Népszava, 1969. szeptember (97. évfolyam, 203–227. szám)

1969-09-18 / 217. szám

Tízéves a Pécsi Balett Taorminából Varsóba... .­ .. Látványos befejezé­se a VIII. taorminai zenei nyárnak. Több mint tíz­ezer néző tapsolta meg a magyar balett előadását, amely egy fiatal együt­tes. Világos, tiszta esz­mékkel értékelendő, még akkor is, ha nyelvezete nehézségeket okoz . . ." (Gazetta del Sud) „... A magyar balett zárta a zengi nyarat. Meg kell mondani azonnal, hogy egy nagystílű zárás­ról van szó, mert a ma­gyar együttes kellemes meglepetést okozott.. ." (Tribuna) A taorminai sikert ma már csak az újságkivágá­sok őrzik a balettigazga­tói iroda fiókjaiban. A Pécsi Balett — egy kevés ünnepi meghittséggel — már megkezdte tizedik, azaz jubileumi évadját. Évente két — A Pécsi Balett mun­káját, sikereit figyelem­mel kísérő közvélemény rövid bejelentés formájá­ban már tudomást szer­zett arról, hogy az együt­tes életében szervezeti változás történt: a művé­szeti vezető és a balett­igazgató státusának szét­választása. Miért vált szükségessé ez a módosí­tás? — Az együttes tíz év alatt bonyolult feladato­kat oldott meg, de egy idő eltelte után művészileg és szervezetileg e feladatok­nak már kevésbé tudott eleget tenni az eredetileg létrehozott formák között. Az 1960-ban elkezdett iram a sikereink követ­keztében egyszer csak el­uralkodott rajtunk. A hajszolt tempó érthetően zavarokat idézett elő. A külső tényezők is hiányoz­tak, hogy mindenben ma­radéktalanul megfeleljünk az eredeti elképzeléseink­nek. Kialakultak belső fe­szültségek is: míg az er­kölcsi megbecsülést meg­kaptuk, az anyagi megbe­csülés sok tekintetben hiányzott Együttesünk ugyanis kielégíti egy vi­déki színház tánckarának sokszor hálátlan feladatát, és ugyanakkor­ művészileg önálló életet is él, mintáz Az együttes szakmai mun­káját, szervezeti ügyeit harmadik hónapja Tóth Sándor, új balettigazgató — koreográfus, a Pécsi Balett volt vezető szóló­táncosa — irányítja hal­latlan ambícióval, szívós­sággal és azzal a határo­zottsággal, amely a tán­cos mozgásának lételeme, egy mozdulat töredékét sem szabad eltéveszteni. Tóth Sándor nem isme­retlen a közvélemény előtt, mint a Pécsi Balett vezető szólótáncosa, szá­mos siker részese volt, és mint alkotóművész, a „Mit takar a kalapod”, a „Szé­kek" és a „Cirkusz” ko­reografálásával bizonyí­totta tehetségét­ bemutató Operaház balettegyüttese. Ezenfelül pedig, mint gör­dülő balett, kultúrpolitikai feladatokat old meg. Vi­szont az anyagi, munka­rendi adottságaink egy vidéki színház tánckará­nak színvonalán mozog­tak. A feladathoz át kel­lett formálni az együttes munkarendjét. Meg kel­lett osztani a munkát. Te­hát szükségessé vált egy balettigazgató, aki nem azonos az együttes vezető koreográfusával. — Ez az új körülmény milyen változásokat jelent majd az együttes további munkájában? — A művészi alkotás szubjektív utakon tör fel, de az együttes műsorpoli­tikája kollektív kérdés. Tehát fontos, hogy az együttes vezetője ne le­gyen azonos a vezető ko­reográfussal, az együttes ügyeibe ne keveredjen szubjektivitás. Kizárt, hogy mind a két feladatot egy ember igazán jól vé­gezze el Az előbbi kon­cepcióból következik, hogy a Pécsi Balett ezután évente két bemutatót tart. Először is biztosítja a­ ve­zető koreográfus Eck Im­re új munkáinak bemuta­tását. A másik előadásra pedig­, szem előtt