Népszava, 1952. május (80. évfolyam, 101-126. sz.)

1952-05-11 / 109. szám

népszava A Népköztársaság Elnöki Tanácsa a diósgyőri nagykohó felépítése és üzembehelyezése terén végzett kiváló munkájuk elismeréséül: Komjáthy Lászlónak, a kohó- és gép­ipari miniszter helyettesének, Hercz­g Ferencnek, az Országos Tervhivatal el­nökhelyettesének és Hámor Mihály igaz­gatónak (Kohóipari Tervező Iroda) a Magyar Népköztársasági Érdemrend V. fokozatát; Galya József ács brigádvezetőnek (MAVAG Kohászati üzemek), Modla Géza főszerelőnek (DIMAVAG Gépgyár), Kiss János üzemvezetőnek (DIMAVAG Gép­gyár) és Szenczi Tamás építésvezetőnek (Diósgyőri Kohászati Beruházási V.) a Magyar Munka Érdemrend aranyfokozatát éa az ezzel járó GOOO forint pénzjutalmat; Szepesi Zoltán tervező mérnöknek (Kohóipari Tervező Iroda), Günsberger Sándor építésvezető technikusnak (Villa­mos Állomásszerelő V.), Dezső Ferenc munkavezetőnek (MáVAG Mozdony- és Gépgyár), Pásztor Ignác lakatos csoport­­vezetőnek (MÁVAG Mozdony- és Gép­gyár), Kólás Géza főépítésvezetőnek (Bor­­­sodvidéki Mélyépítő Tröszt), Kuntz Jakab sztahanovista építkezési főmunkavezető­­­nek (Diósgyőr) és Fogarasi Mihálynak, a közlekedésügyi minisztérium osztály­vezetőjének a Magyar Munka Érdemrend ezüstfokozatát és az ezzel járó 3000 fo­rint pénzjutalmat. KITÜNTETÉSEK Cserháti János tervező mérnöknek (Kohóip­ari Tervező Iroda), Kövesi Ferenc tervező mérnöknek (Kohóipari Tervező Iroda), Gyuricskó Imre koh­ókőművesnek (Vaskohászon Kemenceépítő V.), Wokl Károly építésvezető mérnöknek (MÁVAG Mozdony- és Gépgyár), Gazdáid Bertalan ács brigádvezetőnek (Borsodvidéki Mély­építő Tröszt), Barta János kubikos bri­­gádvezetőnek (Borsodvidéki Mélyépítő Tröszt), Fésűs Pál vasbetonszerelőnek (Borsodvidéki Mélyépítő Tröszt), Gál István munkavezetőnek (Borsodvidéki Mélyépítő Tröszt), Poczok István kő­művesnek (Diósgyőr) a Magyar Munka Érdemrend bronzfokozatát és az ezzel járó 1600 forint pénzjutalmat. Kámán Lajos hegesztő csoportvezető­nek (MÁVAG Mozdony- és Gépgyár), Fi­scher Antal technikusnak (Vaskohászati Kemenceépítő V.), Márkus György mér­nöknek (Diósgyőri Kohászati Beruházási V.), Bondor József igazgatónak (Slorsod­­vidéki Mélyépítő Tröszt) és Ötvös Imre sztahanovista főmérnöknek (Fémmunkás Aluminium- és Acélszerkezetek G.vára) a Magyar Népköztársasági Érdemérem arany­­fokozatát; Szikra József csőszerelő csoportvezető­nek (MAVAG Kohászati üzemek) Komlósz Mihály művezetőnek (Vaskohászati He­­menceépk­ö­p), Lovag Sándor csoport­vezetőnek (MAVAG Mozdony- és Gép­gyár), Látos Lajos munkavezetőnek (MAVAG Mozdony- és Gépgyár), Weiss Károly szerelési üzemvezetőnek (Láng Gépgyár), Claus Alajos kohómérnöknek (MAVAG Kohászati üzemek), J.ipplatt Béla tervező mérnöknek (Ipari Épületter­­vező intézet), Selm­eczi László főmér­nöknek (Borsodvidéki Mélyépítő Tröszt), Becser István MÁV műszaki főtanácsos­nak, Virág Zoltán mérnöknek (Diósgyőri Kohászati Beruházási V.), Fráter Géza üzemvezetőnek (MAVAG Kohászati üze­mek), Perényi Károly forgalomvezetőnek (MAVAG Kohászati üzemek), Szirti Ká­roly gyárrészlegvezetőnek (DIMAVAG Gépgyár) és Lipót Lajos főszeremnek (Láng Gépgyár) a Magyar Népköztársa­sági árdeméram ezüstfokozatot; Szommer Antal építésvezetőnek (Villa­mos Állomásszerelő V.), Karner Gusztáv főművezetőnek (Általános Szerelő V.), Zemlényi István brigádvezetőnek (Di- MAVAG Gépgyár), Beke Károly