Népszava, 1951. május (79. évfolyam, 101-124. sz.)

1951-05-09 / 106. szám

KÉPSZAVA * Új bányászváros épül a Mecsek keleti lejtőin ' A Mecsek keleti lejtőin, a Pécs Joell- Steffi M­eszesújtelepen az ötéves terv felső évében 14 ikerház építésével kezd­ték meg a munkát a MESZHART bá­­ttyáik dolgozói részére. Röviddel ez­után nyolc kétemeletes, összesen 270 lakásos ház építéséhez fogtak hozzá. Ide december végén már be is költöz­tek a bányászok. Ugyanakkor elkészült egy kétemeletes legényszálás is. Ez év júniusára újabb hat kétemeletes épület készül el 129 lakással. Az építkezés dolgozói párosversenyben állmaik a komlói, kökönyösi építkezés dolgozói­val s a verseny eddigi eredményeként a munkálatok 20 nappal a határidő előtt befejeződnek. A május 1-én meg­indult új­abb építkezéseik öt három­­emeletes lakóház­ és egy új korszerű kvsúrház létesítését biztosítják. A tá­volabb fekvő Vasas lakótelepen tíz ikerház és egy kétemeletes legény­­szállás épül a bányászok részére. A mun­ká­latokná­l a szovjet mun­kai mód­­szere­k, a Malkszimenkó falazási mód­szer felhaszná­lásával, a gerendák előregyártásév­att jelentős anyag- és időmegtakarítást érnek ah A szakaszos legeltetés több szálastakarmán­yt biztosít és legelőik gazdaságos kih­asználá­sáhra fő Szovjetunió példáját követve, az or­­szág több részében áttértek a szaka­szos legeltetésre. Törökszentmiklóson például a ki nem használt területből a legeltető bizottság 25 holdat lefon- Bzáltatott s így megakadályozta, hogy a fű megvénüljön. A községhez tartozó fiatal erdők füvének lekaszálásával a téli szénaszükségletet biztosították. Nyíregyháza határában levő Dózsa­­­szőlő dolgozó parasztsága három sza­kaszra osztotta be a község legelőit. A pásztor 10—12 naponként változtatja a legeltetés helyét. Ezzel elérték azt, hogy a legelő területén egyenlő meny­­nyiségben oszlik el a trágya. Néhány községben még mindig nem ismerték fel a szakaszos legeltetés előnyét, így Solt, Mezőkövesd Füzes­abony, Békés, Karcag, Gyula és Szeg­halom községekben sem. Bátya község legelőbizottsá­gának elnöke pedig igen helytelenül azzal érvelt: »Minek vezes­sük be a­ szakaszos legeltetést, hiszen van bőven legelőnk és gazdag a fa­­termésünk.« Állati tonyászéi és s ínek fejle­sztési­ben el­­en­ged­hete­tlenü­l szükséges, hogy a le­gelőkkel gazdaságosan bánjunk. En­nek pedig előfeltétele a szakaszos le­geltetés bevezetése. ­ A Műszaki Egyetem Veszprém­ben működő nehézvegyipari karán­­nagy számban készülnek munkás- és parasztszármazású fiataljaink a mér­nöki pályára. Korszerűen berendezett laboratórium, két jól felszerelt elő­adóterem, különböző műhelyek és a Szovjetúnióból kapott fémvizsgáló­­készülék segítik többek között a ma­­gas színvonalú tanulást. A kar hallga­tóinak jó ellátását, szórakozását