tonyászéi és s ínek fejlesztésiben elengedhetetlenül szükséges, hogy a legelőkkel gazdaságosan bánjunk. Ennek pedig előfeltétele a szakaszos legeltetés bevezetése. A Műszaki Egyetem Veszprémben működő nehézvegyipari karánnagy számban készülnek munkás- és parasztszármazású fiataljaink a mérnöki pályára. Korszerűen berendezett laboratórium, két jól felszerelt előadóterem, különböző műhelyek és a Szovjetúnióból kapott fémvizsgálókészülék segítik többek között a magas színvonalú tanulást. A kar hallgatóinak jó ellátását, szórakozását jólműködő menza, kényelmes diákszálló, tanulószobák, sportpálya stb. szolgálják. A jelentkezés az ország minden tájáról máris megindult a nehéz- segyipari karra. A Lakásépítő Szövetkezet építkezései keretében 84 kislakás épül fel Debrecenben. Ebből 64 társasbérház, 20 pedig családiház lesz. A debreceni Magasépítési Vállalat dolgozói már megkezdték a családi házak alapjainak lerakását. Csökkenti hőmérséklet Várható időjárás: Változó felhőzet, többfelé záporeső, zivatar. Mérsékelt, időnként megélénkülő déli, délnyugati szél. A hőmérséklet főleg nyugaton kissé csökken. Várható hőmérsékleti értékek az ország területére: Szerda reggel nyugaton 9—12, keleten 13—15, délben nyugaton 16—18, keleten 20—22 fok között. 6 Újabb községeket kapcsol be a forgalomba a MÁVaUT nyári menetrendje A MÁVAUT május 20-án életbelépő nyári menetrendje alapján újabb községeket kapcsolnak be a forgalomba. Új autóbuszjárat indul a Tiszaroff—Tiszafüred—Kunhegyes útvonalon, Balmazújváros és Hajdúszoboszló, Sáp—Dencsháza—Debrecen, Hajdúszovát—Derecske, Biharnagybajom—Nagyrábé — Bihartorda— Debrecen—Berettyóújfalu között. Nyíregyháza környéke tszcsinek dolgozói naponta elérhetik a jövőben Nyíregyházát autóbusszal, továbbá naponta indul autóbuszjárat Magyartombegyházáról Békéscsabára. A Szeghalom és Berettyóújfalu között induló autóbuszjárat Hajdúszoboszló elérését teszi könnyebbé. Új autóbuszjárat indul a Dunántúl Lenti és Szentgyörgyvölgy környékén. Május 20-tól Kölesd —Gyönk, Bedegker—Kánya—Tengőd —Kaposvár, valamint Csorna és a környező falvak között létesül új autóbuszjárat. A Duna—Tisza-közén a piaci napokon Vác és Kösd között, május 20-tól naponta Bodroghalom— Sátoraljaújhely között közlekedik autóbusz. A tszcs-k dolgozóinak kérelmére több új megállóhelyet létesítenek és a járatok útirányát úgy változtatják meg, hogy a falvak dolgozó parasztságának még jobb közlekedést biztosítsanak a járási vagy megyeszékhelyekre. Halálra ítéltek egy fegyverrejtegető volt nagybirtokost A balassagyarmati megyebíróság büntető tanácsa a május 8-án megtartott statáriális tárgyaláson halálra ítélte id. dr. Bolla Kálmán volt 1650 holdas földbirtokost, a horthysta belügyminisztérium útlevélosztályának volt vezetőjét, aki cserhátsurányi kastélyában két forgópisztolyt, négy