tartva koncepciónkat, vendégko­reográfusokat hívunk meg. 1960 után a szomszédos szocialista országokban több kamara-balettegyüt­­tes alakult. Műsorpolitiká­juk alapjai azonosak az­zal, amit mi elkezdtünk. Az előbb már említett fo­kozott leterhelés miatt megfeledkeztünk róluk, pedig nyilván jó művek születtek a szomszédban is. Ezeket pedig elsősor­ban a Pécsi Balettnak kell Magyarországon bemutat­nia. Jubileumi rendezvények Visegrádon Színjátszó napok, vetítések, kiállítások Száz évvel ezelőtt Vi­segrádon Viktorin József a turistaforgalom támo­gatására megépíttette a Fellegvárba vezető utat, s 1869. szeptember 19-én a Fellegvár alatt rende­zett ünnepségen hívta fel a főváros és az ország la­kosságának figyelmét a történelmi múltú Viseg­­rádra. Munkássága nyomán indult meg az idegenfor­galom, s növekedett azóta milliós méretűvé. A száz évvel ezelőtti indulás tiszteletére szeptember második felében jubileu­mi rendezvénysorozatra kerül sor Visegrádon. Szeptember 19-én dél­előtt dr. Balassa Gyula, a Dunakanyar Intéző Bi­zottság elnöke mond be­szédet, majd ünnepi mű­sor szórakoztatja a hely­beli lakosokat és érdek­lődő turistákat. Délután emléktáblát avatnak a Viktoria út mellett, s itt S. Hegedűs Lászlónak, a Hazafias Népfront Pest megyei titkárának beszé­de után Jancsó Adrienne előadóművésznő és a Kos­suth Lajos Katonai Főis­kola fúvószenekara teszi még emlékezetesebbé az ünnepi eseményt. A szeptember 32-t­ől 28-ig terjedő időszakot jubileumi hétté nyilvání­tották, s ezalatt naponta bemutatják az évfordu­lóra kiírt „Magyar tájak, városok” című színes dia­pályázat díjnyertes soro­zatait. A Salamon-torony­ban a Mátyás király kő­faragó műhelye Visegrá­don elnevezésű új kiál­lításban gyönyörködhet­ Mátyás király kőfaragó műhelye Színes diabemutatók Ankét a fejlesztésről­nők a látogatók, ugyan­akkor megtekinthetik az Anjou kút­ház, a Római kerámia Pannóniában, a Visegrádi Múzeum kincsei című meglevő kiállításo­kat, valamint a királyi palota romterületét is. A jubileumi hét kereté­ben szeptember 24-én a Mátyás király Művelődési Házban ankétet rendez­nek Visegrád idegenfor­galmi,, tájvédelmi és kul­turális fejlesztéséről, szeptember 26. 27. 28-án pedig színjátszónapokat tartanak. Tíz amatőr együttes mutatja be ön­ként választott műsorát, amelynek eleget kell ten­nie az alábbi követelmé­nyek valamelyikének: — az öntevékeny szín­játszás eszközeivel szol­gálni az „Olvasó népért” mozgalmat; — segíteni az irodalmi hagyományok ápolását, megismertetését; — feldolgozni a Duna­kanyar történelmi emlé­keit, népszerűsíteni az itt élő és alkotó írók műveit A jubileumi rendez­vénysorozatot október 5-én a régi hagyomá­nyok felújításaként szü­reti karnevállal zárják. (M. I.) 1969. szeptember 18 is­­ magát . Szervezeti változá­sokról beszéltünk. Ez azonban nyilván nemcsak a balettigazgató szemé­lyére terjed ki, hanem az együttessel kapcsolatos belső, művészeti és anya­gi természetű problémák megoldására is. — A Pécsi Balett tíz­éves fennállása bizonyos értelemben lehetővé tette egy új, belső művészeti értékrend felállítását. A már meglevő magántán­cosok — Bretus Mária, Handel Edit, Uhrik Dóra, Szimácz Gabriella, Csifó Ferenc és Hetényi János — mellé új, fiatal tehet­ségek, mint Gallovits At­tila, Herda János és Mol­nár Mihály magántáncosi kinevezését. Következik ebből, hogy az egész ma­gyar