Néptanítók lapja 58. évfolyam, 1925

Tartalomjegyzék

IV­ II. Kisebb közlemények. Oldal A műveltség gúlái. 19—20. szám 5 Bakó Béla: Néhány szó a beiskolázásról. 29—30. szám 10 Balla Ernő: Egységes tanítási módszer. 29—30. szám 9 Benedek Béla: A levente-nevelés. 27—28. sz. 18 Baranyai Erzsébet: Angol nőnevelés. 35— 36. szám 5 A párhuzamos osztályok Angliában. 33—34. szám 2­8 Dr. Csengeri János: Pedagógiai és didakti­kai kérdésekről. 41—42. szám 23 Higelke Kurt: Értékelmélet a pedagógiá­ban. 33—34. szám 3 Kovács Pál: A földhöz jutottak gazdasági oktatása Somogyban. 27—28. szám •"­ Kummer Ferenc: A magyar zászló és a ma­gyar színek tisztelete. 13—14. szám 10 Natorp Pál: A szociálpedagógia fogalma. 31—32. szám 2 Dr. Nógrády László: A szülői tekintély. 21—22. szám 17 Paulinyi Mihály: Tankönyveink használha­tósága. 7—8. szám 12 Szentiványi Gábor: A betűvetés. 23—24. sz. 7 — — Tantermi torna. 33—34. szám 29 Váradi József: A tanító tükre. 19—20. szám (! — — Széchenyi és a népművelés. 7—8. sz. 10 Oldal Elméleti fejtegetések és gyakorlati ta­nítások. 33—34. szám 12. old., 35—36. szám 9. old., 37—38. szám 8. old., 39-40. szám 18. old., 41—42. szám 28. old., 43—44. szám 9. old., 45—46. szám 8. old., 47—48. szám.... 28 Quint József-Drozdy Gyul­a: A beszéd- és értelemgyakorlatok I. osztályos anyagá­nak tanmenete falusi iskolák részére. 33— 34. szám 15. old., 35—36. szám 9 — — A január havi 5. tanítás vázlata. 35—36. szám 12 — A II. osztály beszéd- és értelemgya­korlatainak részletes tanmenete. 41—42. szám 28. old., 43—44. szám 9 — — A november havi 3. tanítás vázlata. 35—36. szám ..... 11 Sztankó Béla: Szöveges dalok az I. és II. osztály énektanítási anyagában. 47—48. sz. 28 Takács Béla: Az ifj tanterv és a tanköny­vek. 41—42. szám 19 Vasady Lajos: A magyar nyelvi tárgykör az új tantervben. 41—42. szám 17 III. Mintatanítás. Csuda Imre: A közterü­let formulájának kí­sérleti meghatározása. 41—42. szám .... 46 Kaposi Károly: Egészségtan az V—VI. osz­tályban. 37—38. szám 20 Papp Mária Erzsébet: Olvasmány tárgyalás. 31—32. szám 9 Stolmár László: Rajzolással kapcsolt be­széd- és értelemgyakorlat a II. osztály­ban. 45—46. szám 8 Széchenyi. 43—44. szám 6 Urhegyi Alajos: Jókai. 5—6. szám .... ... 10 Vadász Zoltán: Kirándulás megbeszélése, közös fogalmazvány készítése a beszéd-és értelemgyakorlattal kapcsolatban. 45— 46. szám 10 IV. A tanterv végrehajtására vonat­kozó elméleti fejtegetések és gyakor­lati tanítások.­ ­A magyar nyelv az új tantervben. 23—24. szám 8 Drozdy Gyula: Hol a földrajz? 41—42. szám 30 Frank Antal dr.: Etikai érték a beszéd- és értelemgyakorlatokban. 39—40. szám 18 Kenyeres Elemér: A hatéves gyermek be­széde és értése. 39—40. szám 20 Maurer Mihály: Beszéd- és értelemgyakor­latok a cinkotai osztott iskola III. osztá­lyában. 37—38. szám 11 Mosdóssy Imre: Az új népiskolai tanterv megvalósítása a székesfővárosi iskolák­ban. 45—46. szám 5 Padányi Andor: Célkitűzések az új tan­tervben. 41—42. szám 11 Quint József: Az új népiskolai tanterv. 33—34. szám 13 Az országos tanfelügyelői értekezlet bevezető előadása. 39—40. szám 5 V. Lapszemle. a) A hazai tanügyi lapokból. A Gyermek. (Dr. Ozorai Frigyes: A tehet­ségek művelése. — Dr. Kenéz Béla: „A szülők iskolája a nemzeti nagy célok szolgálatában." — Dr. Nógrády László: Hogyan tarthatják meg a szülők gyerme­keik bizalmát. — Nagy László: A gyer­mekek engedelmiességre szoktatása. — Radványiné Ruttkay Emma: Az orvosi tanácsadó órák haszna.) 23—24. szám 15 Alföldi Népművelés. (Cserei Gyula: Vezér­cikk. — Kiss József: A tanítóságnak el­szántsága. — Balog Sándor: A teljes mon­datokban való feleltetés.) 3—4. szám 13 — — (Muzsi János: Vezércikk. — Gáspár Kálmán: Tanítóképzés. — Czékus Fri­gyes: „A tanyai tanköteles tanulók be­iskolázása, a tanyai iskolák állandó mű­ködése; ezek feltételei.") 9—10. szám 28 — — (Fejér András: Ünnepi beszéd márc. 15. — Czékus Frigyes: „A tanyai tanköte­les tanulók beiskolázása, a tanyai isko­lák állandó működése; ezek feltételei.") 17—18. szám 17 — — (Czékus Frigyes: Vezércikk. — Kiss József: A magyar faj képességei.) 19—20. szám 11 — — (Gáspár Kálmán: Vezércikk. — Lind Gyula: A magyar tanító. — Dóczi Imre: A tanítóképzés reformja. Dr. Gesztelyi Nagy László: A tanyai iskolaügy. — Csikesz Lajos: A tanyai egészségügy.) 29—30. szám 11 (Quint József: Vezércikk. — Lind Gyula: A magyar tanító. — Majorossy Gusztáv: A tanítványok meglátogatása. — Czékus Frigyes: Az alföldi tanyavilág kulturális jövője.) 31—32. szám 6 (Gáspár Kálmán: Miként lehet a gyer­mekek lelkébe a történelmi hagyományokat becsepegtetni, megerősíteni és ápolni?­­Czékus Frigyes: A növendékek osztályo­zásának tanulságai.) 35—36. szám 13 (Quint József: Az értelmi nevelés. — Gáspár Kálmán: Miként lehet a gyerme­kiek lelkébe a történelmi hagyományokat becsepegtetni, megerősíteni és ápolni.) 45—46. szám 11 XEPTAXITOK LAPJA

Next