Néptanítók lapja 45. évfolyam, 1912

Tartalomjegyzék

IV Néptanítók Lapja Lap Kemény Ferenc : Morálpedagógiai kongresszus Hágá­ban. 16. sz. __ __ __ ~ — — 3—4 Kiss József: A nyolcosztályú népiskola. 34. sz.._ 3 Kóródy Miklós : A nyolcosztályú népiskola. 38. sz. 8—10 Lengyel Miklós dr. : A népszállók és az iskola. 14. sz. _ _ _ _ 12 Mező Dániel : A népiskola igényei és költségei. 12. sz. _ 10—11 A nyolcosztályú népiskola. 25. sz. 3­5 Molnár Lajos dr. : Internátusok. 44. sz. — 3 Népoktatásügyi adminisztráció. 48. sz. 3 -4 Népiskolai egyetem. 4. sz. 10—11 Péterfy Sándor : Internátus a tanyai iskolák mellett. 14. sz. „ _ _ „ - 10-11 — r. — : Nagy koncepció. 1. sz. ... _ 3—4 freskó János : Ideális népoktatás. 52. sz. _ 7 Romhányi Sándor : Iskolai felügyelet. 46. sz. 4—6. lap., 47. sz. —. — _ — _ _ 3—5 Saskeöy József dr. : A tanító a közigazgatásban. 17. sz. 2— 4 A tanítási idő reformja. 22. sz. _ 4 ._ 5—6 Sa­s­si Nagy Lajos : Az iskolai ünnepségek a gyakor­lati élet szolgálatában. 13. sz. 1 8 Simándi Pál : A nyolcosztályú népiskola. 33. sz. 3— 5 Egy szervezeti reformkérdés. 50. sz. 4 5 Néhány szó a fogalmazás tanításáról. 51. sz. 4—7 Szokolovszky István : A szociális mozgalom. 29. sz. 4—5 Szöllősi István : Önkormányzat osztályközösségben. 38. sz. 5—8. lap. 39. sz. _ „ _ _ _ 4—7 Új állami népiskolák. 39. sz _ . _ _ 7 •­­8 Váczy István : A tanító nyelvismerete. 8. sz. 5—7 Vaday József: Iskolai reformok. 26. sz. _ „ _ 5—6 III. A tanítóság érdekeit érintő cikkek. A kultusztárca költségvetése. 46. sz. 3­­4. lap, 51. sz. 3 4 Állami tanítók a fizetésrendezésért. 52. sz . „­2 A nyugalmazott tanítók. 34. sz. _ _ _ 2—3 Az Eötvös-alapról. 1. sz. 9. lap, 21. sz. _ 15—16 Az Eötvös-alap osztóbizottsága. 27. sz. 6—8 Az Eötvös-alap negyven éves múltja. 43. sz. 7 Az óvónő. 5. sz. ... _. . 4—5 Az óvónők kívánságai. 24. sz. _ .­­ _ — 2—3 Berényi Pál dr. : A tanítók Bankja. 10. sz. „ 10 Bertalan Vince: Az Eötvös-alap és a magyar taní­tóság. 29. sz. „ _ . . _ _ _ 6—7 Herodek Károly : A gyógypedagógusok és a nyugdíj­törvény. 48. sz. _ _ _ „ 10 Hol segíthetünk terheinken. 12. sz. _ _ 7 9 Javos Oszkár: Kedvezményes nyugdíj. 13. sz. 6 Kerékgyártó Elek dr. : Második nyílt levél a nyugal­mazott tanítótársakhoz. 49. sz. 6. lap, 45. sz. 5 G­eresztes János : Föld-e vagy fizetési pótlék ? 52. sz. 11 12 Kiss József : A tanyai tanítók és a tanyai közpon­tok. 20. sz. . .. 13­5 Mária Dorothea­ Egyesü­let. 5. sz. .. 8 Moussong Géza : A tanító anyagi helyzete. 1. sz. 6- 7 Nyugdíjtörvényünk revíziója. 6. sz. _ 7—9 Tanítók sorsjátéka. 30. sz. _ . .... 6—7 Nemecz Ferenc: Adalékok a tanítói nyugdíjtörvény revíziójához. 