Néptanítók lapja 69. évfolyam, 1936

Tartalomjegyzék

/ .... TARTALOMJEGYZÉK. I. Iránycikkek Odal A kisdedóvásról szóló 1891: XV. t.-c. mó­dosítása 477 A Nemzeti Gyermekhét 305 Az osztrák tanítóság szervezete kultúrkap­csolatot keres magyar kartársaival 560 Drozdy Gyula: A nőnevelés kérdésének alap­vonalai 517 Beszámoló az 1935. év kulturális ese­ményeiről 1 Tanévnyitás küszöbén 629 Gyulay Ágost dr.: A „Szózat" születésének százéves fordulójára 73­7 — Az olasz szellem útja a magyar lélek­ben 869 Fináczy Ernő emlékezete 437 Hóman Bálint kultuszminiszter beszéde a Corvin-testület ünnepélyén 157 Hóman Bálint kultuszminiszter nyilatkozata kultúrpolitikai programmjáról 830 Kereskényi Mihály: Mentsük meg a gyer­meket! 669 Kornis Gyula: A család és a gyermek 4 Kósa Kálmán dr.: Országépítők 589 Közoktatásunk új irányelvei 752 Lengyel barátság, magyar dicsőség 914 Lőrinczy Szabolcs dr.: Gondoljunk a szenve­dőkre! 789 Madarász István dr.: A bethlehemi kisded Jézus üzenete a magyar falusi taní­tókhoz 909 Az élet diadalünnepe 229 Mosdóssy Imre: Fordulónál 202 Németh Sándor: Berzsenyi Dániel 119 Rákos István: Eötvösü­nk 117 Ruszthy-Rusztek Károly: A nemzeti szellem értékeléséről 269 Sárközy Istvánná: Magyar nóta, magyar lélek 349 II. Pedagógiai cikkek Ábrán Zoltán: Az egyszerű rajzolás 87 Baki Vince: Az egészséges életmódra való nevelés 130 Baloghy Mária: Szabadság és fegyelem a nevelésben 311 Bartha Lajos: Cinegeetetés 44 Bech­inger Ernő: A nyomorékok oktatása a népiskolában 280 Bernáth István dr.: Milyen legyen az új ma­gyar embertípus 762 Bodnár László: A lábadozó és ideges tanu­lók gyógykezelése az iskolában 556 Boldis Dezső dr.: Az általános továbbképző népiskola gazdasági iránya 163 Tanterv és utasítások az általános to­ -to­vábbképző népiskola számára 10 Czakó István dr.: Az olasz Copolavoro-moz­galom­ újabb fejlődése és eredményei 11 Oldal Csákabonyi Kálmán dr.: A tanító és az adó­morál 720 Dezső Lipót: Védjük meg nyelvünk tisztasá­gát s a magyar tájszólásokat 198 Dénes Szilárd dr.: Az olvasmánytárgyalás nevelői jelentősége 83 Drozdy Gyula: A jutalmazás és büntetés sze­repe a mai iskolai nevelésben 872 A kötelező vázlatkészítés 35 A tanítás tárgyi és alaki céljának megállapítása 160 A tanításra való előkészülés és vázlat­készítés 713, 755, 797, 830 A tanításra való előkészülés szempont­jai 75 A tanító munkájának ellenőrzési szem­pontjai 122 Modern nevelés, modern iskola 271 vitéz Fekete Imre: Tanyai tanítóink műkö­déséről 168 Felszeghy Károly: A népiskolai rajztanítás fontosabb irányelvei 642 Fodor Árpád: A népiskoláink 1934/5 tanévi állat- és növényvédelméről 206 Günther Jolán: A tanmenetek készítése 409 Gondolatok a természeti és gazdasági ismeretek tanításához .. 840 Gyarmathy Aurél: A közép- és népiskola kapcsolata 592 Gyulai Ágost dr.: Irodalmi nevelés a nép­iskolában 318 H. Hajtay Etelka: Az egységes nemzeti vi­lágnézet kialakulása 238 Hajós Elemér: Szociális nevelés nálunk és Amerikában 764 Halmos Péter: A vidámság háza 676­­ — Körzeti iskolafelügyelői tanfolyam .. 562 Hanuszik Antal: A magyar népdal fokozot­tabb ápolása iskoláinkban 485 Hubay Ferenc: Vidámság és öröm az isko­lában 278 Huhn Gyida: Tankötelesek a mulatóhelye­ken 128 Imre Sándor dr., báró Wesselényi Miklós gondolatvilága ,••••,• 404 Iványi Dénes: A gyermek erkölcsi életé­nek vizsgálata 709 Karácsony Imre: Magyaros rajz és kézi­munka tanítása az elemi iskolában .. 883 Keleti Adolf: Budapest székesfőváros peda­gógiai könyvtára 1935-ben 164 Kemény Ferenc: Rónay Jácint mint nevelő 355 K. F.: Népiskolai tantervvázlatok. (írta: Fritz Blättner.) 1 684 Kontárik Gyula dr.: Énektanítás az elemi népiskola I. osztályában 79 Kovács Péter: A szép és egészséges iskola 635 Kósa Kálmán dr.: A népiskolai felügyelet nevelési rendszerünkben 234

Next