Néptanítók lapja 70. évfolyam, 1937

Tartalomjegyzék

Oldal Hóman Bálint dr.: Rákóczi Ferenc 369 Kósa Kálmán dr.: Az i­j iskolafelügyeleti rendszer két esztendeje 663 Madarász­ István dr.: A nemzetközi eucha­risztikus kongresszus 701 Bethlehem ragyogó fénye 943 •ét esztendő 777 Számadó Ernő: A betlehem járás 857 Szent István jelentősége. Hóman Bálint vallás- és közoktatásügyi miniszter rádió-beszéde a külföldön élő magya­rokhoz 893 Te Deum­. Laudamus! 453 Veni Sancte 661 Voinovich Géza, báró Eötvös József emlé­kezete 254 III. Pedagógiai cikkek. A kézügyességek gyakorlásának szerepe a jellemképzésben 872 A középiskolai oktatás Magyarországon .... 43 AHtcST köz­­­eked­ésTí­z végre-n em szerepe a né­met nevelés- és oktatásügyben 48 A tudományosság hatása szabad szemé­lyiségek kialakulására 178 Az iskolai laboratórium tevékenysége a tanév elején 951 Ambrus Béla: A képzelőerő. Coneizmus .. 377 — — Eszmény az önnevelésben 749 Annemarie Stiehler: Játszva tanítás. (Fordí­totta: Preszly Erzsébet­) 950 Antal Fü­löp: A gyermekek erkölcsi életé­nek vizsgálata 581 A nevelvetanítás módjának alapvo­nalai 39 Barabás András: A katolikus iskolák új tan­terve és utasítása 587 A népiskolai egységes vezérkönyvek hatása iskoláink belső életének fejlő­désére 786 A polgári jogok és kötelességek taní­tása a nemzetnevelés szempontjából .. 358­­v. Bessenyei Lajos dr.: Egységes célkitűzés iskoláinkban 162 Bodnár László: Tanterv és Utasítások a nép­iskola VII—VIII. osztálya számára .. 834 Bognár Gyula: Herczeg Ferenc és a gyer­mek 702 •Czakó István dr.: A dániai népművelés kul­turális és szociális tevékenysége 297 Dénes Szilárd dr.: A népnyelv és a nép­iskola ..338 — — Évszámok a népiskolai történettaní­tásban 6 — — Magyaros beszédre nevelés a népisko­lában 831 Drozdy Gyula: A fogalmazás kapcsolata a magyar nyelv többi ágával 497 Egy nép megújhodása a nevelés útján 506 Erasmus négyszáz éve 224 Ficsa Gyula: A gyermek történeti érzéké­nek felkeltése és kifejlesztése 423 Glaramvölgyi Ervin: Testgyakorlás a tan­teremben 629 •özv. Gáth­y Barnabásné: Egy erdei kirán­dulás tanítási és nevelési értékei 902 Géher Lajos: A továbbképző népiskola új tantervének h­atása 549 C­yarmathy Aurél: A leánygyermekek ide­gességének okai 10 Oldal A természettan és vegytan kapcsolata a gyakorlati élettel 828 Az önmunkásságra nevelő iskola 380 Gyulai Ágost dr.: A finn közoktatásügy ál­lapota 1937-ben 875 A jó tanító nevelő hatásának központi erőforrása 213 Gyűjtsük a gyermekjátékokat és a gyer­mek spontán készített játékszereit 426 Hübner József: A leányegyesületek az egy­séges nemzetnevelés szolgálatában .. 500 Jakab Lajos: Az osztály egyénesítése 301 Jankovits Miklós dr.: A nevelő személyi­sége 753 Jovicza I. Sándor: A népiskola az esztétikai nevelés szolgálatában 216 Kaposi Károly: Tapasztalatok a gyakorlati irányú nevelés köréből 543 Kerék Péter: A nevelés eszközeinek egysé­gesítése 420 Kilián Zoltán: Mit ad Európa rádióműsora a gyermekeknek? 866 Kiss Antal: Öntudatos éneklésre való neve­lés a népiskolában 710 Kiss Lajos: Élményesítés a pedagógiában .. 858 Kléry János dr.: A pedagógus arca 954 Környezettanulmányozás tevékeny megfi­gyelés útján 670­­. Lendvay Béla: A természetszeretetre és a természeti emlékek megbecsülésére való nevelés 73 Az anyanyelv tanításának mai irány­zata 546 Az indirekt hatású nevelési eszközök 784 Loczka Alajos dr.: A nemzet munkásai 72 Az elemi iskola célja Amerikában 303 dr. Liachovichné Vaszkó Erzsébet: A peda­gógia hivatása és az emberi fejlődés 78 Marosvári Tibor: A lengyel népoktatás szel­leme és főbb tényezői 80 Mácsay Károly: A nemzeti sorsközösség átérzésére való nevelés 174 Mikola Béla: Az egészségtan tanítása a nép­iskolában 341 Moravek Endre dr.: A felvidéki magyar­ság iskolakérdései 861­­A felvidéki magyarság iskolaügye .. 493 Mózner Jánosné: A továbbképző népisko­­l­­ák pedagógiája 706­­ Művészet és szabad személyiség 715 vitéz Nagy Sándor dr.: A tankönyvek nem­zetközi reviziója 746 Németh Dezső: A magyar királyi gyermek­lélektani intézet működése 418 Padányi—Frank Antal dr.: A történelem az élet tanítómestere 623, 666 — — Tanuljunk Szent István intelmeiből! 899 Pataky Mária dr.: A háztartási alkalmazot­tak képzése a főbb államokban 944 — — A nemzetközi háztartási oktatás 743 Páldi Károly: Az eredményes nevelés felté­telei 69 Pártos Ferenc: A nemzettanulmányozás mó­dozatai 539 Kulszthy Rusztek Károly: Az érvényesülési törekvés a nevelésben 344 Sárközy Istvánné: A gyermek játékösztöne a nevelés szolgálatában 458 Sebestyén Kálmán: A Dalton-féle tanítás­mód alapelvei 626

Next