koszó­­kőművesnek (Vaskohászati Kemenceépítő V.), Gallák József ács brigádvezetőnek (MAVAG Kohászati üzemek), Berzsenyi István hegesztőnek (Vaskohászati Ke­­menceépítő V.), Terényi Rezső építés­­vezetőnek (Borsodvidéki Mélyépítő Tröszt), Geda István MÁV előmunkásnak, Cgapai Lajos szerelő csoportvezetőnek (MAVAG Kohászati üzemek) és Hejovicz Árpádnak (MAVAG Kohászati üzemek) a Magyar Népköztársasági Érdemérem bronzfokozatát; Bódis István átképzős kőművesnek (Diósgyőr) a Magyar Munka Érdamármot adományozta. Gyűjtsd a fem­­el, a békét véded! Több mint 515 tonna vas- és acélhulladékot gyűjtöttek péntekig a DIMAVAG fémgyűjtő-brigádjai (Üzemi tudósítónk jelenti.) A DIMAVAG Gépgyár területén működő 70 fémgyűj­tőbrigád csütörtö­kön 126.658 kilogramm vas- és acél­hulladékot, két és fél tonna öntöttvas­­hulladékot és négy mázsa színesfémet gyűjtött. A csütörtöki napon a gyár­egységek versenyében első lett a kerékpárüzem, második a melegüzem­, harmadik a vasszerkezet.­­ Minden nap az üzemi hangszórók és faliújságok közük a gyáregységek versenyének állásáról szóló legfrissebb híreket. Péntekig az összesített ered­mények alapján 515,148 kilogramm acélhulladék, valamint két és fél­ tonna öntöttvashulladék gyűlt össze. Pénte­ken továbbra is a kerékpárüzem őrizte meg az első helyet 160 tonna vas- és acélhulladék gyűjtésével. Második helyre az E-gyáregység került, amely­nek dolgozói 143 tonna vas- és acél­hulladékot gyűjtöttek össze, így el­hagyták a melegüzemi gyáregységet, amely a harmadik helyre szorult. ■ A Totoi Szénbányák jelentik » Az Újtelepi Gépüzem két brigádja eddig 205 tonna vasat gyűjtött . A Tatabányai Szénbányászati­­Tröszt eddigi fémgyűjtési eredménye 205 tonna vas- és 1200 kilogramm színesfémhulladék. A gyűjtésben a­­legjobb eredményt az Újtelepi Gép­­üzem­ Rózsa- és Ditrich-brigádja érte el 75,8 tonna ócskavas felkutatásá­val. A Dorogi Tröszt csolnoki bánya­vállalatánál az 1. és 2. számú akna­­mű­hely brigádjai felszínre hozták a bánya mélyén levő vashulladékot Eddigi gyűjtési eredményük 327 mázsa ócskavas. Petőfi-bányán Szabó Sándor mű­vezető vállalta, hogy havi színesfém­­gyűjtési tervüket 25 százalékkal tel­jesítik túl. A gyűjtés eddigi ered­ménye 15 tonna vas- és 500 kilo­gramm színesfémhulladék. A Chinoin-gyár dolgozói eddig 03 százalékra teljesítették vasbegyű­jtési előirányzatukat . A Magyar Ruggyantaárugyár DISZ- brigádjai egymással versenyben ed­dig ezer kilogramm színesfémet és 67 mázsa ócskavasat kutattak fel. A Mihályi Szénsavtermelő Válalat DISZ-esei Farkasházi és Horváth elvtárs vezetésével bejárták a kör­nyékbeli erdőt és egy szétlőtt pán­célkocsi maradványait fedezték fel. A brigád tagjai munkaidő után vágó­felszereléssel feldarabolták és a gyűjtőtelepre szállítják a páncélkocsi roncsait. A Fémipari Kutató Inté­zet DISZ-brigádjai eddig 11 tonna vashulladékot, egy mázsa alumínium­­hulladékot, háromszáz kilogramm olajos rongyot, valamint több száz kilogramm papír- és üveghulladékot kutattak fel. A­ Chinoin-gyár DISZ­brigádjai 22 tonna ócskavasat és nyolcszáz kilogramm színesfémet gyűjtöttek össze. A Chinoin-gyár Az Egyesült Izzó udvarán ütött­­kopott személygépkocsi áll. Motorját és első kerekeit kiszerelték, különböző színekben pompázó ajtói közül egy­k jobbra nyílik, a másik balra■ A kö­zeljövőben »luxuskocsivá« alakítandó autó büszke tulajdonosa, az üzemi Szabadságharcos szervezet gépkocsizó­köre — kissé zokon vehette a rozoga gépkocsit díszítő tábla feliratát: »Ne gyűjtsd, nem ócskavas!