táncművészetnek ér­deke, hogy a sok nemzet­közi meghívásnak eleget tevő Pécsi Balett magas fokú táncos képzettséggel rendelkezzék. Nálunk a táncosanyag kialakulásá­ban egy fontos tényező szerepel A fiatal művész vidékre jön, rosszabb kö­rülmények közé, ugyanak­kor rövidebb ideje van a beérésre. Itt a második évben bekerül a mélyvíz­­ itáncosok­ be, és csupán egy év áll a rendelkezésére, hogy megtanuljon „szerepet csinálni”. Mindezeket fi­gyelembe véve kiderült, hogy a régi anyagi segít­ség ma már nem elegen­dő. Június végén a pécsi városi tanács vb-ülésén ebben az ügyben több biz­tató döntés született. Úgy érzem, a város most sok támogatást ad, és ezzel le­hetővé teszi, hogy az együttes a városé legyen, és ugyanakkor a nemzet­közi feladatoknak is meg tudjon felelni. — Gondolom, ez a kö­rülmény is kötelezi az együttest, hogy fokozottan részt vállaljon a város szellemi életének pezsdí­tésében. — így van. Pécsett mi egy idényben harmincöt telt ház előtt játszhatunk. A közönség tehát odafi­gyel, tudni akarja, hogy mit csinálunk, és mi nem engedhetjük meg, hogy pusztán egy rétegen belül mozogjunk. Új közönség­rétegeket akarunk bekap­csolni, mert látjuk: az emberek el akarják sajá­títani a táncművészet nyelvét. Jubileumi . — A Pécsi Balett ebben az idényben tízéves. Te­hát az év jubileumi. A program is ennek megfe­lelő? .— A tavasz folyamán jubileumi hetet rendezünk Pécsett, bevonva a társ­­művészeteket is, amelyek kapcsolódnak a baletthoz. Ezzel mi n­tegy sjéié£nt _ is akarjuk a táncművészet komplex jellegét. A jubi­leumi héten jelen­tkezünk az új programunkkal is,­ ét tavasszal Az idei év eddig elég fá­rasztó volt A nyár elején tizenegy előadás Lenin­­grádban, augusztus máso­dik felében a szicíliai Taorminában vendégsze­repeltünk, most szeptem­ber 23-án Varsóban lé­pünk fel egy estén. Leg­közelebb azonban csak a következő - 'stystrom­d' m­e­­­gyünk külföldbe, Jugoszlá­viába. Tízéves az együt­tes. Jó volna ezt itthon szépen megünnepelni. So­kat beszélni arról, hogy a most bekövetkezett szer­vezeti változást Eck Imre tízéves munkája tette le­hetővé, s hogy a pécsi színház belső vezetése tel­jes mértékben egyetért együttesünk koncepciójá­val. Thiery Árpád Évadnyitó társulati ülés a Fővárosi Operettszínházban A Fővárosi Operettszín­­ház szerdán tartotta évad­nyitó társulati ülését. Szlovák László igazgató elmondotta, az 1969—70-es évadban előreláthatólag birtokukba vehetik az új operettszínházat. A 40 millió forintos költséggé­ újjáalakított színházban átépítették a nézőteret, s korszerű öltözők várják a művészeket. Továbbá fon­tos eseménye lesz a szín­háznak Lehár Ferenc szü­letése 100. évfordulójának megünneplése. Műsorra tűzik az „Egy éj Velencé­ben” című operettet, amelynek bemutatója no­vember 14-én lesz Németh Marikával a főszerepben. Január közepén kerül kö­zönség elé Vujicsics—Kar­dos—Brandt: „Itt Luxem­burg 14—55” című darab­ja, s az évad utolsó be­mutatójaként Fali Leó: Pompadour című operett­je kerül színre. A tervek között szerepel még Far­kas—Benedek—Karinthy —Mészöly: Noszty-fiú esete Tóth Marival című darab zenésített változa­ta. Ugyancsak előkészü­letben van egy Liszt Fe­renc életéről szóló musi­cal-változat. A Fővárosi Operettszínház szeptem­ber 18-án a Péntek Rézi­vel nyitja az évadot N­G­­­S­Z­­A­V­A Operaház: A bolygó hollan­di (3. béri. 1. ea. 7). — Erkel