Néptanítók lapja 69. évfolyam, 1936
Tartalomjegyzék
/ .... TARTALOMJEGYZÉK. I. Iránycikkek Odal A kisdedóvásról szóló 1891: XV. t.-c. módosítása 477 A Nemzeti Gyermekhét 305 Az osztrák tanítóság szervezete kultúrkapcsolatot keres magyar kartársaival 560 Drozdy Gyula: A nőnevelés kérdésének alapvonalai 517 Beszámoló az 1935. év kulturális eseményeiről 1 Tanévnyitás küszöbén 629 Gyulay Ágost dr.: A „Szózat" születésének százéves fordulójára 737 — Az olasz szellem útja a magyar lélekben 869 Fináczy Ernő emlékezete 437 Hóman Bálint kultuszminiszter beszéde a Corvin-testület ünnepélyén 157 Hóman Bálint kultuszminiszter nyilatkozata kultúrpolitikai programmjáról 830 Kereskényi Mihály: Mentsük meg a gyermeket! 669 Kornis Gyula: A család és a gyermek 4 Kósa Kálmán dr.: Országépítők 589 Közoktatásunk új irányelvei 752 Lengyel barátság, magyar dicsőség 914 Lőrinczy Szabolcs dr.: Gondoljunk a szenvedőkre! 789 Madarász István dr.: A bethlehemi kisded Jézus üzenete a magyar falusi tanítókhoz 909 Az élet diadalünnepe 229 Mosdóssy Imre: Fordulónál 202 Németh Sándor: Berzsenyi Dániel 119 Rákos István: Eötvösünk 117 Ruszthy-Rusztek Károly: A nemzeti szellem értékeléséről 269 Sárközy Istvánná: Magyar nóta, magyar lélek 349 II. Pedagógiai cikkek Ábrán Zoltán: Az egyszerű rajzolás 87 Baki Vince: Az egészséges életmódra való nevelés 130 Baloghy Mária: Szabadság és fegyelem a nevelésben 311 Bartha Lajos: Cinegeetetés 44 Bechinger Ernő: A nyomorékok oktatása a népiskolában 280 Bernáth István dr.: Milyen legyen az új magyar embertípus 762 Bodnár László: A lábadozó és ideges tanulók gyógykezelése az iskolában 556 Boldis Dezső dr.: Az általános továbbképző népiskola gazdasági iránya 163 Tanterv és utasítások az általános to -továbbképző népiskola számára 10 Czakó István dr.: Az olasz Copolavoro-mozgalom újabb fejlődése és eredményei 11 Oldal Csákabonyi Kálmán dr.: A tanító és az adómorál 720 Dezső Lipót: Védjük meg nyelvünk tisztaságát s a magyar tájszólásokat 198 Dénes Szilárd dr.: Az olvasmánytárgyalás nevelői jelentősége 83 Drozdy Gyula: A jutalmazás és büntetés szerepe a mai iskolai nevelésben 872 A kötelező vázlatkészítés 35 A tanítás tárgyi és alaki céljának megállapítása 160 A tanításra való előkészülés és vázlatkészítés 713, 755, 797, 830 A tanításra való előkészülés szempontjai 75 A tanító munkájának ellenőrzési szempontjai 122 Modern nevelés, modern iskola 271 vitéz Fekete Imre: Tanyai tanítóink működéséről 168 Felszeghy Károly: A népiskolai rajztanítás fontosabb irányelvei 642 Fodor Árpád: A népiskoláink 1934/5 tanévi állat- és növényvédelméről 206 Günther Jolán: A tanmenetek készítése 409 Gondolatok a természeti és gazdasági ismeretek tanításához .. 840 Gyarmathy Aurél: A közép- és népiskola kapcsolata 592 Gyulai Ágost dr.: Irodalmi nevelés a népiskolában 318 H. Hajtay Etelka: Az egységes nemzeti világnézet kialakulása 238 Hajós Elemér: Szociális nevelés nálunk és Amerikában 764 Halmos Péter: A vidámság háza 676 — Körzeti iskolafelügyelői tanfolyam .. 562 Hanuszik Antal: A magyar népdal fokozottabb ápolása iskoláinkban 485 Hubay Ferenc: Vidámság és öröm az iskolában 278 Huhn Gyida: Tankötelesek a mulatóhelyeken 128 Imre Sándor dr., báró Wesselényi Miklós gondolatvilága ,••••,• 404 Iványi Dénes: A gyermek erkölcsi életének vizsgálata 709 Karácsony Imre: Magyaros rajz és kézimunka tanítása az elemi iskolában .. 883 Keleti Adolf: Budapest székesfőváros pedagógiai könyvtára 1935-ben 164 Kemény Ferenc: Rónay Jácint mint nevelő 355 K. F.: Népiskolai tantervvázlatok. (írta: Fritz Blättner.) 1 684 Kontárik Gyula dr.: Énektanítás az elemi népiskola I. osztályában 79 Kovács Péter: A szép és egészséges iskola 635 Kósa Kálmán dr.: A népiskolai felügyelet nevelési rendszerünkben 234