Népszava, 1971. augusztus (99. évfolyam, 180–204. sz.)

1971-08-01 / 180. szám

A háború utáni magyar infláció világrekordot ja­vított, pénz még soha olyan mértékben nem ér­téktelenedett el, mint a pengő. Nálunk­ hozták for­galomba a világtörténe­lem legnagyobb címletű bankjegyét, a százmillió B-pengőst, ami százmillió billió sima pengőt „ért”. Ezt a számot húsz nullá­val írhatjuk le, vagy hat­ványban jelölhetjük: 10 a huszadik hatványon. Az infláció a munkás számára nyomort, nélkü­lözést, a tőkéseknek spe­kulációs lehetőséget jelen­tett. 1946 júliusában már óráról órára, percről perc­re értéktelenedett a pénz; bérfizetéskor az emberek megszakították a munkát A huszonöt éves jubi­leum alkalmából felke­restük Vas Zoltánt, az akkori Gazdasági Főta­nács vezetőjét, s meg­kértük, mondja el, ho­gyan „csinálták” a fo­rintot, miként állították meg a világtörténelem legnagyobb inflációját. — Az infláció Horthy­­örökség volt — mondja balatonfüredi nyaralójá­ban a ma már nyugdíjas, kommunista vezető. — 1937- ben kezdtek pénzt anélkül kibocsátani, hogy árualap állt volna mögöt­te. A bankjegyforgalom 1938- ban 65 százalékkal, 1939 és 1944 között pedig a tizennégyszeresére nőtt. A háború milliárdokba ke­rült, terheit a dolgozó nép viselte. — Miért nem lehetett nyomban a háború után stabilizálni? — Elpusztult a nemzeti jövedelem forrása, a ter­melő erők jelentős része. Sok százezer ember lelte halálát a frontokon és a deportálásban. A még megmaradt gépek, szállí­tóeszközök, állatállomány nagy részét a németek el­hurcolták. A semmiből nem lehetett pénzt terem­teni, előbb a gazdasági életet kellett úgy, ahogy helyreállítani. A gyárak a kapitalisták kezén vol­tak, ők pedig igyekeztek és rohantak vásárolni. Gyakran hiába: az akta­­táskányi bankjegyért sem kaptak egy kiló szalon­nát. A kereskedelem már nagyrészt csere útján folyt, mint valamikor a történelem előtti időkben. A kormánykoalíció va­lamennyi pártja tett va­lamiféle javaslatot a sta­bilizációra, de egyik sem hitt benne. Csak a Ma­gyar Kommunista Párt, 1946 márciusában beje­lentette, hogy augusztus 1-én bevezetik az új, sta­bil valutát. S valóban, ma 25 esz­tendeje megjelent a meg­váltást hozó forint. A fo­rint, amelyért már lehe­tett cukrot, zsírt, lisztet, kenyeret, ruhát kapni, átmenteni magukat olyan korba, amilyet hiába re­méltek. Mi azon voltunk, hogy a tőkések nekünk dolgozzanak. — De hogyan? Mi­ként teremtették meg a stabilizációhoz szüksé­ges árualapot az éhező, lerombolt országban? — A leckét mi is akkor tanultuk; magam sem vol­tam soha közgazdász — mondja Vas Zoltán —, de igyekeztünk a legjobb szakembereket összegyűj­teni a Gazdasági Főta­nácsban. Az árualap biz­tosítására változatos esz­közöket dolgoztunk ki. A gyárakat köteleztük, hogy az általunk megrendelt, a stabilizációt szolgáló ter­mékeket — elsősorban fo­gyasztási cikkeket — csak augusztus elseje után, s kizárólag az általunk meg­állapított áron