automatapisztolyt és egy automata golyóspuskát rejtegetett nagymennyiségű tölténnyel együtt. A halálos ítéletet végrehajtották. A fegyverek elrejtéséhez segítséget nyújtott ifjabb Bolla Kilmán is, ezért a statáriális tanács 15 évi börtönbüntetésre ítélte. Athenaeum Nyomda Fv. Soproni Bála A szakma legjobb dolgozói a közlekedés és posta területén Vasút Kft. vasút a téli forgalom legjobb dolgozói névsorával szerepel. E versenyszakasz legjobbjainak kiértékelése egybeesett a szakma legjobbjai kiértékelésével. FORGALMI SZOLGÁLAT: Rendelkező és vonatindító állomások Állomásirányítók, forgalmi szolgálattevők: 1. Dr. Bokor János forgalmi szolgálattevő (Nyíregyháza). 2. Marthy Zoltán forgalmi szolgálattevő (Miskolc, sz. p. u.). 3. Vajda József forgalmi szolgálattevő (Celldömölk). 4. Dr. Makra Endre forgalmi szolgálattevő (Bp. Ferencváros). 5. Kurinyi Tibor forgalmi Szolgálattevő (Dombóvár). Térfelvigyázók, váltókezelők: 1. Nákófalvi József térfelvigyázó (Szeged). 2. Kiss III. József váltókezelő (Szombathely). 3. Kenyeres Dezső váltókezelő (Miskolc, sz. p. u.). 4. Antal Imre térfelvigyázó(Bp. Soroksári út). 5. Kálmán Ernő váltóőr (Debrecen). Tolatásvezetők, kocsimesterek: 1. Szentesi Mihály főkocsimester (Debrecen). 2. Boros Bálint kocsimester (Rákosrendező). 3. Horváth István tolatásvezető (Kaposvár). 4. Török József kocsimester (Miskolc, sz. p. u.). 5. Szabó II. Ferenc főikolsimester (Bp. Ferencváros). Gépkísérők: 1. Bebesi József (Pécs). 2. Ugrai József (Szombathely). 3. Kurosi Lajos (Bp. Déli p. u.). 4. Árnyas Lajos (Debrecen). S. Zettl Máté (Sopron GYSEV). Tehervonattal utazó vonatkísérők: 1. Virágh József (Miskolc, szp. u.). 2. Kristófok József (Nyíregyháza). 3. Biharvári Sándor (Pécs). 4. Fülöp András (Szombathely). 6. Koósi József (Bp. Ferencváros). Személyvonattal utazó vonatkísérők: 1. Kovács József (Mátészalka). 2. Horváth József (Cegléd). 3. Szögi István (Szeged). 4. Bognár Károly (Tapolca). 5. Serfőző Zoltán (Miskolc, sz. p. u.). Vezénylők: 1. Simon Mihály (Miskolc, Sz. p. u.). 2. Kos László (Rákosrendező). 3. Magyari Sándor (Dombóvár). 4. Boda István (Szombathely). 3. Demes István ,( Debrecen). Távirászok: 1. Győri László (Debrecen, lg.). 2. Csertő Mihály (Bp. Ferencváros). 3. Kiss István (Miskolc, szp. o.). 4. Gruber Pál (Sopron, GYSEV). 3. Ferenczi László (Szeged). Kocsifelírók, átmenesztők: 1. Szucsák János (Miskolc, r. p. u.). 2. Majoros János (Debrecen). 3. Tóth XIX. József (Bp. Ferencváros). 4. Illés Sándor (Szeged). 5. Kiss-Farkas József (Pécs). Guritásnál legjobb dolgozók: 1. Lajos János tolatásvezető (Dombóvár). 2. Tóth Kálmán guritásvezető (Miskolc, r. p. u.). 3. Vadnai Imre tolatásvezető (Debrecen). 4. Kovács V. István guritó-váltókezelő (Hatvan). 5. Aranyos Lajos sarus (Bp. Ferencváros). Állomási kocsiintézők: 1. Deli József (Debrecen). 