« Ez az „elővigyázatosság“ azonban egy cseppet sem felesleges az Egyesült Izzóban, ahol 43 lelkes ifi­­bagád versenyben gyűjti az ócska­vasat. Az üzem DISZ-esei a fém­­gyűjtő,­ hónap éls,Q . két napján , 30 tonna­­hud­adéfifémet szedtek össze. Ilyen kitűnő eredmények a gyár leg­ifjabb és legaktívabb gyűjtőinek lel­kesedésszülte veltévelyedéseit« is megbocsáthatóvá teszik. Például azt, ,­miről az üzemi lap, az »Izzót leg­frissebb száma ír: »Előfordult, hogy az egyik fém­­gyűjtő brigád tagjai, akik jelenleg még csak zsenge jelöltjei az eszter­gályos és műszerész szakmának, több mázsa új öntést megkocsikáztat­­tak az ócskavastelepig és vissza ... A brigád mentségére megjegyzem, hogy az egész háromtagú brigád összesen nem sokkal haladta túl a 45 évet.« Hasonló eset most már nem for­dulhat elő. Az ifjú fém­gyűjtők túlbuz­góságának lecsendesítése érdekében az üzemi DISZ-bizottság harcba­­vetette az árgus szemekkel figyelő művezetőket. Az ócskavasraktárban már csak a művezetők aláírásával ellátott papír ellenében veszik át a fémhulladékszállít­mányokat »Szemesnek áll a világ!« — ez Sági Árpád köszörűs Vorosin-brigád­­jának jelmondata. A hét ifjú, brigád­tag eddig több mint 42 mázsa vasat gyűjtött. A Sági-brigád ebédszünetben vasból 63 százalékos, színesfémből pedig 13 százalékos gyűjtési ered­ményt ért el, és munkaidő után szorgalmasan ku­tatja a fémhulladékot, munkahelye — a gépműhely — környékén. A fém­­portya során bizony megesik, hogy egyszer-egyszer »tilos területre« té­vednek, tegnap például a kazán­­műhely mellől raktak kocsira néhány repedt vascsövet és már éppen vinni akarták, amikor a műhely fémgyűjtői rajtacsipték és a zsákmány vissza­adására kötelezték őket. Ez természe­tes is, hiszen az Egyesült Izzó üzem­részei hulladékgyűjtési versenyben állnak egymással és a verseny kez­deményezője éppen a Sági-brigád volt. Sági Árpád brigádja a Ganz­ Hajó gépműhelyét­­is versenyre hívta. A­ Beloiannisz-gyár DISZ-eseinnek ver­senykihívását­­ viszont Davalovszki József, elektroműszerész fogadta el az Izzó eektromosműhelye ifjúmunká­sainak nevében. A fémgyűjtés versengtem! Mete az Egyesült Izzóban azonban nem­csak az­ ifiket ragadta magával. Az erőtelep »felnőtt brigádja« — Resko­­vics, Szabó és Morvai elvtárs — csü­törtökig öt tonna hulladékvasat gyűj­tött össze. Az M. E. osztály fiataljai a gyűjtés első két napján 17 mázsa fémhulladékot szállítottak az ócska­vastelepre. Kiderült azonban, hogy néha más üzemrész vadászterületére is átportyáztak és így »idegen vasakkal ékeskedtek«. Amióta a brigád ilyen­irányú tevékenységét leleplezték, az óvatos fém­gyűjtők lakat alatt tartják zsákmányukat. Az üzemrészek közötti versenyben a gépműhely, az erőtelep és a sajtoló üzem tört az élre. Egyesült Izzó ifjú fémportyázói és kincskeresőit Előre a »legjobb fémgyű­jtő brigád« címért, a 70 tonnás gyűjtési előirányzat túl­teljesítéséért! (v. v.) A ROZOGA AUTÓ, A TÚLBUZGÓ FÉMGYŰJTŐK ÉS 30 TONNA FÉMHULLADÉK Szovjet vasutasok munkamódszerével, a szocialista vasútért! Ft Blaztenov: Harc a mozdony havi 15.000 km-es villáért --------1.— Harc az ányittrmegvaksulásárt (A Lenin-du­jai kitüntetett Kblumnal Mozdonyg­yár ta­pasztalatai) --------—----------3.— Koroljeva: Vasutasok ötszázas tömegmozgalma-----------------------f.so Racskovezkij.