Népszava, 2007. szeptember (134. évfolyam, 204-228. szám)
2007-09-14 / 215. szám
NÉPSZAVA 2007. SZEPTEMBER 14., PÉNTEK HÁTTÉR Kormányzati negyed Kulturális komplexum vagy városközpont épülhetne a kincset érő bel-budai telken Az szinte biztos, hogy irodakomplexumot nem érdemes építeni a Margit körúti épület helyén Fotó: Népszava-archív Közlemény A Pannon (ISM Távközlési Zrt ., továbbiakban S/nlKii Itató) ezúton tájékoztatja Tisztelt Itati/eteit.hoKV Általános Szerződési Telt éltlei 2107. október 15-étől az ÁSZT TirzsszüVEg (Üzletszabályzat 4.2. pontban foglalunkra a körülményekben bekövetkezett lényeges változásra tekintettel az alábbiak szerint módosulnak. 1. Az ÁSZT törzsszüveg (üzletszabályzat) 4.2. pontja az alábbiakkal csúszni ki: Az Egyedi előfizetői szerződésben szereplő, az Előfizető adataiban bekövetkező bármely változást, a Szolgáltató az Előfizető bejelentését és a szükséges dokumentumok maradéktalan bemutatását követő 15 napon belül vezeti át. 2. Az ÁSZT Törzsszöveg (Üzletszabályzat ) 14,4.AT. pontja az alábbiak szerint módosul: MÓDIL, HANKHOk 2007. október 10-étől a Szolgáltató a Mobil bankfink szolgáltatás értékesítését lezárja, majd 2007. november 15-étől a szolgáltatást megszünteti. Azon előfizetők, akik a szolgáltatást október 10-e előtt rendelték meg, november 15-éig változatlan feltételekkel használhatják azt. 3. A tájs/adás az igénybevételi díjat utólag fizető szolgáltatáshoz 3.9. pontja az alábbiak szerint módosul: A Szolgáltatás 2007. október 15-étől a Mobil Internet 3 tarifacsomagot megszünteti. A tarifacsomag jelenlegi Előfizetői részére a kedvezőbb feltételeket tartalmazó Mobil Internet 5 GB tarifacsomag kerül aktiválásra 2007. október 15-ét követően az Előfizető következő számlázási ciklusa kezdetén. 4. A Díjszabás az igénybevételi díjat utólag fizető szolgáltatáshoz (ÁSZT 1. sz. melléklete) 10.2.1.3.1. pontja, valamint a Díjszabás az igénybevételi díjat előre fizető szolgáltatáshoz lASZF 1. sz. melléklete) S, 2,1.3,1. pontja, az alábbiak szerint módosul: * Kérés-válasz alapú valamint intelligens hálózati szolgáltatások: Díjzóna Díjzónához rendelt emelt díjas hajszámok Bruttó ár Ft t SMS 176x 17611 960.00 A 17602 kérés-válasz alapú emelt díjas SMS hívószámot a Szolgáltató megszünteti. ■ Fogadóit emelt díjas SMS alapú szolgáltatások, valamint Intelligens hálózati szolgáltatások: Díjzóna Díjzónához rendelt emelt díjas hívószámok | Bruttó ár Ft /SMS 17604 480.00 176** 17610 288,00 5. Az ÁSZT Törzsszöveg (Üzletszabályzat) 7. számú mellékletének Ljj Generációs Kártyás előfizetői csomag vásárlása esetén, az alábbiak szerint módosul: III. Külföldi magánszemély Szükséges eredeti dokumentumok: * A következő dokumentumok valamelyikének bemutatása kötelező elsődleges okmányként: külföldiek részére kiadott személyi igazolvány vagy tartózkodási engedély, vagy letelepedési engedély külön okmányként (amennyiben matricás formátumú tartózkodási, illetve letelepedési engedélye van, akkor kötelező a külföldiek részére kiállítan személyi igazolvány bemutatása), vagy Magyarországon kiállított, új típusú vezetői engedély (kártyás). (Amennyiben a bemutatói okmány nem tartalmazza a lakcímet, szükséges külön lakcímkártya is.) Új Generációs Kártyás előfizetés készülékkel történő vásárlása esetén a tartózkodási engedélynek a vásárlástól számított 2 évig érvényesnek kell lennie. ■ Az előzőekben felsoroltakon kívül másodlagos okmányként kötelező a szerződéskötő külföldi hatóság által kiállított, érvényes útlevelének, valamint harmadik okmányként: érvényes bankkártya (hitelkártya), vagy adókártya, vagy 1 hónapnál nem régebbi kereseti igazolás, vagy 3 hónapnál nem régebbi, állandó lakcímre szóló, kifiesett közüzemi számla bemutatása. A módosításokat tartalmazó Általános Szerződési Feltételek teljes szövege a Pannon belal műtermeiben és honlapján 2017. szeptember 14-étől az Előfizetők rendelkezésére áll. Amennyiben Tisztelt Előfizetőink a jelen módosítást nem kívánják elfogadni, úgy az Eht. 132. ( 14| és 5) bekezdéseiben meghatározott jogokkal élhetnek. pannon Lebontanák a hajdani Ipari Minisztériumot Lebontásra ítélnék az ingatlanos szakemberek az Ipari Minisztériumként közismert épületet. A ma a gazdasági tárca fennhatósága alá tartozó Margit körúti ingatlan jelenlegi formájában nem alkalmas a megújításra még jelentős beruházással sem - vélik ingatlanfejlesztők. Helyének felszabadulásával viszont a Millenáris Parkhoz kapcsolódóan kulturális funkcióval bővülhetne a környék. Lapunk sorozatában azt igyekszik feltérképezni, miként működhetnek a ma kormányzati szerveknek helyet adó ingatlanok, miután értékesítette azokat az állam. Nincs értelme hosszabban utána járni az épület belső adottságainak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Margit