2. Szőke Lajos (Dombóvár). 3. Szálkai Nándor (Bp. Ferencváros). 4. Pápa László (Miskolc, r. p. n.). B. Kajdi János (Celldömölk). Síktolatási tolatásvezetők: 1. Szabó I. Béla (Debrecen). 2. Polgár Lőrinc (Szombathely). 3. Dobos Mátyás (ákosrendező). 4. Bogártelki György (Bp. Ferencváros). 6. Antal Ferenc (Békéscsaba). Középállomások: Forgalmi szolgálattevők: 1. Amás Károly (Kőbánya, Felső). 2. Somogyi Jolán (Ostffyassy,anyfa). 3. Hollósi Hajnal (Szeged, Felső, központ). 4. Rákos Balázs (Vasas). 5. Gulyás Benedek (Solymár). Váltókezelők: 1. Rácz Ferenc (Tuzsér). 2. Dara János (Vasas). 3. Csanálosi László (Solymár). 4. Antal János (Püspökmolnári). 6. Kincses Pál (Kondoros). Központi szolgálat: Igazgatósági kocsiintézők: 1. Sólyom József (közlekedési és postaügyi minisztérium). 2. Kiss István (Miskolc, ig.). 3. Bernáth Károly (Debrecen, ig.). 4. Gadó János (Szombathely, ig.). 5. Csapó János (Pécs, ig.). Igazgatósági menetirányítók: 1. Bajor Rezső (közlekedési és postaügyi minisztérium). 2. Turóczi Béla (Bp. ig.). 3. G. Kiss László (Debrecen, ig.). 4. Igaz Béla (Pécs, ig). 3. Héjj László (Miskolc, ig.). VONTATÁSI SZOLGÁLAT: Mozdonyvezetők és fűtők: 1. Nyirkos Sándor mozdonyvezető, B. Demeter József és Hetpel Antal fűtőkkel (Miskolc, fűtőház). 2. Elek József mozdonyvezető, Vida József és Tóbiás József fűtőkkel (Tapolca, fűtőház). 3. Kies Jenő mozdonyvezető, Vasas János és Szepesvári István fűtőkkel (Miskolc,, fűtőház). 4. Reinhardt Jenő mozdonyvezető, Süle Ferenc fűtővel (Pécs, fűtőház). S. Katona Lajos mozdonyvezető, Gyöpös Ferenc fűtővel (Dombóvár, fütőház). Szénszerelők: 1. Péter Mihály (Dombóvár, fütőház). 2. Soproni Benő (Kiskunhalas, fütőház). 3. Molnár István (Dombóvár, fütőház). 4. Vas Géza (Dombóvár,fűtőház). 5. Herczeg János (Mátészalka, fütőház). Salakosok: 1. Horváth István (Kiskunfélegyháza, fütőház). 2. Nagy József (Szerencs, fütőház). 3. Jakab Lajos (Kazincbarcika, fütőház). 4. Rádi Ferenc (Bp. Keleti fütőház). S. Ifj. Konkoly István (Bp. Keleti fütőház). Kazánmosók: 1. Tóth III. Lajos (Dombóvár). 2. éles János (Debrecen, fütőház). 3. Pandur János (Dombóvár, fütőház). 4. Rédei Kálmán (Bp. Keleti fütőház). 5. Bencsire Adolf (Kaposzvár, fütőház). Előfütők, begyújtok: 1. Fényi Sándor (Debrecen, fütőház). 2. Orosz József (Szerencs, fütőház). 3. Jutasi Sándor (Bp. Északi fűtőház). 4. R. Kovács János (Bp. Ferencváros, fűtőház). 6. Szabó György (Szeged, fűtőház). Vontatási szakmunkások: 1. Józsa László kocsilakatos (Hegyeshalom, fűtőház). 2. Kovács II. József kazánkovács (Szeged, fűtőház). 3. Székelyhídi Sándor géplakatos (Debrecen, fűtőház). 4. Oláh Sándor géplakatos (Debrecen, fütőház). 3. Kovács József bádogos (Debrecen, fütőház). Mozdonyirányítók: 1. Tolnai Lajos (Miskolc, ig.). 2. Deák Ferenc (Bp., ig.). 