jól­­m­űködő menza, kényelmes diákszálló, tanulószobák, sportpálya stb. szolgál­ják. A jelentkezés az ország minden tájáról máris megindult a nehéz- s­egyipari karra. ­ A Lakásépítő Szövetkezet épít­kezései keretében 84 kislakás épül fel Debrecenben. Ebből 64 társasbérház, 20 pedig családiház lesz. A debreceni Magasépítési Vállalat dolgozói már megkezdték a családi házak alapjai­nak lerakását. Csökkenti hőmérséklet Várható időjárás: Változó felhő­zet, többfelé záporeső, zivatar. Mérsékelt, időnként megélénkülő déli, délnyugati szél. A hőmér­séklet főleg nyugaton kissé csök­ken. Várható hőmérsékleti érté­kek az ország területére: Szerda reggel nyugaton 9—12, keleten 13—15, délben nyugaton 16—18, keleten 20—22 fok között. 6 Újabb községeket kapcsol be a forgalomba a MÁVaUT nyári menetrendje A MÁVAUT május 20-án életbe­lépő nyári menetrendje alapján újabb községeket kapcsolnak be a forga­lomba. Új autóbuszjárat indul a Tiszaroff—Tiszafüred—Kunhegyes út­vonalon, Balmazújváros és Hajdú­szoboszló, Sáp—Dencsháza—Debre­cen, Hajdúszovát—Derecske, Bihar­­nagybajom—Nagyrábé — Bihartorda— Debrecen—Berettyóújfalu között. Nyír­egyháza környéke tszcs­inek dolgozói naponta elérhetik a jövőben Nyíregy­házát autóbusszal, továbbá naponta indul autóbuszjárat Magyart­omb­­egyházáról Békéscsabára. A Szeg­halom és Berettyóújfalu között induló autóbuszjárat Hajdúszoboszló elérését teszi könnyebbé. Új autóbuszjárat in­dul a Dunántúl Lenti és Szentgyö­rgy­­völgy környékén. Május 20-tól Kölesd —Gyönk, Bedegker—Kánya—Tengőd —Kaposvár, valamint Csorna és a környező falvak között létesül új autóbuszjárat. A Duna—Tisza-közén a piaci napokon Vác és Kösd között, május 20-tól naponta Bodroghalom— Sátoraljaújhely között közlekedik autó­busz. A tszcs-k dolgozóinak kérelmére több új megállóhelyet létesítenek és a járatok útirányát úgy változtatják meg, hogy a falvak dolgozó paraszt­ságának még jobb közlekedést bizto­sítsanak a járási vagy megyeszékhe­lyekre. Halálra ítéltek egy fegyverrejtegető volt nagybirtokost A balassagyarmati megyebíróság bün­tető tanácsa a május 8-án­ megtartott statáriális tárgyaláson halálra ítélte id. dr. Bolla Kálmán volt 1650 holdas földbirtokost, a horthysta belügymi­nisztérium útlevélosztályának volt ve­zetőjét, aki cserhátsurányi kastélyá­ban két forgópisztolyt, négy auto­matapisztolyt és egy automata go­lyóspuskát rejtegetett nagymennyi­ségű tölténnyel együtt. A halálos ítéletet végrehajtották. A fegyverek elrejtéséhez segítséget nyújtott ifjabb Bolla Kilmán is, ezért a statáriális tanács 15 évi bör­tönbüntetésre ítélte. Athenaeum Nyomda Fv. Soproni Bála A szakma legjobb dolgozói a közlekedés és posta területén Vasút Kft. vasút a téli forgalom legjobb dol­gozói névsorával szerepel. E verseny­szakasz legjobbjainak kiértékelése egybe­esett a szakma legjobbjai kiértékelésé­vel.