Néptanítók lapja 53. évfolyam, 1920

Tartalomjegyzék

Néptanítók N­apja Oldal Drummond M. : Az óvodai nevelésről. (The Contemporary Review.) 1—3. sz 21 Egészséges iskolai szellem. (The Times Educatinal Suppl.)­ 47—49. sz . 22 Egy amerikai iskola kísérlete. (Times: Educatio­nal Supplement.) 27—28. sz 19 Értelmiségi vizsgálatok főiskolai hallgatókon. (A csikágói egyetemen végzett értelmiségi vizs­gálatok.) 1—3. sz 20 Gyermekföldek. (Japan Cronicle.) 47—49. sz. . 20 Harley L. : A történettanítás módszere és fel­adata. (Education.) 1—3. sz 21 Hazafiság és nemzetköziség. (New Statesmans.) 25—26. sz 25 Iskolaharc Angliában. 34—36. sz 18 Megállapíthatók-e a jó tanító kritériumai? (Edu­cational Revivew. 11. Pratt Fairclald cikke.) .15—17. sz 27 Megnyílnak az angol egyetemek is a nők részére. (Times, educational Supplement.) 27— 28. sz. 21 Nemzetvédelmi kiadások. 44—46. sz 18 Órarendnélk­üli új tanításmód Amerikában. 50— 52. sz­­ 13 Önkormányzat az iskolában. (Carddock E. : Új fegyelmezési mód.) 13—14. sz 18 P­edagógusok az amerikai kongresszusba®. 44— 46. sz 21 Page F. R. : A tanul­ásra való tanítás. (Educa­tion.) 1—3. sz 21 Tanítóhiány Amerikában. 15—17. sz 28 Tanulhat-e Európa Kínától is? (A Times nevelés­ügyi melléklete.) 29—31. sz 17 2. Francia. Az ideiglenes tanítónők. 9—12. sz 21 Az irodalmi termelés 1918-ban. (Le Droit d'au­teur.) 9—12. sz 31 Az iskolák újjáépítése a háború pusztította francia területeken. 9—12. sz 30 Francia iskolapropaganda Elszászban. (Ligne Française.) 1—3. sz 21 Franciák a német torna ellen. 1—3. sz 21 Francia - olasz közművelődési csereviszony. (Temps.) 1—3. sz .s. 22 3. Holland. Iskolatörvény Hollandiában. 34—­36. sz. 18 4. Német. A badeni iskolaparlament. 13­—14. sz 18 A falusi iskolák különös szükségleteiről. 29— 31. sz 19 A gazdasági tanítóképzés Németországban. (Vierteljahrschrift für philosophische Päda­gogik. Dr. John cikke.) 21—24. sz 16 A katolikus népművelés megszervezése Német­­­országban. 34—36. sz 18 A mozi a faluban. (Zeitschrift für das ländliche Fortbildungsschulwesen in Preussen. Lembke F. cikke.) 15—17. sz 29 német falusi továbbképző-iskolák az 1918/19. évi téli forradalom idejében. (Zeitschrift für das ländliche Fortbildungsschulwesen in Preussen.) 25—28. sz 25 A német iskola jövője. (Deutsche Schule.) 29 -31. sz 1 s A német iskolaügy új szervezete. (Lehrgange und Lehrproben. Fries W. cikke.) 18—20. sz. 44 A német népoktatás újjászervezése. 13—14. sz. 20 A német tanítók fizetése. 40—43. sz 26 Olda A német tudományos intézetek válságos hely­zete. 13—14. sz 10 A nemzeti nevelés és a népszövetség. (Volks-. schule.) 25—26. sz 25 A porosz gazdasági ismétlő-iskolák tanítóinak továbbképző­ tanfolyamai. (Zeitschrift für das ländliche Fortbildungsschulwesen in Preussen. 9—12. sz 31 A reáliskola jövője Németországban. (Verband-Zeitung.) 4—5. sz 23 A régi klasszikus nyelvek tanítása. 4—5. sz. . .. 21 A repülőgépek madártávlati fényképfölvételei az oktatásban. 18—20. sz 41 Ausztria egységes népiskolája. (Monatshefte für Pädagogische Reform.) 44—46. sz 2 A városok és a vidék közművelődése. 6—8. sz. 13 Az ifjúság gondozása. (Zeitschrift für das landl. Fortbildungsschulw. in Preussen.) 9—12. sz. 31 Egy magyar intézmény (Eötvös Kollégium) kül­földi dicsérete. 4—5. sz 22 Félix Salten : Felvilágosítás az iskolában. (Neue Freie Presse.) 4—5. sz 23 Dr. Grün : A bécsi tanulóifjúság nemi felvilágosí­tása. (Neue Freie Presse.) 1—3. sz 22 Gyermeknevelés és mozi Németországban. 40— 43. sz .. Harc az osztrák iskolareform ellen. 37—39. sz. 22 Irodalmi nevelés a népiskolában jó ifjúsági- és osztály-olvasmányok segítségével. (Die Schul­reform.) 1—3. sz­, 20 k. h. A gazdasági ismétlő-iskolák szervezetéhez. (Zeitschrift für das ländliche Fortbildungs­schulwesen in Preussen.) 4—5. sz 24­­— A vidéki ifjúság nevelése. (Zeitschrift für das ländliche Fordbildungsschulwesen in Preussen.) 1—3. sz.­­ 20 — Az állami kertészeti ismétlő-iskolák szerve­zésének és működésének irányító elvei Por­osz­országban. (Zeitschrift für das ländliche Fort­bildungsschulwesen in Preussen.) 6—8. sz.. . . 14 — Az intelligencia mint kisbirtokos. (Zeit­schrift für das ländliche Fortbildungsschul­wesen in Preussen.) 6—8. sz 13 —­ — Dr. Ernst Hering: Szocializmus és indivi­dualizmus a nevelésben. (Vierteljahrschrift für philosophische Pädagogik.) 6—8. sz 11 Alegengedhetjük-e gyermekeinknek a katonásdi játékokat. — A testi fenyítés. (Eltern und Kind.) 1—3. sz .­ 22 Német-Ausztria. 4—5. sz 23 Spranger Ede : A tanítóság és az ifjúság nevelési feladatairól. 1—3. sz 22 Tanulók a koedukációról. (Vierteljahrschrift für philosophische Pädagogik. Rasmussen Vilmos cikke.) 13—14. sz. 20 Tanítók az egyetemen. 6—­8. sz 12 5. Olasz. Az olasz gyermekekért. 13—14. sz 18 Sok a szünidő. 13—14. sz 18 Tanárhiány. 13 14. Sz 18 V. Hírek. Minden számbani. VI. Egyesületi Élet, A «Falu» orsz. szöv. megalakulása. 21—24. sz. . 22 A Faluszövetség és Tanítószövetség. 40—43. sz. 33 A felsőszabolcsi ref. egyházmegye tanító-egyesü­letének választmányi ülése. 44—46. sz 34 V

Next