3. Hazafi Sándor (Debrecen, ig.). Kocsivizsgálók: 1. Regény Pál (Kaposvár, fütőház). 2. Szundi Imre (Pécs, fűtőház). 3. Pozsoki István (Bp. Ferencváros, fütőház). PÁLYAFENNTARTÁSI SZOLGÁLAT: Pályamunkások: 1. Coepa Simon (Záhony, főépítésvezetőség). 7. Palágyi Ferenc (Sátoraljaújhely, osztálymérnökség). 3. Ifj. Tóth László (miskolc, osztálymérnökség). 4. Bodor Péter (Záhony, főépítésvezetőség). 3. Szombathi Pál (Terézvárosi osztálymérnökség). Előmunkások: 1. Konka Mihály (Szólnoki osztálymérnökség). 2. Puskás Imre (Szombathely, osztálymérnökség). 3. Körei Miklós (Nyíregyháza, osztálymérnökség). 4. Földes Károly (Kisújszállás, osztálymérnökség). 5. Koncz József (Záhony, főépítésvezetőség). Pályamesterek: 1. Szmola József (Hódmezővásárhely, osztálymérn.). 2. Papp Károly (Szombathely, osztálymérn.). 3. Szabó Jenő (Záhony, főépítésvez.). 4. Takács László (Pécs, osztálymérn.). B. Takács János (Kisújszállás, osztálymérn.). Pályafenntartási szakmunkások: 1. Papp I. István kőműves (Magasépítményi osztályúiéra.1. 2. Bréda Sándor kovács (Mátészalka, osztálymérn.). 3. Taskó Lajos kőműves (ómiskolc, osztálymérn.). 4. Bérczési Ferenc kőműves (Pécs, osztálymárn.). 5. Tóth Imre asztalos (Kisújszállás, osztálymérn.). Fatelítők: 1. Nánási András (Tokod, telitőtelep). 2. Szűrös János (Tököd, telítőtelep). 3. Dózsa József (Bp. telep). 4.L. Ulacs Antal és Ernst Ádám (Bp. telep). MÁV Felépítményi és Vasanyagjavító öv. legjobb dolgozói: 1. Bene László lakatos. 2. Halmai Pál lakatos. 3. Kancsár Tamás lakatos. 4. Czinkos Károly autogénhegesztő. S. Szenczi István villanyhegesztő. KERESKEDELMI SZOLGÁLAT: Tervszervezet, ellenőrök: 1. Kövér Ferenc (Salgótarján külső). 2. Csengeri Albert (Bp. Soroksári út). 3. Sir Imre (Dorog). 4. Bejczi Sándor (Sárvár). B. Szilvás Miklós (Kuzínohszeika). Tervhivatalnokok: 1. Péter János (Pécsbánya, rendező). 2. Kuczkó József (Gyékényes). 3. Nagy Lajos (Tatabánya felső). 4. Urbán István (Salgótarján külső). B. Molnár Márton (Ózd). Aruirányítók: 1. Kasza Géza (Kazincbarcika). 2. Galambos Béla (Kaposvár). 3. Baranyai Géza (Nyíregyháza). 4. Szeles Károly (Békéscsaba). 5. Vitéz Viktor (Nyíregyháza). Rakodási felelősök: 1. Bagi László (Szuhakálló). 2. Bacsó Gyula (Pécsbánya, rendező). 3. Németh Ferenc (Bp. kikötő). 4. Maxim András (Püspökladány). B. Nyikos Imre (Barcs). Raktárnokok: 1. Tekse József (Bp. Nyugati). 2. Futó Antal (Záhony). 3. Petre Pál (Hatvan). 4. Fehér József (Bp. kikötő). 3. Kunhegyesi János (Szerencs). Ponkkirakómunkások: 1. Hasovics Mihály (Bp. Nyugati)., 2. Hajdu János (Bp. Nyugati). 3. Bichel Mihály (Bp. Nyugati). 4. Rakó János (Bp. Nyugati). 5. Szmolicza Ignác (Bp. Nyugati). Raktári munkások: 1. Német Miklós (Záhony). 2. Battyányi András (Záhony). 3. Stipsits Antal (Győr). 4. Faragó Sándor (Záhony). 5. Azurák Mihály (Nyirbátor). Bevétel Ellenőrségi Htv. legjobb dolgozói: 1. Csákvári Ödön. 2. Debreczeni Lajos. 