- Szénmegtakarítás a mozdonyon — —--------1.56 Népszava-kiadás Kaphatok: Az összes Állami Könyves­boltokban és az üzemi könyvpropa­­gandistáknál A FÉMGYŰJTÉSI VERSENY HÍREI Szabolcs megye vezet a fémgyűjtésben A megyék közötti fémgyűjtési ver­senyben, vas- és acélhulladékgyűjtésé­­ben Szabolcs megye érte el a leg­jobb eredményt, amely elsőbeli elő­irányzatát 106,9 százalékra teljesítené. Nyomában Tolna megye halad 15, 2 százalékos teljesítéssel. Harmadik Fejér 1468, negyedik Heves 125.6, ötö­dik Baranya 100.1 százalékkal. Az egyéb fémek gyűjtésében Fejér megye az első. Heti előirányzatát 110 százalékra teljesítette. Második Sza­­bolcs megye 108.2 százalékos tervtel­jesítéssel. A leggyengébben Csongrád és Békés megyék dolgoznak. Csongrád megye vasból mindössze 24,9, fémből 10,3 százalékra teljesítette heti elő­irányzatát.­ Az ország járásai közül az első hét eredményei alapján a paksi járás az első, amely havi tervét 45 százalékra teljesítette. Utána következik a füzesg abonyi járás 42,4 százalékos tervtel­jesítéssel.★ A zombai földművesszövetkezet dol­gozói párosversenyre hívták egymást a fémgyűjtés sikere érdekében. Bábel József ügyvezető 250 kilogramm vas­hulladék, Orsós Ferenc adminisztrá­tor tíz mázsa vas- és húsz kilogramm egyéb fémhulladék gyűjtését válalja Bábel József 370 kiló vasat, Orsós Fe­renc pedig húsz mázsa vasat, vala­mint húsz kilogramm fémet gyűjtött. Ezzel jelentősen túlteljesítették válla­lásukat. Cegléden a Váróczi György általá­nos iskola tanulóinak fémgyűjtő-bri­­gádjai 1700 kilogramm vasat és 93 kilogramm különböző színesfémet gyűjtöttek össze.★ Nyíregyházán hétfőn és kedden 217 mázsa vasat és 850 kilogramm fémet gyűjtöttek a fiatalok. Ez a mennyiség szerdán tovább emelkedett, csütörtök reggelre pedig már 354 mázsa vas és 15 mázsa színesfém gyűlt össze a városban. Perkátán Szigeti Géza igazgató­helyettes maga vezeti az iskola úttö­rőit a fémgyűjtésben. Az úttörők jó munkája elősegítette a község kiemel­kedő eredményét: havi fémgyűjtési tervüket már negyven százalékra tel­jesítették. 1952 MÁJUS 1I. VA­SÁR­NAP Köszöntjük béketervünk hős harcosait, a diósgyőri óriáskohó építőit! Tyy egyszerű, új győzelmet ünnepel a dolgozó népünk. Szombat délután fél négy órakor adta az első vasat új békealkotásunk, az ötéves terv új gyermeke, a diósgyőri óriáskohó. Ez­zel a győzelemmel ismét nagy lépést tettünk azon az úton, amelyet a párt, Rákosi elvtárs világít meg szá­munkra, új lépést azon az úton, hogy hazánk a vas és acél országává le­gyen. Az óriáskohó 60 méteres csú­csán tengő vörös zászló büszkén hir­deti, hogy népünk egyre magasabbra tör, hogy a mi számunkra »az égbolt a felső határa. Ilyen hatalmas kohót még nem épí­tettek Magyarországon. A kétszáz köbméteres óriási test mintegy há­romszor annyi anyagot bocsát ki ma­gából, mint bármelyik meglevő nagy­olvasztónk. Az óriáskohó megindu­lása két és félszeresére emeli majd a Diósgyőri Kohászati Üzemek nyers­­vastermelését. Építői minden régebbi honi kohóépítési módszert megdön­töttek. A két régi diósgyőri kohót annak idején tíz évig építették. A mi óriáskohónkat a hős diósgyőri,­éni­ök mintegy tizenötödannyi idő, nyolc és fél hónap alatt alkották. Építéséhez 200.000 köbméter földet mozgattak meg és 80.000 köbméter vasbetont építettek bele. Hatezer tonnát nyom a kohóhoz felhasznált vasszerkezet. 