adhatják el. Minden megyére kon­tingenst készítettünk, megterveztük az ország — Hogyan lehetett egy éhező, nyomorgó or­szágban megőrizni a tartalékokat ? — Csak a legnagyobb szigorral. Megkeresett en­gem többek között a cse­peli munkások küldöttsé­különböző részeinek áru­alapját, hogy mire forga­lomba hozzuk a forintot, érdemes legyen az új pénzt a boltba vinni. — Úgy tudjuk, hogy az árualap megteremté­sében különleges szere­pe volt egy vállalkozás­nak, amelyet West- Orient Kft-nek nevez­tek. — A West-Orient hiva­talosan engedélyezett csempészvállalat volt — mondja tréfásan Vas Zol­tán. — A kft-t mentesí­tettük minden deviza- és vámtörvény alól, s jogot adtunk arra, hogy dollá­rért az általunk megje­lölt cikkeket külföldön el­adja, a stabilizációhoz pe­dig árut hozzon be. A West-Orient állami válla­lat volt, a koalíciós párt­­vezetők közösen vállaltak felelősséget érte, nehogy utóbb vita tárgya legyen, kinek a javára spekulált ez a vállalkozás. A nép javára spekulált, rengeteg árut hozott be.­­ A polgári közgaz­dászok azt állították, hogy külföldi kölcsön nélkül lehetetlen stabi­lizálni. Támaszkodtunk­­e valamiféle határon túli segítségre? — A Szovjetunióval kedvező kereskedelmi szerződést kötöttünk, nyersanyagot kaptunk, amiért utólag áruval fi­zethettünk. A szovjet nyersanyagból készült áru is növelte az augusztus el­sejére tárolt alapokat. Se­gített a stabilizációban, hogy augusztus 6-án ha­zaérkezett az „aranyvo­nat” a Magyar Nemzeti Bank aranykészletével. Mindez azonban nem ne­vezhető külföldi segítség­nek, segélynek. de is. Azt mondtam ne­kik: engem itt helyben agyonverhetnek, de a tar­talékokból egy grammot sem adok, mert különben nem lesz stabilizáció, nem lesz jó forint. Azt a né­hány hetet még ki kellett bírni... — Hogyan szabták meg a forint értékét, hogyan állapították meg az árakat? — Kiválasztottunk egyet­len árut — a kenyérgabo­nát —, s megállapítottuk annak az árát. A közgaz­dászok tudták, hogy egy mázsa gabonáért mit lehet vásárolni, s ennek alapján alakítottuk ki az árrend­szert, szabtuk meg, meny­nyibe kerüljön a cukor, a vas, a textil. Úgy akar­tuk megcsinálni a forin­tot, hogy az árarányok a a munkások és a parasz­tok javát szolgálják. — Ami a forintnak a a dollárhoz való viszo­nyát illeti — folytatja Vas Zoltán —, szigorúan titok­ban kellett tartanunk. A párt úgy határozott, hogy közölhetjük a miniszte­rekkel a dollárárfolya­mot, de csak úgy, hogy tovább ne adhassák. A minisztertanács üléster­mét addig senki sem hagy­hatta el, amíg a realizá­láshoz szükséges rendele­teket nem továbbítottuk a bankhoz és máshová. Egy USA-dollár 11,74 forinttal lett egyenlő; ha ez idő előtt kiszivárog, a speku­lánsok milliókat kereshet­tek volna.