3. Vermessy Sándorné. 4. Bálint Mária. B. Valter Vilmos. ( Folytatjuk) Főszerkesztő: Harustyák József Felelős kiadó: Beregi Miklós Szerkesztőség és kiadóhivatal: Budapest, VII., Rákóczi út 54. Telefon: 224-815-tel 224-819-1. CSEKKSZÁMLA: 54.635 A Prága-Varsó „Békeverseny"-ben tovább is jól szerepelnek versenyzőink A Prága—Varsó kerékpáros »Békeverseny« VII. szakaszában valamenynyi magyar versenyző jó helyezést ért el. Kis Data a 7. lett, a 8—35. csopomntban futott be a célba Vidra, ötvös, Sere és Kiss F. Csapatversenyben a magyar válogatott harmadik lett, a csehszlovákokés a németek mögött. Az összetett egyéni versenyben továbbra is a 4. és 5. helyet foglaljuk el Kis-Dála és Sere révén, az összetett csapatversenyben a magyar válogatott Csehszlovákia után a 2. helyen át. A Hofherr vissza akarja szerezni a Szaktanács MHK-vándorzászlaját »Lássunk hát egy olyan üzemet, ahol jól megy az MHK-munka!« Ezzel a gondolattal lépünk be a Hofherr-gyárnak a kispesti Apponyiutcában , készülő pályája kapuján. Tyukodi elvtárs, a pálya gondnoka kalauzol bennünket és mutatja a szép betonkerítéssel körülvett területet, az új, tetszetős öltözőhelyiséget. A pálya talaja bizony még munkát igényel. Körül a salakpályának csak a medre látható, a röplabda, kosárlabda és a 150-es egyenes MHK akadálypályának még csak a helye látható. De azért már így is edzenek a pályán. Néhány atléta súlyt dobálgat Hamarosan csatlakozik hozzánk Rónai Zsigmond elvtárs is, a XIX. kerületi TSB elnöke, aki azért jött ki, hogy kerülete legnagyobb üzemének sportéletét ellenőrizze. Amikor a »mintaüzemi sportélet« és »MHK-mintasportkör« kifejezéseket használjuk, Kántor elvtárs, az üzem sportfelelőse csendesen tiltakozik. — Messze vagyunk attól, hogy mintaképpen szolgálhassunk, de azért szívesen elmondom, hogy és mint dolgozunk, talán tanul ebből is néhány, a tanulásra rászoruló üzemi sportkörünk. Tény az, hogy a Hofherr 1950 első felében megnyerte a SZOT MHK-vándorzászlaját, mint a legjobban mozgósító sportkör, majd az év második felében Rudabánya mögött a második helyen végzett, miközben a 616 MHK-jelentkezőből 605 lepróbázott. — És az, idén? — A helyzet nehezebbé vált. A szinteket egy kissé megszigorították s ha csak ugyanannyian próbálnánk, mint tavaly, az is már jelentős emelkedés lenne színvonalban. Az ipari tanulók az idén már a Munkaerőtartalék Sportkör színeiben versenyeznek és próbáznak. A tanulóifjúsággal együtt a Hoftierr-gyári dolgozók közül a tavalyi 605 próbázóval szemben ez idén 1100-an, esetleg 1200-an próbáznak le. A jelentkezések szervezése elég jól folyik. Az aktívahálózat, Gazsi Miklós MHK-felelős ellenőrzése mellett, jól végzi munkáját. Falragaszokon, hangszórón keresztül ismertetjük a mindenkori feladatokat, üzemi lapunk, a »traktor« állandóan foglalkozik a sport időszerű kérdéseivel. A sportközi napokat havonta rendszeresen megtartjuk s azon a tagság jelenlétében, mint legfontosabbat, az MHK ügyét tárgyaljuk a sportfelelősök, szakosztályvezetők, az edzők bevonásával. Az edzéseket beosztottuk. Hétfőn, szerdán és szombaton lehet atlétikai edzést folytatni, hétfőn, pénteken tornászni s most, hogy megvannak már az uszodajegyeink, kedden és csütörtökön úszóedzéseket tartunk. A szervezés tehát nagyjából jól folyik? — Itt vannak még hibák — mondja Kántor elvtárs. — Az egyéni agitáció hiányos. A holnapi sportaktívaértekezleten éppen ezért felkérem a műhely- sportfelelősöket, hogy műhelyenként szervezzenek maguk mellé még kéthárom aktívát és azokkal együtt végezzék rendszeresen az egyéni felvilágosító munkát. Három-négy hét múlva remélhetőleg elkészül a pályánk, amely már eddig is épült sok társadalmi munkával. A kész pálya lesz a mi legnagyobb agitációs eszközünk. Edzeni ugyan lehet a félig kész pályán is, de próbázni nem. Nagyon várjuk azt a 30.000 forintos segélyt, amellyel három-négy hét alatt teljesen befejezhetjük a pálya munkálatait. Akkor pedig, az idén is az élen tudunk maradni, sőt igyekszünk visszaszerezni a SZOT MHK-vándorzászlót. A tavalyi MHK-sikereink nyomán sportszakosztályaink taglétszámban szénen felduzzadtak, elsősorban a röplabda, a birkózó, az asztalitenisz, no meg a labdarúgó-szakosztályok. Rónai elvtárs jegyzi most meg? — Mégis többet várunk kerületünk legnagyobb üzemétől. Bízom abban, hogy a további szervezés folyamán legalább még 100 dolgozót próbáztatnak majd le azonfelül, mint amenynyit a sportfelelős elvtárs most mondott. — Ezt merem is vállalni? —z a mondja a sportfelelős ,— ha a pálya elkészül ? Így dolgozik a Hofherr. Ha tőkéféntesnek nem is lehet nevezni munkájukat — amit főleg a pályahiány befolyásol —, sok tekintetben mégis mintául szolgálhat. Hiányoljuk azonban, hogy nem visznek versenyszerűséget a szervezésbe! A gyáron belül, az üzemrészek közt vetélkedéseket kellene rendezni. Versenyezni kellene a szervezésben, a minél nagyobb létszám mozgósításában, az edzéseken való rendszeres részvételre, a próbák letételére. Írjanak ki a minőségi sportolók részére egyéni versenyt, ki mennyi dolgozót kapcsol be az MHK-ba, ki mennyit oktat és ki ér el a dolgoazókkal minél jobb eredményt. Azután pedig hívja ki a sportkör versenyre a szomszédos sportköröket, a kerület másik nagy üzemét, a Férfiruhaipart, vagy az éppen átetlenben található Kistextet! Mert különben a Hofherr is csak azt fogja bizonyítani, hogy a győzelmet könnyű egyszer megszerezni, de a magas színvonalat, az elsőséget tartani nagyon nehéz és sokkal alaposabb munkát megkívánó feladat. Összeállították a lengyelek ellen készülő A és B labdarúgóválogatott keretet A májusban 90-n’alkerülő