Népszava, 2002. január (130. évfolyam, 1–26. sz.)

2002-01-22 / 18. szám

NÉPSZAVA Coulthard bízik a „húsos kocsiban” Simon István NÉPSZAVA A gárda motorpartnere, a Merce­des-Benz hagyományainak meg­felelően ezüst-feketében pompá­zó MP4-17-es autót az istálló új első számú pilótája, David Coult­­ hard, valamint a Mika Häkkinen helyére szerződtetett Kimi Räik­­könen és a korábban 52 GP-futa­­mon rajthoz állt osztrák tesztpiló­­ ta, Alexander Wurz leplezte le. - Optimistán várjuk a 2002-es szezont, mert a téli szünetben rendkívül sokat dolgoztunk. A szokásosnál korábbi bemutatóra is azért volt szükség, hogy ele­gendő időnk legyen tökéletesen felkészülni a kihívásokra - han­goztatta Ron Dennis csapatfőnök. Coulthard szintén bizakodva te­kint a szezon elé: - A kocsi ro­­busztusabbnak tűnik az elődjénél, úgy érzem, elég „húsos” ahhoz, hogy gond nélkül átvészeljen akár néhány koccanást is. Őszin­tén szólva meg lennék lepve, ha nem lennénk idén gyorsabbak. Wurz és Coulthard már ki is próbálta az autót Barcelonában. A barcelonai versenypályán, 300 újságíró előtt mutatták be a McLaren-Mercedes új Forma-1-es autóját. A wokingi istálló ve­zetői abban bíznak, hogy ezzel megtörik a négyszeres világbaj­nok Michael Schumacher és a Ferrari két éve tartó fölényét. MG TF az új brit roadster NÉPSZAVA-információ Az MG­ Rover csoport a közel­múltban jelentette be, hogy le­váltja a szigetország legsikere­sebb sportkocsiját, az MG F soro­zatot. Az MG TF névre keresztelt utódot már idén februárban, a ter­vezettnél fél évvel korábban be­mutatják. Ez ismételten bizonyít­ja az angol cég azon képességét, hogy határidőn belül képes inno­vatív termékeket fejleszteni. Az MG TF nem csak új - modernebb és markánsabb - formát, hanem teljesen újratervezett futóművet, erősebb motorokat és új színeket is kapott. Az MG TF formavilága meg­tartotta ugyan elődjének jellemző vonásait, mégis sikerült egy sok­kal agresszívebb és a 21. század elvárásainak jobban megfelelő sportkocsit alkotni. AUTOVILAG 2002. JANUÁR 22., KEDD 11 A Nemzetközi Automobil-szövetség dönt a „Monte ” elsőségéről Győztes a zöld asztal mögül Csapattársainak korai búcsúját feledtetve az első teljes évadját kezdő Sébastien Loeb fölényes diadalával zárult az évadnyitó Monte Carlo Rally. A Citroën-csapat hibája azonban oda vezethet, hogy mégis a Subamhoz szerződött Tommi Mäkinen ölébe hullik a győzelem... Répa Katalin írása a NÉPSZAVÁNAK A 14 állomásból álló sorozat in­dító futama sokak számára legin­kább tesztnek számított, hiszen jó néhányan váltottak márkát a holtidényben. A tavalyi világbaj­nok, Richard Burns kezdetnek csak a 13. helyet tudta megsze­rezni a Peugeot-val, amit később a nyolcadikra javított. A helyes gumi megválasztása igazán ne­héz ügy volt, hiszen a hegyi sza­kaszokon egymást váltották a nedves-jeges és a teljesen száraz szakaszok. Az első nap legnagyobb vesz­tese a Hyundai-csapat két új piló­tája lett. Az ígéretes 4. hellyel in­dító Armin Schwarz társával, Freddy Loixszal egyetemben kő­falnak ütközött a jeges burkola­ton. Az első napot a tavaly nagy­szerűen bemutatkozó Sébastien Loeb nyerte