10. sz. __ __ _ ... 4—5 Nyugalmazott tanítók tömörülése. 41. sz. _ ... 2 Lap Óvónők mozgalma. 41. sz. __ 2 Pestmegyei óvónők mozgalma. 13. sz. _ 5 6 Péterfy tanítványok alapítványa. 5. sz. _ 8 Rákosi Ferenc : Az Eötvös-alap. 12. sz. _ 13 14 Sa­s­si Nagy Lajos : A Magyar Védő Egyesület a taní­tókért. 19. sz. _ — 3 4 Mi a teendő ? 2. sz. 4—6 Szabó Elemér: Fizetésemelés és drágaság. 3. sz. 4—5 Tanítók Bankja. 14. sz. _ 11 Tanítók, óvónők és gazdasági szaktanítók fizetésren­dezése. 9. sz. . 1 Vasváriné K. Erzsi : Az óvónő. 10. sz. _ 6—7 Vidonyi Jenő : A tanyai tanítók különleges helyzete. 15. sz. _ _ 3-4 Vit. Gy. : Ad., ekok a nyugdíjtörvény revíziójához. 15. sz . _ . 7 8 IV. Ismeretterjesztő és vegyestartalm­ú cikkek. Ádám Éva: A tanító lelke. 52. sz .... _ 10—11 A Julián­ Egyesület. 22. sz. „ ... 7 A mozgóképek és az iskola. 4. sz _ 9-10 A Szabad Lyceum közgyűlése. 21. sz. 13 A tanulatlan siketnémák váczi foglalkoztatója. 26. sz. 10—11. lap, 30. sz. — „ 1. ~ 7—8 A tanszermúzeum köréből. 8. sz. _ 12—13 Az Eötvös emlékünnep. 6. sz._ .... _ x. 14 Az új költségvetés. 42. sz. _ _ _ _ 2—4 Bd. : Budapest közoktatásügye. 42. sz.... „ 7—8 Bán­fi János: A bosnyák néptanítókról. 50. sz. 5—6 Benkóczy Emil: Letarolatlan terület. 8. sz. 8—10 Biró Sándor: A miskolczi szlöjdkiállítás. 19. sz. ... 9—10 Badonyi Nándor : A vetélytárs. 4. sz. __ 17—19 — — Tengerre magyar I 25. sz .„ „„ .... 6—9 Dénes Szilárd : A mi édes magyar nyelvünk. 44. sz. 6—8 Eötvös K. Lajos : A gyermekjátékok és a népmisz­tériumok. 34. sz. ... ... ... _ ... _ 6—8 Gárdos Dávid : Kinematográfia az iskolában. 19. sz. 11—12 Gerencsér István dr. : A magyar pap és tanító szo­ciális kötelességei. 45. sz. ...___ 6—7 Gubitza Kálmán : Magyarországi török iskolák. 48. sz _ _ ... _ ~~ ... 8—9 Halmos Andor: A F. M. K. E. Repcsik-alapítványa. 36. sz. _ . _ ... 6—7 Az ágostházai kisdedóvó jubileuma. 34. sz. 9—10 Haspel István : A szlavóniai magyar és olvasmánya. 52. sz. _____.. ... 8—9 Havas Irma : A legnagyobbról. 5. sz. 10 — Pestalozzi tanítástanáról. 10. sz. 13—14 • Tanulmányút. 40. sz... _ 10—11 Az anyaföld kultúrereje. 11. sz. _ 6 Herodek Károly : Vakok óvója. 40. sz. 6—8 Ispánovits Sándor : A népkönyvtárak szerepe az észak­i népek nevelői eljárásában. 33. sz. _ 8—9 Kóródy Miklós : A nőkérdés a kapitalizmusban. 34. sz. 4—6 A népműveltség emeléséről. 52. ... „„ 12—14 Kováts Alajos : Montaigne Mihály. 52. sz. ~~_ 12 14 Langer Aurél dr. : Horvát-Szlavonországok közokta­tásügyének története. 48. sz. — _ 10—11 Lakatos Lajos: A Jénai Újság és a magyar népok­tatás. 44. sz. — 4—6

Next