Néptanítók lapja 49. évfolyam, 1916

Tartalomjegyzék

IV Oka! Parászka Gábor : Egy-két nemzeti szempont a nevelésben 22. sz 4 Péter János dr.: Erényeink és hibáink I. rész 16. sz. 6 Péter János dr.: Erényeink és hibáink II. rész 18. sz. 5 Sebestyén Károly dr. : Emlékek és­ élmények 37. sz. 4 Semleges vélemény a háborús német iskoláról 36. sz. 5 Szöllősi István : Kardos tanítók 2. sz 4 Szukács János : Az igazságérzés neveléséről 28. sz. 5­­V. Stern a tehetségek értékesítéséről 48. sz in. Nevelés- és módszertani cikkek (gyermektanulmány, iskolai egészség­ügy). A bécsi ifjúságvédelmi hivatal 22. sz 5 Agysérültek oktatása 6. sz 5 A számtani alapműveletek módszertanához 10. sz. 5 Büchler Hugó : Csatangoló gyermekek 4. sz. .. . 6 Dénes Sándor : Mi a célunk a számok ismertetésé­nél 35. sz 3 Dimer Alice : A bánni tudás 45. sz Drozdy Győző : Aktuális számolási tárgykörök 16. sz 19 G­anyó Vilmos : A népiskola és a gyógy­ítópaeda­gogia kapcsolata 8. sz 4 Gergely Ferenc : Az írás-olvasás tanításánál kö­vetett különféle eljárások egyesítéséről (Hozzá­szólás). 25. sz 7 Gittner Sarolta : A tanítási vázlatokról 29. sz. . . 4 Gyulai Ágost dr. : A magyar történelmi szemléltető faliképekről 1. sz 11 H. E.: Rajztanítás az elemi iskolában 50. sz. .. 6 Hann Erzsébet: A rajzolásról 52. sz.. .. 36 Hajnal Ignác : Adalékok a népiskolai természetrajz tanításának újabb módszeréhez 28. sz 8 Juba Adolf dr. : A gyermekek táplálása és a háború 4. sz 4 Kármán Elemér dr. : Az iskola és a gyermekbiró­­­ság 52. sz . Ligárt Mihály : Az írás-olvasás tanításánál kö­vetett különféle eljárások egyesítéséről I. rész 16. sz 13 — — Az írás-olvasás tanításánál követett kü­lönféle eljárások egyesítéséről II. rész 17. sz. 6 — — Az írás-olvasás tanításánál követett kü­lönféle eljárások egyesítéséről III. rész 19. sz.. 10 Madarassy Gyula : A gyermek a világháború­ról 14. sz . 6 Nagyothalló tanulókról 51. sz 14 Parászka Gábor : A tanító táblája 16. sz 7 — — Az írási óra egészségtana 27. sz 4 Scheiner Izabella : A tanítási fok­ozatokról 46. sz. Szeremlei Császár Ákos dr., Krem György és Vikár Kálmán : Az írás-olvasás tanításánál követett különféle eljárások egyesítéséről. (Hozzászólá­sok.) 30. sz 4 Szöllősi István : Egy iskolai fogalmazvány tanul­ságai 23. sz 3 Szukács János : Az akarat nevelése 36. sz. .... 2 — — A rajzolással egybekapcsolt természetrajzi oktatás nevelő értéke 51. sz 12 — — Új irányok a számtantanítás módszerében I. rész 19. sz 9 — — Új irányok a számtantanítás módszerében II. rész 20. sz 6 — — Új irányok a számtantanítás módszerében III. rész 21. sz Technikai és szabadrajz 3. sz. 4 Vajticzky Emánuel dr. : Kis­gyermekek háborús élményeiről 17. sz — 8 Velősy Lipót : Az­ elemi iskolai magánvizsgálatok 5. sz • • • • 4 ]Vágó Ilona: A tanítási fokozatokról 47. sz 8 Oll.