Néptanítók lapja 63. évfolyam, 1930

Tartalomjegyzék

— Jó könyvre nevelés a népiskolában. 15—16. sz 34 — Nevelés az olvasásra. 29—30. sz­­26 Nevelési irányok. 3—4. sz 12 Tanulók minősítése és osztályozása új módszerek alapján. 27—28. sz. 9 Kiss József: A XV. nemzetközi Montessori­tanfolyam Rómában. 9—10. sz. 13 Montessori Mária tanítási és nevelési elveinek fejlődése. 15—16. sz. 3 Kornis Gyula dr.: Szabadoktatás Ameriká­ban. 25—26. sz. 3. oldal, 27—28. sz. 3. ol­dal, 29—30. sz 2 Körösi Henrik: Nevelési áramlatok. 29—30. sz. 4 Krausz László: Szemléltetés a számtantaní­tásban. 1—2. sz. 25 Loczka Alajos dr.: Felügyelet az Egyesült Államok iskolarendszerében. 7—8. sz. . • 4 Luttor Ignác: Írástanítás — betűvetés. 15— 16. sz 8 Mit tanultunk az íráskiállításon? 21— 24. sz 6 Lux Gyula: Szemelvények az új irányú írás­tanítás területéről. 9—10. sz 15 Maurer Mihály: Elvek és gépek a számtan­tanításban. 13—14. sz. 15 Példák a számoláshoz és a méréshez. 31—32. sz .. 23 Pénzünk a népiskolai számtantanítás­ban. 43-44. sz 6 Missik Endre: Hangulati elem a tanításban. 17—18. sz 6 Tanításmodor a népiskola felső tago­zatában. 1—2. sz. 10 Nemesné M. Márta: Az elemi iskola rekru­tái. 35-36. sz 18 Németh Sándor: Nyelvi magyarázatok a nép­iskola V. osztályában. 39—40. sz 2 Papp Mária Erzsébet: Figyelmezés a tanév elején népköltésünk kincseivel és nem­zeti irodalommal. 31—32. sz. 11 Radnóti István: Iskolakertek a németországi falusi iskolákban. 21—24. sz 4 Rusztek Károly: A nyelvi magyarázatok eredményeinek felhasználása. 1—2. sz. .. 7 Sebestyénné Stetina Ilona: Az elemi iskolai női kézimunka-oktatáshoz. 7—8. sz. .... 8 IV. Külföldi pedagógia. J. Milnor Dorey: Dr. John Dewey hetvene­dik születésnapjának ünneplése. 17— 18. sz. 3 Josef Fastenbauer: A népiskolák tanszer­gyűjteménye. (Ford.: K. F.) 3—4. sz. 5 kf.: Lengyelország népoktatásügye. 3—4. sz. 16 k. h.: Az angol kultuszminiszter az osztá­lyok létszámának leépítéséről. 25—26. sz. 7 Loczka Alajos dr.: Liégeben. 33—34. sz 15 P. Hoche: Pszichoanalízis és nevelés. (Fordí­totta: Kupcsay F.) 33—34. sz. 23 Roger W. Holmes: Aristoteles és aristotelia­ nizmus a nevelésben. 29—30. sz . Robert E. Mc. Conn­el: A tesztek eredete. 19—20. sz. 10 Richard Rothe: Kunzfeld Alajos életműve és a rajzoktatás mai állapota. (Ford.: K. F.) 1—2. sz. 12 Tomcsányi János: A lengyel közoktatás multja és jelene. 31—32. sz. 26. oldal, 35—36. sz. 20. oldal, 37—38. sz. 13. oldal, 43—44. sz. 11 oldal, 45—46. sz 11 V. A tanterv végrehajtására vonatkozó elméleti fejtegetések és gyakorlati tanítások. Oldal A magyar ipar és iskoláink. 35—36. sz. 3 Özv. Fehérkútyné Szilárd Margit: Fogalma­zástanítás a II. osztályban. 9—40. sz. 29 Fekete Marianne: A gyöngyvirág. 21—24. sz. 8 Földes Ferenc: Játékos tornagyakorlat a nemzeti zászló tiszteletére. 39—40. sz. 21 Drozdy Gyula: A helyes természetszemlé­letre való szoktatás. 3—4. sz. 10 A Magas Tátra és szépségei. 33—34. sz. 28 A térképolvasás előkészítése. 29—30. sz. 13 A történelem tanításának előkészítése. 43—44. sz. 13 Alszik a természet. 7—8. sz. 11 Elméleti fejtegetések és gyakorlati ta­nítások. 1—2. sz. 14. oldal, 3—4. sz. 10. oldal, 5—6. sz. 9. oldal, 7—8. sz. 11. oldal, 11—12. sz. 11. oldal, 13—14. sz. 16. oldal, 15—16. sz. 18. oldal, 17—18. sz. 8. oldal, 19—20. sz. 20. oldal, 21—24. sz. 8. oldal, 25—26. sz. 14. oldal, 27—28. sz. 11. oldal, 29—30. sz. 13. oldal, 31—32. sz. 12. oldal, 33-34. sz. 28. oldal, 35—36. sz. 21. oldal, 37—38. sz. 15. oldal, 39—40. sz. 10. oldal, 41—42. sz. 10. oldal, 43—44. sz. 13. oldal, 45—46. sz. 18. oldal, 47—48. sz. 11 oldal. — — Gondolatok a földrajz tantervi anya­gának feldolgozásához. 25—26. sz. 14. ol­dal, 27—28. sz 11 Gondolatok a történelemtanítás mód­jához. 45—46. sz 18 — III. Béla és kora. 47—48. sz 11 • Horthy Miklós kormányzóságának ti­zedik évfordulójára. 9—10. sz 5 Hullámzó Balaton tetején. 31—32. sz. 12 Özv. Gáthy Barnáné: A IV. osztály beszéd­es értelemgyakorlati anyagának tanme­nete. Tekintettel a helyi viszonyokra és a koncentrációra. 1—­2. sz • • 14 Gergely Adolf: Repülőmodellek és készíté­sük az V. és VI. osztály természettani óráin. 17—18. sz. 21 Hatvani Pál: Az elszakított részek tanítása az utódállamokkal kapcsolatban, az el.­iskola V. osztályában. 17—18. sz 28 Jakab Lajos: Kirándulás a Jutadombra. 37— 38. sz. •• 24 Kaposi Károly: Az iskola környéke. 37— 38. sz 15 Hogyan és miből lesz ez a piros nagy paradicsom? 15—16. sz. 18 Hogyan vetik s miért kapálják a bur­gonyát? 5—6. sz 9 Klepeisz Jenő: Az északnyugati határhegy­ségek vidéke. 35—36. sz 21 Olaszország. 41—42. sz. 11 Körösi Pál Benedek dr.: Miért csávázzunk és miért szántsunk ősszel tavasziak alá? 33—34. sz 33 Miért kapáljunk, boronáljunk és hen­gerezzünk? 43—44. sz 40 Hogyan műveljük és miért nemesítsük a kukoricát? 29—30. sz. 23 Vitéz Losonczi György: A kender és terme­lése. 13—14. sz. 16 Maurer Mihály: Nevető számok. 3—4. sz. .. 17 — — Számolás, mérés, rajzolás. 33—34. sz. 25. oldal, 35—36. sz. 15 Mácsay Károly: A természetrajz-tanítás mód- NÉPTANÍTÓK LAPJA VN

Next