30.000 méter vízvezetékcsővet, több mint 100.000 méter elektromos huzalt fektettek le építése közben. Elmondhatjuk, hogy az óriáskohót egész népünk építette: a kivitelező 14 vállalat ezer és ezer dolgozója mel­lett több mint száz kooperáló üzem tíz- és tízezernyi munkása, mérnöke készítette alkatrészeit az ország kis és nagy gyáraiban. A kohó most meghálálja készítői­nek megfeszített, áldozatos munkáját. Ezentúl több lesz a vas és acél a kohóépítő vállalatok dolgozói, a MÁVAG vasszerkezeti lakatosai, a Láng-gyár szerelői, a Radiátorgyár öntői, a Ganz Vagongyár esztergá­lyosai munkájához, egész iparunk munkájához. Az új kohó táplálja majd Martin-kemencéinket, öntödéin­ket. Az óriáskohó adta nyersvasból kohászaink acélt ötvöznek hazánk, békénk védelmére; vasmunkásaink gé­peket formálnak belőle, hogy köny­­nyebbé tegyék a munkát, mozdonyo­kat gyártanak, hogy gyorsabban ha­ladhassunk előre, traktorokat, Hogy még termékenyebbé tegyük hazánk földjét. ■ A kohóépítés nyolc és félhónapos történetének minden napja, minden órája a nagy Szovjetunió önzetlen se­gítségét hirdeti. Szovjet típusú nagy­­olvasztót épít­ettünk. Tervrajzaink ki­dolgozásának problémáitól a kivitele­zés ezernyi nehézségének leküzdéséig minden munkaszakaszt szovjet­­egy­­séggel harcoltunk végig Szovjet, gép emelte magasba a kohó tonnás pán­céllapjait, a hatalmas vasszerkezete­ket, a tűzálló anyagot. Szovjet gépek, berendezések légiója segítette az épí­tők minden lépését. S a diósgyőri kohóépítők szovjet társaik példáját követték. A nyolc és félhónapos küzdelemben olyan hősök születtek, mint a 24 éves Modla Géza főszerelő, aki két év alatt nőtt a párt­szerető gondoskodása révén segédmunkásból vezetővé. Az ő nevé­hez fűződik az a győzelem, amelyet az ötezer köbméteres, háromszázötven tonna súlyú , gáztartály szu­szgrilét nélküli áthelyezése és a ferde fel­vonó egytagban való­­ beemelése jelen­­­tett. Olyan hősök, mint Gatya József ácsbagádvezető, aki 50—60 méteres magasságban végezte éjt nappallá téve munkáját. Olyan hősök, mint Vogt Károly mérnök, Kiss János üzemvezető, Szepesi Zoltán tervező­mérnök, Pásztor Ignác lakatos-cso­portvezető és társaik, akiket munká­­­juk elismeréséül kormányunk magas kitüntetésekben részesített. Hősiessé­gük forrása a szocialista hazaszere­tet, az alkotás iránti lelkesedés, az az akarat, hogy a párt politikáját megvalósítsák. Hősiességük forrása a párt, amely a nehézségek leküzdésére, győzelemre neveli a magyar­ dolgo­zókat. Hősiességük forrása Rákózi elvtárs tanítása, hogy sose elégedje­nek meg az elért eredményekkel, kezdeményezzenek bátran, mert mö­göttük áll teljes erejével a párt, tapasztalatainak kimeríthetetlen gazdag kincsestárával a hatalmat Szovjetunió. Az óriáskohó építésénél■ elért győ­zelmek­­ köteleznek. Kötelezik az úr nagyolvasztó mérnökeit, mestereit és munkásait, hogy a kohóra úgy ne gyázzanak, mást a szemük világára. Az ország dolgozói sokat várnak tő­lük. Várják, hogy terveiket szakadat­lanul túlteljesítsék. Várják, hogy rég általuk termelt nyersvas megköny­nyítse az alapanyaggyártásunk fenné létén fennálló problémák megoldását. Azt várja a magyar nép a diósgyőri óriáskohó minden dolgozójától, hogy jvkeárkóezék B. m­agyar­ békeharcosok milliós-, seregéhez.. Minden tripa, vas ■ sál, .amelyet, az .