­ FORGALMI SZOLGÁLAT: Rendelkező és vonatindító állomások Állomásirányítók, forgalmi szolgálat­­tevők: 1. Dr. Bokor János forgalmi szol­gálattevő (Nyíregyháza). 2. Marthy Zol­tán forgalmi szolgálattevő (Miskolc, sz. p.­ u.). 3. Vajda József forgalmi szolgá­lattevő (Celldömölk). 4. Dr. Makra Endre forgalmi szolgálattevő (Bp. Fe­rencváros). 5. Kurinyi Tibor forgalmi Szolgálattevő (Dombóvár). Térfelvigyázók, váltókezelők: 1. Nákó­­falvi József térfelvigyázó (Szeged). 2. Kiss III. József váltókezelő (Szombat­hely). 3. Kenyeres Dezső váltókezelő (Miskolc, sz. p. u.). 4. Antal Imre tér­­felvigyázó­­(Bp. Soroksári­ út). 5. Kálmán Ernő váltóőr (Debrecen). Tolatásvezetők, kocsimesterek: 1. Szen­tesi Mihály főkocsimester (Debrecen). 2. Boros Bálint kocsimester (Rákosrendező). 3. Horváth István tolatásvezető (Kapos­vár). 4. Török József kocsimester (Mis­kolc, sz. p. u.). 5. Szabó II. Ferenc fő­­ikolsimester (Bp. Ferencváros). Gépkísérők: 1. Bebesi József (Pécs). 2. Ugrai József (Szombathely). 3. Kurosi Lajos (Bp. Déli p. u.). 4. Árnyas Lajos (Debrecen). S. Zettl Máté (Sopron GYSEV). Tehervonattal utazó vonatkísérők: 1. Virágh József (Miskolc, sz­p. u.). 2. Kristófok­ József (Nyíregyháza). 3. Bi­harvári Sándor (Pécs). 4. Fülöp András (Szombathely). 6. Koós­­i­ József (Bp. Ferencváros). Személyvonattal utazó vonatkísérők: 1. Kovács József (Mátészalka). 2. Horváth József (Cegléd). 3. Szögi István (Sze­ged). 4. Bognár Károly (Tapolca). 5. Serfőző Zoltán (Miskolc, sz. p. u.). Vezénylők: 1. Simon Mihály (Miskolc, Sz. p. u.). 2. Kos László (Rákosrendező). 3. Magyari Sándor (Dombóvár). 4. Boda István (Szombathely). 3. Demes István ,( Debrecen). Távirászok: 1. Győri László (Debrecen, lg.). 2. Csertő Mihály (Bp. Ferencváros). 3. Kiss István (Miskolc, sz­p. o.). 4. Gruber Pál (Sopron, GYSEV). 3. Ferenczi László (Szeged). Kocsifelírók, átmenesztők: 1. Szucsák János (Miskolc, r. p. u.). 2. Majoros Já­nos (Debrecen). 3. Tóth XIX. József (Bp. Ferencváros). 4. Illés Sándor (Sze­ged). 5. Kiss-Farkas József (Pécs). Guritásnál legjobb dolgozók: 1. Lajos János tolatásvezető (Dombóvár). 2. Tóth Kálmán guritásvezető (Miskolc, r. p. u.). 3. Vadnai Imre tolatásvezető (Debrecen). 4. Kovács V. István guritó-váltókezelő (Hatvan). 5. Aranyos Lajos sarus (Bp. Ferencváros). Állomási kocsiintézők: 1. Deli József (Debrecen). 2. Szőke Lajos (Dombóvár). 3. Szálkai Nándor (Bp. Ferencváros). 4. Pápa László (Miskolc, r. p. n.). B. Kajdi János (Celldömölk). Síktolatási tolatásvezetők: 1. Szabó I. Béla (Debrecen). 2. Polgár Lőrinc (Szom­bathely). 3. Dobos Mátyás (ákosrendező). 4. Bogártelki György (Bp. Ferencváros). 6. Antal Ferenc (Békéscsaba). Középállomások:­­ Forgalmi szolgálattevők: 1. Amás­ Ká­roly (Kőbánya, Felső). 