Néptanítók lapja 32. évfolyam, 1899
Tartalomjegyzék
k. h . Az O. B. közgyűlése után ... 16 1—2 — — A népiskola és a magyar nyelv 17 1—2 Kovács György: Pedagógusok egyesülete 29 1—2 Kovács Mihály: A tanítói földek és a helyi viszonyok 8 3—4 Lakits Vendel Tanítók Háza .... 10 1—3 Láng Mihály: Ne hirtelenkedjük el a dolgot 21 4—6 Lázár István: Népnevelésünk intenzív fejlesztése 51 6—8 Merényi Kálmán: Állami iskola felekezeti szempontból . . 2 3 — 5 — — Állami iskola felekezeti szempontból 7 3—4 — — Tanítók Háza 8 4-6 Mező Dániel: Az évzáró vizsgálatok eltörléséhez 10 3—5 — — Feladataink 19 1—3 — — Új eszmék a tanító-egyesületekben 40 1—3 — — A nép tanítói ...... 50 1—3 Mészáros Sándor: A Tanítók Háza . . 9 8—9 Molnár János: Tanítók Háza .... 5 8—9 Molnár József: A Tanítók Háza ... 42 4-5 Mosdóssy Imre : A polgári iskolai tanítók sérelme 13 1 — 3 — — Polg. iskolai tanítók sérelme 19 3 — — Felügyelet és ügykezelés . 30 1—3 — — Nevelési félszegségek ... 49 3—5 Miuson Géza : Iskolai kirándulások . 16 7—8 Mira Ede: A Tanítók Háza. 9 9 Neményi Imre dr.: Az Orsz. Bizottságból 34 1—3 — — A nemzeti kegyelet temploma 44 9—11 Német György: Az a karezgabona . . . 47 8—10 Péterffy József: Szövetkezetek és a néptanító 39 1—3 Plosz Gyula: Az osztatlan iskola tanterve 52 6—7 Rácz Károly: A tanítói földek értékelése 11 7 Schön József: Téves és megtévesztő iskolai hír Svájczból 13 5—7 Szervizer LAJOS: Gyermekek koraérettsége • 50 3—7 Szabó Gyula: Népnevelésünk intenzív fejlesztése 45 1—4 Szabó Kálmán: Az iskolai év végén . . 28 5—6 Seder Gábor: A nyugdíjigény emelése . 29 3—4 Széll Kálmán: Kultúrpolitikai beszéde 21 3—4 Szentkereszty Tivadar: Népnevelésünk intenzív fejlesztése 50 8—10 Tahy János: A tanító egyik kötelességéről 52 1—3 Ujváry Béla: Állami tanítók Wlassics ministernél 6 1—4 — — Döntő lépések 11 1—4 — — A magyar kultúra ... 21 1—3 — — Wlassics minister a tanítók 2. Gyakorlati szakczikkek. Berecz Gyula: Fiume 48 5—6 Bogárdy Antal: Az ismétlő iskolák újjászervezése . 47 5—7 Borbély József: Az osztott elemi iskola tanterve 27 6—7 BorsodiFrinthi László : A helyesírás alapvetése az elemi iskolák I. 11. osztályában 31 6—8 Böngérfi J.: Tanítók mellékfoglalkozása 36 8—9 Búzis János: Kell-e az osztatlan iskolának külön tanterv 50 7—8 Darab Lajos: A közönséges tört új alakja • . . . .29 4—5 Dorogsághy Dénesné: Helyesírás a népiskolában ...... 3 4—7 _ — — Helyesírás a népiskolában . 4 4—7 Éden Mihály dr.: A közönséges tört új alakja 22 7 — — Az új tört alakról .... 31 8 — — Az új tantervhez 33 7—8 Ember János: Az osztatlan elemi iskola kérdése 43 2—4 Fodor Ionácz Az évzáró vizsgálatok eltörlése 29 2—3 — — Egységes tanterv 38 2—3 György Aladár: A művészeti oktatás gyakorlatban 35 4—5 II.: Az osztott elemi iskola tanterve . 27 3 -6 — 1j n n n n 35 5—6 Hitter Ferencz: Az osztott elemi népiskola tanterve Hubay Berhdan: Évzáró vizsgálat vagy iskolai ünnepély 32 6—7 Junosovszky Lajos: A javadalmazások hirdetése. 35 7—8 Józsa Dániel: Az osztatlan népiskola tanterve 48 6—8 Kiss Endre: Az évzáró vizsgálatokról 45 4—5 Korody Ferencz: Új rendtartás népoktatási intézeteinkben 35 2—4 Kovács György: Az osztott népiskola tanításterve 36 4—7 Kun Iászló: Néhány szó az iskolai rendtartásról 41 4—5 l. t.: Az osztott népiskola tanterve . 25 6—7 Láng Lajos: Az iskolai év kezdetén . 37 3—4 Láng Mihály: A slördoktatás .... 3 7—10 — — A kert 12 9—10 — — A magyar beszédre való szoktatás módja .... 23 3—6 — — A magyar beszédre való szoktatás módja ... 24 3 -6 Margai József: Nem magyarajkú iskoláink és a magyar nyelv 16 4—6 — Nem magyarajkú iskoláink és a magyar nyelv ... 17 3—6 Mező Dániel: A tanító és az iskola . 34 3—4 Mosdóssy Imre: Esztétika a népiskolában 42 2-4 számlalai közt 24 1—3 — — Az Eötvös-alap és a Tanítók Háza 32 1—4 — — A tanítókért 41 1—2 — — Ferencz József Tanítók Háza 47 1—3 — — Felavatás után ..... 48 1—3 Fársonyi György: Az államsegély második cziklusa 7 1—3 Várhelyi Gi/örgp/: Az államsegély második cziklusa 11 0—7 — — Az államsegély kezelése . . 36 1 — 4 Veres Károly: Tanítók Háza 4 9—10 IF/'Iasics minister beszéde 15 1—9 Zsoldos Károly: Egy czél felé .... 20 1—2 18 3—5