Néptanítók lapja 30. évfolyam, 1897

Tartalomjegyzék

— 4 — Krammer József­: A latin írás alkalma­zása a nemzetiségi vidékeken ... 35 2—4 Kun László: Természettan-tanítási lecz­ke-minták 48 6—7 Lakits Vendél • A népisk. tanterv revi­ziója 23 3—5 Láng Lajos: Népiskolák növendékei­nek anyakönyvezése 34 3—4 — — Az osztatlan népiskola . 51 4—5 Lázár István : Az osztatlan népiskola tanterve 8 5—6 Lővy Izidor: Az osztatlan népiskola tanterve 6 6—7 Magyar Adolf: Közönséges törtek osz­tása közönséges törtekkel 36 6—7 Margitai József: A magyar nyelv taní­tásáról nem magyar ajkú iskoláinkban 18 3—4 — — A magyar­ nyelv tanításáról nem magyar ajkú iskoláink­ban ....­.' 19 7­ 8 —• — A magyar nyelv tanításáról nem magyar ajkú iskoláink­ban 21 3—5 Mező Dániel: Az osztatlan népiskola tanterve 11 8—10 Morovnói: Az osztatlan népiskola tan­terve 1 6—7 Nagy József: Az osztatlan népiskola tanterve 4 5—6 — — Az írva-olvasás módszeréhez 21 6—8 Z­aál Ferencz: Osztályozás 27 8—9 — — Népiskolai rendtartás ... 40 3—4 Páva, Pálné: A kézimunka tanítása az elemi népiskolában 28 8—9 Pecz József: Az osztatlan népiskola tanterve 13 8—9 Pillér József: Egységes tanterv .... 13 6—7 Polgár Julia: Az osztatlan népiskola tanterve 10 6—7 Lechnitz Ignácz: Játszva tanítsunk . . 25 Salló Károly: Az osztatlan népiskola tanterve 7 7—8 Sághy Mihály: A szépírás és írva-olva­sás tanításáról 30 4—6 Schön Bernát: A tények logikája . . 14 2—3 Schön József: Közönséges törtek a nép­iskola IV. osztályában 7 4—6 Schönfeld Márk: A német nyelv tanítá­sáról izz. iskolákban 36 7—8 Schwarzer Adél: A gyermekjáték, mint szemléltetési eszköz a népiskolában 32 3—5 Szalay Pál: Az osztatlan népiskola tanterve 2 7—8 — — A meséről 31 7—8 — — Az anyanyelv és a magyar nyelv tanítása 41 5—7 Székely János: Az osztatlan népiskola tanterve 12 6—7 Terzin Pál: Magyar nyelvű földrajz tanítása a szerb anyanyelvű iskolák­ban 26 7—8 Török Endre: A beszéd- és értelemgya­korlatok tanításáról 22 6 Ujfalussy Sándor: Az osztatlan nép­iskola tanterve 3 4—5 Vajna Mihály: Az osztatlan és osztott népiskola 14 3—7 Vajthó Jenő: Az osztatlan népiskola tanterve 4 6—7 Várhelyi György: Osztályozás .... 39 3—4 4. Ismeretterjesztő (nyelvtudományi, történeti, természetrajzi, földrajzi, természettani, stb.) és vegyes tar­­ talmú czikkek. Lap­szám Wagner Antal: Kisdedeink védelme . 11 Zádor Gyula: A mozogható betűk hasz­nálata az írva-olvasás tanításában . 31­ 3. Életrajzok. Lap­szám Oldal Szőke István: Bökk Szilárd A közoktatásügyi költségvetés tár­gyalása Altmann Mór: A színvakságról . . Az Eötvös-alap jótéteményei . . . Állami tanítók országos egyesülete . Bite Pál: A tanító a földműves portáján B. N.: A Georgikon ünnepe . . Erődi Béla dr.: Kairó Eötvös-alap kimutatása Eötvös-alap mensa akadémiája . . Fazekas Sándor: Az emlékfák ültetése Füredi Ignácz: Lehet-e hitet oktatni ? Füzesi Márton: Hogyan ruházzuk föl árva és szegény növendékeinket­? . Frimmel Jakab: Vadászat méhekre . . Gopcsa László dr.: A svéd népiskola a stockholmi kiáll­táson Göőz József dr.: A hevesmegyei ált. tanító - egyesület jubiláris közgyűlése Pásztón . . . . — — A szepesi tanító-egyesület 46. közgyűlése — — Az iglói magy. kir. állami tanítóképző intézet 25 éves múltja — — A „Délmagyarországi Ta­nító-egyesület" XXXI. köz­gyűlése — — Gazdasági múzeum . . . . György Aladár: Kréta szigete . . . . — — A blokád . . — — Kandia városa — — Thesszália — — A protestáns orsz. árvaház Budapesten Lap­szám Oldal 7 Oldal 10 3—4 Göőz József dr. : Roller Mátyás .... 41 9--10 Fazekas József 28 14 Péterfy Sándor: Kalazanczi Szt. József 51 7--10 Sassi Nagy Lajos: Vajda János . . . 4 8 —9 — — Brassai Sámuel 13 12--13 Sz.: Molnár Viktor 5 8 —9 — — Komlóssy Ferencz dr. . . . 8 8 —9 — — A­kik a mi sorsunkat intézik (M.) 15 1 —5 40 8--10 Lap-Oldal­szám Oldal­ai 1-7 6 11—12 6 12—14 16 3-4 48 8—9 42 2—4 25 8—10 31 11—13 36 5-6 15 8-9 3 8 48 5—6 33 11—12 32 9—10 19 5—7 28 10—12 29 8-11 34 4—9 38 2—3 10 9—10 12 9—10 18 13—14 19 10—11 33 9—10

Next