­ IV. Az özvegyekért­ és árvákért, Minden számban. V. Mintaleckék. Betűismertetés 4. sz 10 Czeizler Ilona : A számok íratása 39. sz. 7. o., 43. sz. 9. o., 46. sz 8 Drozdy Gyula : Természetrajz 38. sz 6 Gergely Ferenc : Betűismertetés 6. sz 7 Gombos Albin dr.: A koronázás 49. sz 3 H­áros Antal : A hadikölcsön 18. sz 7 — — A vöröskeresztről 13. sz 5 Kaposi Károly : Alkalmi tanítás a Kárpáti-napra 15. sz 6 Ligárt Mihály : Tanítási tervezet 7. sz. 9 Mosdóssy Ella : Rajzolás a III. osztályban (Ecset­gyakorlatok­) 21. sz 9 Papp Sándor : Keverék-számítás 33. sz. 9­­ Szabó Bella : Ének 24. sz 5 Székely Károly : A fóka I. rész 1. sz 14 . II. 1­2. sz 7 Sztankay Julia : Számolás az I. osztályban 11. sz. . 8 Tóth István: A kör területe 51. sz 15 Urhegyi Alajos : A király halálakor 48. sz 7 — — A villamosság alaptüneményei 16. sz 21 — — Beszéd- és értelemgyakorlat 10. sz. ..... 7 Vadász Zoltán : Szt. István 34. sz 6 Vikár Kálmán : Fogalmazás 35. sz 5 — — Gazdaságtan 41. sz 6 VI. Különféle tartalmú cikkek. A hadbavonult tanítók szabadságolása 8. sz. ... 9 A hadbavonult tanítók 25. sz 4 A londoni gyermekek és a Zeppelin 3. sz 5 A német kultúra és Franciaország 1. sz 10 A népiskola és az automobil 11. sz 21 Bárány Gerő dr. : A világ titkainak beszédes néma­sága 16. sz 14 Benisch Arthur dr. : Az iskolaév megnyitása Hor­vátországban 35. sz 4 Borsovai : Egy jeles paedagógus születésének százéves fordulóján 24. sz.... 4 Csak olvassunk,­­ mint rendesen 7. sz 7 Darvas Ferenc dr. : A magyar tanítóság szerepe a hazai gyógyítónövény-gyűjtés terén 34. sz. ... 4 Drozdy Győző : A «Kis Tükör» százötven esztendős 23. sz 1­6 Egy német politikus az ifjúság katonai nevelésé- ' ^ ről 10. sz 11 Egy póttartalékos paedagogiai tapasztalatai 50. sz. 10 Emléktábla elesett hőseinknek 2. sz. i. o., 9. sz. i. o., 17. sz. i. o., 26. sz. i/o., 32. sz. i. o., 42. SZ. I. o ..•••. 1 Földváry Ferenc : Elemi iskolai értesítők I. rész 32. sz. — .... 4 — — Elemi iskolai értesítők II. rész 33. sz. .. 7 Juba Adolf dr. : A tanulók szünideje 33. sz. ... 4 Katonák karácsonya 47. sz 4 Koródy Miklós : A nép helyes számolóképessége és a községi takarékpénztárak 20. sz 13 Középeurópai népiskolai konferencia 7. sz 13 Meggyesy Sárika: Egy pár csizma 11. sz. ..... 13 Miskey Erzsébet : Szépségkultusz 21. sz 7, Népiskolai mozgalmak Ausztriában 39. sz 0 Parászka Gábor : Az­ orvosi növények iskolai gyűj­tése 24. sz 15 -- — Helyes magyarság az elemi iskolában.52. sz. 16 Sebestyén Károly : Emlékek és élmények 26. sz. 3 Szabó László : Az iskola és a (többtermelési) 7- Sz. . 5 Szukács János : A tanulók mezei munkája 42. sz. .. 7 Tanítók és tanítónők 47. sz 10 6 8 6 6

Next