Néptanítók lapja 64. évfolyam, 1931

Tartalomjegyzék

TARTALOMJEGYZÉK. I. Iránycikkek. 3­8 Oldal A gazdasági válság és a magyar tanító­ság. 8. sz. 1 A kormányzónő akciója. 20. sz 1 A takarékosság parancsa. 19. sz. 1 A tanítás: művészet. 15. sz 1 A valláserkölcs, mint a kultúrpolitika alapja. 5. sz. 1 Bárány Gerő dr.: Ész és szív. 14. sz Milyen az ember helyzete a minden­ségben. 7. sz. 5 Boreczky Elemér dr.: Művelődésügyi jog­szolgáltatás. 5. sz. 11. oldal, 6. sz Ernszt Sándor, az új kultuszminiszter. 17. sz 1 Fitos Vilmos dr.: Életpályák. 12. sz Herczeg Ferenc: A magyar tanítók. 4. sz. .. 1 József királyi herceg a magyar kultúráért. 12. sz 1 kr.: Közgazdasági hazafiság. 18. sz 1 Klebelsberg Kuno gróf: Hogy­ áll népmű­velésünk? 11. sz. Kornis Gyula dr.: Az államnevelés politi­kája. 22. sz 3 Madarász István dr.: A bethlehemi kisded ajándékai. 24. sz 1 A húsvéti öröm. 7. sz 1 Magyar Népművelés. 3. sz 1 Mi nem akarunk gyökértelen múltat. 10. sz. 1 Mindent a gyermekért. 9. sz 1 N. Gy.: Nemzeti körmenet. 19. sz 2 Néptanítók Lapja és Népművelési tájékoz­tató. 1. sz. 5 Rusztek Károly: A nemzetnevelés, nemzet­mentés. 21. sz. 1 A nevelés művészete. 2. sz 1 Ruttkay Aladárné: Pusztuló nemzeti kin­cseink. 10. sz. 9 Süle Dénes: Vigyázzunk az őrhelyeken. 3. sz. 3 Szent István, a nemzet nagy tanítója. 16. sz. 1 Szózat a tanítósághoz. 22. sz 1 Tanító és a társadalom. 23. sz. 1 Tanuló és tanító az iskolai szünidőben. 13. sz. 1 Termékeny esztendő. 1. sz. 1 Világválságban. 6. sz 1 II. Pedagógiai cikkek. A szellemi munka válsága. 5. sz. 2 Antal Fülöp: A gyermekkori hazugságok. 24. sz 5 Baloghné Hajós Terézia: Vissza az anya­földhöz. Az anyaföld fog bennünket megváltani. 6. sz 6 Barabás András: Élet és történelem. 15. sz. 3 Baranyai Erzsébet: A behaviorizmusról. 1. sz. 8. oldal, 2. sz. 7 Burchard-Bélaváry Erzsébet: Alapvető gon­dolatok a Montessori-rendszerben. 19. sz. 4 Oldal Bene Lajos: Fegyelmezés és az új tanterv. 16. sz.­­ 13 Benisch Artúr dr.: A népiskola VII. és VIII. osztálya a megvalósulás útján. 4. sz 14 Bittenbinder Miklós dr.: Szellemi életünk. 5. sz 14 Boreczky Elemér dr.: Hitfelekezeti iskola­fenntartás az elcsatolt Felvidéken. 12. sz 7 Csada Imre dr.: Az írásbeli számolási mű­veletek helyes magyarázata. 17. sz. .. 4 Fitos Vilmos dr.: A lángész és az iskola. 4. sz. 4 Kétféle nyelv. 3. sz 4 Háklár Vilma: Jellemnevelés az új tanterv szellemében. 4. sz. • 8 Hegyaljai Kiss Géza dr.: Életrajzi tanulsá­gok a népiskolában. 18. sz 9 —• — Tájképköltészetünk pedagógiai hasz­nosítása a népiskolában. 7. sz 10 Herodek Károly: A csökkentlátású gyerme­kek oktatásának eredményei. 1. sz. .. 11 Hollósy Béla: A gyermek szellemi munka­bírása. 22. sz 11 Jaloveczky Péter: A természet megismerte­tése a népiskolában. 20. sz 5 Kaposi Károly: Gondolatok az „önmunkás­ságra" való nevelésről. 4. sz. 12 Kem­ény Ferenc: Két régi pedagógiai könyvről. 24. sz 8 — — Magyar temperamentum. 16. sz 3 Korda Ilona: Az új tanterv követelményei­nek filozófiai és lélektani alapjai. 15. sz. 7 Köveskuti Jenő: Gondolatok az iskolaév kez­detén. 18. sz 3 Lendvay Béla: Pedagógiai irányok az al­kotómunka terén. 20. sz. 8 Loczka Alajos dr.: A munkáltató oktatás tankönyve. 21. sz 4 Missik Endre dr.: Az első magyar munka­iskola és gazdasági tanintézet. 2. sz. .. 9 Fakultatív házifeladatok, mint az egyéni nevelés eszközei. 17. sz. 3 Iskola és irodalom. 20. sz 3 Mosdóssy Imre: A nevelés művészete. 8. sz. 8. oldal, 9. sz. 5. oldal, 10. sz. 6. oldal, 12. sz 4 Németh Sándor: A gyermek szerepe az iro­dalomban. 23. sz 5 — — A népiskola VI. osztályának statiszti­kai és retorikai anyaga. 15. sz 10 Nyelvi magyarázatok a népiskola VI. osztályában. 5. sz 9 Padányi Andor: Miért lett Kazinczy Ferenc a nemzeti iskolák felügyelője? 9. sz. 3 Punek Gyula: A gyermek szóbeli­ és írás­beli hibáinak öntevékeny javítása. 22. sz . 1 1

Next