2. Somogyi Jolán (Ostffyassy,anyfa). 3. Hollósi Hajnal (Sze­ged, Felső, központ). 4. Rákos Balázs (Vasas). 5. Gulyás Benedek (Solymár). Váltókezelők: 1. Rácz Ferenc (Tuzsér). 2. Dara János (Vasas). 3. Csanálosi László (Solymár). 4. Antal János (Püspökmolnári). 6. Kincses Pál (Kondo­ros). Központi szolgálat: Igazgatósági kocsiintézők: 1. Sólyom József (közlekedési és postaügyi minisz­térium). 2. Kiss István (Miskolc, ig.). 3. Bernáth Károly (Debrecen, ig.). 4. Gadó János (Szombathely, ig.). 5. Csapó Já­nos (Pécs, ig.). Igazgatósági menetirányítók: 1. Bajor Rezső (közlekedési és postaügyi minisz­térium). 2. Turóczi Béla (Bp. ig.). 3. G. Kiss László (Debrecen, ig.). 4. Igaz Béla (Pécs, ig). 3. Héjj László (Miskolc, ig.). VONTATÁSI SZOLGÁLAT: Mozdonyvezetők és fűtők: 1. Nyirkos Sándor mozdonyvezető, B. Demeter Jó­zsef és Hetpel Antal fűtőkkel (Miskolc, fűtőház). 2. Elek József mozdonyvezető, Vida József és Tóbiás József fűtőkkel (Tapolca, fűtőház). 3. Kies Jenő moz­donyvezető, Vasas János és Szepesvári István fűtőkkel (Miskolc,, fűtőház). 4. Reinhardt Jenő mozdonyvezető, Süle Fe­renc fűtővel (Pécs, fűtőház). S. Katona Lajos mozdonyvezető, Gyöpös Ferenc fű­tővel (Dombóvár, fütőház). Szénszerelők: 1. Péter Mihály (Domb­­óvár, fütőház). 2. Soproni Benő (Kis­kunhalas, fütőház). 3. Molnár István (Dombóvár, fütőház). 4. Vas Géza (Dombóvár,­­fűtőház). 5. Herczeg János (Mátészalka, fütőház). Salakosok: 1. Horváth István (Kiskun­félegyháza, fütőház). 2. Nagy József (Szerencs, fütőház). 3. Jakab Lajos (Kazincbarcika, fütőház). 4. Rádi Ferenc (Bp. Keleti fütőház). S. Ifj. Konkoly István (Bp. Keleti fütőház). Kazánmosók: 1. Tóth III. Lajos (Domb­óvár). 2. éles János (Debrecen, fütőház). 3. Pandur János (Dombóvár, fütőház). 4. Rédei Kálmán (Bp. Keleti fütőház). 5. Bencsire Adolf (Kaposzvár, fütőház). Előfütők, begyújtok: 1. Fényi Sándor (Debrecen, fütőház). 2. Orosz József (Szerencs, fütőház). 3. Jutasi Sándor (Bp. Északi fűtőház). 4. R. Kovács Já­nos (Bp. Ferencváros, fűtőház). 6. Szabó György (Szeged, fűtőház). Vontatási szakmunkások: 1. Józsa László kocsilakatos (Hegyeshalom, fűtő­­ház). 2. Kovács II. József kazánkovács (Szeged, fűtőház). 3. Székelyhídi Sán­dor géplakatos (Debrecen, fűtőház). 4. Oláh Sándor géplakatos (Debrecen, fütő­­ház). 3. Kovács József bádogos (Debre­cen, fütőház). Mozdonyirányítók: 1. Tolnai Lajos (Miskolc, ig.). 2. Deák Ferenc (Bp., ig.). 3. Hazafi Sándor (Debrecen, ig.). Kocsivizsgálók: 1. Regény­ Pál (Kapos­vár, fütőház). 2. Szundi Imre (Pécs, fűtőház). 3. Pozsoki István (Bp. Ferenc­város, fütőház). PÁLYAFENNTARTÁSI SZOLGÁLAT: Pályamunkások: 1. Coepa Simon (Zá­hony, főépítésvezetőség). 7. Palágyi Fe­renc (Sátoraljaújhely, osztálymérnökség). 3. Ifj. Tóth László (­miskolc, osztály­­mérnökség). 