Néptanítók lapja 70. évfolyam, 1937
Tartalomjegyzék
Oldal Hóman Bálint dr.: Rákóczi Ferenc 369 Kósa Kálmán dr.: Az ij iskolafelügyeleti rendszer két esztendeje 663 Madarász István dr.: A nemzetközi eucharisztikus kongresszus 701 Bethlehem ragyogó fénye 943 •ét esztendő 777 Számadó Ernő: A betlehem járás 857 Szent István jelentősége. Hóman Bálint vallás- és közoktatásügyi miniszter rádió-beszéde a külföldön élő magyarokhoz 893 Te Deum. Laudamus! 453 Veni Sancte 661 Voinovich Géza, báró Eötvös József emlékezete 254 III. Pedagógiai cikkek. A kézügyességek gyakorlásának szerepe a jellemképzésben 872 A középiskolai oktatás Magyarországon .... 43 AHtcST közekedésTíz végre-n em szerepe a német nevelés- és oktatásügyben 48 A tudományosság hatása szabad személyiségek kialakulására 178 Az iskolai laboratórium tevékenysége a tanév elején 951 Ambrus Béla: A képzelőerő. Coneizmus .. 377 — — Eszmény az önnevelésben 749 Annemarie Stiehler: Játszva tanítás. (Fordította: Preszly Erzsébet) 950 Antal Fülöp: A gyermekek erkölcsi életének vizsgálata 581 A nevelvetanítás módjának alapvonalai 39 Barabás András: A katolikus iskolák új tanterve és utasítása 587 A népiskolai egységes vezérkönyvek hatása iskoláink belső életének fejlődésére 786 A polgári jogok és kötelességek tanítása a nemzetnevelés szempontjából .. 358v. Bessenyei Lajos dr.: Egységes célkitűzés iskoláinkban 162 Bodnár László: Tanterv és Utasítások a népiskola VII—VIII. osztálya számára .. 834 Bognár Gyula: Herczeg Ferenc és a gyermek 702 •Czakó István dr.: A dániai népművelés kulturális és szociális tevékenysége 297 Dénes Szilárd dr.: A népnyelv és a népiskola ..338 — — Évszámok a népiskolai történettanításban 6 — — Magyaros beszédre nevelés a népiskolában 831 Drozdy Gyula: A fogalmazás kapcsolata a magyar nyelv többi ágával 497 Egy nép megújhodása a nevelés útján 506 Erasmus négyszáz éve 224 Ficsa Gyula: A gyermek történeti érzékének felkeltése és kifejlesztése 423 Glaramvölgyi Ervin: Testgyakorlás a tanteremben 629 •özv. Gáthy Barnabásné: Egy erdei kirándulás tanítási és nevelési értékei 902 Géher Lajos: A továbbképző népiskola új tantervének hatása 549 Cyarmathy Aurél: A leánygyermekek idegességének okai 10 Oldal A természettan és vegytan kapcsolata a gyakorlati élettel 828 Az önmunkásságra nevelő iskola 380 Gyulai Ágost dr.: A finn közoktatásügy állapota 1937-ben 875 A jó tanító nevelő hatásának központi erőforrása 213 Gyűjtsük a gyermekjátékokat és a gyermek spontán készített játékszereit 426 Hübner József: A leányegyesületek az egységes nemzetnevelés szolgálatában .. 500 Jakab Lajos: Az osztály egyénesítése 301 Jankovits Miklós dr.: A nevelő személyisége 753 Jovicza I. Sándor: A népiskola az esztétikai nevelés szolgálatában 216 Kaposi Károly: Tapasztalatok a gyakorlati irányú nevelés köréből 543 Kerék Péter: A nevelés eszközeinek egységesítése 420 Kilián Zoltán: Mit ad Európa rádióműsora a gyermekeknek? 866 Kiss Antal: Öntudatos éneklésre való nevelés a népiskolában 710 Kiss Lajos: Élményesítés a pedagógiában .. 858 Kléry János dr.: A pedagógus arca 954 Környezettanulmányozás tevékeny megfigyelés útján 670. Lendvay Béla: A természetszeretetre és a természeti emlékek megbecsülésére való nevelés 73 Az anyanyelv tanításának mai irányzata 546 Az indirekt hatású nevelési eszközök 784 Loczka Alajos dr.: A nemzet munkásai 72 Az elemi iskola célja Amerikában 303 dr. Liachovichné Vaszkó Erzsébet: A pedagógia hivatása és az emberi fejlődés 78 Marosvári Tibor: A lengyel népoktatás szelleme és főbb tényezői 80 Mácsay Károly: A nemzeti sorsközösség átérzésére való nevelés 174 Mikola Béla: Az egészségtan tanítása a népiskolában 341 Moravek Endre dr.: A felvidéki magyarság iskolakérdései 861A felvidéki magyarság iskolaügye .. 493 Mózner Jánosné: A továbbképző népiskolák pedagógiája 706 Művészet és szabad személyiség 715 vitéz Nagy Sándor dr.: A tankönyvek nemzetközi reviziója 746 Németh Dezső: A magyar királyi gyermeklélektani intézet működése 418 Padányi—Frank Antal dr.: A történelem az élet tanítómestere 623, 666 — — Tanuljunk Szent István intelmeiből! 899 Pataky Mária dr.: A háztartási alkalmazottak képzése a főbb államokban 944 — — A nemzetközi háztartási oktatás 743 Páldi Károly: Az eredményes nevelés feltételei 69 Pártos Ferenc: A nemzettanulmányozás módozatai 539 Kulszthy Rusztek Károly: Az érvényesülési törekvés a nevelésben 344 Sárközy Istvánné: A gyermek játékösztöne a nevelés szolgálatában 458 Sebestyén Kálmán: A Dalton-féle tanításmód alapelvei 626