Színház: A hattyúk tava (3. béri. 1. ea. 7). — Nemzeti Színház: Mózes (évadnyitó ea., 7). — Katona József Szín­ház: Széchenyi (évadnyitó előadás, 7). — Vígszínház: Alku (7). — Pesti Színház: Csók (7). — Madách Színház: Black Comedy (7). — Madách Kamara Színház: A bolond lány (7). — József Attila Színház: Valami mindig köz­bejön (7). — Fővárosi Ope­­rettszínház: Péntek Kézi (7). Állami Bábszínház:­A kacsa­­laki rejtély (de. 10). A fából faragott királyfi,­ Petruska (du. 3). — Irodalmi Színpad: A Nagy Testamentum (szak­mai bemutató, fél 8). — Kis Színpad: Urak és elvtársak (fél 8). — Mikroszkóp Szín-,­pad: Tessék továbbmenni! (fél 5). KOSSUTH RADIO 4.30: H. Idej. 4.38—7.50: Ze­nés műsor. Közl. 5: H. Idej. 5.30: Reggeli krónika. 5.14: Falurádió. 6: H. Idej. 6.15: Rádióreklám. 6.30: H. Időj 6.40: Rádióreklám. 6.45: Mű­sorok. 7: Reggeli krónika II Körzeti idej. 7.30: Ifj köny­vek. 8: H. Időj. 8.05: Műso­rok. 8.20: A „Fáklyavivők” dalaiból. 8.27: Lovak és Lo­­vasok. Látogatás a Slatina­­ny-i Hippológiai Múzeumban. 8.37: Bástyasétány 77. Rádió­­operett. Kéziben: 10: H. Idős. 10.33: összeállítás Kosztolányi Dezső riportjaiból. 11.06: Brahms: D-dúr szerenád. 12: Déli kr. 12.20: Ki nyer ma? 12.30: Melódiakoktél. 13.43: Mikrofon előtt a TÜZÉP Egyesülés vezetői. Rip.: Szűcs Ferenc. 14.03: Muszorgszkij: Borisz Godunov — forradal­mi jelenet. 14.21: Móricz Zsig­­mond: A fecskék fészket rak­nak, m. r. 14.42: Kóruspó­dium. 14.51: Közv. az atléti­kai EB-ről Athénból. 15: H. Idős. 15.10: Bach: Esz-dúr szólószívű­. 15.33: Két Suppé­­nyitány. 15.49: Közv. Athén­ból. 15: A világgazd. hírei. 16.05: Filmklub. 16.25: Színes népi imuzsika. 16.58: Műso­rok. 17: H. Ides. 17.05: Idő­szerű nemzetközi kérdések. 17.15: Beethoven: G-dúr zon­goraverseny. 17.40: Balesetek, tűzesetek, bűnügyek. 18.14: Szólistaparádé. 18.58: Műso­rok. 17: Esti ki. 15.25: Közv. Athénból. 19.35? Verdi: Don Carlos, öt felv. opera. Közben, 21.11: H. 21.14: Versek. 22: H. Időj. Sport. 23.42: Nóták. Köz­ben, 24: H. Időj. PETŐFI RÁDIÓ 6.20: Torna. 6.30—8.05: Azo­nos a Kossuth adóval., 8.05: Kedvelt régi melódiák/ 8.35: Monteverdi: Tirsi e Clori — madrigál. 8.45: Külpolitikai figyelő. 9: Haydn: G-dúr .,Oxford”-sz­im­fónia. 9.30: A szakmunkásképzésről. Riport­műsor. 10: A zene hullám­hosszán. Közben. 11: H. 11.50: Magánvélemény a közügyek­ben. Szántó­­Jenő írása. 12: Filmzene Dunajevszkij mű­veiből. 12.07­: Schubert: D-dúr oktett. 13: h. Idej. 13.05: Szol­noki stúdió műsora. 13.20: Wolfgang Windgassen Wag­ner operáiból énekel. 13.45: Időjárás- és vízállásjel. 14: Bakos Géza táncdalaiból. 14.10: Orvosi tanácsok­­ az őszülésről. 14.15: Operettmu­zsika. 14.30: H. Körzeti idős. 14.35: Cowboy-dalok. 14.49-Egy kis figyelmet kérek! Ko­­ródy József írása. 15: Ravel: Boleró. 15.16: Somlyó Zoltán verseiből. 15.21: Bárdos La­jos: Kossuth-szvit. 15.30: H. 15.33: Tánczene. 16.18: Ifjú­sági Krónika. 16.30: H. 16.33: Liszt—Geszler: Hősi induló. 16.40: Aktuális gazdasági jegy­zet. 16.45: Népszerű opera­­intermezzók. 17: Rádiórek­lám. 17.05: Közv. az atlétikai EB-ről Athénból. 17.15: Csiz­madia Imre nótáiból. 17.30: H. 17.38: Mai témák — ma­i dalok. 17.42: Falusi percek. 17.48: Mendelssohn: Dalok szöveg nélkül. Nemes Kata­lin zongorázik. 18: H. Idős. 18.10: Taká­cs Gyulát bemu­tatja Pomogáts Béla. 18.40: Kamarazene. 19.19: Népdalok. 