­­ A közvélemény úgy tudja, hogy az utol­só hetekben már nem is próbálták fékezni az inflációt. Igaz ez? — Igaz. Július elsején az összes pengőbankjegy értéke nem tett ki egy­millió dollárt, s ez már a stabilizációt segítette. Úgy is fogalmazhatom: légüres pénzteret hoztunk létre a stabil forint számára. Augusztus elsején az ut­cán söpörték a bankje­gyeket — ma a numizma­­tikusok körében nagy ér­tékük van —, a rossz pénzt senki sem akarta beváltani, nem kellett te­hát árut adnunk érte. A forint jubileuma Beszélgetés Vas Zoltánnal, az akkori Gazdasági Főtanács főtitkárával Az infláció Horthy-örökség volt Légüres pénztér A Borsod megyei SZMT székházában üzemi szak­­szervezeti vezetők és a közlekedési vállalatok szakértői parázs vitát folytattak. A ma már több mint 600 000 lakosú me­gye 200 000 embert foglal­koztak az iparban. Több­ségük naponta vonatozik, autóbuszozik, hogy eljus­son munkahelyére. A nagy távolságokon sokat változott a helyzet az elmúlt években, Buda­— A gyárkapuk előtt már háromnegyed 2-kor kint állnak az emberek, ez azt jelenti, hogy leg­alább fél órával előbb abbahagyják a műszakot — magyarázza Dragos István. — Nemcsak ná­­lunk, Diósgyőrben van ez így, hanem szinte vala­mennyi üzemnél. A köz­lekedésről sokat beszél­nek, vitatkoznak, de még sehol nem hallottam, hogy szóvá tették volna: a — Naponta több mint ötezer járatot közleked­tetünk — kapcsolódik a beszélgetésbe Nagy Ist­ván, a 3-as számú Volán képviselője. — A legtöbb panasz a zsúfoltság és a késés miatt van. Nem magyarázkodni akarok, de az utak nagy részén szinte lehetetlen a közle­kedés, járműveink idő előtt tönkre menek. A kis­­győri, a hernádnémedi és a többi utakon minden­naposak a tengelytörések, sokszor sorba állnak a hibás kocsik. A javításo­kat akadályozza a króm­­pestre például két óra alatt feljutnak az exp­­resszel. De az iparköz­pontoktól 20—30 kilomé­terre levő településekig zsúfolt buszokon cammog­va utaznak, rossz közlekedés miként rombolja a munkafegyel­met. Mi joggal felháboro­dunk, hogy az emberek otthagyják munkahelyei­ket, nem dolgozzák ki a nyolc órát, de el kell fo­gadni érveiket: napi két­­három órát utaznak, s ha nem férnek fel az autó­buszra, akkor még vár­hatnak, esetleg egy-két órával később érnek ha­za.­kis alkatrészhiány, jólle­het ma már az ország szinte minden városában foglalkoztatunk anyagbe­szerzőket. Vannak olyan cikkek, amelyeket évek óta rendszertelenül ka­punk, például állandó a gumihiány.­­ A rossz útviszonyok s ebből következően a ké­sések miatt gyakori, hogy késve vittük a vonathoz az embereket, és azokat, akik nem bérlettel utaz­nak, rendszeresen meg­büntették, mert nem volt idejük jegyet váltani. Az új menetrend életbe lépé­sétől 10—20 perces rátar­tással dolgozunk, tehát a vonat indulása előtt eny­­nyivel ott kell lenni a busznak. Persze, ez azt jelenti, hogy aki napon­ta utazik, oda-vissza 20— 40 perccel többet tölt vá­rakozással. — A hálózatfejlesztés­nek és a csuklós buszok beállításának is a legna­gyobb akadálya a jelen­legi úthelyzt. Edelény és­, Kazincbarcika között pél­dául egy évig kellett vár­ni, mire a végállomásnál olyan fordulót építettek, ahol a