Népszava, 2002. január (130. évfolyam, 1–26. sz.)
2002-01-22 / 18. szám
NÉPSZAVA Coulthard bízik a „húsos kocsiban” Simon István NÉPSZAVA A gárda motorpartnere, a Mercedes-Benz hagyományainak megfelelően ezüst-feketében pompázó MP4-17-es autót az istálló új első számú pilótája, David Coult hard, valamint a Mika Häkkinen helyére szerződtetett Kimi Räikkönen és a korábban 52 GP-futamon rajthoz állt osztrák tesztpiló ta, Alexander Wurz leplezte le. - Optimistán várjuk a 2002-es szezont, mert a téli szünetben rendkívül sokat dolgoztunk. A szokásosnál korábbi bemutatóra is azért volt szükség, hogy elegendő időnk legyen tökéletesen felkészülni a kihívásokra - hangoztatta Ron Dennis csapatfőnök. Coulthard szintén bizakodva tekint a szezon elé: - A kocsi robusztusabbnak tűnik az elődjénél, úgy érzem, elég „húsos” ahhoz, hogy gond nélkül átvészeljen akár néhány koccanást is. Őszintén szólva meg lennék lepve, ha nem lennénk idén gyorsabbak. Wurz és Coulthard már ki is próbálta az autót Barcelonában. A barcelonai versenypályán, 300 újságíró előtt mutatták be a McLaren-Mercedes új Forma-1-es autóját. A wokingi istálló vezetői abban bíznak, hogy ezzel megtörik a négyszeres világbajnok Michael Schumacher és a Ferrari két éve tartó fölényét. MG TF az új brit roadster NÉPSZAVA-információ Az MG Rover csoport a közelmúltban jelentette be, hogy leváltja a szigetország legsikeresebb sportkocsiját, az MG F sorozatot. Az MG TF névre keresztelt utódot már idén februárban, a tervezettnél fél évvel korábban bemutatják. Ez ismételten bizonyítja az angol cég azon képességét, hogy határidőn belül képes innovatív termékeket fejleszteni. Az MG TF nem csak új - modernebb és markánsabb - formát, hanem teljesen újratervezett futóművet, erősebb motorokat és új színeket is kapott. Az MG TF formavilága megtartotta ugyan elődjének jellemző vonásait, mégis sikerült egy sokkal agresszívebb és a 21. század elvárásainak jobban megfelelő sportkocsit alkotni. AUTOVILAG 2002. JANUÁR 22., KEDD 11 A Nemzetközi Automobil-szövetség dönt a „Monte ” elsőségéről Győztes a zöld asztal mögül Csapattársainak korai búcsúját feledtetve az első teljes évadját kezdő Sébastien Loeb fölényes diadalával zárult az évadnyitó Monte Carlo Rally. A Citroën-csapat hibája azonban oda vezethet, hogy mégis a Subamhoz szerződött Tommi Mäkinen ölébe hullik a győzelem... Répa Katalin írása a NÉPSZAVÁNAK A 14 állomásból álló sorozat indító futama sokak számára leginkább tesztnek számított, hiszen jó néhányan váltottak márkát a holtidényben. A tavalyi világbajnok, Richard Burns kezdetnek csak a 13. helyet tudta megszerezni a Peugeot-val, amit később a nyolcadikra javított. A helyes gumi megválasztása igazán nehéz ügy volt, hiszen a hegyi szakaszokon egymást váltották a nedves-jeges és a teljesen száraz szakaszok. Az első nap legnagyobb vesztese a Hyundai-csapat két új pilótája lett. Az ígéretes 4. hellyel indító Armin Schwarz társával, Freddy Loixszal egyetemben kőfalnak ütközött a jeges burkolaton. Az első napot a tavaly nagyszerűen bemutatkozó Sébastien Loeb nyerte