19.44: Történelmi portré Pa­get Jánosról. Rassy Tibor r­p. 19.54: Esti mese­ 20: Esti kr. u. 20.25: Új könyvek. 20.28: Közv. a Belgrádi Par­tizán—II. Dózsa EVK-mérk. II. félidejéről. 21.20: Buda­pestet szépnek találtam! Az Ifj. Rádió dokum­entvormö­­sorfi. 22.20: Rio Muni króni­kája -r- Krizsán László írása. Gasparone: Rász! Mitl­löcker operettjéből. 23: H. Időj. 23.10: Tánczene. 23.45: A Francia Rádió énekkara éne­kel. 34: H. Időj. URH 18: H. Időj. 18.10: Hangle­mezparádé. 18.59: Liszt: Tör­ténelmi arcképek. Kertész La­jos zongorázik. 19.50: Zene­kari dalok. 20.13: Dzsessz. 20.30: H. 20.33: Kulturális vi­lághíradó. 21.29: Hacsaturján: Gajane­t balettszvit. 22.19: Két Beethoven-szonáta. 23: H. Idős. TELEVÍZIÓ 9: Olvasás, ált. isk. 2. 9.55: Magyar nyelvtan, ált. isk. 5. 11.05: Kémia. ált. ism. 8. 14: Olvasás (ism­.). 14.55: Magyar nyelven (ism.). 15.50: Kémia (ism.). 16.38: Telesport. Atlé­tikai Európa-bajno­kö­.v. Athénból. 17.40: A képz­őmű­­vész­et története. 2. Az ókori Egyiptom története (ism.). 18.10: Hírek. 18.15: Kuckó... 18.35: Telesport. Atlétikai Eu­rópa-bajnokság közv. Athén­ból. 19.25: Esti mese. 19.33: Szolnoktól a dalmezőig. 20: Tv-híradó. 20.20: Egyedül volt (magy. besz. NDK tv-fil­m, I. rész). 21.40: Film és valóság. 22.40: Tv-híradó 2. kiadás. POZSONYI TV 9.55: Barométer (tv-játék, ism.). 16.30 és 18.35: Közv. az atlétikai EB-ről. 19 és 21.85: Tv-híradó. 21.55: Közv. az at­létikai EB-ről. Műsorok Zsiráf az ablakban Gyerek­ krimi­­ vagy gyermeteg krimi? Radim Cvrcek, csehszlovák ren­dező filmje egy kisfiúról, a nyolcéves Jirkáról szól, akit egy autóval együtt elrabolnak. A rablók nem tudnak mit kezdeni a lo­pott kocsiban alvó, majd nagyon is eleven „zsák­mánnyal”: bezárják egy erdei ház pincéjébe. Jir­­ka — aki valószínűleg sok krimit látott a tévében — fiók-Angyalként fárado­zik kiszabadulásán, mi­közben gyermeki bájával teljesen megfőzi az őrzé­sével megbízott rabló­­leányt, valamint a film nézőinek nagy részét. Jir­­ka — a kis Martin Mes­ner alakításában — való­ban kedves kölyök, és a filmben akad néhány öt­letes jelenet, jó humorú képsor is. A történet azonban felnőttek részére túlságosan naiv, szokvá­nyos detektív-figuráival, előrelátható fordulataival. Ha pedig gyerekeknek szól... de hát miért kell már a gyerekeket is kri­mivel szórakoztatni? Velem nem, asszonyom ! A cím szellemes, eset­leg kissé pikáns humorú vígjátékot ígér, a film azonban elég soványka mulatsággal szolgál. Pe­dig az NDK-beli Dehrlied Warneke rendezőpár „mindent beleadott” a bűnügyi filmvígjátékok és krimiparódiák kelléktá­rából. Van benne elegen­dő marcona gengszter és csinos hölgy, rúzstokba épített miniatűr rádió adó-vevő, altató hatású magnótekercs, szőke ,ifjú hős két példányban, na­rancssárga aktatáska ugyancsak két példány­ban, következésképpen többszöri „végzetes” sze­mélycsere és táskacsere. Hogy miről szól a film, azt­ — bűnügyi történet­ről lévén szó — egyrészt nem illik elmondani, más­részt nehéz is volna. Elég annyi, hogy a meglehető­sen homályos eredetű bo­nyodalmak egy külföldi divatfesztivál modelljei és részvevői körül zajlanak. A színes szélesvásznon megelevenedő tengerparti táj, a szép környezet és a csinos nők látványa talán némi kárpótlást nyújt a sajnálatosan elmaradt jó­ízű mulatságért. (v. v.) Mint a bagoly nappal A tehetetlenséggel és kiszolgáltatottsággal, ezzel