Néptanítók lapja 47. évfolyam, 1914

Tartalomjegyzék

IV Néptanítók N­apja Oldal Weszely Ödön dr. : Háborús pedagógia 52. sz. 8 Végh János dr. : Egy reformiskola ig. sz. _­5 III. Nevelés- és módszertani cikkek (gyermektanulmány, iskolai egész­ségügy) A leányok középiskolai oktatása Poroszország­ban 33. sz. — — — — — — — — — — 5 A népiskola és a népművészet 8. sz. _ _ _ 9 A pöszék, dadogók és sedrenyelvisek gyógyítása I. rész 29. sz. ________ _ 7 — —II. rész 30. sz. _ _ _ _ 6 III. « 31. _____ _ 6 Földes Rezső: Tárgyi ismereteken alapuló szám­tani oktatás 42. sz. _ _ _ _ _ _ 9 Gineverné Győry Ilona: A gyermekjóléti kiállí­tásról 19. sz. _________ 2 Iskolalátogatások (Kertészkedés az isko­lákban.) 9. sz. _________ 2 — . Gyermekek gyarmata 24. sz. _ _ 2 Gondos Mór: Tanítóképzés 9. sz. _ _ _ _ 6 Havas Irma : A nők és a háború 48. sz. _ _ 8 A háború pedagógiai hatása 4. sz. _ _ 20 Kaiser Jakab : Az akarat a gyermekben 34. szám ___________ 8 Kaposi Károly : Hogyan tanítsuk a fogalmazást a népiskolában 33. sz. ______ 2 Kemény Ferenc: Reformláz 15. sz. _ _ _ 3 Ma y : A Montessori-féle rendszer Alapelvéről módszeréről 13. sz. ______ _ 2 — A Montessori-féle módszer 12. sz. _ _ _ 4 — Montessori asszony amerikai látogatása 15. sz. 10 Maurer Mihály : A tanítójelöltek gyakorlati ki­képzése ausztriai képzőkben 25. sz. _ _ _ 5 Mészáros Jenő: Tanulmányutam (A svájci tanító­képzés) I. rész 3. sz. _ _ _ _ _ _ _ 3 Tanulmányutam (A svájci tanítóképzés ) II. rész 4. sz. ________ _ 2 Tanulmányutam (A svájci tanítóképzés.) III. rész 5. sz. _________ 2 C. Quesvin : A gyermekek őszintesége 31. sz. 2 Romhányi Sándor: A kétfelé osztott figyelem 32. sz. __________ _ 3 Szabó Sándor : Virágot az iskolába 26. sz. _ 2 Szappanos András : A falusi iskola és a tanító­képzés 25. sz. ________ _ 7 Tóth Ist­ván : Számtani szöveges példák a szó-és a munkaiskolában 27. sz. _ _ _ _ _ 5 Urhegyi Alajos : A költeménytárgyalás módja 15. sz. __________ _ 7 Az olvasmánytárgyalás módja 8. sz. _ 2 Az olvasókönyvek kihasználása 44. sz. _ 5 Vasliczky Emánuel dr.: A háború és a kisgyer­mekek 43. sz. __­______ _ 9 A testnevelés és a háború 46. sz. _ _ 9­­­ Varga Jucia : Kisérteti tedn­gógia a gyakorlatban. 30. sz. __________ _ 4 Oldal IV. A tanítóság (gazd. szaktanítók, óvónők) érdekeit érintő cikkek. Avar Gyula : A bácsbodrogmegyei tanítók uta­zása 27. sz. _________­­9 Aláírási felhívás (1914 nov. 17-iki rendkívüli ki­adás) ___________ 3 A Mária Dorothea-Egyesület fü­rdőkedvezményei 24. sz. 10. o., 27. sz. _ _ _____ 17 A tanítói állások betöltése Alsó-Ausztriában 2. sz. 4 Házinyúl-tenyésztés 18. sz. _____ _ 8 Mezőgazdasági tanfolyam néptanítók és tanító­nők számára 23. sz. _ __ _ _ _ _ _ 14 New-York tanügyi osztálya 2. sz. _ _ _ _ 7 Tanítók tanulása 27. sz. ______ _ 7 Tariska Ferenc : Kultúrátét Beregben 27. sz. 1­8 Telkes Sándor: Az ifjúsági egyletek feladata és vezetése 27. sz. ________ 7 Urhegyi Alajos : A tanítói továbbképző­ tanfolya­mok reformjáról 31. sz. ______ 4 Váczy Ist­ván : A tanítók törvényismerete 6. sz. 5 V. Mintaleckék. Avar Gyula : A magyar nemzet története 14. sz. 4. Beszéd és értelemgyakorlatok 33. sz. 7. o., 34. sz. 9. o., 35. sz. 10. o., 36. sz. II. o., 37. sz. 6. o., 40. sz. 17. o., 41. sz. 11. o., 43. sz. 14. o.,46. sz. 14 Bud­aila Gyula: Földrajz 31. sz. _ _ _ _ 8 Dénes Sándor: Beszéd és értelemgyakorlat 25. sz. 9 Drózdy Gyula : Fogalmazás a helyesírással kap­csolatban 48. sz. _„„___­_ 10 Természettan (A hang) 11. sz. _ _ _ 9 — Győzd : Földrajz a IV. oszt.-ban 9. sz. _ „ 10 Éber Rezső : Tanítási tervezet 28. sz. _ _ _ 4 Földváry Ferenc: Szépírás 42. sz. _ _ _ _ 13 Gazdaságtan 50. sz. _____ _ 6 Gerhárd Lajos: Nyelvtanítás 10. sz. _ _ _ 4 S­áros Antal : Mintatanítás 49. sz. _ _ _ _ 8 Horváth Ernő : Számológép a cselekvő szemlélet szolgálatában 12. sz. ______ _ 5 Juba Adolf dr. : Az ázsiai kolera 44. sz. „ _ 6 Jurassa Endre : Betűismertetés 45. sz. _ _ _ 9 s 52. sz. _ „ 23 Kaposi Károly : Néhány szó és példa a fogalma­zás tanításában 8. sz. ______ _ 4 Krámer József: A nyugtatvány 13. sz._ _ _ 4 Kemény Ferenc: A pacifizmus mint pedagógiai probléma 20. sz. _ _ „ 6 A király és a bölcs I. rész 21. sz. _ _ 4­­ « « « « III. « 22. sz. _ _ 12 Lanzeritsch Antal: A vas ismertetése 32. sz. _ 5 A súlymérték ismertetése 19. sz. _ _ _ 9 Lengyel Margit: Beszéd- és értelemgyakorlat (A rózsa) 30. sz. _______ _ 9 Márton Gyula : Gyakorlati tanítás 29. sz. _ 9 Mátyás Illés : Természetrajz az V—VI. osztály­ban 27. sz. _ _ _ _ _ _ _ _ _ 10 Maurer Mihály : Modern tanítóknál 1. sz. 17. o., sz. 8. o., 3. sz. 6. o., 4. sz. 5. o., 6. sz. _ 6

Next