4. Bodor Péter (Záhony, fő­építésvezetőség). 3. Szombathi Pál (Te­rézvárosi osztálymérnökség). Előmunkások: 1. Konka Mihály (Szól­­noki osztálymérnökség). 2. Puskás Imre (Szombathely, osztálymérnökség). 3. Körei Miklós (Nyíregyháza, osztálymér­nökség). 4. Földes Károly (Kisújszállás, osztálymérnökség). 5. Koncz József (Zá­hony, főépítésvezetőség). Pályamesterek: 1. Szmola József (Hód­mezővásárhely, osztálymérn.). 2. Papp Károly (Szombathely, osztálymérn.). 3. Szabó Jenő (Záhony, főépítésvez.). 4. Takács László (Pécs, osztálymérn.). B. Takács János (Kisújszállás, osztálymérn.). Pályafenntartási szakmunkások: 1. Papp I. István kőműves (Magasépítményi osz­tályúiéra.1. 2. Bréda Sándor kovács (Mátészalka, osztálymérn.). 3. Taskó La­jos kőműves (ómiskolc, osztálymérn.). 4. Bérczési Ferenc kőműves (Pécs, osz­tálymárn.). 5. Tóth Imre asztalos (Kis­újszállás, osztálymérn.). Fatelítők: 1. Nánási András (Tokod, telitőt­elep). 2. Szűrös János (Tököd, telítőtelep). 3. Dózsa József (Bp. telep). 4.L. Ulacs Antal és Ernst Ádám (Bp. telep). MÁV Felépítményi és Vasanyagjavító öv. legjobb dolgozói: 1. Bene László la­katos. 2. Halmai Pál lakatos. 3. Kancsár Tamás lakatos. 4. Czinkos Károly auto­génhegesztő. S. Szenczi István villany­­hegesztő. KERESKEDELMI SZOLGÁLAT: Tervszervezet, ellenőrök: 1. Kövér Fe­renc (Salgótarján külső). 2. Csengeri Al­bert (Bp. Soroksári­ út). 3. Sir Imre (Dorog). 4. Bejczi Sándor (Sárvár). B. Szilvás­ Miklós (Kuzínohszeika). Tervhivatalnokok: 1. Péter János (Pécs­­bán­ya, rendező). 2. Kuczkó József (Gyé­kényes). 3. Nagy Lajos (Tatabánya felső). 4. Urbán István (Salgótarján külső). B. Molnár Márton (Ózd). Aruirányítók: 1. Kasza Géza (Kazinc­barcika). 2. Galambos Béla (Kaposvár). 3. Baranyai Géza (Nyíregyháza). 4. Sze­les Károly (Békéscsaba). 5. Vitéz Viktor (Nyíregyháza). Rakodási felelősök: 1. Bagi László (Szuhakálló). 2. Bacsó Gyula (Pécs­­bánya, rendező). 3. Németh Ferenc (Bp. kikötő). 4. Maxim András (Püspök­ladány). B. Nyikos Imre (Barcs). Raktárnokok: 1. Tekse József (Bp. Nyugati). 2. Futó Antal (Záhony). 3. Petre Pál (Hatvan). 4. Fehér József (Bp. kikötő). 3. Kunhegyesi János (Sze­rencs). Ponkkirakómunkások: 1. Ha­sovics Mi­hály (Bp. Nyugati)., 2. Hajdu János (Bp. Nyugati). 3. Bichel Mihály (Bp. Nyu­gati). 4. Rakó János (Bp. Nyugati). 5. Szmolicza Ignác (Bp.­ Nyugati). Raktári munkások: 1. Német Miklós (Záhony). 2. Battyányi András (Záhony). 3. Stipsits Antal (Győr). 4. Faragó Sán­dor (Záhony). 5. Azurák Mihály (Nyir­­bátor). Bevétel Ellenőrségi Htv. legjobb­ dol­gozói: 1. Csákvári Ödön. 2. Debreczeni Lajos. 3. Vermessy Sándorné. 