Néptanítók lapja 63. évfolyam, 1930

Tartalomjegyzék

TARTALOMJEGYZÉK. I. Klebelsberg Kuno gróf vallási és köz­­oktatásügyi miniszter cikkei. Oldal Klebelsberg Kuno gróf: A jövő dala. 1—2. sz. melléklete. Emlékbeszéd Széchenyiről. 7—8. sz. melléklete. Nemzeti önbecsülés. 47—48. sz . II. Iránycikkek. Bárány Gerő dr.: Az eszmények szerepe a nevelésben. 13—14. sz 3 Goethe és Schiller koporsó­ja előtt. 47—48. sz 5 Legfelsőbbrendű tulás. 1—2. sz. ...... 5 Hönisch Artúr dr.: A népiskolai építési­­ak­ció mérlege. 43—44. sz B. K.: Tervek és eszmék. 27—28. sz 1 — — Nevelőintézetek (internátusok) tanítók gyermekei részére. 33—34. sz 1­) Eötvös József báró — a nagy pedagógus. Lukinich Imre egyet, tanár beszéde a magyarországi tanítók Eötvös-alapja 1930 február 2-án tartott emlékünne­pén. 7—8. sz 1 Fitos Vilmos dr.: Példa. 39—40. sz Új célok felé. 45—46. sz 1 Gyermek és felnőttek. 45—46. sz 5 Hegyaljai Kiss Géza dr.: Kossuth Lajos a népiskoláról. 39—40. sz 7 k. h.: Az ifj népművelés. 19—20. sz 27 Gyermekek a földmívelésben. 9—10. sz. 26 Három tudós pedagógus. 17—18. sz. .. 5 Nyolc év. 25—26. sz 1 Kiss József: A campagnei tanyai iskolák. 19—20. sz 3 Kornis Gyula dr.: A cselekvés szelleme. 5—6. sz. 3 Az új magyar népiskola. 3—4. sz 1 Dr. Fináczy Ernő. (A magyar peda­gógiai társaság ünneplése.) 21—24. sz. ] — Kultúrpolitika és nemzeti kisebbségi jog. 41—42. sz 3­­ Romantika és reformvágy. 9—10. sz. .. 10 Körösi Henrik: A falusi és tanyai tanítók­hoz. 17 18. SZ 1 A kis matrózruhás. 33—34. sz 4 A kormányzó. 9—10. sz 2 — — A serdülő ifjúság lelki járványa. 5—6. szám 1 A tanító becsülete. 33—34. sz. 24 — — Az iskolaügy célszerű átalakítása. 21— 24. sz 3 Állami gondolat az iskolában. 7—8. sz. 14 Család és állam. 19—20. sz 1 Feltámadás. 15—16. sz 1 Gyermekek a gazdaságban. 29—30. sz. 1 Magyar kultúrmunka 1929-ben. 1—2. sz. 1 Pedagógia és tudomány. 13—14. sz. .. 1 Oldal — — Szent Imre. 3—4. sz . Tiszteljétek a rokkantakat. 11—12. sz.­­ Láttuk az ő csillagát napkeleten. 47—48. sz. 1 Loczka Alajos dr.: A tanítói hivatás etikájá­nak amerikai kódexe. 3—4. sz. 2 Nemzeti gondolat az ifjúságban. 43—44. sz. 1 Rusztek Károly: A mult század nőnevelési szisztémája Erdélyben. 45—46. sz 3 Schwartz Elemér dr.: Magyarország utód­államainak helyneveiről. 5—6. sz 5 Székelyné Solymos Bea: Társadalmi nevelés az iskolában. 41—42. sz. 9 Új elemi népiskolák. 41—42. sz. 1 III. Pedagógiai cikkek. Balázs Ferenc: A stílusbeli ismeretek szere­péről é­s tanításmódjáról az elemi iskola VII—VIII. osztályában. 35-36. sz. . ... 11 Balogh­né Hajós Terézia: Rádió az iskolában. 39—40. sz. 5 Barcsai Károly: A tanítás közvetlensége. 5— 6. sz 8 Benisch Artúr dr.: Elemi népoktatásunk fejlődése 1919 óta. 25—26. sz. 10. oldal, 27—28. sz. 5. oldal, 29—30. sz. 8. oldal, 31—32. sz 7 Drozdy Gyula: Az új népiskolai tantervvel kapcsolatos módszerjavító törekvések. 11—12. sz. 7. oldal, 15—16. sz. 14 Elekes Boldizsár: A nyugati kultúra felé. 31—32. sz 29 Erdős Borbély Sándor: Gyógypedagógiai in­tézményeink és emlékezés dr. Náray Szabó Sándorra. 5—6. sz 16 Éber Rezső: Természettani és vegytani gya­korlatok a népiskolában. 45-46. sz. 9. oldal, 47—48. sz 9 Fitos Vilmos dr.: A tanuló élete az otthon és az iskola szellemi légkörében. 31—32. sz. 2. oldal, 33—34. sz. 21. oldal, 35—36. sz. 14 Frank Antal dr.: A tudás szerepe az új nép­iskolai tantervben. 13—14. sz 12 — — Az új népiskolai tanterv korunk né­hány jellegzetes pedagógiai iránya szempontjából. 7—8. sz.­­ Kari János dr.: A földrajz helyzete az euró­pai középiskolákban. 25—26. sz. 8. oldal, 27—28. sz . Kehrer Károly: A tantervi anyag elrende­zése, helyi tanmenet összeállítása. 11— 12. sz 3 k. h.: A kultúra és nevelés összefüggése. 19— 20. sz 13 Egyéni lélektan és pedagógia. 11— 12. sz. 10 Elkényeztetett gyermekek. 27—28. sz.­­ 15 Életiskola. 29—30. sz. 12 3 1

Next