Citroennel. Mögötte Tommi Mäkinen végzett, aki a Subam megpördülését átvészelve annak is örült, hogy célba ért. Bár másnap Loeb három szakasz erejéig átengedte a szakaszgyőzelmet a finnek, pozícióját mindvégig megtartotta. Igyekezete azonban hiábavalónak bizonyulhat, mivel a csapat tiltott helyen cserélt kereket. Hogy az ezért járó 2 perces büntetés valóban érvénybe lép-e, arról Párizsban dönt majd az FIA az elkövetkezendő két hétben. Burnsnek úgy tűnt, 6. helynél jobbra nem volt elég egynapos ismeretsége az új technikával. Noha legtöbben a túlélés érdekében az óvatosságra voksoltak, erre a napra is akadt meglepetés: Harri Rovanperä (Peugeot) és Roman Kresta (Skoda) kiállása. Szoros küzdelem folyt Sainz, Grönholm, Colin McRae, Solberg és Panizzi között, akik a verseny végéig szakaszonként cserélgették a pontszerzők sorrendjét. Az utolsó napon négy gyorsasági várt a párosokra, kiszámíthatatlanul jeges, csúszós szakaszokkal. A jó gumi itt különösen perdöntő lehetett, de a 8. helyen célba érő Burns más gondokkal is küzdött. Az első három pilóta ezzel szemben kitartóan őrizte pozícióját. A Ford-csapat 3. helyével, Mäkinen pedig Loebtől 45 mp-el elmaradva elégedetten készülhet a két hét múlva esedékes svéd ralira. Eredmények: 1. Loeb/Elena (Citroen Xsara) 3:58:44.8 óra, 2. Mäkinen/Lindstrom (Subam Impreza) + 45.9 mp.h., 3. Sainz/ Moya (Ford Focus) + 2:01.6, 4. C. McRae/Grist (Ford Focus) + 2:43.9, 5. Grönholm/Rautiäinen (Peugeot 206) + 2:53.3, 6. Solberg/Mills (Subám Impreza) + 3:15.5 A világbajnok Richard Burns csak a 8. helyet tudta megszerezni a Peugeot-val Csak másodikként futott be, Mäkinennek mégis van esélye, hogy megnyerje első subarus versenyét Ha Ön társaságunknál legalább két darab éves díjú, folyamatos díjfizetési és nyilvántartásunkban 2002. január 31-én érvényben lévő szerződéssel rendelkezik, automatikusan részt vesz sorsolásunkon. Nyeremények: 1 db bruttó 7 millió Ft értékű lakás, 1 db bruttó 4 millió Ft értékű autó, 3 db bruttó 1 millió Ft értékű életbiztosítás, valamint további 110 (ft) 5000 Ft értékű ajándékcsomag. Az akció zárása: 2002. január 31. Sorsolás: 2002. március 1., 9 óra A játékszabályzat megtekinthető egységeinkben, honlapunkon (mmahbrthu), valamint a Magyar Televízió teletextjén. Képünkön fotómodellek láthatók. Az Allianz Hungária Biztosító a C csapat első kiemelt partnere. __________ Nyert! Az Allianz szövetséget jelent! Allianz Európa vezető biztosítójának 110 éves márkaneve Jelentése szövetség. A Hungária Biztosító széles körű hazai szakismerete egyesült az Allianz nemzetközi erejével és tudásával, hogy az Ön biztonsága kiteljesüljön, és tervei sorra valóra váljanak. És most az álmai is valóra válhatnak! Ha január 31 -ére legalább két szerződéssel rendelkezik Magyarország első számú biztosítójánál, megnyerheti születésnapi akciónk nagy értékű nyereményeit, a lakást, az autót vagy a milliós életbiztosítások egyikét. Szövetségben minden elérhetőbb! Allianz Hungária Biztosító - Együtt, szövetségben Allianz @ Allun/ Hungán<i (ítstoUtó Fi Biztosításkötés: ( 06 80-411-8 ) * www.ahlrthy