Néptanítók lapja 67. évfolyam, 1934

Tartalomjegyzék

TARTALOMJEGYZÉK: I. Iránycikkek Oldal A kultúrfölény és a jellemnevelés 41 A nemzetnevelő középiskola 197 A nevelő harca a hajlamokkal 77 Az ötvenéves iparostanonciskola 487 Az új középiskola: az élet iskolája 331­­ Bárány Gerő dr.: Igazságok, amiket min­denki ismer 527 Bernáth István dr.: A IV. Nemzeti gyermek­hét 287 Drozdy Gyula: A lengyel-magyar kultúrkap­csolat kiépítése a népiskolában 803 Tanévnyitás küszöbén 643 Hóman Bálint dr.: Az állam alappillére a család 723 Újévre 1 Imre Sándor dr.: A tehetségesek nevelése . • 567 Kemény Ferenc: Nemzetközi kultúrkapcsola­tok .883 kf.: A kultúra válsága. — Komnis Gyula új könyve 251 Komnis Gyula dr.: Nemzeti kultúra és világ­kultúra 411 Ki­sa Kálmán dr.: Az ezeréves magyar ünnep 607 Lőrinczy Szabolcs dr.: A nagyasszony kér .. 843 Madarász István dr.: A betlehemi szent csa­lád példája • • • 927 — — Feltámadt Krisztus e napon, alleluja • • 243 Ősz Béla dr.: A nemzeti önérzetre való nevelés 683 Pekár Gyula dr.: Báró Eötvös József 117 Petri Pál dr.: A gyermek, mint a jövő záloga 371 — — Az ifjúsági vöröskereszt a jellemképzés szolgálatában 763 — — Újraéledt kultúregyesületek 931 II. Pedagógiai cikkek. Barabás András: A tanítási stílus és annak alkotó tényezői 571 Barcsai Károly: A tekintély elve a népiskolai nevelésben 124 Bánky Endre: Képzőművészet az iskolában 686 Csoda Imre dr.: A hármasszabály körébe tar­tozó feladatok megoldása 940 Dénes Szilárd dr.: Arany János kisújszállási tanítóskodásának századik évfordulója 295 Drozdy Gyula: A falu vezetői 609 A kavics 692­­ A produktivitás a nevelésben 573 Az érvényesülési vágy nevelésének je­lentősége 766 Az olvasás és írás tanításának módja az analfabéták tanfolyamán 889 Áthidalás a népiskola és a középiskola között 530 Móra Ferenc mint ifjúsági író 247 Felczán József: A ,­Magyar Játék" 13 Frank Antal dr.: A mennyiségtan tanításá­nak nevelői értéke 612 — — A természettan tanításának nevelői ér­téke 688 Oldal Günther Jolán: Olvasás, olvasmánytárgyalás 333 — — Szebb és tartalmasabb életet 1­45 Gyarmathy Aurél: Az egyéni hajlamok és azok értékesítése 845 Hadnagy Sára: A számolás-mérési órákon szerzett tapasztalatok 376 Halmos Péter: A kiscserkészet a népiskolai nevelés szolgálatában 204 Harrach Endre: Rajztanítás a népiskolában 725 Imre Sándor dr.: A nevelői gondolkodás újabb alakulása 157 Ivánkovits Kálmán: A tanulóifjúság test­nevelésének történeti fejlődése 657 A tanulóifjúság testnevelése 770 Az iskolán kívüli ifjúság testnevelése .. 893 Kaposi Károly: A szemléletes történelem­tanítás 82 Kemény Ferenc: III. Nemzetközi Közoktatás­ügyi Kongresszus 648 — — Pszichológizmus 4 Kerék Péter: A takarékosságra való nevelés 208 Lendvay Béla: A földrajz tanításának szem­pontjai 813 A számolási és mérési feladatok forrásai 450 Loczka Alajos dr.: A nemzetközi megértés és a magyar iskolák 253 A társadalom és az iskola 885 A természeti oktatás nevelő értéke .... 773 Jellemnevelés és az iskola 288 Lőrinczy Szabolcs dr.: Az iskolaszanatórium 576 Mácsay Károly: Az iskola környékének ne­velő hatása 161 Milotai Gáthy Barnabásné: A fiúk és a leá­nyok előkészítése az életre 167 Egység és kapcsolat a népiskolai mun­kában 489 Molnár János: A gondolkoztató szemléltetés 8 Mosdóssy Imre: Az életre való nevelés 420 Móra László: A szomorúság iskolái a fővá­rosban 299 vitéz Nagy Iván dr.: Finn-ugor rokonnap • •­85 Németh Sándor: A fogalmazási készség fej­lesztésének feltételei 42 Helyesírás és nyelvi magyarázatok a IV. osztályban. (írta: Drozdy Gyula.) 851 Nyári­ László: Hogyan keletkeznek az emlék­képek? 10 Oszoly Jolán: A női kézimunka, mint az otthon alapja 128 Jísz Béla dr.: Irányzatos történelemtanítás • • 848 Papp Mária Erzsébet: Nyelvi magyarázatok és helyesírás az írás-olvasás tanításában 121 Pataky Mária dr.: A gyermek esztétikai ne­velése 447 Páldi Ervin: Az érzékek nevelése­ 534 Rusztek Károly: A lélek életigényeinek for­rása 493 Salamon Emília: Az új iskola és a lelki edzés 934 Sebestyén Kálmán: A figyelem nevelése • • • • 650 Az emlékezet szerepe a tör­ténelem taní­tásában 496

Next