Néptanítók lapja 48. évfolyam, 1915

Tartalomjegyzék

I. Vezércikkek. A harmadik hadikölcsön 39. sz., 41. sz. A jelen története 17. sz. _ _ _ — A katonatanítók levelei 28. sz. _ _ A király 33. sz. _______ — A legújabb kor ismertetése 43. sz. _ A lelki fejlődésről 29. sz. _ _ _ . A második hadikölcsön 19. sz._ _ ... _A mezei munka és az iskola 7. sz. _ Anyák 3. sz._ _________ A nagy tanulság 23. sz. _____ _ Apró tanulságok és a napi munka 2. sz. _ _ A rokkant katonák ügye 37. sz. _ _ _ _ _ 1 A szuggesztió 31. sz. _______ 1 A tüzes nyelv szózata 20. sz. _____ 1 Az iskola és a háború 14. sz. _ _ _ _ _ (frj Az iskolaév bezárása előtt 15. sz. _ _ _ _ 1 Az újság 8sz. _________­­ Barczán Endre : Emléket az elesett hősöknek 12. sz. i. o. Emléktábla elesett hőseinknek 10. sz. i. o., 18. sz. i. o., 22. sz. i. o., 26. sz. i. o., 30. sz. i. o, 34. sz. i. o., 40. sz. i. o., 44. sz. i. o., 49. sz. i. o. Értesítés (A Nemzeti Áldozatkészség szobra) 24. sz. _ _ _ _ _______ Ferencz József király manifesztuma 21. sz. _ Hadviselés a szántóföldön 11. sz. _ _ _ _ Havas Irma : A földrajzi öntudat nevelése 27. sz. Hódolat a király előtt 36. sz. _____ Imre Sándor: A mostani szünidő 35. sz. . _ Magyar vonások a nevelésben 47. sz. Katonák karácsonya 45. sz— _ _ _ _ _ Kemény Ferenc : Alkohol és háború 46. sz. _ _ Erős hatások I. rész 9. sz. _ _ _ _ _ « II. rész 96. sz. _ _ _ Királyi szózat 6. sz. _ _ _ .... _ Prohászka Ottokár: A karácsony p­edagogiája 51. sz. ________ _ _ _ Remények 50. sz. _______ _ Sebestyén Károly : A belga gyermekvédelem 32. sz. • A belga népoktatás 35. sz. ___...._ A tanító szíve 48. sz. _ _ _ _ _ Oldal Szabó László : Pestalozzi-tanulmányok 38, 39., 40., 41., 42., 43., sz._ ______... Százezer korona 42. sz Tisza István gróf és a tanítók 4. sz. _ _ _ Új esztendő 1. sz. _______ _ Újévi gondolatok 52. sz. ______ _ Várady L. Árpád : Nemzeti föltámadás 13. sz. _ II. Tanítás, nevelésügyi általános érdekű cikkek. A háború és a földrajz 23. sz . _ _ _ A háború didaktikája 3. sz. _ _ _ _ _ _ 3 A háború és az analfabéták 35. sz. _ _ _ 9 A községháza és a népnevelés 39. sz. _ _ _ 3 A munkatanítás értékéről 18. sz. _ _ _ _ 8 A Nemzet Nevelőihez (A M. P. T. szózata.) 50. sz. 5 Az új Németország nevelésügye 20. sz. _ _ _ 6 Az első háborús év psedagogiai mérlege 36. sz. __________ _ 12 Balassa József dr. : A fogalmazás tanításáról 51. sz. ______ _ _ _ _ _ 10 Ifj. Gonda Béla : Művészeti kultúra és psedagogia I. rész 42. sz. ________ _ 6 II. rész 43. sz. _______ _ 9 Gyuranna Béla : Visszásságok a földrajztanításnál 27. sz. „ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 14 Háborús psedagogia 37. sz. _____ _ 4 Háború és psedagogia 43. sz. „ _ _ _ _ 4 Háborús olvasókönyvek 44. sz. _____ 1­2 Imre Sándor : A nemzet iránt való érdeklődés és a nevelés 9. sz._ ________ 6 Nemzeti felelősségérzés és az elemi iskola 13. sz. __________ 8 Kemény Ferenc : Az iskola és a nevelés ügye 1994-ben i. sz. ________ _ 4 Közgazdasági nevelés 25. sz. _ _ _ _ _ 0 Martos Ágostné : Esztétika a tanításban I. r. 22. sz. 4 « « II. r. 23. sz. 4 Málnai Mihály dr., Meumann Ernő 20. sz. _ ... 2 Nevelői és tanítói kötelességeink a második háborús évben 48. sz.„ _____ _ 3 TARTALOM. Oldal I I I I I I I I I I I Néptanítók I.apja in

Next