Magyarország—Lengyelország válogatott labdarúgó mérkőzésre összeálították a magyar A és B váltogatott keretet. A keret: Kapus, Giroscze, Palotai (Szegedi Honvéd), hátvéd: Kovács II., Berzecn, Lantos, Rákóczi, Tótoké; fedezet: Kovács I., Bozsik, csatár: Sándor, Kocsis, Hidegkúti, Palotáis, Puskás, Szusza, Czibor. A B keret 23 játékosból áll. Az A és B válogatott keret ezen a héten nem tart közös edzést. TIPJEINK A toto 19. szelvényén valamennyi NB I-es mérkőzésünk megtalálható, míg a többi helyen az NB II. igen érdekes és főleg nyilt küzdelmei szerepelnek. Véleményünk: PÓTMÉRKŐZÉSEK : Csillaghegy—Nkanizsai Szikra 1 1 Eger—Debreceni Lók. x 2 Soproni Lók.—Pécsi Lók 2 x Miskolci Építők—Misk. Horn»« 2 2 Dorog—Honvéd 2 2 Szegedi Honvéd—Csepel x 1 Győri Vasas—Dózsa 1 1 Szombathely—Bástya 2 x Kinizsi—Vasas 2 1 Soroksár—Diósgyőr 1 x Salgótarján—Szegedi Petőfi 1 1 Bp. Lokomotív—Ózd 1 x Pécsi Dinamo—Tatabányai B. x 1 Nkanizsai Lak.—Pécsi BDSE 1 1 Kiskunfélegyháza—MÁVAG 1 x Békéscsaba—Előre 2 x 1951 MÁJUS 9. SZERDA RÁDIÓMŰSOR MÁJUS 9. SZERDA: KOSSUTH-RÁDIÓ. 6.10: Csárdások. 6.30: Hamilemezek. 7.05: Színes muzsika. 7.25: Vladimír Nyecsajev énekel. 8.00: Zenekari muzsika. 11.30: Puskin művei? Don Juan kövendége. 12.30: A Tűzoltózenekar játszik. 13.15: Tarka muzsika. 14.10: úttörő-híradó. 14 2B: Blaha Márta zongorázik. 14.45: A Rádió szórakoztató zenekara játszik. 15.30: A Nyíregyházi Állami Tanitónőképző Intézet énekkara énekel. 15.55: Női szemmel ... A Rádió asszonyrovata. 17.00: A győzelem ünnepe. 17.30: Vaclav Dobias: Kantáta Sztálin 1945 május 9-i napiparancsára. Előadja a Prágai Rádió zenekara. 18.00: Le az álarccal, gyilkosok! Az ifjúsági rádió műsora. 18.30: Gitárszólók. 20.30: építőipari félóra. 21.00: A Rádió ének- és zenekarának hangversenye. 22.25: Részletek magyar daljátékokból. 23.30: Kamarazene* PETŐFI RÁDIó. 6.15: Hanglemezek. 7.00: Hangszerszólók. 7.15: Állami vállalatok hírei. 7.35: Részletek Boito: Mefistofeles című operájából. 8.00: Szórakoztató zene. 9.00: Pásztor Lajos énekel. 1010: Zenekari művek.10.45: Bedrich Dobrodinski hárfázik. 11.00: Óvodások műsora. 11.20: Lanners Keringő. 15.00: Könnyű zenekari muzsika. 15.40: A földkerekség egyhatodán. Szovjet híradó. 15.55: Klasszikus operettekből. 16.40: Aubrey Pankey énettel. 17.10: Szórakoztató zene a Moszkvai Rádió műsorából. 17.40: A rádió esti iskolája. 18.10: Népzene. Vidám dalok kórussal és népi zenekarral. 18.40: A Társadalmi Szemle legújabb száma. 18.55: Tánczene. 19.20: új Kossuth-díjas tudósok a mikrofon előtt. A tüdősebészet fejlődése. Sebestény Gyula előadása. 19.40: Híd épül a Tiszán. Gergely Mihály elbeszélése. 20.00: Sosztákovics Részletek a Berlin eleste című film kísérőzenéjéből. 20.30: Egy falu — egy nóta. 20.45: A Falurádió negyedórája. 21.30: Tánczene. 22.00: Szórakoztató zenekari muzsika.