körúti épülete esetében - vélik szakértők. Az Ipari Minisztérium átkeresztelése után sok évvel is akkori elnevezéséről ismert ingatlan ugyanis az egyöntetű vélemény szerint nem alkalmas arra, hogy jelenlegi formájában újragondolják a későbbi hasznosítását. Nem csak azért nem érdemes mérlegelni ennek a háznak a korszerűsítését, mert külseje teljesen elavult, s kirívóan elüt a környék ingatlanjaitól. Belső adottságai sem teszik megfontolandóvá a felújítást, s vélhetően nem is akadna erre jelentkező. Ettől függetlenül azonban biztosan óriási lesz az érdeklődés a Margit körúti ingatlan iránt - fejtette ki Járosi Tamás. A CEU Reality ügyvezető igazgatója szerint ennek persze semmi köze az irodaház értékeihez, sokkal inkább az elhelyezkedés az, ami ide csalogathatja a befektetőket. A beruházásaikhoz maguknak helyet kereső társaságok ugyanis rendre szembesülnek azzal, hogy a bel-budai területeken szinte képtelenség fejlesztésre alkalmas területet találni. Számukra nagy kincs lehet a telek, még akkor is, ha azon jelenleg egy igencsak korszerűtlen irodaház áll. Az ügyvezető igazgató tapasztalatai szerint vannak olyan befektetők, akik kifejezetten olyan telkek iránt érdeklődnek, amelyek jelenleg még nem üresek, de viszonylag könnyen felszabadíthatók. Számukra még így is megéri a beruházás, hiszen a bel-budai telkeken megvalósuló fejlesztések jó eséllyel sikeresek lesznek. A Mammut melletti helyszínen szóba jöhet az ügyvezető igazgató szerint kereskedelmi létesítmény megnyitása, legyen szó a jelenlegi bevásárló-komplexumhoz tartozó vagy attól teljesen független üzletközpontról. Miután a környék forgalmas csomópont, s nemcsak autósok ezrei haladnak el naponta erre, hanem tömegközlekedési csomópontról is van szó, ezért alkalmas lehet a helyszín városközpontszerű fejlesztésre. Olyan beruházásra tehát, amely a bevásárlóközpontoknál jóval szélesebb körben kínál szolgáltatásokat és szórakoztató egységeket. A városközponti fejlesztésekben ma már egyre inkább terjed az a szemlélet, hogy kisebb-nagyobb arányban lakásokat is kell építeni, s ez megvalósulhatna akár itt is. Az szinte biztos, hogy teljes egészében irodakomplexumot nem érdemes építeni a Margit körúton. Már csak azért sem, mert a Moszkva tértől nem messze lévő ingatlan esetében még mélygarázs és abban megfelelő számú parkolóhely létesítésével sem megoldható a gépjárművel való megközelítés. Az amúgy is túlzsúfolt budai főút mellett lévő ingatlan esetében ugyanis azzal kellene számolni, hogy további sok száz autóval növekedne ennek a forgalma, s félő, hogy az itt dolgozók rendszeresen rekednének dugóban. Járosi Tamás szerint izgalmas és érdekes területről van szó, amelynek későbbi hasznosításakor tekintettel kell lenni a Mammut és a Millenáris közelségére egyaránt. A Margit körúti ingatlan a telek alapterületét tekintve legnagyobb a Kincstári Vagyoni Igazgatóság megbízásából az Immobil Zrt. és a REORG Zrt. konzorciuma által felmért épületek közül. Nem kevesebb, mint 24 ezer négyzetméter tartozik egy helyrajzi szám alá, voltaképpen tehát a Margit körút, a Kis Rókus utca és a Fény utca által határolt rész. Vélhetően a telek nagysága - és természetesen az elhelyezkedése - a fő oka annak, hogy igencsak magas értéket állapítottak meg a szakemberek: 4,6 milliárd forintra becsülték a budai ingatlant. Nehezítheti ennek értékesítését, hogy ugyanezen a helyrajzi számon a nem igazán vonzó külsejű minisztériumi épület szomszédságában található egy műemlék ház is, s mindaddig, amíg ez osztatlan közös tulajdont képez, nemigen tud megválni tőle a kormányzat. Emellett elővásárlási jog is kapcsolódik az ingatlanhoz, ami nem lehetetleníti el, csupán egy lépéssel bonyolultabbá teszi az esetleges értékesítést. Egyfelől ugyanis a tulajdonostársaknak, másfelől az önkormányzatnak a hozzájárulására lenne szükség ahhoz, hogy rajtuk kívül bárki megvásárolhassa a területet, s azon valamilyen beruházáshoz fogjon. h. 7. Nagy érdeklődésre számítanak a hajdani Ipari Minisztérium épülete iránt, ugyanis a bel-budai területeken szinte képtelenség fejlesztésre alkalmas területet találni Szégyenfolt e ház Hosszú idő óta sekély a budai belváros szívében ez az épület - fejtette ki Vadász Bence. Az Ybl-díjas építész úgy véli, mindenképpen fel kell számolni ezt az épületet, az ingatlant ugyanis semmilyen módon nem lehet építészetileg értékessé alakítani. A szakember szerint a szóban forgó épület helyén pedig valamilyen kulturális célú központot vagy más közfeladatot ellátó centrumot lenne érdemes létrehozni. A felújításra már csak azért sem érdemes gondolni, mert csak túlságosan nagy költséggel és a jelenleginél nem sokkal jobb külsővel lehetne azt megoldani - tette hozzá Vadász Bence. 11