4. Bálint Mária. B. Valter Vilmos. ( Folytatjuk) Főszerkesztő: Harustyák József Felelős kiadó: Beregi Miklós Szerkesztőség és kiadóhivatal: Budapest, VII., Rákóczi­ út 54. Telefon­: 224-815-tel 224-819-1. CSEKKSZÁMLA: 54.635 A Prága-Varsó „Békeverseny"-ben tovább is jól szerepelnek versenyzőink A Prága—Varsó kerékpáros »Béke­­verseny« VII. szakaszában valameny­­nyi magyar versenyző jó helyezést ért el. Kis­ Data a 7. lett, a 8—35. cso­­pomntban futott be a célba Vidra, öt­vös, Sere és Kiss F. Csapatversenyben a magyar váloga­tott harmadik lett, a csehszlovákokés a ném­etek mögött. Az összetett egyéni versenyben to­vábbra is a 4. és 5. helyet foglaljuk el Kis-Dála és Sere révén, az össze­tett csapatversenyben a magyar vá­logatott Csehszlovákia után a 2. hel­­yen át. A Hofherr vissza akarja szerezni a Szaktanács MHK-vándorzászlaját »Lássunk hát egy olyan üzemet, ahol jól megy az MHK-munka!« Ezzel a gondolattal lépünk be a Hofherr-gyárnak a kispesti Apponyi­­utcában , készülő pályája kapuján. Tyukodi elvtárs, a pálya gondnoka kalauzol bennünket és mutatja a szép betonkerítéssel körülvett területet, az új, tetszetős öltözőhelyiséget. A pálya talaja bizony még munkát igényel. Körül a salakpályának csak a medre látható, a röplabda, kosárlabda és a 150-es egyenes MHK akadálypályának még csak a helye látható. De azért már így is edzenek a pályán. Néhány atléta súlyt dobálgat Hamarosan csatlakozik hozzánk Rónai Zsigmond elvtárs is, a­ XIX. kerületi TSB elnöke, aki azért jött ki, hogy kerülete leg­nagyobb üzemének sportéletét ellen­őrizze. Amikor a »mintaüzemi sportélet« és »MHK-mintasportkör« kifejezése­ket használjuk, Kántor elvtárs, az üzem sportfelelőse csendesen tiltako­zik. — Messze vagyunk attól, hogy mintaképpen szolgálhassunk, de azért szívesen elmondom, hogy és mint dolgozunk, talán tanul ebből is né­hány, a tanulásra rászoruló üzemi sportkörünk. Tény az, hogy a Hofherr 1950 első felében megnyerte a SZOT MHK-vándorzászlaját, mint a legjob­ban mozgósító sportkör, majd az év második felében Rudabánya mögött a második helyen végzett, miközben a 616 MHK-jelentkezőből 605 lepró­­bázott. — És az, idén? — A helyzet nehezebbé vált. A szinteket egy kissé megszigorították s ha csak ugyanannyian próbálnánk, mint tavaly, az is már jelentős emel­kedés lenne színvonalban. Az ipari tanulók az idén már a Munkaerőtar­talék Sportkör színeiben versenyeznek­ és próbáznak. A tanulóifjúsággal együtt a Hoftierr-gyári dolgozók kö­zül a tavalyi 605 próbázóval szem­ben ez idén 1100-an, esetleg 1200-an próbáznak le.­­ A jelentkezések szervezése elég jól folyik. Az aktívahálózat, Gazsi Miklós MHK-felelős ellenőrzése mel­lett, jól végzi munkáját. Falragaszo­kon, hangszórón keresztül ismertetjük a mindenkori feladatokat, üzemi la­punk, a »traktor« állandóan foglalko­zik­ a sport időszerű kérdéseivel. A sportközi napokat havonta rendszere­sen megtartjuk s azon a tagság jelen­létében, mint legfontosabbat, az MHK ügyét tárgyaljuk a sportfelelősök, szakosztályvezetők, az edzők bevoná­­sával. Az edzéseket beosztottuk. Hét­főn, szerdán és szombaton lehet atléti­kai edzést folytatni, hétfőn, pénteken tornászni s most, hogy megvannak már az uszodajegyeink, kedden és csütörtökön úszóedzéseket tartunk.