a két félelmetes ellenfél­lel harcolnak, küszködnek Leonardo Scascia regé­nyének hősei, amelyből most Damiano Damiani rendező készített filmet. A tehetetlenség és ki­szolgáltatottság nem sze­mélytelen erők, hanem nagyon is konkrét tár­sadalmi viszonyok, a szi­cíliai banditizmus, a maffia szülötte és életben tartója. Az írónak ezt a mai olasz társadalmi problémát merészen és szenvedélyesen támadó könyvét a magyar olvasók is megismerhették. A film alkotói ezt a bátor kritikai hangvételt igye­keztek átmenteni művük­be. A film főhőse egy fia­tal olasz csendőrkapitány, aki „új ember” a szicíliai kis faluban. Hivatástu­dattól és morális köteles­ség érzésétől hajtva elha­tározza, hogy az igazság­nak megfelelően kinyo­moz egy bűntényt. Mun­kája során egy maffiá­nál találja szemben ma­gát, amely nemcsak gaz­daságilag tartja hatalmá­ban a környéket, de a megfélemlített és kiszol­gáltatott emberek lelkiis­meretével is rendelkezik. A kapitányt a kitűnő Franco Nero játssza esz­­köztelen egyszerűséggel, kifejezően. Partnere Clau­dia Cardinale, aki ezúttal sem csak szépségéről, ha­nem tehetségéről is meg­győz. A cím ugyan a tehetet­lenségre utal, mert Bello­­di kapitány belebukik vállalkozásába, a film ennek ellenére mégsem lemondó beletörődést su­gall. Csupán egy ember jószándéka bizonyult kevésnek, a film al­kotói azonban egy­értelműen amellett tesz­nek hitet, hogy folytatni kell a harcot, társadalmi méretekben, az embersé­get fenyegető erők ellen. Ez a mondanivaló egy filmszerű eszközökkel feszesen és izgalmasan megszerkesztett történet­ből bontakozik ki, jó szí­nészi alakítások segítségé­vel (r. g.) F­I L MIJ­E Kazahsztáni magyar kulturális napok Abájnak, a kazah nép nagy nemzeti költőjének nevét viselő alma-atai operaházban szerdán este ünnepélyesen megnyitot­ták a kazahsztáni magyar kulturális napokat. Az eseménysorozaton, amely viszonzása a tavasszal Magyarországon megren­dezett kazah kulturális napoknak, hazánkat kül­döttség képviseli Karakas Lászlónak, a Hajdú-Bi­­har megyei pártbizottság első titkárának vezetésé­vel. Delegációnkat fogad­ta Kunajev, a Kazah Kommunista Párt első tit­kára, az SZKP Politikai Bizottságának póttagja. A kazahsztáni magyar kulturális napok ünnepé­lyes megnyitóján részt vett­­Dinmuhamed Kuna­­jev, a Kazah Kommunista Párt első titkára, az SZKP Politikai Bizottsá­gának póttagja. A meg­nyitón beszédet mondott Szattar Imasev, a köztár­saság Kommunista Párt­ja Központi Bizottságá­nak titkára, aki idén áp­rilisban a magyarországi kazah kulturális napokon részt vevő küldöttséget vezette és Karakas László, az MSZMP Központi Bi­zottságának tagja, a Haj­­dú-Bihar megyei pártbi­zottság első titkára. A magyar kulturális napok ünnepélyes meg­nyitásának keretében a Budapest táncegyüttes nagyszabású táncbemuta­tót tartott_ ________­________ cum iI I­O IV TI Dusan Vejnovics, a ju­goszláv Külföldi Kulturá­lis Kapcsolatok Szövetségi Bizottságának elnöke és Szava Sukljevics, a bi­zottság tanácsosa — a Kulturális Kapcsolatok Intézetének meghívására — Budapestre érkezett. DOMINÁL A DIVATBAN A gyapjúszövet ŐSZI—TÉLI GYAPJÚSZÖVET-BEMUTATÓ a SZÍVA­VANY MÉTERÁRUBOLTOKBAN V., Petőfi Sándor utca 10., 18. és 20. sz., V., Szent István körút 27, II. Mártírok útja 49 Vásároljon Ön is őssze—telre fífrix' Textonag­ykereskedelmi V. gazdag árukínálatából tréterázu boltokban

Next