Népszava, 2007. szeptember (134. évfolyam, 204-228. szám)

2007-09-14 / 215. szám

NÉPSZAVA 2007. SZEPTEMBER 14., PÉNTEK HÁTTÉR Kormányzati negyed Kulturális komplexum vagy városközpont épülhetne a kincset érő bel-budai telken Az szinte biztos, hogy irodakomplexumot nem érdemes építeni a Margit körúti épület helyén Fotó: Népszava-archív Közlemény A Pannon (ISM Távközlési Zrt ., továbbiakba­n S/nlKii Itató) ezúton tájékoztatja Tisztelt Itati/eteit.hoKV Általános Szerződési Telt élt­lei 2­107. október 15-étől az ÁSZT Ti­rzsszüVEg (Üzletszabályzat­ 4.2. pontban fog­lalunkra­­ a körülményekben bekövetkezett lényeges változásra­­ tekintettel az alábbiak szerint módosulnak. 1. Az ÁSZT­­ törzsszüveg (ü­zletszabályzat) 4.2. pontja az alábbiakkal csúszni ki: Az Egyedi előfizetői szerződésben szereplő, az Előfizető adataiban bekövetkező bármely változást, a Szolgáltató az Előfizető bejelentését és a szükséges dokumentumok maradéktalan bemutatását követő 15 napon belül vezeti át. 2. Az ÁSZT Törzsszöveg (Üzletszabályzat ) 14,4.­­AT. pontja az alábbiak szerint módosul: MÓDIL, HANKHOk 2007. október 10-étől a Szolgáltató a Mobil bankfink szolgáltatás értékesítését lezárja, majd 2007. november 15-étől a szolgáltatást megszünteti. Azon előfizetők, akik a szolgáltatást október 10-e előtt rendelték meg, november 15-éig változatlan feltételekkel használhatják azt. 3. A tájs/adás az igénybevételi díjat utólag fize­tő szolgá­ltatáshoz 3.9. pontja az alábbiak szerint módosul: A Szolgáltatás 2007. október 15-étől a Mobil Internet 3 tarifacsomagot megszünteti. A tarifacsom­ag jelenlegi Előfizetői részére a kedvezőbb feltételeket tartalmazó Mobil Internet 5 GB tarifacsomag kerül akti­válásra 2007. október 15-ét követően az Előfizető következő számlázási ciklusa kezdetén. 4. A Díjszabás az igény­bevételi díjat utólag fizető szolgá­ltatá­sh­oz (ÁSZT 1. sz. melléklete) 10.2.1.3.1. pontja, valamint a Díjszabás az­ igénybevételi díjat előre fizető szolgáltatáshoz lASZF 1. sz. melléklete) S, 2,1.3,1. pontja, az alábbiak szerint módosul: * Kérés-válasz alapú valamint intelligens hálózati szolgáltatások: Díjzóna Díjzónához rendelt emelt díjas hajszám­ok Bruttó ár Ft t SMS 176x­ 17611 960.00 A 17602 kérés-válasz alapú emelt díjas SMS hívószámot a Szolgáltató megszünteti. ■ Fogadóit emelt díjas SMS alapú szolgáltatások, valamint Intelligens hálózati szolgáltatások: Díjzóna Díjzónához rendelt emelt díjas hívószámok | Bruttó ár Ft /SMS 17604 480.00 176** 17610 288,00 5. Az ÁSZT Törzsszöveg (Üzletszabályzat) 7. számú mellékletének Ljj Generációs Kártyás előfizetői csomag vásárlása esetén, az alábbiak szerint módosul: III. Külföldi magán­személy Szükséges eredeti dokumentumok: * A következő dokumentumok valamelyikének bemutatása kötelező elsődleges okmányként: külföldiek részére kiadott személyi igazolvány vagy tartózkodási engedély, vagy letelepedési engedély külön okmányként (amennyiben matricás formátumú tartózkodási, illetve letelepedési engedélye van, akkor kötelező a külföldiek részére kiállítan személyi igazolvány bemutatása), vagy Magyarországon kiállított, új típusú vezetői engedély (kártyás). (Amennyiben a bemutatói okmány nem tartalmazza