csuklós is elfért. — A városi közlekedés­ben is az úthelyzet miatt vannak súlyos gondok — mondja Szkulka János, a Csavargyár szakszerveze­ti funkcionáriusa. — Az egész miskolci közlekedés két tengelyre, a kelet— nyugatira és az észak— délire épül. És ha egy lo­vas kocsi áthalad a váro­son, vagy baleset van, megbénul Miskolc közle­kedése. Mivel nincs ke­rülő út, a tranzitforgalmat is a városon keresztül bo­nyolítják le. Ha pedig építkeznek, közművet cse­rélnek, akkor mindennek vége. Útépítéseket sürge­tünk, de ha már valahol dolgoznak, akkor nem tartják meg a határidő­ket. A Tiszai pályaudvar­nál egy 300 méteres sza­kaszt április 4-én kellett volna átadni, de még most sincsenek készen, nem is lehetnek, hiszen mindösz­­sze néhány ember dolgo­zik ott. — Ilyenkor nyáron még istenes a helyzet, de té­len aztán végképp tart­hatatlan — magyarázza . Minden miskolci leg­alább naponta kétszer utazik: 370 000 utasunk van 24 óra alatt — mond­ja Zavagyák László, a miskolci közlekedési vál­lalat egyik vezetője. — Általában a buszok for­galma növekszik. Az egyik legnagyobb baj, hogy az utazási igények lökéssze­rűen, két csúcsban jelent­keznek, és még az üzle­tek is, áruházak is reg­gel 8-kor nyitnak. Évek óta hiába szorgalmazzuk a lépcsőzetes munkakezdés bevezetését. Pedig az út­vonalak annyira túlterhel­tek, hogy sok viszonylat­ban a több jármű beállí­tása sem segítene, sőt csak lassítaná a forgal­mat. Ha csak egy órával szét tudnánk húzni a csúcsidőt, már sokkal ké­nyelmesebben utazhat­nánk — ugyanennyi jár­művel. Új forgalmi tele­pet építünk, s ettől első­Bertalan István, a Bor­sodi Szénbányák szakszer­vezeti bizottságának ve­zetője. — Minden ősszel megjelennek a nyilatko­zatok, nem lesz baj. De ha leesik az első 20 cen­tis hó, már több ezer em­ber késik el a bányákból vagy egyáltalán be sem tud jönni dolgozni. sorban a járművek mű­szaki állapotának javulá­sát várjuk. A helyi és helyközi közlekedés közös gondja a munkaerőhiány. A Vo­lánnál 310 órát töltenek szolgálatban a gépkocsi­­vezetők, hasonló a hely­zet a városi vállalatnál is. A Lenin Kohászati Mű­vek és a többi nagyüzem képviselői hangoztatták: a MÁV-ra nincs különö­sebb panasz, az ingaköz­lekedés jó, a forgalmat viszont egyre inkább — s ez világjelenség — az autóbuszvonalakra terelik át. Az utakon viszont romlik a helyzet. Érdemes lenne felmérni, hogy az utazástól, a tülekedéstől elfáradt, a késések miatt idegeskedő munkás inten­zitása, teljesítménye mennyivel kisebb annál. Hiába a jó kereset — van, aki 4000-en felül visz haza havonta — mind kevesebben vállalják az állandó túlórázást, a rend­­szertelen beosztást, azt, hogy alig kapnak még a vasárnapokon is szabad­napot. A Volán rendszeresen szervez tanfollyamokat, de kevés a jelentkező. Azt mondják, sokat segítene, ha megjelenne az évek óta emlegetett rendelet: a vállalati gépkocsik több­ségét nem hivatásos gép­kocsivezetők, hanem az osztályvezetők, főmérnö­kök, igazgatók