Citroennel. Mögötte Tommi Mäkinen végzett, aki a Subam megpördülését átvészel­ve annak is örült, hogy célba ért. Bár másnap Loeb három szakasz erejéig átengedte a szakaszgyő­zelmet a finnek, pozícióját mind­végig megtartotta. Igyekezete azonban hiábava­lónak bizonyulhat, mivel a csapat tiltott helyen cserélt kere­ket. Hogy az ezért járó 2 perces bünte­tés valóban érvény­be lép-e, arról Pá­rizsban dönt majd az FIA az el­következendő két hétben. Burnsnek úgy tűnt, 6. helynél jobbra nem volt elég egynapos ismeretsége az új technikával. Noha legtöbben a túlélés érdekében az óvatosságra vok­soltak, erre a nap­ra is akadt megle­petés: Harri Ro­­vanperä (Peugeot) és Roman Kresta (Skoda) kiállása. Szoros küzde­lem folyt Sainz, Grönholm, Co­lin McRae, Solberg és Panizzi között, akik a verseny végéig szakaszonként cserélgették a pontszerzők sorrendjét. Az utolsó napon négy gyorsa­sági várt a párosokra, kiszámít­hatatlanul jeges, csúszós szaka­szokkal. A jó gumi itt különösen perdöntő lehetett, de a 8. helyen célba érő Burns más gondokkal is küzdött. Az első három pilóta ezzel szemben kitartóan őrizte pozícióját. A Ford-csapat 3. he­lyével, Mäkinen pedig Loebtől 45 mp-el elmaradva elégedetten készülhet a két hét múlva esedé­kes svéd ralira. Eredmények: 1. Loeb/Elena (Citroen Xsara) 3:58:44.8 óra, 2. Mäkinen/Lindstrom (Subam Impreza) + 45.9 mp.h., 3. Sainz/ Moya (Ford Focus) + 2:01.6, 4. C. McRae/Grist (Ford Focus) + 2:43.9, 5. Grönholm/Rautiäi­­nen (Peugeot 206) + 2:53.3, 6. Solberg/Mills (Subám Impreza) + 3:15.5 A világbajnok Richard Burns csak a 8. helyet tudta megszerezni a Peugeot-val Csak másodikként futott be, Mäkinennek mégis van esélye, hogy megnyerje első subarus versenyét Ha Ön társaságunknál legalább két darab éves díjú, folyamatos díjfizetési­ és nyilvántartásunkban 2002. január 31-én érvényben lévő szerződéssel rendelkezik, automatikusan részt vesz sorsolásunkon. Nyeremények: 1 db bruttó 7 millió Ft értékű lakás, 1 db bruttó 4 millió Ft értékű autó, 3 db bruttó 1 millió Ft értékű életbiztosítás, valamint további 110 (ft) 5000 Ft értékű ajándékcsomag. Az akció zárása: 2002. január 31. Sorsolás: 2002. március 1., 9 óra A játékszabályzat megtekinthető egységeinkben, honlapunkon (mmahbrthu), valamint a Magyar Televízió teletextjén. Képünkön fotómodellek láthatók. Az Allianz Hungária Biztosító a C csapat első kiemelt partnere. __________ Nyert! Az Allianz szövetséget jelent! Allianz E­urópa vezető biztosítójána­k 110 éves márkaneve Jelentése szövetség. A Hungária Biztosító széles körű hazai szakismerete egyesült az Allianz nemzetközi erejével és tudásával, hogy az Ön biztonsága kiteljesüljön, és tervei sorra valóra váljanak. És most­­ az álmai is valóra válhatnak! Ha január 31 -ére legalább két szerződéssel rendelkezik Magyarország első számú biztosítójánál, megnyerheti születésnapi akciónk nagy értékű nyereményeit, a lakást, az autót vagy a milliós életbiztosítások egyikét. Szövetségben minden elérhetőbb! Allianz Hungária Biztosító - Együtt, szövetségben Allianz @ Allun/ Hungán<i (ítstoUtó Fi Biztosításkötés: ( 06 80-411-8 ) * www.ahlrthy

Next