a lakcímet, szükséges külön lakcímkártya is.) Új Generációs Kártyás előfizetés készülékkel történő vásárlása esetén a tartózkodási engedélynek a vásárlástól számított 2 évig érvényesnek kell lennie. ■ Az­ előzőekben felsoroltakon kívül másodlagos okmányként kötelező a szerződéskötő külföldi hatóság által kiállított, érvényes útlevelének, valamint harmadik okmányként: érvényes bankkártya (hitelkártya), vagy adókártya, vagy 1 hónapnál nem régebbi kereset­i igazolás, vagy 3 hónapnál nem régebbi, állandó lakcímre szóló, kifi­­esett közüzemi számla bemutatása. A módosításokat tartalmazó Általános Szerződési Feltételek teljes szövege a Pannon belal műtermei­ben és honlapján 20­17. szeptember 14-étől az Előfizetők rendelkezésére áll. Amennyiben Tisztelt Előfizetőink a jelen módosítást nem kívánják elfogadni, úgy az Eht. 132. ( 14| és­­ 5) bekezdéseiben meghatározott jogokkal élhetnek. pannon Lebontanák a hajdani Ipari Minisztériumot Lebontásra ítélnék az ingatlanos szakemberek az Ipari Mi­nisztériumként közismert épületet. A ma a gazdasági tárca fennhatósága alá tartozó Margit körúti ingatlan jelenlegi formájában nem alkalmas a megújításra még jelentős beru­házással sem - vélik ingatlanfejlesztők. Helyének felszabadu­lásával viszont a Millenáris Parkhoz kapcsolódóan kulturális funkcióval bővülhetne a környék. Lapunk sorozatában azt igyekszik feltérképezni, miként működhetnek a ma kormány­zati szerveknek helyet adó ingatlanok, miután értékesítette azokat az állam. Nincs értelme hosszabban utána járni az épület belső adottságai­nak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Margit körúti épülete esetében - vélik szak­értők. Az Ipari Minisztérium átkeresztelése után sok évvel is akkori elnevezéséről ismert ingatlan ugyanis az egyöntetű vélemény szerint nem alkalmas arra, hogy jelenlegi formájában újragondolják a későbbi hasz­nosítását. Nem csak azért nem érdemes mérlegelni ennek a háznak a korszerűsítését, mert külseje teljesen elavult, s kirí­vóan elüt a környék ingatlanjai­tól. Belső adottságai sem teszik megfontolandóvá a felújítást, s vélhetően nem is akadna erre jelentkező. Ettől függetlenül azonban biztosan óriási lesz az érdek­lődés a Margit körúti ingatlan iránt - fejtette ki Járosi Tamás. A CEU Reality ügyvezető igaz­gatója szerint ennek persze semmi köze az irodaház értékeihez, sokkal in­kább az elhe­lyezkedés az, ami ide csa­logathatja a befektetőket. A beruhá­zásaikhoz maguknak helyet kereső társa­ságok ugyanis rendre szembe­sülnek azzal, hogy a bel-budai területeken szinte képtelenség fejlesztésre alkalmas területet találni. Számukra nagy kincs lehet a telek, még akkor is, ha azon jelenleg egy igencsak korszerűtlen irodaház áll. Az ügyvezető igazgató tapasztala­tai szerint vannak olyan befek­tetők, akik kifejezetten olyan telkek iránt érdeklődnek, ame­lyek jelenleg még nem üresek, de viszonylag könnyen felsza­badíthatók. Számukra még így is megéri a beruházás, hiszen a bel-budai telkeken megvalósuló fejlesztések jó eséllyel sikeresek lesznek. A Mammut melletti helyszí­nen szóba jöhet az ügyvezető igazgató szerint kereskedelmi létesítmény megnyitása, le­gyen szó a jelenlegi bevásárló-komplexumhoz