vezetnék. Ma ugyanis sok gépkocsi­­vezetőt elcsábítanak a tö­megközlekedéstől. Hivata­losan ugyan kevesebb fi­zetést adnak, mint a Vo­lán, vagy a város, de kü­lönböző juttatásokkal ki­egyenlítik ezt, ugyanak­kor kevesebb időt kell a volán mellett tölteni, s ki­sebb a felelősség is, mint aki kipihenve jön az üzembe. A közlekedést tíz- és tízezrek hangula­tát befolyásoló, fontos po­litikai kérdésnek tartják. Ez így van, ezért a meg­oldás lehetőségeit keresni kell. Ehhez persze nem elegendők az ígérgetések. Sok múlik a tanácsokon is, de a legnagyobb fele­lősség a Közlekedés- és Postaügyi Minisztériumra hárul. Tettekre van szük­ség — mégpedig mielőbb. M. T. A borsodiak mindennapos gondja a közlekedés Napi 2—3 óra utazás Rossz útviszonyok A lépcsőzetes munkakezdés Fontos politikai kédés! A ’ LEt’S fest VA Előjöttek a titkos készletek — Hogyan lehetett az elszabadult pengőpokol után a forintot stabilan tartani ? — Keményen „megfog­tuk” a forintot, csak any­­nyit bocsátottunk ki, amennyit bőségesen tud­tunk áruval fedezni. S amint látták az emberek, hogy a forint jó, mindent kapni érte, előadták titkos készleteiket. Amnesztiát hirdettünk, s így augusz­tus végéig a Nemzeti Banknál 82 millió forint értékű külföldi valutát, 9 millió forint értékű ara­nyat váltottak be. Ennek ellenére az első hónapban mindössze 240 millió fo­rintot bocsátottunk ki, s a dollárért, az aranyért újabb nyersanyagot hoz­tunk be. Segítségünkre volt az is, hogy 1946-ban különösen jó volt a ter­més. — Milyen bevételei voltak az államháztar­tásnak? — Évek óta senki sem fizetett adót, hiszen a pen­gő, mire beérkezett, már nem ért semmit. Augusz­tusban bevezettük az adó­rendszert, a gyáraknak adóelőleget kellett fizet­niük. A kapitalisták — ha akarták, ha nem — a fo­rint sikerének hajtóerejé­vé váltak. Megfizethették a munkásokat — forinttal, amelyért vásárolni lehe­tett —, de megkövetelhet­ték, és meg is követelték a munkát! A befolyt adó­ból kölcsönt tudtunk adni a gyáraknak. Lassan meg­indult az ország forint­vérkeringése — fejezi be nyilatkozatát az egykori Gazdasági Főtanács főtit­kára. Magyarországon a stabi­lizáció nyomán viszony­lagos jólét keletkezett, a szomszédos Bécs azokban a hónapokban még éhezett. A világ felfigyelt a „cso­dára”, a külföldi segély nélküli stabilizációra, s a közvélemény egyértel­műen a Magyar Kommu­nista Párt sikerének köny­velte el a példátlan ered­ményt. A forint megte­remtése felmérhetetlen módon járult hozzá a kommunisták, a párt nép­szerűségéhez. Gál Zsuzsa 1971. augusztus 1 MŰSOROK Vasárnap Margitsziget: Aida (8). — Körszính­áz (a BNV lengyel pavilonjában, jegypénztár te­lefonja: 223—640): Rama­jana (fél 8). — Városmajori Szín­pad: Charley nénje (8). — Budai Parkszínpad: Tulipán (8). — Fővárosi Nagycirkusz: Nyári parádé (fél 4, fél 8). KOSSUTH RÁDIÓ 6.00: H. Lapsz. Időj. 6.10: Zenés műsor. 6.50: Műsorok. Körzeti időjárás. 7.25: Mú­zeumi híradó. 