­­ A szervezés tehát nagyjából jól folyik? — Itt vannak még hibák — mondja Kántor elvtárs. — Az egyéni agitáció hiányos. A holnapi sportaktívaértekez­­leten éppen ezért felkérem a műhely-­ sportfelelősöket, hogy műhelyenként szervezzenek magu­k mellé még két­­három aktívát és azokkal együtt vé­gezzék rendszeresen az egyéni felvi­lágosító munkát. Három-négy hét múlva remélhetőleg elkészül a pá­lyánk, amely már eddig is épült sok társadalmi munkával. A kész pálya lesz a mi legnagyobb agitációs eszkö­zünk. Edzeni ugyan lehet a félig kész pályán is, de próbázni nem. Nagyon várjuk azt a 30.000 forintos segélyt, amellyel három-négy hét alatt telje­­­sen befejezhetjük a pálya munkála­tait. Akkor pedig, az idén is az élen tudunk maradni, sőt igyekszünk visszaszerezni a SZOT MHK-vándor­­zászlót. A tavalyi MHK-sikereink nyo­­mán sportszakosztályaink taglétszám­ban szénen felduzzadtak, elsősorban a röplabda, a birkózó, az asztali­­tenisz, no meg a labdarúgó-szakosz­tályok. Rónai elvtárs jegyzi most meg? — Mégis többet várunk kerületünk legnagyobb üzemétől. Bízom abban, hogy a további szervezés folyamán legalább még 100 dolgozót próbáztat­­nak majd le azonfelül, mint ameny­­nyit a sportfelelős elvtárs most mon­dott. — Ezt merem is vállalni? —­z­ a mondja a sportfelelős ,— ha a pálya elkészül ? Így dolgozik a Hofherr. Ha tőkéfén­tesnek nem is lehet nevezni munkáju­kat — amit főleg a pályahiány be­folyásol —, sok tekintetben mégis mintául szolgálhat. Hiányoljuk azon­ban, hogy nem visznek versenyszerű­­séget a szervezésbe! A gyáron belül, az üzemrészek közt vetélkedéseket kellene rendezni. Versenyezni kellene a szervezésben, a minél nagyobb lét­szám mozgósításában, az­ edzéseken való rendszeres részvételre, a próbák letételére. Írjanak ki a minőségi sportolók részére egyéni versenyt, ki mennyi dolgozót kapcsol be az MHK-ba, ki mennyit oktat és ki ér el a dolgo­­a­zókkal minél jobb eredményt. Azután pedig hívja ki a sportkör versenyre a szomszédos sportköröket, a kerület másik nagy üzemét, a Férfiruhaipart, vagy az éppen átetlenben található Kistextet! Mert különben a Hofherr is csak azt fogja bizonyítani, hogy a győzelmet könnyű egyszer megsze­­rezni, de a magas színvonalat, az el­­sőséget tartani nagyon nehéz és­ sok­­kal alaposabb munkát megkívánó fel­­adat. Összeállították a lengyelek ellen készülő A és B labdarúgóválogatott keretet A májusban 90-n’alker­ülő Magya­r­­ország—Lengyelország válogatott lab­darúgó mérkőzésre összeálították a magyar