tartozó vagy attól teljesen független üzlet­­központról. Miután a környék forgalmas csomópont, s nem­csak autósok ezrei haladnak el naponta erre, hanem tömegköz­lekedési csomópontról is van szó, ezért alkalmas lehet a hely­szín városközpontszerű fejlesz­tésre. Olyan beruházásra tehát, amely a bevásárlóközpontoknál jóval szélesebb körben kínál szolgáltatásokat és szórakozta­tó egységeket. A városközponti fejlesztésekben ma már egyre inkább terjed az a szemlélet, hogy kisebb-nagyobb arányban lakásokat is kell építeni, s ez megvalósulhatna akár itt is. Az szinte biztos, hogy teljes egészében irodakomplexumot nem érdemes építeni a Margit körúton. Már csak azért sem, mert a Moszkva tértől nem messze lévő ingatlan esetében még mélygarázs és abban meg­felelő számú parkolóhely létesítésével sem meg­oldható a gépjárművel való meg­közelítés. Az amúgy is túlzsúfolt budai főút mellett lévő ingatlan esetében ugyanis azzal kellene számolni, hogy további sok száz autóval növekedne ennek a forgalma, s félő, hogy az itt dol­gozók rendszeresen rekednének dugóban. Járosi Tamás szerint izgalmas és érdekes területről van szó, amelynek későbbi hasznosításakor tekintettel kell lenni a Mammut és a Millenáris közelségére egyaránt. A Margit körúti ingatlan a telek alapterületét tekintve legnagyobb a Kincstári Vagyo­ni Igazgatóság megbízásából az Immobil Zrt. és a REORG Zrt. konzorciuma által felmért épületek közül. Nem kevesebb, mint 24 ezer négyzetméter tar­tozik egy helyrajzi szám alá, voltaképpen tehát a Margit kör­út, a Kis Rókus utca és a Fény utca által határolt rész. Vélhetően a telek nagysága - és természetesen az elhelyez­kedése - a fő oka annak, hogy igencsak magas értéket állapí­tottak meg a szakemberek: 4,6 milliárd forintra becsülték a budai ingatlant. Nehezítheti ennek értékesíté­sét, hogy ugyanezen a helyrajzi számon a nem igazán vonzó külsejű minisztériumi épület szomszédságában található egy műemlék ház is, s mind­addig, amíg ez osztatlan közös tulajdont képez, nemigen tud megválni tőle a kormányzat. Emellett elővásárlási jog is kap­csolódik az ingatlanhoz, ami nem lehetetleníti el, csupán egy lépéssel bonyolultabbá teszi az esetleges értékesítést. Egyfelől ugyanis a tulajdonostársaknak, másfelől az önkormányzatnak a hozzájárulására lenne szükség ahhoz, hogy rajtuk kívül bárki megvásárolhassa a területet, s azon valamilyen beruházáshoz fogjon. h. 7. Nagy érdeklődésre számítanak a hajdani Ipari Minisztérium épülete iránt, ugyanis a bel-budai területeken szinte képtelenség fejlesztésre alkalmas területet találni Szégyenfolt e ház Hosszú idő óta sekély a budai belváros szívében ez az épület - fejtette ki Vadász Bence. Az Ybl-díjas építész úgy véli, min­denképpen fel kell számolni ezt az épületet, az ingatlant ugyanis semmilyen módon nem lehet építészetileg érté­kessé alakítani. A szakember szerint a szóban forgó épület helyén pedig valamilyen kultu­rális célú központot vagy más közfeladatot ellátó centrumot lenne érdemes létrehozni. A felújításra már csak azért sem érdemes gondolni, mert csak túlságosan nagy költséggel és a jelenleginél nem sokkal jobb külsővel lehetne azt megoldani - tette hozzá Vadász Bence. 11

Next