Néptanítók lapja 63. évfolyam, 1930
Tartalomjegyzék
— Jó könyvre nevelés a népiskolában. 15—16. sz 34 — Nevelés az olvasásra. 29—30. sz26 Nevelési irányok. 3—4. sz 12 Tanulók minősítése és osztályozása új módszerek alapján. 27—28. sz. 9 Kiss József: A XV. nemzetközi Montessoritanfolyam Rómában. 9—10. sz. 13 Montessori Mária tanítási és nevelési elveinek fejlődése. 15—16. sz. 3 Kornis Gyula dr.: Szabadoktatás Amerikában. 25—26. sz. 3. oldal, 27—28. sz. 3. oldal, 29—30. sz 2 Körösi Henrik: Nevelési áramlatok. 29—30. sz. 4 Krausz László: Szemléltetés a számtantanításban. 1—2. sz. 25 Loczka Alajos dr.: Felügyelet az Egyesült Államok iskolarendszerében. 7—8. sz. . • 4 Luttor Ignác: Írástanítás — betűvetés. 15— 16. sz 8 Mit tanultunk az íráskiállításon? 21— 24. sz 6 Lux Gyula: Szemelvények az új irányú írástanítás területéről. 9—10. sz 15 Maurer Mihály: Elvek és gépek a számtantanításban. 13—14. sz. 15 Példák a számoláshoz és a méréshez. 31—32. sz .. 23 Pénzünk a népiskolai számtantanításban. 43-44. sz 6 Missik Endre: Hangulati elem a tanításban. 17—18. sz 6 Tanításmodor a népiskola felső tagozatában. 1—2. sz. 10 Nemesné M. Márta: Az elemi iskola rekrutái. 35-36. sz 18 Németh Sándor: Nyelvi magyarázatok a népiskola V. osztályában. 39—40. sz 2 Papp Mária Erzsébet: Figyelmezés a tanév elején népköltésünk kincseivel és nemzeti irodalommal. 31—32. sz. 11 Radnóti István: Iskolakertek a németországi falusi iskolákban. 21—24. sz 4 Rusztek Károly: A nyelvi magyarázatok eredményeinek felhasználása. 1—2. sz. .. 7 Sebestyénné Stetina Ilona: Az elemi iskolai női kézimunka-oktatáshoz. 7—8. sz. .... 8 IV. Külföldi pedagógia. J. Milnor Dorey: Dr. John Dewey hetvenedik születésnapjának ünneplése. 17— 18. sz. 3 Josef Fastenbauer: A népiskolák tanszergyűjteménye. (Ford.: K. F.) 3—4. sz. 5 kf.: Lengyelország népoktatásügye. 3—4. sz. 16 k. h.: Az angol kultuszminiszter az osztályok létszámának leépítéséről. 25—26. sz. 7 Loczka Alajos dr.: Liégeben. 33—34. sz 15 P. Hoche: Pszichoanalízis és nevelés. (Fordította: Kupcsay F.) 33—34. sz. 23 Roger W. Holmes: Aristoteles és aristotelia nizmus a nevelésben. 29—30. sz . Robert E. Mc. Connel: A tesztek eredete. 19—20. sz. 10 Richard Rothe: Kunzfeld Alajos életműve és a rajzoktatás mai állapota. (Ford.: K. F.) 1—2. sz. 12 Tomcsányi János: A lengyel közoktatás multja és jelene. 31—32. sz. 26. oldal, 35—36. sz. 20. oldal, 37—38. sz. 13. oldal, 43—44. sz. 11 oldal, 45—46. sz 11 V. A tanterv végrehajtására vonatkozó elméleti fejtegetések és gyakorlati tanítások. Oldal A magyar ipar és iskoláink. 35—36. sz. 3 Özv. Fehérkútyné Szilárd Margit: Fogalmazástanítás a II. osztályban. 9—40. sz. 29 Fekete Marianne: A gyöngyvirág. 21—24. sz. 8 Földes Ferenc: Játékos tornagyakorlat a nemzeti zászló tiszteletére. 39—40. sz. 21 Drozdy Gyula: A helyes természetszemléletre való szoktatás. 3—4. sz. 10 A Magas Tátra és szépségei. 33—34. sz. 28 A térképolvasás előkészítése. 29—30. sz. 13 A történelem tanításának előkészítése. 43—44. sz. 13 Alszik a természet. 7—8. sz. 11 Elméleti fejtegetések és gyakorlati tanítások. 1—2. sz. 14. oldal, 3—4. sz. 10. oldal, 5—6. sz. 9. oldal, 7—8. sz. 11. oldal, 11—12. sz. 11. oldal, 13—14. sz. 16. oldal, 15—16. sz. 18. oldal, 17—18. sz. 8. oldal, 19—20. sz. 20. oldal, 21—24. sz. 8. oldal, 25—26. sz. 14. oldal, 27—28. sz. 11. oldal, 29—30. sz. 13. oldal, 31—32. sz. 12. oldal, 33-34. sz. 28. oldal, 35—36. sz. 21. oldal, 37—38. sz. 15. oldal, 39—40. sz. 10. oldal, 41—42. sz. 10. oldal, 43—44. sz. 13. oldal, 45—46. sz. 18. oldal, 47—48. sz. 11 oldal. — — Gondolatok a földrajz tantervi anyagának feldolgozásához. 25—26. sz. 14. oldal, 27—28. sz 11 Gondolatok a történelemtanítás módjához. 45—46. sz 18 — III. Béla és kora. 47—48. sz 11 • Horthy Miklós kormányzóságának tizedik évfordulójára. 9—10. sz 5 Hullámzó Balaton tetején. 31—32. sz. 12 Özv. Gáthy Barnáné: A IV. osztály beszédes értelemgyakorlati anyagának tanmenete. Tekintettel a helyi viszonyokra és a koncentrációra. 1—2. sz • • 14 Gergely Adolf: Repülőmodellek és készítésük az V. és VI. osztály természettani óráin. 17—18. sz. 21 Hatvani Pál: Az elszakított részek tanítása az utódállamokkal kapcsolatban, az el.iskola V. osztályában. 17—18. sz 28 Jakab Lajos: Kirándulás a Jutadombra. 37— 38. sz. •• 24 Kaposi Károly: Az iskola környéke. 37— 38. sz 15 Hogyan és miből lesz ez a piros nagy paradicsom? 15—16. sz. 18 Hogyan vetik s miért kapálják a burgonyát? 5—6. sz 9 Klepeisz Jenő: Az északnyugati határhegységek vidéke. 35—36. sz 21 Olaszország. 41—42. sz. 11 Körösi Pál Benedek dr.: Miért csávázzunk és miért szántsunk ősszel tavasziak alá? 33—34. sz 33 Miért kapáljunk, boronáljunk és hengerezzünk? 43—44. sz 40 Hogyan műveljük és miért nemesítsük a kukoricát? 29—30. sz. 23 Vitéz Losonczi György: A kender és termelése. 13—14. sz. 16 Maurer Mihály: Nevető számok. 3—4. sz. .. 17 — — Számolás, mérés, rajzolás. 33—34. sz. 25. oldal, 35—36. sz. 15 Mácsay Károly: A természetrajz-tanítás mód- NÉPTANÍTÓK LAPJA VN