A és B váltogatott keretet. A keret: Kapus, Giroscze, Palotai (Szegedi Honvéd), hátvéd: Kovács II., Berzecn, Lantos, Rákóczi, Tótoké; fe­dezet: Kovács I., Bozsik, csatár: Sán­dor, Kocsis, Hidegkúti, Palotáis, Pus­kás, Szusza, Czibor. A B keret 23 játékosból ál­l. Az A és B válogatott keret ezen a héten nem tart közös edzést. TIPJ­EIN­K A toto 19. szelvényén valamennyi NB I-es mérkőzésünk megtalálható, míg a többi helyen az NB II. igen érdekes és főleg nyilt küzdelmei szerepelnek. Véle­ményünk: PÓTMÉRKŐZÉSEK : Csillaghegy—Nkanizsai Szikra 1 1 Eger—Debreceni Lók. x 2 Soproni Lók.—Pécsi Lók­ 2 x Miskolci Építők—Misk. Horn»« 2 2 Dorog—Honvéd 2 2 Szegedi Honvéd—Csepel x 1 Győri Vasas—Dózsa 1 1 Szombathely—Bástya 2 x Kinizsi—Vasas 2 1 Soroksár—Diósgyőr 1 x Salgótarján—Szegedi Petőfi 1 1 Bp. Lokomotív—Ózd 1 x Pécsi Dinamo—Tatabányai B. x 1 Nkanizsai Lak.—Pécsi BDSE 1 1 Kiskunfélegyháza—MÁVAG 1 x Békéscsaba—Előre 2 x 1951 MÁJUS 9. SZERDA RÁDIÓMŰSOR MÁJUS 9. SZERDA: KOSSUTH-RÁDIÓ. 6.10: Csárdások. 6.30: Hamilemezek. 7.05: Színes muzsika. 7.25: Vladimír Nyecsajev énekel. 8.00: Zenekari muzsika. 11.30: Puskin művei? Don Juan kövendége. 12.30: A Tűzoltó­­zenekar játszik. 13.15: Tarka muzsika. 14.10: úttörő-híradó. 14 2B: Blaha Márta zongorázik. 14.45: A Rádió szórakoztató zenekara játszik. 15.30: A Nyíregyházi Állami Tanitónőképző Intézet énekkara éne­kel. 15.55: Női szemmel ... A Rádió asszonyrovata. 17.00: A győzelem ünnepe. 17.30: Vaclav Dobias: Kantáta Sztálin 1945 május 9-i napiparancsára. Előadja a Prágai Rádió zenekara. 18.00: Le az álarccal, gyilkosok! Az ifjúsági rádió mű­sora. 18.30: Gitárszólók. 20.30: építőipari félóra. 21.00: A Rádió ének- és zenekará­nak hangversenye. 22.25: Részletek ma­gyar daljátékokból. 23.30: Kamarazene* PETŐFI­ RÁDIó. 6.15: Hanglemezek. 7.00: Hangszerszólók. 7.15: Állami vállalatok hírei. 7.35: Részletek Boito: Mefistofeles című operájából. 8.00: Szórakoztató zene. 9.00: Pásztor Lajos énekel. 1010: Zenekari művek.10.45: Bedrich Dobrodinski hárfázik. 11.00: Óvodások műsora. 11.20: Lanners Keringő. 15.00: Könnyű zenekari mu­zsika. 15.40: A földkerekség egyhatodán. Szovjet híradó. 15.55: Klasszikus operet­tekből. 16.40: Aubrey Pankey énettel. 17.10: Szórakoztató zene a Moszkvai Rádió műsorából. 17.40: A rádió esti is­kolája. 18.10: Népzene. Vidám dalok kó­russal és népi zenekarral. 18.40: A Tár­sadalmi Szemle legújabb száma. 18.55: Tánczene. 19.20: új Kossuth-díjas tudó­sok a mikrofon előtt. A tüdősebészet fejlődése. Sebestény Gyula előadása. 19.40: Híd épül a Tiszán. Gergely Mi­hály elbeszélése. 20.00: Sosztákovics­­ Részletek a Berlin eleste című film kísérő­zenéjéből. 20.30: Egy falu — egy nóta. 20.45: A Falurádió negyedórája. 21.30: Tánczene. 22.00: Szórakoztató zenekari muzsika.

Next