új kohóból csapol­nak, még. szilárdabb, még bevehetet­­lenebb bástyává teszik, hazánkat a béke­ frontján. . . Gyorsítsuk meg nagy alkotásaink építését! A Vaskohászati Kemenceépítő Vállalat dolgozói a Sztálin Vasműért A Vaskohászati Kemenceépítő Vál­lalat dolgozóit azzal a feladattal bíz­ták meg, hogy ötéves tervünk egyik büszkesége, a Sztálin Vasmű részére egy alagút- és egy kamráskemence vasszerkezetét készítsék el. Az üzem dolgozói átérezve a feladat nagy je­lentőségét, elhatározták, hogy a két kemence alkatrészeit augusztus­­ 30 helyett május 30-ra elkészítik. Az üzemrészek dolgozói egymással versenyeznek az ígéret teljesítéséért. A forgácsolóműhelyben Révész István esztergályos gyorsított megmunkálás segítségével egyes alkatrészekből a korábbi négy helyett naponta hetet munkál meg. Példáját követi a többi forgácsoló is, így a forgácsolóműhely határidő előtt adja­­ át a szerelőknek a megmunkált alkatrészeket. Muszka Imre 1954 augusztusi tervén dolgozik Muszka Imre, a Rákosi Művek Szerszámgépgyárának Kossuth-díjas esztergályosa, a gyorsvágási moz­galom motivai úttörője, az ötéves terv kezdete óta nagyszerű termelési eredményekkel vesz részt a szocializ­mus felépítéséért folyó küzdelemben. 1956 január elseje óta átlagosan­ 237 százalékra teljesítette normáját,, a második negyedévi terv túlteljesíté­séért folyó versenyben brigádja tag­jaival együtt 400 százalékra fokozta átlagteljesítményét. Muszka Imre 1952 május 9-én már 1954 augusztus 3-i tervén dolgozott. Munkájának további tökéletesítése érdekében most újabb észszerűsítés bevezetésére készül. Elhatározta, hogy a gép nagyszámának nehézkes kézimeghajtását villanykapcsolású meghajtásra cseréli fel, amelynek se­gítségével 15—20 százalékkal növel­heti gépének termelékenységét. Pozsonyi Zoltán Kossuth-díjas kőműves levele a kőművesszakmára jelentkező fiatalokhoz Pozsonyi Zoltán. Kossuth-d­íjas szta­hanovista kőműves levelet írt a kő­­művesszakmára jelentkező ipari ta­nulókhoz. Pozsonyi elvtárs megírja levelében, hogy minden becsületes dol­gozót, aki az országot járja, őszinte büszkeség tölt el a sok ezer épülő új lakóház, az épülő gyárak, új váro­sok, egyetemek, iskolák és kultúrházak láttán. Különös öröm az épülő ország látványa az építőmunkásnak, aki fel­építi az új épületeket. A nagyszerű építőmunkához azonban egyre több és több új, jól képzett szakmunkás szük­séges: a nagy­ alkotások a kőműves­­szakmunka tanulására hívják a hala­tokat. — A ma építőipari tanulója — írja Pozsonyi elvtárs — másfél év alatt elérheti azt, ami­t a múlt rendszerben én sem érhettem el — szakmun­kás lesz, munkáját megbecsüli az egész nép. És a tanulóév másfél éve alatt is messzemenően gondoskodnak róla: fizetést kap mialatt tanul, ki­váló az ellátása élelemben is, ruházat­ban is. Levele végén felhívja a fiata­lokat, jelentkezzenek minél nagyobb számban építőipari tanulónak. Megjelent a Pártépítés máját hívl­záma, melynek tartalmából az alábbi cikkek emelkednek ki: A Politikai Bizottság határozata a párt­­tagság növekedásénak, összetételének ■ ala­kulókról és a tag-­ka tagjelöltfelvetéti munkáról. Emeljük a párttagság eszmei színvona­lát ás aktivitását! A pártaktiva — a pártostatóakg lag­­fontosabb támasza. Új, nagy faladatok a DISZ-szarvozatok előtt. A pártoktatási év aradmánya a bsfejs­­zánkkrt. , Fokozott politikai felvilágosító, munkát a termelőszövetkezetekben! E forttop cikkek mellett még több más időszerű kérdéssel foglalkozik a »Párt» Oph­aax legújabb száma.

Next