7.28: Híres helységek: Lakihegy. 8.00: H. Lapsz. Időj. 8.10: Édes anya­nyelvünk. 8.15: Thomas Bee­­cham­ operafelvételeiből. 9.10: Szerk. üzenetek. 9.20: Por­tyázó tigrisek. Rádiójáték gyermekeknek. 10.00: H. 10.03: Az MRT gyermekkóru­sa énekel. 10.16: Arany János balladáiról. 10.30: Vasárnapi koktél. 12.00: H. Laosz. Idős. 12.10: Népi zene. 13.00: Szántó Jenő írása. 13.10: Verdi: Aida — III. felv. 13.44: Pillantás a nagyvilágba: Stockholm. 14.04: Pethő Tibor kedves le­mezei. 15.00: H. Időj. 15.08: West Side-i történet. Részle­tek. 15.58: Hangversenymú­zeum­. David Ojsztrah zene­kari hegedűestje a Városi Színházban 1949-ben. Közben 17.00: H. Időj. 17.45: Falu Ta­más versei. 18.00: H. Időj. 18.05: Faluról falunak muzsi­kával. Szurdokpüspöki. 19.00: H. Időj. 19.10: Magnósok, fi­gyelem! 19.55: Néprajzi össze­állítás a Hortobágyról. 20.40: Spirituálék. 21.17: Nagy mes­terek — világhírű előadók. Közben 22.00: H. Időj. Sport. Totó. 23.02: Térkép hangje­gyekből. 24.00: H. Időj. 0.10: Sebestyén János csembalózik. PETŐFI RADIO 7.00: A római katolikus egy­ház félórája. 7.30: Albert Schweitzer Bach-korálelőjá­­tékokat orgonál. 8.00: Leme­zesláda. 8.30: A jövő heti műsorból. 9.00: Zenei anya­nyelvünk. 9.10: Magyar fú­­vószene. 9.28: Offenbach: A 66-os szám. Daljáték. 10.25: Rádiószínház. Merénylet egye­nes­ adásban. 11.20: Beszél­jünk a művelődésről. 11.40: Otto Klemperer vezényel. Közben 12.08: Dózsa György Szegeden. Riport. 13.05: A hat cimbora. Mesejáték. 13.45: Időjárás, vízállás. 14.00: Tás­karádió. 15.00: Lajtha László: Soproni képek. 15.09: Monte­verdi: Scherzi musicali. 15.25: Mit üzen a Rádió? 16.00: H. Időj. 16.05: Ez is, az is . .. 17.55: Wagner: A bolygó hol­landi. Közv. a bayreuthi Festspielh­ausból. Vez. Karl Böhm. Körülbelül 20.30: Esti mese. 20.40: H. Időj. 20.50: Szablyár Ferenc műsora. 21.00: Népdalok. 21.45: Tudó­saink arcképcsarnoka. Já­­nossy Andor akadémikus. 22.00: Szólistaparádé. 23.00: H. Időj. 23.10: Schumann művei­ből. 24.00: H. Időj. URH 16.00: H. Időj. 16.05: Csak fiataloknak! 17.35: Hangle­mezparádé. 15.00: H. Időj. 18.05: Tusa Erzsébet és Lan­tos István zongoraestje. Köz­ben 18.40: Pálos György leg­kedvesebb versei. 19.35: Há­rom Händel-concerto grosso. 21.15: Dixielandparádé. 22.04: Orff: Antigoné - jelenet. 23.00: H. Idős. TELEVÍZIÓ 9.08: Úszni tudni kell! 9.30: Tomi és kutyája. 5. Saba, a detektív. 9.45: Úttörőhíradó. 10.00: Csak gyerekeknek. 11.00: Magyarország—Románia női kézilabda-mérkőzés közv. Veszprémből. 13.58: Táncdal­fesztivál II. elődöntő. Ism. 15.30: Prizma. 16.05: Műso­rainkat ajánljuk! 16.30: Tele­sport. 18.10: Sébastien és a „Mary-Morgane”. 4. A mor­­sani pince. 18.40: Esti mese. 19.00: HÉT. 20.00: Hírek. Sporthírek. 20.15: A kegyel­mes úr szárnysegédje, ni. 21.35: Vasárnapi vendégség­ben Szabó Magdánál. 22.25: Hírek. Sporthírek. POZSONYI TV 9.30: Intervíziós gyermek­műsor. 10.05: Kanadai ter­mészetfilm. 10.25: Pionírok békeversenye. 14.00: Orsz. te­niszbajnokság. 15.15: Zenés összeállítás. 16.00: Csehszlo­vákia—Lengyelország—Ma­gyarország hármas torna. 18.05: Edison ifjúsága. 20.00: Édentől keletre. Am. film­dráma. 22.30: Sporteredmé­nyek. Hétfő Fővárosi Nagycirkusz: Nyá­ri parádé (fél 8). KOSSUTH RÁDIÓ 4.30: H. Időj. 4.33: Zenés műsor. 5.00: H. Időj. 5.30: Reggeli­­krónika. 5.44: Falu­rádió. 6.00 és 6.30: H. Időj. 7.00: Reggeli krónika II. Kör­zeti időjárás. 7.30: Ifj köny­vek. 8.00: H. Időj. Műsorok. 8.15: Mit üzen a Rádió. 8.50: Mezők, falvak éneke. 9.02: A 22-es csapdája. XIII. 9.30: A hét zeneműve. Sztravinszkij: Tavaszi áldozat. 10.00: H. Idős. 10.05: Sarkadi I.: Vi­harban. Regény rádióra. 11.10: Zenekari muzsika. 12.00: Déli krónika. 12.20: Ki nyer ma? 12.30: Tánczenei koktél. 13.15: Nóták. 13.45: Válasz a hallgatóknak. 14.00: Édes anyanyelvünk. 14.05: Wilhelm Kempff Beethoven-­ műveket zongorázik. 14.25: Sebestyén András műveiből. 14.40: Fiatalok stúdiója. 15.00: H. Idős. 15.10: Grecsanyinov: Egérlak. Miniatűr gyermek­­opera. 15.25: Utazás a Holdra. II. 15.50: Strauss: Májusi bor­­ nyitány. 16.00: Világgazd. hírek. 16.05: Balassa Sándor: Két dal Kosztolányi Dezső verseire. 16.16: Indulók. 16.25: Muzsikáról fiataloknak. 17.00: H. Idős. 17.05: Kíslpol, figye­lő. 17.20: Enrico Caruso le­mezeiből. 17.40: Egy új tudo­mányról, a bionikáról. 17.53: Húszas stúdió. 19.00: Esti kró­nika. 19.30: Hallotta-e már Budapestet éjjel? 20.45: H. 20.48: Népi zene. 21.23: A Szovjet Áll. Akadémiai Ének­kar hangversenye. Közben 22.00: H. Időj. Sport. 22.56: Versek. 23.15: Onedott részt. Közben 24.00: H. Időj. PETŐFI RÁDIÓ 6.20: Torna. 6.30: Az okos a Kossut­h-műsorral. 8.05: A Bécsi Filharmonikusok felvé­teleiből. 9.00: Ezeregy dél­előtt.. . 10.00: Zenés műsor üdülőknek. Közben 10.30: né­met, 11.00: magyar, 11.05: an­gol. 11.30: orosz nyelvű hírek. 12.00: Népdalok. 12.30: Puc­­cini-áriák. 12.45: Azok a bi­zonyos pofonok. Beszélgetés. 13.00: H. Idős. 13.03: Két Schubert-vonósnégyes. 13.45: Időjárás, vízállás. 14.00: Kí­vánságműsor. Közben 14.30, 15.30, 16.30, 17.30: Hírek. 18.00: H. Idős. 18.10: Három nem­zedék Ázsia szívében. Beszél­getés. 18.35: Don Juan a po­kolban. G. B. Shaw Ember és felsőbbrendű ember című vig­játékának pokol jelenete. 19.35: A la carte... 19.53: Esti mese. 20.00: Esti krónika II. 20.25: Új könyvek. 20.28: Barokk muzsika. 21.18: Mi­lyenek az olaszok? A halá­szok Velencéje. 21.38: Köny­­nyűzene. 22.15: Népi zene. 23.00: H. Idős. 23.13: A hét zeneműve. Ism. 23.45: Sanzo­nok. 24.00: H. Idős. URH 18.00: II. Idej. 18.10: Tánc­zenei koktél. 18.55: Sándor Judit énekel. 19.23: Dzsessz. 19.51: Kamarazene­i gitárral. 20.30: Hírek. 20.33: Christa Ludwig és George London énekel. 21.05: Láttuk, hallot­ tűk. 21.25: Hangfelvételek fel­sőfokon. 23.00: H. Idős. POZSONYI TV 15.30: Nemzetk. kézilabda­verseny. 17.25: Tv-film a nép­viseletről. 17.45: Telesport. 20.00: Kétszázezer és egy. Tv­­játék.

Next